Eneco boete vergoeding
Geplaatst door: jelleh69 op: 27-08-2015 12:56
wat een gedonder,
december 2014, kwam er een jonge man aan de deur, het was koud en al donker, hij liep voor Eneco en vroeg zich af of ik intresse had om over te stappen, want ik zou dan veel goedkoper uit zijn dan bij mijn huidige leverancier. daar betaal ik nl 130 euro per baan voor gas en electra.
omdat het zo koud was en omdat ik op dat moment niet zo sterk in mijn schoenen stond, heb ik hem binnen gelaten en hebben we de papieren ingevuld. Ik zou een kado krijgen van 75 euro, en de boete van mijn vorige leverancier zou vergoed worden. na invullen heb ik de aardige verkoper veel sterkte gewenst verder die avond.
enkele dagen later kreeg ik een telefoontje van Eneco waar al de gegevens nog even door genomen werd.
Online heb ik de recente meterstanden nog doorgegeven.
enkele weken later kreeg ik de 'afscheidsnota' van energie direct van ' 550 euro' 2 x boete gas electra 125 euro. plus de werkelijke energie kosten in de wintermaanden.
hier schrok ik nogal van omdat ik verwachte dat de overstap 'glad' zou verlopen. eerst betaal je 130 euro per maand aan energie direct en nu krijg je een rekening van 550 euro. ondanks dat er 250 boete inzit vind ik dit bepaald een 'gladde' overgang.
anyway, gebeld met beide partijen, boete formulier bij eneco ingevuld en samen met de factuur opgestuurd.
schrijven van Eneco ontvangen dat ik niet de volledige factuur had ingestuurd. weer opnieuw opgestuurd.
daarna paar maanden niks gehoord op gezien.
eind juli gebeld met Eneco met de vraag wanneer ik de vergoeding nu eens krijg. hun antwoord was "als u voor 24 augustus niks gekregen hebt moet ik weer even terug bellen'
vandaag 27 augustus gebeld maar krijg geen contact met hun vanwege een technische storing.
overstappen van de ene naar de andere leverancier is zo'n moeizaam verhaal. ondanks de beloftes van de verkopers dat alles glad en pijnloos zal verlopen. dat ik liever 10 euro pm extra betaal dan dat ik ooit weer ga overstappen.
Reactie door valerius-2 op 27-08-2015 13:24
Aan de deur kopen is vragen om moeilijk heden, vooral als het niet allemaal beschreven is zodat u daarmee verhaal kan halen, Verder is het voor u niet meer mogelijk om er van af te komen.
Reactie door tijger1 op 27-08-2015 14:44
Dat u zoveel meer aan Essent moest betalen naast due boete, is natuurlijk logisch. U betaalt per maand een voorschotbedrag. In de winter gebruikt men meer, vooral gas, dan in de zomer. Er is dan nog niet voldoende voorschot betaald, dus u moet afrekenen.
En over die boete maar eens een mail sturen aan Eneco, als dat toegezegd is, moeten ze dat nakomen.
Afgezien daarvan bent u bij Eneco niets goedkoper uit dan bij Essent. Die tarieven ontlopen elkaar niet zoveel.
Heel onverstandig om dat dus aan de deur te doen.
Reactie door diumenge op 27-08-2015 17:54
Voortaan dat soort jongemannen gewoon in de kou en donker laten staan.
Reactie door mahadma op 28-08-2015 18:19
Als een huis aan huis verkoper aan de deur zijn mond open doet, liegt'ie per definitie, en zal er alles aan doen om zijn provisie binnen te hengelen door uw handtekening los te peuteren onder een contract.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!