Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Essent Mediamarkt Cadeaukaart

Geplaatst door: ericaj op: 05-09-2015 20:18
Eind Juli heb ik mijn zoon me laten aanmelden bij Essent voor een 3 jarig contract met daarbij een cadeaukaart van 170 euro. Was wel handig omdat we wat nieuwe dingen nodig hadden. Maar daarna ging er blijkbaar iets mis bij essent, want we kregen geen email. Na bellen had de helpdesk het in orde gemaakt. Geen probleem met cadeaukaart werd me aan de telefoon verteld. Eind augustus gebeld, want nog geen bon. Mijn zoon had zichzelf rond dezelfde tijd aangemeld en wel een bon gehad inmiddels. Volgens Essent had mijn zoon ons verkeerd aangemeld, want via de gewone link. Ook hadden we dat kunnen zien in het contract, maar we hebben niet binnen de 14 dagen gereageerd. Nou, in de PDF geleverd contract dat ik heb gehad en mijn zoon heeft gehad zijn gewoon hetzelfde, er staat niets over levering van een cadeaubon in. Dat is dus een leugen van Essent. Daarbij staat in beide de tekst "Bij een voortijdige beëindiging van de overeenkomst binnen het eerste jaar heeft Essent het recht om de waarde van het cadeau terug te vorderen.". Dan lijkt het toch okay, dus daarom ben ik niet eerder gaan bellen want het leek goed te zijn. Het enige verschil is een tekstje in de email zelf over de bon, maar dat is niet het contract! De PDF is het contract. Daarbij is dat makkelijk te missen (als ik het achteraf niet had kunnen vergelijken met mijn zoon had ik het nooit kunnen weten) Essent wilde het afdoen met een bloemetje, maar die kunnen ze houden. Er wordt gewoon niet geluisterd. Op geen enkele manier wordt er gedaan aan de kant van Essent om naar ons te luisteren. Het is ook raar dat je jezelf op 2 manieren kan aanmelden en dan met dezelfde tarieven en voorwaarden wel of niet een bon krijgen. Heb zojuist op eon gekeken en hoe je je ook aanmeld, je krijgt altijd de actie voorwaarden. Veel beter dus! Na ruim 20 jaar in mijn vorige huis gebruik te hebben gemaakt van Essent, zal ik toch echt over gaan stappen naar een andere. Jammer, maar helaas
Reactie door curly op 05-09-2015 20:51
Als u de naam van de Essent verkoper nog weet, is het misschien zinnig om naar de Mediamarkt te gaan om uw klacht daar te bepraten en/of te laten compenseren. Wie weet.
Reactie door tijger1 op 05-09-2015 21:31
Over stappen naar een ander? Dat gaat u een hoop geld kosten. U hebt ern drie-jarig contract getekend en de bedenkperiode is voorbij schrijft u zelf. Misschien reageert Essent hier nog wel en komt het dan op die manier in orde. @curly De Ts is via internet aangemeld als klant, niet in de Mediamarkt.
Reactie door ericaj op 05-09-2015 21:43
Het gaat erom dat je bij Essent blijkbaar heel erg moet oppassen met hoe je een contract aan moet vragen. Als je de gewone link "aanvragen" gebruikt, dan krijg je geen cadeaubon terwijl je exact dezelfde voorwaarden en tarieven hebt als je de link met de actie gebruikt. Dat is raar. @tijger1: Een eventuele opzegvergoeding wordt door een andere energie bedrijf vergoed, dus als ze niet een zinnige reactie geven, dan ga ik uit principe weg bij dit bedrijf.
Reactie door tot15karakters op 05-09-2015 23:06
Als je in de Media Markt deze actie accepteerde kreeg je de bon gelijk.... Maar nu 3 jaren contract dus boete als je stopt... Eis een kaart binnen 2 weken of ontbind de overeenkomst wegens niet leveren wat belooft is..... Dus Ontbinden kan, opzeggen kost geld omdat je 3 jaren niet op zijn dus flinke boete! En die is hoger dan E170,-
Reactie door tijger1 op 05-09-2015 23:58
Dat kost u dan € 250,00 en u krijgt bij die nieuwe geen bonus.
Reactie door ericaj op 07-09-2015 10:35
Ik heb het niet in de winkel aangevraagd, maar online. Volgens de helpdesk medewerker had ik het verkeerd aangevraagd en niet binnen 14 dagen gereageerd dat mijn contract verkeerd was. Echter een punt waar de helpdesk van Essent niet op in wil gaan is het feit dat ik aan het contract niet kan zien of er wel of niet een cadeaukaart komt. Er staat zelfs in elk contract dat Essent de waarde van een cadeau kan terug vorderen bij voortijdig beeindigen. Maar hoe kan ik dan weten dat ik die kaart niet krijg? Slaat toch nergens op? Inderdaad moet ik 250 euro opzegvergoeding betalen, maar andere energiemaatschappijen betalen die voor mij (eerst zelf voorschieten), dus dat is beter dan nog een cent naar Essent te laten gaan. Inmiddels wil de help desk uberhaupt niet met mij communiceren. Wat is dat nou voor een bedrijf? Niet normaal in discussie willen gaan met je klanten, maar gewoon zeggen dat ze de klacht niet nogmaals in behandeling nemen? Schandalig!
Reactie door edrick3 op 07-09-2015 12:57
.....Inderdaad moet ik 250 euro opzegvergoeding betalen, maar andere energiemaatschappijen betalen die voor mij ..... Daar zou ik me dan eerst maar eens van verzekeren!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor