Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Eindnota Eneco Oplichting?

Geplaatst door: edwin7 op: 10-08-2012 22:07
Ik heb ook maar is de stap genomen om over te stappen van energiemaatschappij, voordien ca 15 jaar bij Eneco geweest. Krijg ik vlak voor de overstap een huichelachtig telefoontje hoe erg ze het vinden dat ik weg ga als vaste klant (laat ze vooraf de klanten tevreden houden zeg) en zeggen ze dat als ik toch blijf zij de boete gaan betalen voor de al geregelde overstap en een hele scherpe aanbieding gaan doen. Daar zei ik natuurlijk nee op, en dat ze je als vaste klant maar een keer moeten waarderen ipv uit te zuigen. Krijg ik de eindnota, krijg ca 100 euro terug dus denk nou lekker, ik kijk nog even verder, zie ik staan wat er voor voorschotbedragen per maand is gerekend, zie ik staan een gek bedrag van 41,15 euro, ik denk wat gek ik dacht dat het rond de 50 euro per maand lag, ik controleer mijn bankafschriften en is 51 euro per maand afgeschreven. Ikzelf denk dat dit geen foutje is maar pure opzet om je nog even te naaien want de meeste mensen bekijken dat toch niet goed en vooral al niet als ze toch al geld terugkrijgen, wat denken jullie?
Reactie door vagcom op 11-08-2012 00:36
Het is heel simpel... Indien ik het gevoel krijg dat ik genaaid wordt, wil ik ook kussen... Aan de andere kant, je kijkt toch wekelijks in je bankafschriften ? Dan valt er toch het e.a op lijkt mij..... Vaak is het raadzaam eerder aan de bel te trekken.
Reactie door kamphuysen op 11-08-2012 01:58
Uw verhaal is identiek aan dat van andere consumenten, eerst bellen met een armzalige stem en je weer naar binen willen trekken, dan daarna een leuke aanbieding doen, en zeg je toch nee uiteindelijk een vreselijke ingewikkelde rekening sturen die je echt moet uitpluizen. Als het niet klopt en dan hard aan de bel trekken gewoon DOEN !
Reactie door eneco mdw op 13-08-2012 11:21
Beste edwin7, In uw bericht lees ik dat we maandelijks 51 euro van uw rekening hebben afgeschreven, maar een bedrag van 41,15 euro per maand hebben verrekend op de eindnota. U heeft het gevoel dat we dit met opzet hebben gedaan. Ik vind het jammer dat u het gevoel heeft dat wij bewust verkeerde bedragen op uw eindnota verrekenen. Op de eindnota brengen we de levering van energie in rekening en daarom verrekenen we alleen de termijnbedragen voor de energiekosten. Mogelijk betaalt u ons daarnaast nog een maandelijks bedrag voor bijvoorbeeld de huur van een geiser/boiler. Dit bedrag verrekenen we niet op de eindnota omdat u voor dat product niet bent overgestapt. Ik kijk graag voor u na of mijn vermoeden klopt, of dat er daadwerkelijk iets mis gegaan is. In het laatste geval corrigeren we de eindnota. Wilt u mij uw gegevens toesturen via onlineservice@eneco.nl? Ik neem dan zo snel mogelijk contact met u op. Met vriendelijke groet, Kelly, medewerkster Eneco
Reactie door hjrozema op 03-09-2012 16:19
Beste Kelly, Ik hoop ook een reactie van Eneco te krijgen op het volgende. Er kwam iemand aan de deur die mij een Eneco abonnement verkocht voor 3 jaar. Ik heb diegene expliciet gevraagd wat de gevolgen zijn als ik ga verhuizen omdat het een 3 jaarscontract is en ik geen boete wil. Bij verhuizing zou er geen 250,00 hoeven te worden betaald mits u kunt aantonen dat u vrerhuisd bent. Dit is aan te tonen tegen die tijd. Volgens Eneco moet ik echter de 250,00 wel betalen. Wat degene die aan de deur komt betreft, daar nemen ze geen verantwoording voor want het is een extern bedrijf. Dit lijkt verdacht veel op oplichting. Ik zal hier ongetwijfeld bezwaar tegen maken maar vind de manier van werken onacceptabel. Als Eneco nog enigszins betrouwbaar over wil komen dan zullen ze toch de relatie met dit bedrijf moeten verbreken en die 250,00 niet mogen rekenen. Met vriendelijke groet, Harm Jan
Reactie door eneco mdw op 03-09-2012 17:25
Beste hjrozema, Ik lees in uw bericht dat de verkoopmedewerker bij u voor onduidelijkheid heeft gezorgd over de opzegvergoeding bij een verhuizing. We hechten veel waarde aan een respectvolle klantenwerving en een belangrijk onderdeel daarvan is eenduidige en correcte informatie. Het spijt ons dat u door uw recente ervaring een andere indruk heeft gekregen. Ik ontvang graag uw klant/adresgegevens via onlineservice@eneco.nl, zodat ik de leidinggevende van de verkoopmedewerker kan benaderen hierover. Bij een verhuizing is het in de meeste gevallen mogelijk om het contract mee te verhuizen naar het nieuwe adres. Er is dan geen sprake van een opzegvergoeding. Als u verhuist naar een ander adres en u kiest daar binnen de looptijd van een contract voor een andere energieleverancier bijvoorbeeld, dan brengen we wel een boete in rekening. Het is dus afhankelijk van de (verhuis)situatie. Als u meer informatie wilt hierover, neem dan gerust contact met mij op via onlineservice@eneco.nl. Met vriendelijke groet, Kelly, medewerkster Eneco
Reactie door micky12 op 04-09-2012 18:04
Owjee daar is ze weer die Mw Kelly.... Weer een sorry en ik lees het woord "respectvolle"....mensen trap er niet in in deze praatjes van de Eneco,en verheug je al helemaal niet tot een oplossing bij dit bedrijf!! Waardeloos bedrijf!!!!!!!!!!!! Net als die K bedrijf Tempus die de afspraken niet nakomen!! EEn tip aan edwin 7: handel alles schriftelijk af en neem telefoon gesprekken op,zeggen veel maar achteraf ontkennen ze alles.Is maar een tip. Leugens en smoesjes verkopen is blijkbaar hun handels merk aan het worden..ga maar eens googelen en u zult verbijsterd staan,ook leest u steeds de standaard verhalen die die zgn Mw Kelly verkoopt.
Reactie door hjrozema op 04-09-2012 20:31
Ik heb mw. Kelly van Eneco nu via het emailadres benaderd en bezwaar gemaakt. Met die extra kosten ga ik niet akkoord. Deze ben ik ook niet van plan te betalen. De colporteurs zijn overigens niet van Eneco zelf maar van een extern bedrijf maar ze zullen vast op provisiebasis betaald worden dus hebben ze er alle belang bij leugens te verkondigen. Ik hoop dat Eneco hier iets aan gaat doen want ik ga dit in geen geval betalen. Met vriendelijke groet, Harm Jan
Reactie door micky12 op 04-09-2012 22:26
Beste hjrozema, Dank u wel voor uw reaktie! Kijk dit bedoel ik dus..op deze site's "mooi weer" spelen in de hoop dat de klant zich stil houd.....negatieve publiciteit op dit soort site's kan men niet gebruiken!! Ga maar eens googelen op eneco en Tempus,u zult zien dat er echt wel standaard verhalen worden opgehangen! Ga dan ook met uw pricipe's verder en laat u niet om de tuin leiden!! Spelen in op "mooi weer" en uiteindelijk als je niet mee doet in hun spelletje,reageren ze niet meer...!! Ja die mw kelly denkt dat ze juriste is oid... Laten wij (indien u dat wilt) ons massaal verzetten door sit soort " Bull shit" en bang makerij!! geloof in uw principes en rechten!! Veel succes!! hebt u nog nuttige info..?? reageer dan..zoadat ik het ook mee kan nemen naar mijn advocaat. mvrg micky12
Reactie door cococat op 05-09-2012 11:13
Quote: micky12 schreef op dinsdag 4 sep 2012, 23:19: Hallo cococat,, Zou bijna zeggen dat u bij eneco of Tempus werkt!! Het gaat niet om 41.00 euro het gaat om recht en cq principe's en afspraken!! trouwens hebt u na vraag gedaan wat er speelt?? Blijkbaar niet...dus u roept maar iets!! Ga eens eerst iets na voordat u regageerd en een oordel veld! mvrgr micky 12einde Quote Nee, ik werk niet bij eneco, ik werk in de verpleging. Die reacties van u vind ik helemaal raar, wat heeft het voor zin om zo negatief te zijn en de boel zo op te ruien? Advocaat inhuren voor 41 euro? Is dat niet wat overdreven? Wat bereik je daar mee? Niks. Je kan beter telefonisch een goed, vriendelijk gesprek voeren met de klantenservice, bereik je meer mee. Men vangt meer vliegen met honing/stroop dan met azijn.
Reactie door melomaan op 05-09-2012 13:15
@cococat: Micky12 is niet de TS. Hij heeft hier al eerder in een ander topic over Eneco gereageerd over zijn problemen met dit bedrijf. (klik) Zo te lezen heeft ook zijn contact met Kelly van Eneco niet tot een gewenste oplossing van zijn probleem geleid.klik
Reactie door ramonnetje op 05-09-2012 13:20
Ten eerste reageer ik nagenoeg nooit op mensen die aan de deur verkopen.. Ze beginnen met 'twee gratis loten voor de loterij!' en dan moet ik er helemaal aan het einde van het gesprek nog zelf, door gerichte vragen te stellen achter komen dat je wel een jaarabonnement moet nemen... Ik vraag bij verkoop aan de deur om een kaartje van de verkoper en een brochure. Dan kan ik de vragen via de aanbieder rechtstreeks per mail stellen en krijg je ook geen gezeur achteraf.
Reactie door cococat op 05-09-2012 14:49
Quote: melomaan schreef op woensdag 5 sep 2012, 13:15: @cococat: Micky12 is niet de TS. einde Quote Weet ik, heb ik ook niet gezegd,
Reactie door micky12 op 05-09-2012 17:52
@ cococat, Volgens mij begrijpt u mijn verhaal niet,ik zeg alleen laat u niet om de tuin leiden en geloof in je principes! Daarbij gaat het om het totaal plaatje van dit waardeloze bedrijf,iedere keer standaard reaktie's op dit soort site's en maar doen of ze willen helpen.....Nee het gaat erom dat dit bedrijf niet gebaat is met negatieve publiciteit!!!!!Nee wij nederlanders zijn zo dom om alles maar te pikken en te acepteren,en daar hebben dit soort grote bedrijven baat bij..... Daarbij bent u er niet bij geweest in de afwikkeling van "mijn" zaak.toch?? Al men u diverse malen iets beloven en niet na komen en het kost u een hoop geld ten onrechte..wat zou u doen??Dus denk er maar eens over na voordat u oordeelt! Dus ik waarschuw mensen dat ze in deze leugens niet in stinken!! mvrgr
Reactie door hjrozema op 05-09-2012 19:25
Hierbij een positief berichtje over Eneco. Ik ben vanmiddag teruggebeld door Eneco. In eerste instantie zeiden ze dat ik de kleine lettertjes in het contact dan moet lezen want je kan er nog binnen 8 dagen had. Ik vertelde hen dat ik expliciet had gevraagd hoe het zit met de verhuizing en dat ik dan toch mag verwachten een eerlijk antwoord te krijgen en geen leugens. Hier was Eneco het mee eens en ik hoef de boete van 250,00 niet te betalen. Dus eneco bedankt. Met vriendelijke groet, Harm Jan
Reactie door micky12 op 05-09-2012 20:21
Hallo hjrozema, Het doet mij een deugd dit te vernemen en feliciteer u hierbij!! Eneco ook lof voor u! waarschijnlijk gaat u nu beter naar de klant luisteren en eens een afweging maken in " redelijkheid en bilijkheid"
Reactie door bartemer op 17-09-2012 17:33
Hallo alle Eneco-gedupeerden, Ik begrijp jullie frustraties en het gevoel van machteloosheid. Ook ik ben al maanden bezig met het teveel betaalde voorschot terug te krijgen. Bij mij ligt het iets moeilijker omdat ik klant was van Frivius en die is ondertussen overgenomen door Eneco. Door gezondheidsproblemen, veel ziekenhuisopnames zijn vanaf januari 2011 de meterstanden steeds geschat. En veel te hoog uiteraard en dan denk je dat komt wel goed met de eindnota als we verhuisd zijn. Dat was een jaar geleden. Nu bij de verkoop van het pand afgelopen april blijkt er ruim 2000m gas plus ruim 4000 kWh teveel te zijn berekend. Aan voorschot is 3500 euro betaald. Frivius wist van mijn verhuizing en dat onze oude woning leeg stond en als je dan weet dat ze voor een termijn van drie maande een voorschotbedrag van, schrik niet, verbaas u, een bedrag van 965 euro in rekening brengen voor een onbewoond pand denk je bij jezelf dat ze daar niet goed snik ben. Dat heb ik dus ook niet betaald. Ik ben al maanden bezig met contacten en vorige week nog bijna dagelijks met Eneco te verkrijgen. Steeds weer antwoord, als dat al komt, van een andere medewerkster oa Kelly. Kelly schreef dat ik op Donderdag gebeld zou worden door . De hele dag thuis gebleven, maar wie er belde? Zoals je al denkt, niemand. Maar vandaag, vanmorgen belde ene Sandra van Eneco. Die wist wat er speelde, wist van te hoge meterstanden en vertelde over overnameproblemen. Maar met een week of twee zou alles in orde zijn en zou een juiste eindnota verstuurd worden. Ik ben benieuwd. Ik ben ook benieuwd of er meer klanten van Frivius die klachten hebben over de overname door Eneco. Jullie horen de afloop
Reactie door micky12 op 17-09-2012 18:44
Hallo bartemer, Wat uw schrijft is denk ik voor vele herkenbaar!! Eneco lijkt helemaal door geslagen te zijn en menen het gelijk aan hun kant te hebben. Ook belofte's komt men niet na,en adviseer u dan ook alles schriftelijk af te handelem,of via mail. Ja en die Mw Kelly...pfffff steeds het zelfde verhaaltje afdraaien bij de klanten! Ga maar eens googelen. Rest mij verder u nog veel succes te wensen en laat u niet intimideren!! mvrgr micky12
Reactie door marianluc op 19-09-2012 12:48
ik ben ook een paar jaar bij eneco geweest, het zijn oplichters komen hen afspraken niet na, heb nog steeds de welkoms bonus niet gehad, fouten in de rekeningen, bij de jaarafrekening kreeg ik 40 euro terug , en met de overstap naar energie direkt vorig jaar, kreeg ik de eindafrekening van eneco volgens hen nog ff 1200 euro bij betalen, volgen hun een corectie omdat ze de meterstanden niet hadden verwerkt ze gaven wel toe fouten te hebben gemaakt maar moet toch echt betalen , voor het ongemak kreeg ik een reep chocola thuisgestuurd plus de aanmaning of ik wel binnen 10 dagen wilde betalen
Reactie door marianluc op 19-09-2012 13:28
ook ik ben opgelicht door eneco, een paar jaar klant geweest, en heb nog steeds de welkom bonus niet gehad, bij de jaarafrekening kreeg ik 40 euro terug , maar bij de overstap de eindafrekening 1200 euro bij betalen , vogens eneco waren de meterstanden niet verwerkt, een excuus van hun kant en een reep chocolade voor het ongenoegen maar wel dat ik de rekening binnen 10 dagen moet betalen, NOOIT MEER ENECO
Reactie door eneco mdw op 19-09-2012 15:16
Dag Marianluc, Ik lees net uw berichten op dit forum. Ik vind het heel vervelend dat u zich door ons opgelicht voelt. Onder andere omdat u uw welkomsbonus nooit onvangen heeft en niet het idee heeft dat de nota's die we toestuurden, juist waren. Graag kijk ik voor u na wat er precies is gebeurd en waarom we uw welkomsbonus nooit hebben uitbetaald, zodat we dit alsnog kunnen doen. Daarvoor heb ik wat meer gegevens van u nodig. Kunt u deze per e-mail naar mij sturen via onlineservice@enco.nl? Ik hoor graag van u! Met vriendelijke groet, Rieneke, Eneco
Reactie door micky12 op 19-09-2012 17:25
Hallo marianluc, Inderdaad sluit ik mij helemaal aan bij uw verhaal: oplichters,arrogant en komen inderdaad hun afspraken niet na!! Ik las dat u ook in het "gelukkige bezit" bent gekomen van een plak chocolade?? Ik ook en deze ging linia recta de prullebak in. Men presteert zelfs de hoorn erop te gooien,mail's niet meer te beantwooorden,terwijl ik in mijn gelijk sta,u zult wel denken in uw gelijk staan?? Ja dit heb ik zwart op wit!! Oplossen ho maar!! Trap niet in hun verhaaltjes ook daar ben ik ingetrapt!! Op dit soort site's mooi weer spelen!! Het is inderdaad een oplichters bende!
Reactie door kleutje op 26-03-2013 09:29
hallo ook ik ben/word opgelicht door eneco ik ben een jaar lid geweest en werd op 21-11-2012 opgebeld dat mijn meterstanden niet ontvangen waren in september ( tussentijds hier ook al over gebeld waar mijn jaarnota bleef) dus op 21-11 nieuwe standen doorgegeven uiteindelijk de nota net 1 dag voor kerst ontvangen bij betalen 693 euro weer gebeld maandbedrag naar beneden anders moest ik 310 euro pm betalen voor een gewoonrijtjes huis en voor de rest een betalingsregeling getroffen waar ik nog niet vanaf ben in die tussentijd wel overgestapt naar de nuon en ook verhuisd naar een goedkopere woning nu komt het nu heb ik een eindnota ontvangen van 555 euro heb al 400 voorschot betaal dus eneco zegt dat ik voor 955 euro in 9 weken verbruikt heb ik heb maar een gezin geen bedrijf verder kijkend zijn er dus 2 rekeningen waaronder de jaarnota en eindnota samengevoegd ook degene dus die al enigzins betaald is fijn om mensen met een zeer kleine beurs op te lichten..
Reactie door eneco mdw op 26-03-2013 16:27
Beste kleutje, Ik lees in uw bericht dat u het gevoel heeft dat we u hebben opgelicht, omdat de bijbetalingen op uw nota's hoger waren dan verwacht en volgens u niet correct zijn. Ik kijk graag met u mee naar de totstandkoming van de bijbetalingen, om de daadwerkelijke oorzaak daarvan te achterhalen. We baseren jaar- en eindnota's op basis van meterstanden. Als de meterstanden juist zijn, zien we in eerste instantie geen reden om aan de nota's te twijfelen. Wanneer uit de meterstanden een hoog verbruik naar voren komt, is het natuurlijk wel van belang om de oorzaak van het hogere verbruik te achterhalen. Vriendelijk verzoek ik u om uw klantgegevens te mailen naar onlineservice@eneco.nl. Ik neem dan zo snel mogelijk contact met u op om de nota's met u te bespreken. Ik zie uw reactie gaag tegemoet. Met vriendelijke groet, Kelly, medewerkster Eneco
Reactie door micky12 op 26-03-2013 23:44
Hallo Kleutje, Ja Eneco reageerd weer met hun standaard verhaaltje's (lees hun reaktie's maar op diverse forum's,en u zult zien dat het iedere keer hetzelfde verhaaltje is.."wat spijtig om te horen" "wat vervelend om te horen" etc etc).Klantvriendelijk is men totaal niet!!! lees ook hun reaktie naar u toe:...."ik kijk graag met u mee.."" m.a.w ik kijk mee mij betalen zult u! Trap er niet in!! En handel alles schriftelijk af,of neem telefoon gesprekken op!! Als ik u was: weg wezen bij deze oplichters!! Voorbeeld bij mij: Jaarnota: door u te veel betaald 186,00 tevens daaronder de regel: door u te betalen 286,00 snapt u het nog??? Doen wel of ze het uitgelegd hebben,maar ze snappen het uberhaupt zelf niet eens!! Voorkom een hoop sores en stap over! (kijk wel uit dat Eneco ook zgn "dochter bedrijven heeft!!). Succes!
Reactie door mpabakker op 13-06-2013 21:50
kassa een mooie kans
Reactie door micky12 op 04-09-2012 23:19
Hallo cococat,, [edit redactie: Het gaat niet om 41.00 euro het gaat om recht en cq principe's en afspraken!! trouwens hebt u na vraag gedaan wat er speelt?? Blijkbaar niet...dus u roept maar iets!! Ga eens eerst iets na voordat u regageerd en een oordel veld! mvrgr micky 12
Reactie door cococat op 04-09-2012 22:41
[edit redactie: Gelijk maar weer bedrijven beschuldigen van oplichting terwijl het bedrag van 41 euro vast wel te verklaren is door eneco. Gewoon even bellen hoe het zit. Een bedrijf gaat toch niet voor een schamele 41 euro iemand oplichten met als risico negatieve publiciteit?
Reactie door sharon74 op 07-03-2015 21:05
herkenbaar Eneco probeert mij ook op te lichten door eind afrekening. betaald 3x € 73 en bedrag van € 110 en € 100,80. het bedrag van € 110 hebben ze verrekend met incassokosten die onterecht zijn berekend. geen brieven en aanmaning ontvangen door Eneco de eind afrekening klopt ook helemaal niet, wordt bedreigt met incassobureau omdat er nog een bedrag openstaat op eind factuur staat te ontvangen € 216,61 met verrekening. nog te betalen € 111,93 op eind afrekening rarara
Reactie door pieterwolters op 07-03-2015 21:13
Wat heb je zelf uitgerekend wat je zou moeten betalen? En hoeveel daarvan heb je daadwerkelijk betaald?
Reactie door micky12 op 08-03-2015 18:43
Quote: eneco mdw schreef op woensdag 19 sep 2012, 15:16: Dag Marianluc, Ik lees net uw berichten op dit forum. Ik vind het heel vervelend dat u zich door ons opgelicht voelt. Onder andere omdat u uw welkomsbonus nooit onvangen heeft en niet het idee heeft dat de nota's die we toestuurden, juist waren. Graag kijk ik voor u na wat er precies is gebeurd en waarom we uw welkomsbonus nooit hebben uitbetaald, zodat we dit alsnog kunnen doen. Daarvoor heb ik wat meer gegevens van u nodig. Kunt u deze per e-mail naar mij sturen via onlineservice@enco.nl? Ik hoor graag van u! Met vriendelijke groet, Rieneke, Enecoeinde Quote Het zeer bekende bericht van Eneco...PFFFFF " Onschuldig zijn"....klant heeft wellicht al vaker kontakt gehad met jullie??? U doet geen moer voor de klant,en maar "mooi" weer spelen! Wellicht verdiend deze klant ook een chocolade telegram(in de hoop dat men niet meer zeurt??) Een cursus klantvriendelijkheid voor Eneco,zou zeker niet misstaan..!! Ow ja coulance houding?? Trap er niet in!! uiteindelijk een sigaar uit eigen doos. Dus wees gewaarschuwd.
Reactie door micky12 op 08-03-2015 19:06
Quote: sharon74 schreef op zaterdag 7 mrt 2015, 21:05: herkenbaar Eneco probeert mij ook op te lichten door eind afrekening. betaald 3x € 73 en bedrag van € 110 en € 100,80. het bedrag van € 110 hebben ze verrekend met incassokosten die onterecht zijn berekend. geen brieven en aanmaning ontvangen door Eneco de eind afrekening klopt ook helemaal niet, wordt bedreigt met incassobureau omdat er nog een bedrag openstaat op eind factuur staat te ontvangen € 216,61 met verrekening. nog te betalen € 111,93 op eind afrekening rararaeinde Quote Wellicht kan men beter een eigen goochel show beginnen bij de Eneco...ziet het publiek dat de truc mislukt en reageert..nou dan hebt u een probleem..wellicht uw ogen?? U intree geld hebt u betaald...kortom..ze doen of ze horende blind zijn. Trap niet in coulance oid,is een sigaar uit eigen doos!! Laat je ook niet "paaien" met een bon/cq kadootje ...Mijn advies (het is even zuur) betalen onder protest en snel weg hier! Maak u ook niet blij met een zgn sorry..het is maar dat u het weet! Ik wens u heel veel succes en hoop dat u meerdere 'gedupeerde" klanten inlicht.. Mvrgr

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!