Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Eneco echt een drama

Geplaatst door: c.vuijk op: 09-09-2011 23:23
!! DIT VERHAAL GAAT U NIET GELOVEN !! Jaar en dag ben ik klant geweest bij eneco, afrekeningen en post heb ik keurig ontvangen op mijn huidige adres, rekeningen werden automatisch afgeschreven nooit geen vuiltje aan de licht totdat......wij ongeveer 1 jaar geleden overgestapt zijn naar NUON.... het blijkt dat je dan nog transportkosten aan Eneco moet blijven betalen of sorry dat wordt dan ineens STEDIN. Echter 2 jaar geleden zijn wij verhuisd en 4 jaar geleden zijn wj eens van bank gewisseld, wat gebeurt er zo blijkt nu achteraf ENECO gaat post sturen met rekeningen voor transport kosten naar het adres waar we inmiddels al 3 jaar niet meer wonen, tevens gaat Eneco de 20 euro ongeveer de we per maand moeten betalen afschrijven van de rekening welke ik 4 jaar geleden heb opgezegd. Ja let op... het is jaren goed gegaan, er is immers geen reden om niet te betalen of iets dergelijks. Vervolgens gaat het fout en krijg ik geen post, geen aanmaningen en Eneco geen geld want men incasseert van een rekening die niet bestaat en stuurt post naar een adres waar we niet wonen.... de zaak wordt uit handen gegeven aan DAS, welke ons vervolgens gaat lastig vallen, waarna ik eindelijk na veel mail met DAS kopies van de rekeningen op het juiste adres ontvang en op welk moment ik dus vast stelt wat er bij ENECO allemaal is misgegaan namelijk een adres verwisselt en een bankrekening verwisselt, het adres wonen we niet en de rekening bestaat niet. Wij delen dat mede aan de DAS en geven ook door dat men een verkeerd adres gebuikt en een verkeerde bankrekening.... Overigens bij de DAS zijn het ook mensen zonder verstand, want die luisteren niet eens naar wat je zegt en doen al helemaal niets met de informatie die je doorgeeft, het heeft geen enkele zin om met die ongeschoolde mensen van DAS in discussie te gaan. Afijn nu mij duidelijk is wat er is misgegaan trek ik overal de incasso kosten af, betaal het bedrag wat we schuldig zijn (rond de 200 euro) voor de transportkosten en verwacht vervolgens dat het nu wel goed zal gaan.... Maar helaas... het begint weer opnieuw, men blijft post sturen naar een verkeerd adres en incasseren van een verkeerde rekening zodat inmiddels weer een nieuwe vordering van Eneco op ons is ontstaan van 150 euro. Hierbij komen dan weer de incasso kosten etc We betalen de achterstand van alleen de transport kosten van 150 euro en geven door dat de incasso kosten niet betaald omdat dat een probleem is wat niet mijn schuld is, ik geef ook per mail door dat mijn adres nu wel gewijzigd moet worden omdat het dan weer fout gaat. Afijn zelfs na herhaalde mail dringt het negens en tot niemand door wat er aan de hand is, totdat er vandaag 2 mensen voor de deur staan op het goede adres om de stroom af te sluiten... en de post ?? die gaat nog steeds naar een adres waar we niet wonen etc... de fouten bij Eneco stapelen zich op maar niemand doet iets en niemand begrijpt iets.. moet ik soms een BOM bij die mensen naar binnen gooien om het te laten doordringen ??? We waren niet thuis tijdens de afsluiting maar er ligt een rode brief van Eneco dat ze terug komen.... Wat een waanzin, wat een ambtenarij, wat een hersenloze mensen en zo ontzettend dom werken daar en bij de DAS... ENECO LUISTER EENS EN LEES MEE EN BEL ME ALS U HET NIET SNAP MIJN ENECO KLANT NUMMER IS 13491638..... IK HEB DIT VERHAAL OOK GESTUURD NAAR HET MAIL ADRES WAT IK HIER TEGENKOM.. IS HET NU EEN GROTE MOEITE OM HET TE BEGRIJPEN ???

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor