Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

energieleverancier

Geplaatst door: xlelletje op: 16-04-2009 17:18
Na grote ellende met Oxxio ga ik veranderen van energieleverancier.
Bestaat er eigenlijk wel een goede en betrouwbare energieleverancier?
Of is het alleen kiezen uit slechten? 
Main Energie is ISO gecertificeerd en geeft 200 euro bonus bij aanmelding.

RWE moet ook goed zijn. Grote Duitse onderneminmg die Essent gaat overnemen maar wel goedkoper is.
En ach je moet geluk hebben. Iedere maatschappij maakt wel eens een fout. Het gaat er om of ze deze correct en tijdig herstellen. Ook een snelle reactie op mails is belangrijk. Dat zit overigens bij Main wel snor.
Tot mijn grote spijt ben ik  overgestapt naar Woonenergie/Centrica. In december 2008 kreeg ik de jaarrekening van Centrica, waarop staat dat ik ruim 50 Euro terug van ze krijg en dat dit bedrag binnen 14 dagen op mijn rekening zou staan. Na herhaalde emails aan zowel Woonenergie als Centrica deelde Centrica mij op 15 april 2009  mij mee dat ze het bedrag zsm op mijn rekening zouden storten. Dit is tot op heden nog steeds niet gebeurd. Ik ga nu overstappen naar een andere energieleverancier. Zijn er nog meer mensen die dit soort problemen met Woonenergie/Centrica hebben gehad en hoe hebben zij dit opgelost?
Vriendelijke groet,
Vera
Ik heb ook problemen met Centrica, tijdens het opzeggen van mijn contract ivm verhuising heb ik mijn nieuwe adres op de opzegbrief gezet. Vervolgens blijven ze gewoon incasseren, na herhaalderlijk bellen met Centrica blijkt dat we wel uitgeschreven zijn, maar ze snappen niet dat er nogsteeds geincasseerd wordt. Uiteindelijk na een paar maanden stoppen de incasso's na een flink aantal keer gebeld te hebben en de bedragen te stonneren. Nu blijkt dat ze naar een JAAR pas de eindafreking hebben gestuurd naar ons vorige adres. Nu 2 Jaar later bereikt de brief van het incasseringsbureau ons viaviaviavia. Uit de naam op de incasso kan ik wel maken dat ze ons bedoelen, maar de naar is volledig verkeerd. Na gebeld te hebben en stukken gefaxt te hebben naar de gerechtelijke deurwaarders, en mijn verhaal gedaan te hebben krijg is slechts een nieuwe incasso, maar de originele factureren, opzeg bevestiging of enige specificatie heb ik nog steeds nooit gezien. Ik ga natuurlijk geen incasso kosten, rente of overige kosten betalen wanneer deze incasso pas het eerste is wat ik zie. Het vreemde is dat ik 400 euro zou moeten bijbetalen terwijl ik van de Nuon 50 terug krijg voor de transportkosten...
Ik ben bang dat dit een lange touwtrekkerij gaat worden en ik zal als consument denk ik wel weer aan het kortste einde trekken tegenover dit soort bedrijven.
Het aanmelden destijds heeft ook ruim een half jaar geduurt, dit is ook een lang verhaal. Voor mij nooit geen woonenergie of centrica meer!!!!
Ik ben klant bij Essent en heb naar aanleiding van hun reklames "Wij verlagen de energieprijzen met     25 %" de gasprijs eens vergeleken. In 2008/2009 betaalde ik 0,4151 per m3 - prijs vanaf 1/7 wordt 0,3317 per m3, conclusie:  een verlaging van effectief 19,85 %, niet gek dus. Echter ons vadertje staat verhoogt zijn energiebelasting op aardgas van 0,1569 naar 0,1880 euro per m3, wat overeenkomt met 19,82 %.  Effectief gaat de m3-prijs, inkl. energiebelasting van 0,5720 naar 0,5207, zijnde een verlaging van 0,0513 euro, zijnde 9 %  
Dat is het voordeel van de gezakte gasprijs per m3 - vergelijk bovenstaand eens met het verloop van de olieprijs.....Er was sprake van een koppeleing.....!!!!!!
De energieprijzen van electra hebben zelfs een dramatischer verloop... plus 16,5-19 %
We worden van alle kanten genaaid.....
Eeen zeer teleurgestelde Jean
Beste forumgebruikers,

Uit diverse berichten op dit forum blijkt dat er onduidelijkheid bestaat over de tariefsverlaging van Essent per 1 juli. Graag willen wij daarom een en ander toelichten.

Essent heeft per 1 juli de leveringstarieven voor gas met 35% verlaagd en voor elektriciteit met 5%. Voor een huishouden met een gemiddeld verbruik van 3.500 kWh elektriciteit en 1.800 m3 gas betekent dit een daling van de leveringskosten met 26%, exclusief netwerkkosten, energiebelasting en BTW. De daling voor elektriciteit is op basis van een variabel contract, KeuzeTarief Standaard, enkeltarief. De daling voor gas is gebaseerd op een variabel contract, regio 4.

De daling van de tarieven is uiteraard de daling t.o.v. de variabele tarieven per 1 januari 2009. (Essent voert in de regel ieder half jaar een wijziging van de variabele energietarieven door).

Het betreft hier alleen een daling van de leveringskosten. Dat wil zeggen dat voor de klant de totale kosten dus niet met 26% dalen. De totale energiekosten bestaan namelijk naast het leveringsdeel ook nog uit de energiebelasting door de overheid en vanuit de netbeheerder de netwerkkosten en meterhuur. Essent heeft op deze kostenelementen geen invloed. Bovendien is uw persoonlijke kostendaling altijd afhankelijk van uw elektriciteits- en gasverbruik.

Wij gaan ervan uit dat wij met deze toelichting voldoende informatie hebben gegeven. Voor overige vragen verwijzen wij u graag door naar onze Klantenservice via telefoonnummer 0900 1550 of naar onze website www.essent.nl.

Met vriendelijke groet,

Essent

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor