Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Eneco meterstanden

Geplaatst door: zzp-er-in-armoe op: 18-02-2012 15:17
Als ik de baas van een energiebedrijf zou zijn, zou ik het bijhouden van meterstanden toch als mijn corebusiness zien. Meterstanden zouden op any moment opgegeven moeten kunnen worden. Al is het alleen maar om te kunnen volgen wat, op enig moment, na besparen, het goede effect ervan is geweest. Goed, mannetjes om uit te lezen zijn, door het minimumloon, zo duur, dat de klant, die koning is, maar meterstanden zelf moet lezen. Doorgeven komt er ook nog bij. Dat is de stand van de techniek anno 2012. Helemaal perfect is het als Eneco's duffe klant dan ook nog over internet beschikt. Kan die klant mooi helemaal het werk zelf doen. Uit beloning voor deze negatieve service naar de klant, beloont Eneco haar internet gebruikende klant ook nog met een behendigheidsspel. Alsof je daar tijd voor hebt in een situatie van hardnekkige recessie. Het behendigheidsspel bestaat uit het uitkienen wanneer precies het tiny tijdsvenster daar is waarin je de meterstanden kan intikken in het meterstanden veldje van de Eneco site. Dit is hinderlijk. Eigenlijk wil ik op elk moment mijn meterstanden kunnen intikken. Het is toch Eneco's core? Maar goed, systemen zijn er voor het sollen met burgers. Echt klantvriendelijk is ook deze business niet!
Reactie door jorisw op 20-02-2012 09:56
Quote: zzp-er-in-armoe schreef op zaterdag 18 feb 2012, 15:17: Als ik de baas van een energiebedrijf zou zijn, zou ik het bijhouden van meterstanden toch als mijn corebusiness zien. einde Quote Dan is het maar goed dat jij niet de baas bent van een energiebedrijf, want meters uitlezen is absoluut niet de core business van een energiebedrijf. De core business is het leveren van energie. Quote: zzp-er-in-armoe schreef op zaterdag 18 feb 2012, 15:17: Meterstanden zouden op any moment opgegeven moeten kunnen worden. Al is het alleen maar om te kunnen volgen wat, op enig moment, na besparen, het goede effect ervan is geweest. einde Quote Dat is van secundair belang voor een energiebedrijf. Quote: zzp-er-in-armoe schreef op zaterdag 18 feb 2012, 15:17: Goed, mannetjes om uit te lezen zijn, door het minimumloon, zo duur, dat de klant, die koning is, maar meterstanden zelf moet lezen. Doorgeven komt er ook nog bij. Dat is de stand van de techniek anno 2012. Helemaal perfect is het als Eneco's duffe klant dan ook nog over internet beschikt. Kan die klant mooi helemaal het werk zelf doen. einde Quote Mooi toch? Meteropnemers die ieder jaar langskomen zijn alleen maar kostenverhogend voor de consument. Quote: zzp-er-in-armoe schreef op zaterdag 18 feb 2012, 15:17: Uit beloning voor deze negatieve service naar de klant, beloont Eneco haar internet gebruikende klant ook nog met een behendigheidsspel. Alsof je daar tijd voor hebt in een situatie van hardnekkige recessie. einde Quote Als jouw jaarlijkse hoogtepunt het bezoek van de meteropnemer is, dan is het inderdaad slecht service. Ik snap het behendigheidsspel niet: je gaat naar de Eneco site, voert de gegevens in die op de kaart staan en vervolgens de meterstanden. En wat heeft de recessie hiermee te maken? Quote: zzp-er-in-armoe schreef op zaterdag 18 feb 2012, 15:17: Eigenlijk wil ik op elk moment mijn meterstanden kunnen intikken. Het is toch Eneco's core? einde Quote Nee
Reactie door ultraglide1998 op 20-02-2012 11:08
Beste ZZP`er , ik zou nu ( net als u doet ) hier een hoop onzin kunnen neerzetten maar dat doe ik niet. Ik zal u wel even vertellen dat de core-business van een energiebedrijf het leveren van energie is. De meterstanden worden door uzelf opgegeven en eens in de paar jaar wordt dat door Eneco gedaan ter controle. Niets mis mee. Internet is een waardevol hulpmiddel in deze en beschikt u niet over een internetverbinding kunt u gewoon de kaart insturen. Ik snap dat de druiven zuur zijn , alls ZZP `er , in deze economische tijden maar u komt wel heeeel erg zuur over.
Reactie door zzp-er-in-armoe op 20-02-2012 11:13
Beste @jorisw, Misschien gaat het helemaal langs je heen, een te groot verhaal misschien, want ik heb er wat meer woorden aan besteed dan strikt noodzakelijk. Ik ben veel tijd kwijtgeraakt en heb mij langdurig danig geërgerd. Daar gaat Joris in zijn lieve antwoord maar even aan voorbij. Ik had de tijd vwb het worstelen met de site beter kunnen besteden aan de hoognodige mantelzorg. Maar die luxe gunnen zowel Joris als de Eneco mij dus niet. Een taboe op het aankaarten van problemen. Gelukkig reageren niet alle landgenoten zo!
Reactie door rapil op 20-02-2012 11:31
De tijd die je kwijt bent met deze onzinnige meldingen had je ook kunnen gebruiken, voor de door jou, genoemde hoognodige mantelzorg.
Reactie door zzp-er-in-armoe op 20-02-2012 12:19
@rapil Leg het maar uit.
Reactie door valerius-2 op 20-02-2012 12:48
U heeft wel veel ergenissen als ik zo lees. Het punt van meteropnemen is heel makkelijk als er toestemming is om de slimme meter uitgelezen mag worden door de provider, maar volgens mij is daar nog steeds geen toestemming voor.
Reactie door zzp-er-in-armoe op 20-02-2012 13:12
Inmiddels de meterstanden wel kunnen geven via Stedin. Dacht dit wel te kunnen doen omdat tijdens eerdere perikelen welke andere provider dan ook kon lezen via de computer hoe de stand op een locatie in de Stedin-computer stond. De vader van hare koninklijke prinses is dus niet helemaal geslaagd in het opsplitsen van de energiebedrijven. Het is allemaal een illusie. Tenminste in zoverre, dat er nu wel meer directies zijn van energie bedrijven en dat er dus in totaal een groter aantal vingers is waarmee uit potten gelikt worden. Maar goed dat is mijn stokpaardje. Wederom Alaaf! PS. De volgende ergernis is het bestellen van een Sim-p/b-el-bundeltje via een site van een wegensport sponsorende bank. Ben ik al maanden mee bezig. Tevens is die bank met haar internetsite een magneet voor computer-viri. Na een advies van haar klantenservice moest ik de zoveelste scanner downloaden en ben ik zestig euro per direct kwijtgeraakt. Ook ben ik al lange tijd bezig om mijn PC op orde te krijgen. Gewoon met de hand kun je het bel-bundeltje niet verkrijgen. Waar zijn we toch mee bezig?
Reactie door ultraglide1998 op 20-02-2012 15:01
[PS. De volgende ergernis is het bestellen van een Sim-p/b-el-bundeltje via een site van een wegensport sponsorende bank. Ben ik al maanden mee bezig. Tevens is die bank met haar internetsite een magneet voor computer-viri. Na een advies van haar klantenservice moest ik de zoveelste scanner downloaden en ben ik zestig euro per direct kwijtgeraakt. Ook ben ik al lange tijd bezig om mijn PC op orde te krijgen. Gewoon met de hand kun je het bel-bundeltje niet verkrijgen. Waar zijn we toch mee bezig? einde Quote Ik stel voor een PC cursus te volgen want u lijkt een beetje een digi-beet te zijn. En nu niet meer zo zeuren !
Reactie door pino123 op 20-02-2012 15:51
@ ZZP'er, Het zit je wel allemaal tegen hé? Ik heb het idee dat je wat aandacht te kort komt en deze hier wil genereren.... Doe je best blijf lekker antwoorden geven er zal vast iemand je zielig vinden. Als je echt iets wil zien om je druk over te maken; hier de link Dan je druk te maken over het invullen van je meterstanden of het aanvragen van je mobiele telefoon abbonenement.link
Reactie door zzp-er-in-armoe op 20-02-2012 21:01
@ultraglide1998, 't Is beter als ik de cursus geef. @pino123, Zielig zijn, dat bestaat blijkbaar in gradaties. Dank voor het advies, de link heb ik gevolgd. De info op de site vertelt helaas niets nieuws. Ik zal maar niet verder gaan.
Reactie door kamphuysen op 21-02-2012 13:34
Een Leverancier is verantwoordelijk voor levering, maar ook voor de controle op die levering, ook voor de meterstanden immers daar wordt de rekening naar opgenmaakt. Als de rekening niet klopt dan is de leverancier in eerste instantie daarvoor verantwoordelijk te houden en niet de client. Daarom heeft Eneco energie sinds een jaar of twee geleden de fima Stedin opgericht, Stedin doet het nakijken van de standen. en rapporteert klachten. Oa in een geval van een ons bekende partij heeft Eneco jarenlang naar een Verkeerde Meter (stand) gekeken in 1 woning (namelijk de tussen meter werd door eneco gezien als de hoofd Meter, en sterker erger die meter was niet eens opgenomen als een eigendon van Eneco). Na een flinke tijd zeker 5 jaren bemerkten we de foute opnames door Eneco en wij hebben er melding van gedaan bij Eneco..Er kwam een mannetje van Stedin met een fotocamera en een schrijfblokje. U raad het al.... En toen werd het onaangenaam want Eneco heeft dan als standpunt we gaan U de verkeerde meterstanden alsnog (acheraf) in rekening brengen en al vlot kwam daar een naheffings faktuur op de deurmat van een groffe 5,500.00 euro vijfenvijtighonderdeuro... Onder de grootste dwang heeft Eneco een betalings regeling afgedwongen bij deze mensen onder druk en dwang van maatregelen etc etc., (overigens al die jaren betaalde men wel de maandelijkse nota voor de verkeerde meter (de tussenmeter voor 1e etage van het huis, was vroeger 1 woonetage) Nu protesteren we tegen deze dwangmatige intimidatie druk van Eneco, en zullen dit voor de rechter gaan brengen als Eneco niet tot een kwijtscheldings regeling komt.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!