Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Ervaring Auping matras

Geplaatst door: marjan144 op: 30-08-2010 22:30
In februari 2010 kochten wij een Auping Maestro matras met medium kern. Na een lange levertijd kregen wij dit matras bezorgd, echter met een keiharde bult ter hoogte van de schouder. Bovendien was het matras veel harder dan die in de winkel. De zaak waar wij het matras hadden gekocht geloofde het niet, wilde niemand langs sturen en deed het af als "dit kan niet, u verzint dit gewoon". Gelukkig heeft de zaak toch auping gebeld die het matras heeft doorgemeten en er een nieuwe kern in heeft gezet, opnieuw medium, aangezien het medium-testmodel in de winkel heerlijk lag. Echter, hoewel na vervanging van de kern de "bult" weg was, bleek het matras nog steeds veel harder te zijn dan die in de winkel. Volgens de winkel kon dit wederom niet, het was hetzelfde matras, dezelfde kern en het matras in de winkel kon absoluut niet al "zachter" zijn geworden door het testen. Tja, en bewijs dan maar als klant dat het toch wel degelijk anders voelt...Bij andere producten kan je aangeven dat het om een ondeugdelijk product gaat, dat het niet hetzelfde is als getoond in de winkel, maar als het gaat om stevigheid van een matras, is dat natuurlijk een heel ander verhaal. De klantonvriendelijkheid weerhield ons ervan opnieuw de kern te laten vervangen voor een soft-kern. Bovendien hoopten we dat het een wenproces zou zijn, zowel voor ons als voor het matras (dat mogelijk ingelegen moest worden). Echter, sinds dit nieuwe matras heb ik elke ochtend enorme pijn in mijn onderrug en mijn man tussen zijn schouderbladen. We zijn net terug van twee weken Frankrijkvakantie in een stacaravan, en hoewel het matras daar vreselijk was (je voelde de veren in je lijf), hadden we daar geen last van rug- en schouderpijn. Bij thuiskomst leek ons eigen matras een zaligheid (Oh, wat lag dit weer lekker!), maar al na 1 nacht stonden we allebei weer op met de rug- en schouderklachten. Die verdwijnen doorgaans wel na een paar uur, maar het is toch echt heel naar om elke ochtend zo wakker te worden. Zeker omdat we dit keer echt voor een goede kwaliteitsmatras gingen. Wij overwegen er nu een topdekmatras van de Ikea op te leggen. Klinkt natuurlijk supervreemd, een hoogkwaliteitsmatras met een Ikea-topdekmatras, maar dat topdekmatras (de Tafjord) vormt zich supergoed naar je lichaam, terwijl ons eigen matras niet goed inveert bij de heup en de schouder. Misschien zijn onze afmetingen niet dezelfde als de 5 zones van de aupingmatras? We hebben al geprobeerd hoger en lager op het matras te gaan liggen, het hoofd- en voeteneind om te draaien etc, maar niets helpt. Eigenlijk zouden we natuurlijk terug moeten gaan naar Auping, maar nu ik de oudere forumpagina's op Kassa heb gelezen, krijg ik de indruk dat ik daar niet heel ver mee zal komen. Eerlijk gezegd verwacht ik een antwoord in de sfeer van "we hebben hier nog nooit een klacht over ontvangen", dit zeiden ze ook toen ik het had over die "bult" op schouderhoogte, en nu lees ik in 1 van de eerdere forumberichten dat dit al wel degelijk eerder is ervaren. Wij waren ervan overtuigd dat Auping een goed en betrouwbaar merk was, waarbij toch zeker geen rugklachten zouden moeten optreden. Van een Aupingdealer verwachtten we een goede service, gericht op de tevredenheid van de klant, met een insteek zoals "het gaat erom dat U goed slaapt en uitgerust wakker wordt. Laat ons horen hoe het matras bevalt en als er problemen zijn, zoeken we samen naar een oplossing". Ik ben zeer benieuwd of er meer mensen zijn met een dergelijke ervaring.
Reactie door invalide op 31-08-2010 19:46
Ga met het matras naar de winkel en ook de bodem onder matras kan een oorzaak zijn. De winkelier kan dan zelf ook voelen of er verschil is, want ook het winkel model kan fout zijn door een soft matras met Medium opdruk te verkopen. Dus is die in de winkel wel goed? Ook is de harde bobbel meestal een duurder matras met meerdere zones die harde en zachte stukken heeft. Dus neem je matras mee en probeer het in winkel en dan voelt de verkoper ook het verschil.
Reactie door marjan144 op 31-08-2010 21:46
Tja, probleem is echter dat het een matras betreft van 160cm x 200cm. Dat is niet zo gemakkelijk mee te nemen naar de winkel. Maar inderdaad zou dat ook mijn voorkeur hebben gehad, al blijft het voelen/ervaren van stevigheid moeilijk aan te tonen. Inderdaad heeft de Auping Maestro 5 comfortzones en die kan je ook goed voelen als je op het matras gaat zitten en van boven naar beneden opschuift. Dit voelde juist prima op het winkel-exemplaar: een goede ondersteuning in de zij, terwijl de heup en schouder iets dieper inzakken. Bij het eerder geleverde model zat er echter op schouderhoogte echt een keiharde bult. Deze zat alleen aan de linkerhelft van het 2-persoonsmatras. Kennelijk was dit inderdaad een productiefout, want na doormeten is de kern vervangen. Bij nader inzien was voor ons waarschijnlijk de softkern beter geweest. We zouden nogmaals de kern kunnen laten vervangen, maar omdat de 30-dagentermijn is verstreken, kost dit ons zo'n 250euro. En dan weten we nog niet zeker of het probleem is opgelost. Overigens vind ik de 30-dagentermijn erg kort, je moet toch even wennen aan een nieuw matras. Gek ook dat een Ikea bv 90 dagen bedenktijd aanhoudt, van Auping had ik dan minstens zoveel tijd verwacht.
Reactie door tdehond op 01-09-2010 09:22
Mijn oplegmatras bevalt al jaren goed. Ik vind het erg teleurstellend dat uw klacht t.a.v. zo'n duur product niet opgelost wordt. Is de matras aangepast aan uw gewicht gekocht? Ik heb expres een matras wat geschikt is voor iemand die iets lichter is dan ik omdat ik graag op zachte matras slaap.
Reactie door auping deventer op 01-09-2010 11:13
Geachte mevrouw, wij vinden het spijtig dat u tot nu toe niet naar tevredenheid gebruik hebt kunnen maken van uw matras. Wij verzoeken u telefonisch of per e-mail contact met ons op te nemen; 0570 681911 of service@auping.nl zodat we kunnen bekijken op welke wijze dit opgelost kan worden. Met vriendelijke groet, Koninklijke Auping bv Teamleider afdeling Service
Reactie door marjan144 op 26-09-2010 21:18
Werkelijk geweldig dat Auping zelf reageert op deze site! Ik heb direct het genoemde nummer gebeld en ben zeer klantvriendelijk behandeld. De mevrouw die het berichtje had geplaatst was er niet op de dag dat ik belde, maar zij heeft mij daarna terug gebeld, mijn klacht aangehoord en onze gegevens in het systeem nagezocht. Wat bleek was dat bij onze eerdere klacht (de ervaring van een bult op schouderhoogte aan de linkerkant van het matras) is gekozen om de 5-zone-kern te vervangen door een 3-zone-kern (mij was door de winkel gezegd dat de medium kern vervangen was door een andere, niet dat er nu minder zones in zaten). Bij veel mensen die het te hard rond de schouders ervaren, lost een 3-zone-kern dit probleem op. Maar aangezien wij nog steeds te hard liggen (nu met name rond de heup) en ons gewicht niet al te hoog ligt (we zijn beide zo'n 62kg) gaf deze mevrouw aan dat een softmatras voor ons waarschijnlijk beter zou zijn. Zij moest intern het e.e.a. overleggen en belde mij twee dagen later terug om te zeggen dat Auping ons een softmatras wilde aanbieden, zonder extra kosten! Werkelijk een geweldige service! Wat zij hierbij wel aanmerkte was dat we zulke klachten normaal gesproken met de winkel moeten regelen waar we het matras hebben gekocht. Het feit dat de eigenaar van deze winkel ons zo naar behandeld had waardoor we eigenlijk niet meer naar de winkel wilden, speelde mee in de uitzonderingspositie dat dit nu rechtstreeks met Auping kon worden geregeld. Om er zeker van te zijn hoeveel zones voor ons het beste ligt, zijn we deze keer naar een Aupingplaza geweest (ten tijde van de koop zat deze winkel nog niet bij ons in de buurt) en hebben op verschillende matrassen gelegen. Voor ons blijkt dat de Maestro 5-zones soft (we hadden de Maestro 5-zones medium) het beste ligt en dit heb ik vervolgens aan Auping doorgegeven. Als het goed is, krijg ik komende week een telefoontje dat de matras gereed is! Ik ben echt zeer positief over deze geweldige service en ben Auping tevens een verontschuldiging verschuldigd voor het feit dat ik plompverloren een discussie over hun product op deze site ben gestart. Reden dat ik niet eerder rechtstreeks contact met hen heb opgenomen hierover was dat bij onze eerste klacht door Aupingservice nadrukkelijk werd aangegeven dergelijke zaken via de winkel te laten verlopen en dat de houding die de winkelier vervolgens innam over de manier van werken door Auping heel negatief was ("die doen hier toch niets aan"). Ik voelde me toen echt machteloos, niet serieus genomen en had echt spijt van mijn aankoop. Ik zie uit naar het vervangend matras en de nachtrust die we daarna gaan krijgen (we slapen nu echt slecht, moeten continu draaien omdat we zere heupen en schouders hebben).
Reactie door tdehond op 27-09-2010 09:19
Fijn dat het probleem opgelost wordt.
Reactie door invalide op 27-09-2010 15:04
Een algemeen advies, ga langer testen in de winkel want 2 minuten proberen is niets. Elke nacht heb ik 8 uur rust dus neem te tijd en je voorkom een miskoop. Dit geld zowel voor dure merken als mijn goedkope Ikea matras want ook daar zijn de verschillen erg groot, net als de keuze.
Reactie door gerardmarjan op 23-11-2010 19:54
Ook wij kochten een Auping matras, en wel bij WoonZe in Apeldoorn. We kochten, na uitgebreide begeleiding van de verkoopster, een AVS Vivo matras (2x 1-persoons). Dit was ongeveer het meest luxe en beste wat je kon kopen. Na levering waren de ervaringen maar matig. Het bed was te kort (hierover krijg je toch advies in de winkel?) en we sliepen slecht (veel draaien, rugpijn overdag, geen uitgerust gevoel). Na 6 weken maar eens terug naar de winkel want voor bijna €3000 hadden we een beter matras verwacht. Helaas kon de verkoopster niets voor ons doen want gekocht was gekocht. Matrassen worden niet teruggenomen (wat ik ook wel kan begrijpen, want wie wil op de matras van een ander slapen?). Wel wilde ze ons een tweede bed verkopen (a €6000, want we wilden de ombouw 20 cm langer hebben). Maar zoiets gunden we haar niet. We hebben een tweede bed bij Visser in Deventer gekocht (wel de volle mep betaald), de ombouw naar de vuilstort gebracht en de matrassen op zolder opgeborgen voor logees. Wederom slapen we op een Auping (dit keer op een Adagio, een goedkopere versie dan de eerste) en dit keer slapen we uitstekend. Een goede begeleiding tijdens de verkoop is dus essentieel en de duurste matrassen zijn niet geschikt voor iedereen. Liever een goedkoper matras waar je wel goed op slaapt dan een duur matras waar je altijd spijt van zult hebben. En nooit meer naar WoonZe.
Reactie door mirjamvdz op 10-07-2011 11:39
Ook wij hebben de zogenaamd luxe (en inderdaad zeer prijzige, ongeveer 3000,-) matrassen AVS Vivo visco aangeschaft, na eerdere problemen van kuilvorming bij gekochte AVS Vivo matrassen. Na adviezen van winkel deze aangeschaft, maar direct al opnieuw problemen ondervonden. Na enige tijd, je voelt je een enorme zeur, de moed gehad om maar weer contact op te nemen met leverancier. Ook het spiraal (een royal) zou wellicht meegenomen moeten worden in controle. Toen de man kwam om de matrassen af te halen, vroeg ik nog naar de spiraal, maar daar kon niets mee zijn was het antwoord. Matrassen zijn opgehaald en weer terug gebracht. We moesten zelf navragen of er iets gevonden was/gedaan was. Toen bleek dat ze het visco dek hadden vervangen, want dat was dan niet in orde. Toen ik vroeg naar de kuilvormingen was het tamelijk korte antwoord:" ze zijn weer in orde mevrouw". Dat waren ze dus zeker niet. Na korte tijd was de kuilvorming er weer met zeer vervelende bijbehorende klachten van rugpijn in onderrug bij wakker worden ed. Wij zijn jaren fan geweest van Auping en hebben veel mensen Auping aanbevolen, maar dat is voorbij. We raden ze nu iedereen af. De prijs/kwaliteit is een drama geworden. De producten kloppen niet meer, de heupzones zijn veel te zacht, of ingezakt in verhouding met de rest van de matrassen. En er wordt niet echt geluisterd naar het probleem. Wij zijn niet zwaar of hebben geen bijzondere proporties en/of problemen. (61 kg, bij 1.77 en 80 kg bij 1.87.) We hebben zelfs nog extra bed gekocht(match) bij Auping omdat we altijd zeer tevreden waren en eerder altijd uitgerust opstonden uit ons Royal met toendertijd bijgeleverde matrassen. We hebben moeite weer contact op te nemen met Auping, weten niet meer goed wat we moeten doen, maar de kwaliteit van deze extreem dure matrassen is zwaar beneden de maat en echt zonde van het geld. In die zin sluit ik me aan bij vorige schrijver. Er moeten toch meer mensen zijn die deze klachten hebben?
Reactie door auping nl op 11-07-2011 17:07
Geachte mevrouw 'mirjamvdz', Wij vinden het spijtig te vernemen dat u klachten ondervindt bij het gebruik van uw Auping matrassen. Graag verzoeken wij u telefonisch (0570-681911) of per e-mail (klantenservice@auping.nl) met ons in contact te treden, zodat wij samen kunnen kijken naar mogelijke passende oplossingen. Met vriendelijke groet, Koninklijke Auping bv Klantenservice
Reactie door kassanova op 24-07-2011 14:28
Quote: auping nl schreef op maandag 11 jul 2011, 17:07: Geachte mevrouw 'mirjamvdz', Wij vinden het spijtig te vernemen dat u klachten ondervindt bij het gebruik van uw Auping matrassen. Graag verzoeken wij u telefonisch (0570-681911) of per e-mail (klantenservice@auping.nl) met ons in contact te treden, zodat wij samen kunnen kijken naar mogelijke passende oplossingen. Met vriendelijke groet, Koninklijke Auping bv Klantenserviceeinde Quote klinkt mooi he! zeiden ze bij mij ook, alleen gaan ze dan zg de klacht 'onderzoeken' en zeggen ze dat er niets met het bed aan de hand is en dat ze een bed 'natuurlijk?!' niet kunnen terugnemen omdat het gebruikt is. (Niet dat er ooit iemand anders op zou willen slapen). Dat beide personen inmiddels met rugklachten bij de fysio lopen en elke ochtend gebroken wakker worden, ligt volgens Auping niet aan hun bed! gek word ik van die 'koninklijke'! Schone schijn dus! koop liever geen Auping maar gewoon een echt goed bed! Deze SLECHTE service wil je niet!
Reactie door harrie op 24-07-2011 15:53
Er slaapt natuurlijk niets zo lekker als een ouderwetse strozak.... In mijn militaire diensttijd sliepen we daarop, iedere hardheid was mogelijk en de zone's creëerde je zelf naar behoefte, ff lekker rammen om het in je gewenste model te krijgen;-)) Met heimwee denk ik er aan terug. Over de prijs hoef je ook niet wakker te liggen... Helaas is het commercieel dus niet interessant voor de reclamebureau's / fabrikanten en detailhandel. Dus over en uit. Wat ik eigenlijk hiermee wil zeggen, laat je niet gek maken door reclamekreten....... Ex-Haagsche Harrie ;-)
Reactie door tdehond op 25-07-2011 09:28
Een strozak lijkt mij geen geweldige optie, m.n. bij mensen die allergisch zijn. Maar een goed liggend zacht matras van een merk, wat niet de hoofdprijs kost, zal zeker in mijn overwegingen meegenomen worden als het oplegmatras vervangen moet worden.
Reactie door marti1955 op 30-07-2011 12:01
Lieve mensen, 'k Heb met veel begrip jullie ervaringen gelezen, en geloof me, ik heb ze allemaal meegemaakt. Heb bijna 4 jaar alles uitgeprobeerd, van matras AVE vivo pocket medium - na 2 weken WEL mits opleg van 103€) naar soft versie overgegaan (ook geen soelaas). Sinds maanden slaap ik met 2 extra latex matrassen + pont d’amour (verbindingsstuk tussen de 2 matrassen) bovenop de andere. TE GEK - wel comfortabel - maar absoluut geen zicht!. Heb echt alles overwogen, nieuwe matrassen, oplegmatrassen, etc. Maanden heb ik er mijn energie in gestoken en nachten slecht geslapen. Op een bepaald moment moet je het laten gaan en dat deed ik gisteren! ‘k Was ik het ‘zo beu’ dat ik alles nieuw gekocht heb, deze keer geen Auping meer! Ik kijk ernaar uit over 6 weken te slapen zoals een engeltje ;-) Succes en groetjes uit België
Reactie door marjan144 op 31-07-2011 19:34
Het is alweer even geleden dat ik deze discussie startte, maar lees nog steeds met veel interesse alle reacties. Wij zijn gelukkig WEL goed geholpen door Auping, en hebben ons medium matras kostenloos kunnen ruilen voor een soft. Die ligt stukken beter. Nog steeds merk ik dat het anders ligt dan mijn eerdere matras, ik word nu bv vaker wakker op mijn rug, terwijl ik hiervoor echt nooit op mijn rug sliep. Ook heb ik 's morgens vaak last van stramheid in mijn onderrug (had ik hiervoor nooit), maar ik kan hier wel goed mee leven. Zeker nu we net terug zijn van vakantie, is het eigen bed weer een genot (de bedden in Frankrijk waren nogal hard). Wel ben ik erg benieuwd om te horen welk merk/type matras bij anderen WEL goed bevalt. Bij een volgende keer wil ik die merken dan zeker in overweging nemen. Tevens lijkt het mij voor matrasontwikkelaars zeer relevante informatie wat wel en wat niet bevalt. Sinds mijn slechte ervaring me het medium Auping matras, heb ik zoveel probleemervaringen van anderen gehoord over matrassen! Alsof je een beerput opentrekt. Kennelijk is het dus nog niet zo makkelijk een wenselijk matras te maken.
Reactie door h.timmerman op 03-08-2011 16:17
Het is me wat als je al die "matras en bed" ellende leest, ik maar denken dat ik de enige was met pijn in m'n rug en twijfels over ons bed. Wij hebben ongeveer een jaar geleden twee Auping Meastro AVS matrassen 90x220 'firm' (ivm mijn lichaamsgewicht van 90Kg aangeraden) aangeschaft bij Lubbers wonen te Heemskerk. Dit omdat de matrassen die we hadden kuilvorming vertoonden en we steeds vaker met een stram lijf opstonden. We hebben voor Auping gekozen omdat dit bedrijf reeds jaren matrassen maakt en daar toch veel r&d in zou steken en toch bekend staat om kwaliteitsproducten. Na een paar weken werd het slapen niet veel beter en zijn we in de buurt naar een Auping plaza gegaan voor advies. Hier werd gevraagd naar de bedbodem en aangeraden een Auping bedbodem aan te schaffen daar deze "op elkaar afgestemd" zijn. In de buidel dus want je wilt toch weer goed slapen niet? Zo'n bedbodem van Auping zou zo'n 40 jaar meegaan dus gekozen voor de "AVS elektromat met comfortslide" en een potenset was nodig. We zijn nu weer de nodige weken verder en ik slaap nog steeds niet lekker en sta nog steeds met een zere rug en stramme schouders op. De comfortslide op verschillende manieren toegepast maar dit mocht allemaal niet baten. Ik ben niet snel van een forum bezoeken maar ik wist niet meer wat te doen en wil gewoon lekker sapen en fris opstaan..... Marjan, toen ik jou eerste stukje las kon ik alle punten beamen en de gedachte een topdekmatrasje aan te schaffen heb ik zelf ook gehad. Fijn om te lezen dat Auping dit forum ook bezoekt en willen wellicht ons ook helpen aan better nights en vooral better days.
Reactie door auping nl op 15-08-2011 16:25
Geachte heer/mevrouw Timmerman, Wij vinden het spijtig te vernemen dat u klachten ondervindt bij het gebruik van uw Auping matrassen. Helaas is het niet mogelijk uw klacht van afstand te beoordelen. Graag verzoeken wij u om telefonisch (0570-681911) of per e-mail (klantenservice@auping.nl) met ons in contact te treden, zodat wij samen kunnen kijken naar mogelijke passende oplossingen. Uiteraard is het eveneens mogelijk om uw klachten met uw Auping dealer op te nemen. Met vriendelijke groet, Koninklijke Auping bv Klantenservice
Reactie door tdehond op 15-08-2011 16:58
Mijn soft oplegmatras van Auping is aan vervanging toe. Ik overweeg een soft oplegmatras van een ander merk te kopen wat minder duur is. Ik heb nog geen keuze gemaakt.
Reactie door slaapzacht op 02-12-2012 17:45
Het lijkt ons verhaal wel! Wat een herkenning.Hebben begin Oktober een Maestro firm gekocht.(1.60x2.00)Toen het matras gebracht werd viel het ons al meteen op dat dit veel stuggger was dan in de winkel. Het slapen op dit matras viel tegen. De comfortzone die in de winkel zo fantastisch aanvoelde bleek in de praktijk een ondoorkombaar blok beton.Gevolg tintelingen in handen,vastzittende nek en schouders..Contact gehad met de winkel.Advies om toch nog wat langer te proberen.Van ellende matras met voeteind boven gelegd, dat was iets beter, maar nog niet de kwaliteit die je zou mogen verwachten voor 2000 euro. Het matras is nu mee om in de fabriek bekeken te worden. We hebben nu een leenmatras waarvan een firm en een medium.Het valt op dat het verschil tussen de 2 matrassen enorm groot is, terwijl dat niet zou moeten lijkt me. Op dit moment zijn eigenlijk geen van beide matrassen een optie. We zijn nog in overleg en tot op dit moment hebben we geen klagen over medewerking van de winkel. Ik vind het wel opvallend en vreemd dat er meerdere dezelfde klachten spelen.Maar we wachten nog even af op het vervolg.Het begint wel erg vervelend te worden om zo lang niet goed te slapen.Dit is gewoon niet wat je ervan verwacht.Echt balen.
Reactie door rv6868 op 22-01-2013 22:12
Wij hebben ook verschrikkelijke ervaringen met Auping, zowel wat betreft slapen als klantenservice: 19 Juli '12 hebben wij het bed geleverd gekregen (1 matras met medium voor mijn vriendin en 1 met firm kern voor mij). De eerste paar dagen sliepen we verschrikkelijk en hadden we dag en nacht last van ontzettende rugpijn. Omdat we te horen hadden gekregen dat dit aan gewenning kon liggen, hebben wij het eerst een tijdje geprobeerd ondanks het slechte slapen. Na zo'n 2 weken heb ik gebeld met Auping, maar we moesten het nog echt even proberen. Toen het na een week nog steeds even erg was nogmaals gebeld, maar het zouden volgens Auping toch echt de goede matrassen moeten zijn. Omdat ons verteld was dat we binnen 30 dagen na factuurdatum de kern mochten wisselen, heb ik op 18 Augustus kenbaar gemaakt dat wij dit wilden wisselen. Na 2 weken nog geen reactie gehad en daarom maar weer contact opgenomen. Volgens Auping had ik echter niet binnen 30 dagen na factuurdatum kenbaar gemaakt dat ik wilde wisselen, dus moest ik honderden euros (€500?) per matras betalen om de kern te laten wisselen. Auping bleef erbij dat het niet binnen 30 dagen was, en pas na 2 weken heb ik Auping zover gekregen om het toch kosteloos te wisselen -- echter maar 1 kern, 2 mocht niet omdat het toch echt niet binnen 30 dagen was, wat dus feitelijk onjuist is. Per mail moest ik nog bevestigen dat ik daadwerkelijk de kern wilde wisselen; toen ik na bijna een week nog eens belde om te kijken wat de status was had Auping de mail nog niet doorgestuurd naar Auping Nederland, terwijl wij al die dagen verschrikkelijke rugpijn hebben. Belachelijke service wat mij betreft. Het vervangen van de kern heeft daarna nog 5 weken op zich laten wachten! Toen de kern eenmaal vervangen was, bleven mijn vriendin de rugklachten houden (ik sliep op extra firm en m'n vriendin op firm). Weer met Auping gebeld, maar het kon absoluut niet aan de matrassen liggen. "U heeft een van de meest luxe matrassen en we krijgen hier eigenlijk nooit klachten over" werd er gezegd. Het zou aan ons liggen; of we niet naar de fysiotherapeut moesten gaan om te kijken of het iets anders was. Op elk matras waar wij beiden op slapen slapen wij prima; geen enkel probleem. Alleen thuis niet, op een €4000 bed van Auping. Al die tijd hebben we weinig medeleven gehoord van Auping; nooit het gevoel gehad dat Auping er ook maar iets aan zou willen doen, met uitzondering van een nieuw bed verkopen of voor honderden euro's een nieuwe kern proberen. Op dit moment heeft Auping geen oplossing... We moesten zelf dus maar op -meer- onderzoek. Afgelopen week toen we een weekendje weg waren daarom bij een andere beddenwinkel geweest, welke ook reseller was van Auping. Ons probleem wat wij hen voorlegden klonk hen heel erg bekend in de oren: erg slechte service en bovenal matrassen waarvan je rugpijn krijgt. Volgens deze winkel verkoopt Auping in het algemeen te harde matrassen, waardoor de onderrug bijv. te weinig steun krijgt. We hebben in die winkel een zachter matras geprobeerd en dat lag voortreffelijk; steun in de onderrug, je kwam helemaal tot rust. Een oplossing zou dus kunnen zijn om de Auping matrassen voor juist een zachtere variant te wisselen met hopelijk meer steun. Echter, Auping splitst je dan een behoorlijke factuur in de maag voor een bedrag waar je bij veel andere winkels een volledig bed kan kopen.. Wij hebben voor Auping gekozen omdat we ervan overtuigd waren dat we dan heerlijk zouden slapen en konden rekenen op goede service. Na 6 maanden pogingen om matrassen te wisselen, matrassen om te draaien, op de grond te gaan liggen en een ander onderstel te gebruiken zijn we er echt klaar mee. De enige mogelijkheid die wij zien is om de matrassen te wisselen voor zachtere varianten, maar dat kost weer een fortuin...
Reactie door defender1 op 10-02-2013 14:41
Ook wij zijn zo dom geweest om een koninklijke auping Royal te kopen de matrassen zijn 6 keer voor reparatie naar auping gestuurd wegens kuilvorming en het wijken van de matrassen maar volgens auping moeten we ieder op ons eigen matras blijven liggen dan heb je daar geen last van, gezellige oplossing. DUS NOOIT MEER AUPING!!!!
Reactie door auping nl op 15-02-2013 11:28
Geachte heer/mevrouw 'rv6868', Wij vinden het erg vervelend voor u dat u problemen heeft ondervonden bij het aanspraak maken op onze omruilgarantie. Daarnaast betreuren wij het dat u momenteel niet naar tevredenheid gebruik maakt van uw Auping matrassen. Graag willen wij tezamen met u en uw Auping dealer een passende oplossing zoeken, zodat u binnenkort alsnog kunt genieten van uw Auping matrassen. Zou u hiervoor met ons in contact kunnen treden via ons e-mailadres klantenservice@auping.nl of middels telefoonnummer 0570-681820. Met vriendelijke groet, Klantenservice Koninklijke Auping bv
Reactie door auping nl op 15-02-2013 15:24
Geachte heer/mevrouw 'defender1', Wij vinden het zeer spiitig dat u momenteel niet kunt genieten van uw Auping matrassen, waarbij wij begrijpen dat dit erg vervelend voor u is, mede gezien uw matrassen reeds aan ons zijn geretourneerd. Graag zouden wij hieromtrent met u in contact komen, om vervolgens tezamen met uw Auping dealer voor een passende oplossing te zorgen. Kunt u middels klantenservice@auping.nl of middels telefoonnummer 0570-681820 met ons in contact treden hieromtrent? Met vriendelijke groet, Klantenservice Koninklijke Auping bv
Reactie door defender1 op 15-02-2013 16:19
Auping nl De dealer van ons heeft met u contact opgenomen maar u wilde niks meer voor ons doen omdat de matrassen al diverse keren bij jullie ter reparatie zijn geweest en de garantie verlopen is.
Reactie door auping nl op 19-02-2013 15:13
Geachte heer/mevrouw 'defender1', Momenteel ontbreekt het ons aan gedetailleerde informatie omtrent uw klachten, waardoor wij vooralsnog geen uitspraak of toezegging kunnen doen. Om te bekijken of wij in overleg met u en uw Auping dealer alsnog zorg kunnen dragen voor een passende oplossing, zouden wij graag met u in contact komen voor meer specifieke informatie omtrent uw aanschaf en de voorgedane problemen. Kunt u hiervoor met ons in contact treden middels telefoon 0570-681820 of middels e-mail klantenservice@auping.nl? Met vriendelijke groet, Klantenservice Koninklijke Auping bv
Reactie door defender1 op 23-02-2013 13:49
Auping.nl Wij zijn vandaag bij het langedijker bed geweest maar helaas is de curator aan het veilen zie www.beusekom.nl
Reactie door auping nl op 26-02-2013 13:49
Geachte heer/mevrouw 'defender1', Daar uw Auping dealer niet meer bestaat, willen wij graag tezamen met u de mogelijkheden om tot een passende oplossing te komen bespreken. Graag komen wij hiervoor met u in contact voor meer gedetailleerde informatie omtrent uw aanschaf en de voorgedane problemen. Met vriendelijke groet, Klantenservice Koninklijke Auping bv
Reactie door j.smith op 26-03-2013 16:35
Wat een een verhalen overal over Auping: - Producten die niet deugen - Negatieve ervaringen met de klantenservice en klachtenafhandeling. Ene kant ben ik "blij" dat ik niet de enige ben, aan de andere kant baal ik ervan dat ik niet eerst meer gebruikservaringen heb gelezen op het internet over Auping. Wat ik zit zelf ook nu ook midden in een Auping nightmare. Ik begrijp ook niet hoe ze zo hoog hebben kunnen scoren in de onderzoek van de consumentenbond. Mijn matras is na een paar maanden al duidelijk en aantoonbaar zachter geworden. Met nadruk op aantoonbaar, want ik lees ook andere verhalen waarin Auping het afschuit op gewenning of dat het aan koper ligt. Matras is teruggestuurd naar Auping. Zeggen dat de matras nog goed is, terwijl het niet eens voldoet aan hun eigen normen (hoeveel het zachter mag worden). De reactie van Auping geeft mij al geen goed gevoel. Ze bieden geen excuses aan voor het mankement en ook geen oplossing. Ik verwacht van een producent van een kwaliteitsproduct (wat zij zelf pretendere) dat ze een vorm van kwaliteitscontrole hebben, mankementen onderkennen, hun product proberen te verbeteren en de problemenen voor hun klanten proberen op te lossen. Wanneer ze doen alsof een mankement normaal is, dan twijfel ik om wat voor kwaliteit het gaat. Het is nu al bijna 2 maanden en nog steeds niet opgelost. Ik probeer het op te lossen via de beddenzaak, maar ze spelen doorgeefluik van Auping. Ik denk aan de ene kant om hun zelf te beschermen en aan de andere kant komt het ook een beetje over alsof ze niet zoveel in te brengen hebben tegen Koninklijke Auping. Ik begin nu een punt te bereiken waarop ik gefrustreerd begint te raken. Ik heb mensen in mijn omgeving op basis van mijn ervaring al eea afgeraden, zodat ze niet dezelfde fouten maken. Ik zal zelf in ieder geval NOOIT meer een AU-ping aanschaffen. Ik heb nu niet alleen rugpijn maar ook hoofdpijn.
Reactie door auping nl op 28-03-2013 15:41
Geachte heer/mevrouw 'j.smith', Wij vinden het erg vervelend voor u dat u momenteel niet kunt genieten van uw Auping matrassen, alsmede dat u momenteel tezamen met uw Auping dealer niet tot een passende oplossing bent gekomen. Graag zouden wij met u in contact komen, om zo tezamen met uw Auping dealer te kijken naar een passende oplossing. Kunt u middels klantenservice@auping.nl of middels tel 0570-681820 met ons in contact treden? Met vriendelijke groet, Klantenservice Koninklijke Auping bv
Reactie door maria2208 op 16-07-2013 20:21
Pffff Ik schrik ervan deze reacties. Ik heb eerder gezocht naar reviews en toen vond ik er maar weinig. Ik heb een vergelijkbare nachtmerrie achter de rug met M-line en Beter bed matrassen die vorige week voor de zesde keer omgeruild zijn.... Ik heb nu vorige week proef gelegen bij Oost Slaapcomfort. Ik heb een geldbedrag kado gekregen omdat het geld helemaal op is. Ik ben alleenstaande moeder met een fulltime zware managementfunctie en ik het niet kan gebruiken dat ik helemaal niet meer of op de bank slaap. Voor mijn gevoel werd ik echt goed geholpen (maar ja, alle verkopers kunnen mooi praten) en heb een hele tijd op een medium Auping Maestro gelegen. Ook de firm en de soepele uitgeprobeerd en kwam toch uit bij de medium. Maar als ik dit allemaal zo lees overweeg ik om mijn aankoop te annuleren. Volgens mag dat nog binnen 14 dagen. Zijn er hier ook mensen die een positieve ervaring met de Auping Maestro?
Reactie door marjan144 op 19-07-2013 19:24
Beste Maria, Wat een zoektocht, het kopen van een goede matras! Ik zou zeker overwegen om de aankoop te annuleren en nog even verder te testen. Wij hebben uiteindelijk uitstekende service van Auping gekregen en onze medium mogen omruilen voor een soft. Dit ligt in ieder geval een stuk aangenamer. Echter, de rug- en nekklachten zijn gebleven (die zijn pas gekomen na overstap op Auping), en lijken zelfs erger te worden de laatste tijd (we hebben het matras nu dik 3 jaar). Ik heb het idee dat mijn heup en billen te ver doorzakken in het matras, waardoor ik op mijn rug als het ware "hol" lig. We zijn net terug van onze vakantie in Italie, waar de bedden een stuk harder waren (minder ligcomfort) maar de klachten waren verdwenen! Ik overweeg binnenkort toch weer op matrassen zoektocht te gaan en wil dan meer kijken naar andere soorten dan die met een pocket- of binnenvering. Al die zones die in de matrassen worden gebracht zijn gebaseerd op gemiddelde lengte- en afstandsmaten, wellicht dat ik nu met m'n schouder op een verstevigde zone lig, terwijl ik daarmee juist op de zachtere zone moet liggen oid. Wellicht dat een natuurlatex matras uitkomst biedt, geen metalen veren erin, geen zones. Je zou een matras eigenlijk een maandje moeten kunnen uitproberen om goed te kunnen beoordelen hoe het bevalt, met name omdat ligcomfort niet direct gerelateerd is aan rug- en nekklachten de volgende dag. Heel veel succes! groeten, Marajn
Reactie door auping nl op 22-07-2013 13:18
Geachte heer/mevrouw 'Marjan144', Wij vinden het zeer spijtig dat u momenteel niet optimaal geniet van uw Auping matrassen, waarbij wij begrijpen dat dit erg vervelend voor u is. Graag zouden wij hieromtrent met u in contact komen, om vervolgens tezamen met uw Auping dealer voor een passende oplossing te zorgen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om met ons in contact te treden middels klantenservice@auping.nl of telefoonnummer 0570-681820? Met vriendelijke groet, Klantenservice Koninklijke Auping bv
Reactie door van leyden op 22-07-2013 17:24
Lees ook over kuilvorming van een Auping. Lijkt me ook onacceptabel, slaap zelf op een latex matras, een goeie is niet goedkoop, maar dan heb je ook wat. Na al die jaren nog geen spoor van kuilvorming, moet er wel bij zeggen dat ik het matras regelmatig omdraai, maar dat zullen de meeste gebruikers ook wel weten>> de verkoper vertelt je dat bij de aankoop als het goed is. En nee, denk niet dat het nieuwe matras ooit een auping wordt..die varen naar mijn smaak teveel op hun (goeie) reputatie uit het verleden.
Reactie door vincentvdbrand op 13-08-2013 17:54
Wat een verademing om te lezen dat ik niet de enige ben die problemen heeft met slapen in een Auping. In sept 2012 kwam ik de auping winkel in Amsterdam aan de rozengracht binnen, in de veronderstelling dat ik een hard bed nodig had. Omdat ik uit ervaring goed slaap op stevige bedden. Na meerdere bezoeken had de verkoper mij ervan overtuigd voor een Maestro Soft matras te gaan vanwege mijn gewicht 68 kilo en tevens de houding die ik had terwijl ik op het bed lag. Ik laat me niet snel ompraten. Maar de verkoper was zeer duidelijk. En zodra je op zo'n zacht matras gaat liggen in de winkel is dat natuurlijk overtuigend. Dus toch voor de Maestro soft gegaan. Toch wordt ik nu iedere dag, echt geen uitzondering, iedere dag wakker met pijn in mijn onderrug en bij mijn heupen. Ik ben helemaal gespannen. Soms is het zo erg dat ik me bed uit moet om op de bank verder te slapen. Het is echt vreselijk. Het lijkt zeg maar alsof mijn billen te diep wegzakken in het bed. Heb kussentjes onder me rug en billen geprobeerd maar dat helpt niet. Tevens ligt het bed 100% waterpas. Na ongeveer 10 minuten uit bed ebt de pijn ook echt weg. Koppig als ik ben heb niet de schuld gegeven aan het bed, want dat kon toch niet met een auping? Ik voel me hier echt rot over. Heb er dik 3000 euro voor moeten betalen en toch deze shit. dat kan toch niet? De proefperiode van 30 dagen is veel te kort. Bij een investering als deze zou het op zn minst 6 maanden moeten zijn. Gezien de reacties hierboven hoop ik ook op een sprookje voor mezelf. Ik hoop dat auping dit leest en ook mij kan helpen. Verder raad ik aan niet te veel te luisteren naar wat een auping verkoper te vertellen heeft. Veel dingen kloppen die ze zeggen, maar als jij denkt dat je een hard bed nodig hebt, ga daar dan voor. Het is volgens mij bijvoorbeeld ook bewezen dat Aziatische mensen een platter bouw hebben waardoor een harder bed nodig is, maar daar hoor je de verkoper niet over. groet Vincent
Reactie door auping nl op 15-08-2013 14:37
Geachte heer v.d. Brand, Wij begrijpen dat het erg vervelend voor u is, dat u ondanks het advies van de verkoper, niet naar tevredenheid gebruik maakt van uw Auping matras. Graag komen in bezit van volledige naam- en adresgegevens alsmede de gegevens met betrekking tot uw aanschaf. Vervolgens kunnen wij in overleg met uw Auping dealer bekijken welke passende oplossing er mogelijk is. Met vriendelijke groet, Klantenservice Koninklijke Auping bv
Reactie door hoekvanhoek op 31-08-2013 08:38
Quote: marjan144 schreef op maandag 30 aug 2010, 22:30: In februari 2010 kochten wij een Auping Maestro matras met medium kern. Na een lange levertijd kregen wij dit matras bezorgd, echter met een keiharde bult ter hoogte van de schouder. Bovendien was het matras veel harder dan die in de winkel. De zaak waar wij het matras hadden gekocht geloofde het niet, wilde niemand langs sturen en deed het af als "dit kan niet, u verzint dit gewoon". Gelukkig heeft de zaak toch auping gebeld die het matras heeft doorgemeten en er een nieuwe kern in heeft gezet, opnieuw medium, aangezien het medium-testmodel in de winkel heerlijk lag. Echter, hoewel na vervanging van de kern de "bult" weg was, bleek het matras nog steeds veel harder te zijn dan die in de winkel. Volgens de winkel kon dit wederom niet, het was hetzelfde matras, dezelfde kern en het matras in de winkel kon absoluut niet al "zachter" zijn geworden door het testen. Tja, en bewijs dan maar als klant dat het toch wel degelijk anders voelt...Bij andere producten kan je aangeven dat het om een ondeugdelijk product gaat, dat het niet hetzelfde is als getoond in de winkel, maar als het gaat om stevigheid van een matras, is dat natuurlijk een heel ander verhaal. De klantonvriendelijkheid weerhield ons ervan opnieuw de kern te laten vervangen voor een soft-kern. Bovendien hoopten we dat het een wenproces zou zijn, zowel voor ons als voor het matras (dat mogelijk ingelegen moest worden). Echter, sinds dit nieuwe matras heb ik elke ochtend enorme pijn in mijn onderrug en mijn man tussen zijn schouderbladen. We zijn net terug van twee weken Frankrijkvakantie in een stacaravan, en hoewel het matras daar vreselijk was (je voelde de veren in je lijf), hadden we daar geen last van rug- en schouderpijn. Bij thuiskomst leek ons eigen matras een zaligheid (Oh, wat lag dit weer lekker!), maar al na 1 nacht stonden we allebei weer op met de rug- en schouderklachten. Die verdwijnen doorgaans wel na een paar uur, maar het is toch echt heel naar om elke ochtend zo wakker te worden. Zeker omdat we dit keer echt voor een goede kwaliteitsmatras gingen. Wij overwegen er nu een topdekmatras van de Ikea op te leggen. Klinkt natuurlijk supervreemd, een hoogkwaliteitsmatras met een Ikea-topdekmatras, maar dat topdekmatras (de Tafjord) vormt zich supergoed naar je lichaam, terwijl ons eigen matras niet goed inveert bij de heup en de schouder. Misschien zijn onze afmetingen niet dezelfde als de 5 zones van de aupingmatras? We hebben al geprobeerd hoger en lager op het matras te gaan liggen, het hoofd- en voeteneind om te draaien etc, maar niets helpt. Eigenlijk zouden we natuurlijk terug moeten gaan naar Auping, maar nu ik de oudere forumpagina's op Kassa heb gelezen, krijg ik de indruk dat ik daar niet heel ver mee zal komen. Eerlijk gezegd verwacht ik een antwoord in de sfeer van "we hebben hier nog nooit een klacht over ontvangen", dit zeiden ze ook toen ik het had over die "bult" op schouderhoogte, en nu lees ik in 1 van de eerdere forumberichten dat dit al wel degelijk eerder is ervaren. Wij waren ervan overtuigd dat Auping een goed en betrouwbaar merk was, waarbij toch zeker geen rugklachten zouden moeten optreden. Van een Aupingdealer verwachtten we een goede service, gericht op de tevredenheid van de klant, met een insteek zoals "het gaat erom dat U goed slaapt en uitgerust wakker wordt. Laat ons horen hoe het matras bevalt en als er problemen zijn, zoeken we samen naar een oplossing". Ik ben zeer benieuwd of er meer mensen zijn met een dergelijke ervaring.einde Quote
Reactie door hoekvanhoek op 31-08-2013 08:54
ik zag nu pas alle reacties op de Auping matras ! Net 2 aupingmatrassen in huis sinds 2 weken en ik verlang nu zo naar mijn oude matras Jarenlang met tevredenheid geslapen op een latexmatras van Auping op een spiraalbodem van Auping ;omdat ze geen latexmatrassen meer leverden voor pocketveren gegaan ... Ieder nacht ,vroege ochtend mijn bed uit stram of krom van de rugpijn door alle pocketveren en comfortzones die in mijn rug en schouders priemen Nooit last van mijn rug gehad en overdag zakt het wel weer De Maestro Medium waar ik voor koos leek heerlijk te liggen in de winkel maar dat is na enkele uren dus anders De Maestro Firm is gewoon hard en dat verandert niet tijdens de nacht en ook rugpijn in de ochtend De omruilgarantie is 30 dgn maar het aanbod is beperkt want ze hebben allemaal pocketveren en comfortzones
Reactie door dickster op 30-04-2014 19:30
@marjan144: ik weet dat dit topic nogal oud is maar je vroeg naar meningen over andere matrassen. Ik heb een 140x200x22cm matras gekocht bij www.hetmeubelplein.nl voor 170 euro. Het is pocktvering met hr55 koudschuim(er zijn meer opties overigens). Ten eerste was ons budget gewoon max 200 euro en ten tweede is het voor mij een sport, vor een dubbeltje op de eerste rij, dus goedkoop maar wel de best haalbare kwaliteit voor dat geld en dat is ook i dit geval weer gelukt. Proefliggen is overiens ook mogelijk in die winkel.
Reactie door tijger1 op 30-04-2014 19:36
@dickster Dat is echt nuttig na bijna vier jaar.
Reactie door dickster op 30-04-2014 19:58
@tijger1: als de topicstarter emailnotificatie aan heeft staan kan het juist nuttig zijn na 4 jaar. Ik lees zulke matige verhlane over Auping hier dat kuilvorming misschien alweer aan de orde is.
Reactie door marjan144 op 02-05-2014 20:48
Ha Dickster, ik lees alle reacties nog met grote belangstelling, hoor :-) ! We hebben nog steeds de Auping, al is de eerste wel geruild voor een zachtere versie (zie latere berichten) en daar slapen we nu redelijk op. We hebben geen last van kuilvorming, in bed stappen is heerlijk, het enige dat blijft is dat we 's ochtends regelmatig opstaan met lichte rug- schouderklachten, met name in het weekend te voelen, als we er iets langer in blijven liggen. Niet erg genoeg om meteen een nieuw matras te gaan kopen, maar serieus genoeg om bij de volgende keer voor een ander matras te kiezen. En dan hoor ik graag de ervaringen van anderen met goede matrassen. Zelf was ik gaan twijfelen over het pocketvering systeem, wellicht is een latexmatras, zonder vertikale veren erin, gewoon een beter product, en minder specifiek voor bepaalde lichaamslengte en vormen (geen zones etc). Maar ik begrijp dat jij toch een prima ervaring hebt met een (heel voordelig!) pocketveringmatras? Wat betreft proefliggen ben ik wel wat sceptisch, even proefliggen in de winkel zegt echt helemaal niets. Dat konden we bij Auping ook en zoals gezegd, als je erin stapt, lig je als een prinses (of prins ;-) ), het probleem doet zich pas na een of een paar nachten slapen voor. Een proefweekje zou idealer zijn, maar dat heb ik nog nergens gezien (en begrijp het ook wel ivm hygiene).
Reactie door dickster op 02-05-2014 22:09
@marjan144: ik zit even na te deken hoe ik deze post formuleer zonder over te komen alsof ik reclame aan het maken ben;-) Maar de rede dat ik mijn ervaring met dit voordelige matras toch in dit topic zette was juist omdat je aangeeft dat je eigenlijk iet optimaal tevreden bent maar dat het niet erg genoeg is om de aanschaf van nieuwe matrassen in dezelfde prijsklasse te overwegen zeg maar. Ik weet dat proefliggen in de winkel niet optimaal is maar het sluit wel bepaalde modellen it zeg maar(die sowieso niet goed liggen). Bij Het meubelplein kan je de matrassen overigens 14 dagen probeen, je kan ze binen 14 dagen terugsturen of terugbrengen. k weet natuurlijk niet of venendal in jowu buurt ligt(qua proefliggen. maar ze hebben bijvoorbeeld matrassen met aan beide kanten koudschuim(die heb ik) maar je kan ook kiezen voor aan 1 kant latex(en de andere kant koudscchuim) of aan de ee kant traagschuim(en de nadre kant koudschuim) enzovoort maar ze staan allemaal op hun website(www.hetmeubelplein.nl) zoals gezegd dit is absoluut neit als reclame bedoeld maar ik dacht stel dat je die klachen zat bent en deze goedkope oplossing helpt je ervanaf dan is het mooi meegenomen, zijn ze toch niks dan stur je ze gewoon terug. Overigens worde beslapen matrassen niet opnieuw verkocht(ookal werden vlgens de verkoper matrassen eigenlijk nooit geretourneerd omda de klanen gewoon tevreden waren zei de verkoper) maar dat kan makkelijk een verkooppraatje zijn natuurlijk. Mijn matras was in elk geval overduidelijk nieuw. Ik ben zelf gewoon altijd voor het zoeken naar de beste kwaliteit voor de laagst mogelijke prijs, dus ik zou het eigenlijk el een goeie stunt vinde als blijkt dat je op matrasen van rond de 200 euro stukken beter slaapt dan op dure Auping matrassen;-). Wat zones betreft deze heeft 7 zones en mijn vrienidn heeft een andere lengte als ik(zij 1,70 ik 1,85) en we slapen allebei echt prima (terwijl zij eerst lage rugklachten had op ons andere matras)
Reactie door dickster op 02-05-2014 22:12
en sorry voor de bergen spelfouten maar ik ben blind en in de browser waarin ik werk is het tekstvenster zo snel dat teruglezen met een brailleregel nauweliks te doen is, ho dat het toch duidelijk is zo.
Reactie door tijger1 op 02-05-2014 22:13
U hebt dat matras net gekocht en nu is de lage rugpijn al over?
Reactie door dickster op 02-05-2014 22:22
@tijger1: Ja inderdaad heeft tmijn vriendin geen lage rugpijn meer, ze heeft geen chronische rugklahten maar de lage rug is wel een zwak punt. Nu was ons vorige matrs wel en zeer versleen ikea binneveringsmatras(zo'n oprolbare van rodn de 70 euro) dus het verschil tussen dat matras en dit is gewoon heel groot, het was een verademing om van veren die in je lichaam drukten over te schakelen op een goede nieuwe matras. Maar ondask alle verhalen over een gewennignsperiode hebben wij daar absoluut geen last van gehad. Ik snap dat je wat sceptisch bent voor deze prijs, was ik zelf ook maar we hadden gewon niet meer te besteden en deze klonk qua specificaties en gebruikte materialen gewoon het beste dus de gok gewaagd en zowaar zijn we erg tevreden. Ik snpa dat dat als reclame klinkt maar ik kan ook niet hellpen dat we ze gewoon erg goed vinden;-)
Reactie door vincentvdbrand op 05-05-2014 11:17
Hoi Marjan, Ik denk zelf ook dat het wellicht met pocketvering te maken heeft. De meeste bedden waar ik minder lekker in lig zijn echt allemaal pocketvering. Als ik in een bed slaap bij mn ouders toevallig, of in een hotel en ik slaap echt heel erg lekker, dan is het altijd latex. Ben benieuwd of jij pocket vs latex nog iets kunt toelichten, waarom je dat denkt zeg maar. Zit zelf nog te twijfelen om mijn soft auping te laten aanpassen tot firm. En nog iets anders. Ik merk dat ik meer droom als ik beter slaap. Ik droom in mijn Auping eigenlijk nooit. En wordt net zoals jij iedere dag met lichte klachten wakker. Heb jij dit ook? groet, Vincent
Reactie door dickster op 05-05-2014 13:07
@vincent: Ik denk dat het heel erg van je gewicht afhangt maar ook van wat er om de pocketvering heenzit. Ik zelf weeg 130kg en daarbij is het verstandiger een pocketveermatras te hebben omdat de veren veel gewicht aankunnen en goed kunnen verdleen(bij een matras waar een vaste stof inzit zou je meer in een kuil wegzakken omdat het deel waat je gewicht ligt de rest een beetje meetrekt). Maar toch lees ik ook wel positieve ervaringen over ravensberger geloof ik dat ze heten die latexmatrassen verkoopt tot 125kg gewicht geloof ik. Het grootsste unt is de zones, zijn de zones breed genoeg dan gaat het wel goed maar zijnze erg specifiek dan kan een lichaamsdeel op e verkeerde ozne liggen. Maar als je overweegt puur latex te nemen kan je ook bij zo'n zaak als ravensberger kijken, ik vrees dat een heel matras daar niet veel duurder zla izj als het vervangen van je auping kern. Denk er wel aan, als je veel zweet in bed is latex problematisch en gat het snle kuilen vormen. wt dromen betreft: tenizj je op je auping matras heel de nacht wakker ligt zou je denken dat je daar juist beter op slaapt. dromen vinde plaats in de rem-slaap, het mist diepe deel van je slaap als je dieper slaapt droom je dus juist minder.
Reactie door marjan144 op 05-05-2014 21:55
Ha Vincent, dank voor je reactie. Zoals Dickster al schrijft, is mijn twijfel tav pocketvering mn gerezen door de zones die erin zijn aangebracht, waardoor het matras mogelijk te specifiek wordt. Daarnaast zou het wellicht kunnen dat de opwaartse druk van de individuele spiralen gewoon net niet lekker kan liggen (en wellicht ook gevoelig is voor foutjes, zoals de harde bult, dus stuggere veren op een bepaald punt, in ons eerste matras), een matras uit 1 type materiaal over de gehele linie, heeft daar misschien minder last van. Puur een gevoel, hoor, niet wetenschappelijk onderbouwd. Ik zou wel heel goed nadenken voordat ik het softmatras zou laten aanpassen naar firm (ik neem aan dat je dit nog onder de omruilgarantie wil doen? Want als je een nieuw matras gaat kopen, dan denk ik dat je geen tweede Auping koopt, wel?). Er zit sowieso nog een medium tussen soft en firm, dus als je al harder wil, dan is dat wellicht een betere optie. Maar wij (gewicht 62-65kg) vonden de medium absoluut te hard (niet in de winkel, daar was ie goed, maar de medium die we thuisbezorgd kregen). O ja, en wat betreft dromen, wij dromen inderdaad ook amper, en dit deden we op vakantie (we zijn net terug :-)) wel. Mijn man geeft aan het gevoel te hebben nooit een volledige slaapcyclus te maken, en dus niet toe te komen aan de droomfase, maar Dickster heeft gelijk, de droomfase zit nou juist in de lichte slaap. Misschien dat 't meer te maken heeft met dat je dromen beter onthoudt als je goed slaapt???
Reactie door dickster op 05-05-2014 22:09
@marjan144: Je hebt gelijk dat een stugge pocketveer meer opwaartse druk geeft. Dat hangt af van de draaddikte. In ijn matras zit 1.6 en 1.8 ik weet niet of bij julllie duidelijk ergens stat wat erin zit. maar ze gaan tot 2..2 maximaal begreep ik. Wat ik me wel kan voorsteleln is dat ls jullie zo licht zijn en de veren zouden erg dik zijn, dat jullie gewicht ze dan niet optimaal laat veen. Weet je wat voor toplaag eroverheen ligt en hoeveel cm die is? Die bult klinkt inderdaad als een fout in de veren maar ik vind het eigenlijk wel een schande dat dat bij zo'n duur matras kan(je zou toch denken dat daar meer andcht aan de productie wordt besteed), ik was ook bang voor bulten omdat ik zo'n goedkoop maras nam maar heb er niet 1, dan moet een duur merk als aupign het toch zeker goed kunnen doen. Maar mischien moet je met jullie gewicht inderdaad eens naar koudschuim of latex kijken(latex alleen als jullie niet veel zweten anders gaat de veerkracht eruit) en traagschuim blijft in de vorm waarin je lit dat lijkt me ook niet zo geweldig). ik gelofo dat ravensberger de goedkoopste volledig koudschuim of latexmatrassen heeft, zijn wel wat duurder dan die matras die ik zelf heb en eerst aanraadde en ik geloof ook niet dat je bij ze kan proefliggen(wel 2 weken uitproberen na verzending) maar het is ook een optie.
Reactie door bert1405 op 08-08-2014 16:47
@allen, wij (mijn vrouw en ik) zijn bezig om een nieuw bed (breder) incl. matrassen aan te schaffen. Vooral mijn vrouw heeft een hele sterke voorkeur voor Auping spiraal met daarop een pocket veermatras natuurlijk ook van Auping ('is toch een goed merk'). wij zijn afgelopen week nu bij 3 speciaalzaken geweest incl. Auping plaza in Ede. Resultaat: voor mij 3 verschillende adviezen: Maestro medium, Vivo medium en en Vivo firm en mijn vrouw 2: Maestro en Vivo medium terwijl mijn vrouw een voorkeur heeft voor de Vivo soft variant. Reactie bij o.a. Auping Plaza is dat als wij willen afwijken van het advies wordt daar melding van gemaakt op de factuur (!). Tot slot heb ik bij laatste adres een Tempur matras geprobeerd wat ik direct lekker vond liggen. Helaas lees ik veel verschillende ervaringen met een Tempur matras en ben toen ook maar gaan zoeken op ervaringen met Auping en kom hier uit met alleen maar slechte ervaringen. Nu weet ik het niet meer. Zowel Auping (Vivo) als Tempur zijn dure matrassen dus ik wil dan wel zeker weten dat ik iets goeds heb, maar nu weet ik het niet meer. :-(
Reactie door slaapzacht op 08-08-2014 18:26
Wij zullen geen auping matras meer aanschaffen. Onze ervaring is dat het matras in de winkel toch een ander ligcomfort geeft dan thuis, misschien door temperatuur die in zo'n zaak toch hoger is dan in de gemiddelde slaapkamer, waardoor zo'n matras in de winkel minder stug is. Wij hebben een Maestro medium en konden onze draai er letterlijk en figuurlijk niet op vinden. Vooral het schouder-nekgedeelte is voor ons gevoel te stug alsof je een constante tegendruk krijgt.Niet prettig We hebben een andere kwaliteit matras geprobeerd dat weer veel te zacht was. Een middenweg in de maestroklasse is er blijkbaar niet. Het matras is uiteindelijk naar de fabriek geweest en er is een zachtere laag in het schoudergedeelte gezet. Voor ons eigenlijk niet echt merkbaar verschil. Wij hebben uiteindelijk bij Ikea een dekmatras of topmatras gekocht voor ongeveer 140 euro dacht ik en hebben nu een redelijk ligcomfort. Maar niet dusdanig dat dat het aankoopbedrag van 2000 euro compenseert. Onze conclusie: Auping en wij zijn niet compatible.
Reactie door tijger1 op 08-08-2014 18:32
Hallo Bert Ga gewoon naar IKEA voor een matras. Zeer veel lovende kritieken en geen € 2.000
Reactie door bert1405 op 09-08-2014 18:47
Op dit moment denken wij er ook over om in ieder geval geen Auping matras of Tempur matras aan te schaffen maar een goedkopere die ook goed ligt. Ik ben namelijk erg huiverig om tussen de € 1500-1800 voor een matras uit te geven terwijl er zoveel klachten over zijn. Nu weet ik ook wel dat de mensen die wel tevreden zijn dit over

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!