Essent / Enexis
Geplaatst door: audiofiel op: 19-05-2014 19:17
Vandaag ontving ik van Essent een verzoek om de meterstanden door te geven in de brievenbus.
Na de meterstanden op te hebben geschreven, op dat moment nog vrolijk achter de computer gaan zitten, en deze op de daarvoor in het leven gestelde site proberen in te voeren.
Echter lukte dit niet omdat de betrokken code welke op het meterstandenindienverzoekformulier stond om in te loggen niet werkte.
Hierop op advies van de site, mij in verbinding gesteld met de klantenservice.
Hun wisten mij te vertellen dat mijn gebruik gemiddeld was, echter dat mijn maandelijkse bedragen aan hun, te laag waren om de kosten te dekken.
Het geschatte verzoek een 4500 euro terug te betalen.
Na even doorgevraagd te hebben, lijkt het aan mijn huisaansluiting te liggen welke is afgezekerd op 3x50a (welke belachelijk hoog is voor een rijtjeswoning met louter en alleen normale apparatuur in huis).
Ik weet dat ik destijds verhoging van de capaciteit heb aangevraagd omdat mijn huis met 1x25a was afgezekerd, en dit niet voldoende was om mijn spulletjes van energie te voorzien indien deze gelijktijdig aan zouden staan.
Ik kan mij echter niet herinneren een aanvraag te hebben gedaan voor 3x50a, maar wel voor 3x25a.
Ik kan dit helaas nergens meer terug vinden.
Echter doordat Essent mijn verzoek om meterstanden altijd per mail stuurde, echter alleen dit jaar ook een herinnering per post heeft gestuurd, wist ik vanaf vandaag pas van dit hoge bedrag af.
Het mailadres welke bij Essent geregistreerd stond was al lang niet meer in gebruik, waardoor ik ook nooit mails van Essent heb ontvangen.
Hierop heb ik meteen contact met Enexis gelegd om indien er 3x50a in de meterkast zit, deze lager af te zekeren tot 3x25a (dit scheelt per jaar dik 800 euro aan kosten schijnbaar).
De aansluiting is in 2010 aangepast, en sindsdien is de optelsom naar dit voor mij gigantische bedrag opgelopen.
Ik heb echter nog nooit een schriftelijke waarschuwing ontvangen, terwijl ik toch vaker de meterstanden per post heb doorgegeven.
Essent kan dit schijnbaar niet vinden in hun bestand.
Wellicht zijn er mensen die hier ook mee te maken hebben gehad, en mij van goede raad willen / kunnen voorzien?
Reactie door tijger1 op 19-05-2014 23:30
U hebt elk jaar de standen doorgegeven en moet nu € 4.500 nabetalen? Dat ligt dan toch niet aan die hoge aansluiting.
U kreeg toch elk jaar een afrekening en daar staat toch alles op?
Wat heeft de mail op de post daar mee van doen?
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!