eindafrekening oxxio
Geplaatst door: robg op: 05-06-2014 19:14
Half mei kreeg ik een brief: eindafrekening gedateerd 12 MEI 2014. Hierin staat dat hij €135,69 terug krijgt binnen 10 werkdagen. Wat schertst mijn verbazing: op 26 mei 2014 wordt er een bedrag van € 19,91 afgeschreven door OXXIO (factuurnr ******,die we niet ontvangen hebben) terwijl er door Oxxio betaald moet worden. Ik heb het bedrag gestorneerd. Weer een vreemde actie van Oxxio. heeft iemand hier ook ervaring mee
Reactie door valerius-2 op 05-06-2014 19:16
Dat dan waarschijnlijk het nieuwe voorschot voor de volgende periode.
Reactie door mahadma op 05-06-2014 23:44
Was je maandvoorschot € 155.60? Als dat klopt dan krijg je nu een boete wegens niet (volledig) betalen. Ik neem aan dat je eerst gestorneerd hebt en dan pas denkt, laat ik eens bellen of mailen met de klantenservice waarom. Dit gaat je straks gewoon geld kosten.
Reactie door 1953 op 06-06-2014 03:13
DOM om te storneren!
Bij OXXIO komt/kwam de incassoschellen in actie: Incassoprocedure!
Reactie door flessebon op 06-06-2014 07:47
Waarom niet eerst even de klantenservice gebeld? Mahadma heeft waarschijnlijk gelijk. Is 155.60 Uw nieuwe maandbedrag?
Reactie door robg op 06-06-2014 08:21
ik heb geen contract meer bij oxxio
Reactie door robg op 10-06-2014 15:15
heb inmiddels contact gehad met de klantenservice.Ik ben al meer dan een jaar geen klant meer bij OXXIO (gelukkig) maar ze weten naar 15 maanden een nieuwe eindafrekening te produceren die niet klopt, Dezelfde dag hebben ze weer een nieuwe eindafrekening geproduceerd, die ik nooit ontvangen heb. Maar de eerste afrekening krijg ik 135 euro terug en bij de laatste net ontvangen afrekening moet ik 155 euro betalen.
DAAROM: WORDT NOOIT, MAAR DAN OOK NOOIT KLANT BIJ OXXIO. ZE KUNNEN NIET EENS HUN EIGEN ADMINISTRATIE AAN.
Reactie door voogdj op 08-08-2014 15:35
Oxxio en uit zonnepanelen geleverde energie
Oxxio wenst geen vergoeding te geven voor gedurende de maand juli door onze zonnepanelen opgewekte energie . Reden: toen was er nog geen slimme meter die onze levering aan het net registreerde. Daarvan de reden: Stedin plaatste pas een slimme meter (met 4 tariefstanden, die dus ook onze teruglevering registreet) een maand na plaatsing van de panelen. Dat was veel te laat (pas 8 weken na indiening verzoek onzerzijds , maar Stedin acht zich juridisch niet aan enige planningstermijn gebonden).
De Stedin monteur wil optreden als getuige dat we in juli reeds 1197kwh opgewekt hadden met de panelen, zowel tegenover Stedin als Oxxio, maar geen van beide aanvaarden dit als een schattingsbasis. Ook een achteraf-schatting op basis van augustus/september gegevens is niet aanvaard. Het bedrag dat we mislopen is aldus geschat ongeveer 180 Euro. De algemene leveringsvoorwaarden energie , i.h.b. art. 9.1 en 9.3, zijn o.i. in te roepen tegen het gedrag van Oxxio (is dat correct Trosradar?) . We zegden Oxxio al op, en zullen dat inroepen bij de eindafrekening doen.
Reactie door tijger1 op 08-08-2014 18:58
@voogdj
Of Trosradar dat correct vindt, kunt u beter daar vragen. U zit hier op het
Kassaforum.
Maar op de gewone meter werd toch gewoon teruggeteld wat u aan het net leverde?
Reactie door voogdj op 08-08-2014 20:07
Excuus voor het vermelden van Trosradar (daar heb ik mijn klacht ook neergelegd). Neen, die meter had slechts twee tellers: voor datgene wat verbruikt werd van het net. Niet voor wat geleverd werd door ons aan het net. En dat laatste lijkt ong. 70% te zijn nu we inmiddels wel kunnen aflezen via de slimme meter wat er teruggeleverd wordt aan het net .
Reactie door tijger1 op 08-08-2014 20:58
Maar sommige oude meters draaien terug,
Misschien had u die slimme meter wat eerder moeten bestellen. Ze zijn er maar druk mee, met al die zonnepanelen.
Dien anders een schriftelijke klacht in en ga na afwijzing daarvan naar de geschillencommissie. Kijk op Google en denk aan de termijnen.
Reactie door voogdj op 08-08-2014 22:45
Ja, eerder slimme meter bestellen zou, achteraf gezien , beter zijn geweest. Telefonisch deed Stedin het echter voorkomen dat plaatsing van de slimme meter binnen 4 weken (na aanvraag) zou zijn, en dan zou het ook nog voor plaatsing van de panelen zijn geweest. Dat bleek door drukte en andere factoren uiteindelijk 8 weken te worden. Maar - als gezegd - Stedin aanvaardt (evenmin als Oxxio) enige aansprakelijkheid voor die vertraging. Geschillencommissie zullen wij zeker raadplegen als het zover komt..
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!