een TV toestel zonder reclame
Geplaatst door: bornsol op: 28-11-2011 19:54
wanneer komt er een TV op de markt als je gaat zappen dat je geen reclame ziet? of als je naar een programma zit tekijken en er komt reclame dat de TV over gaat naar een net waar geen reclame op is,en weer terug gaat naar het net waar je naar zat te kijken als de reclame is afgelopen,is dit een droom,of wordt hij is een keer werkelijkheid,ik erg me kapot om de 20 minuten die reclame, u ook?
Reactie door naitsoezn op 28-11-2011 20:19
Even afgezien van het feit dat marketing-afdelingen hier niet zo blij mee zullen zijn (en alle tv-fabrikanten hebben een marketing-afdeling die hun eigen reclames ook graag door de consument gezien wil hebben), is dit technisch helemaal niet zo simpel. Hoe herken je immers dat iets wat uitgezonden wordt, reclame is? Dat kan simpel door een bepaald signaaltje mee te zenden, maar welke tv-zender zou hieraan mee werken? Reclames zijn immers inkomstenbron nummer één! En een zender die actief meewerkt aan het ontwijken van reclames zal niet zoveel adverteerders meer trekken.
Blijft dus als enige optie, om automatisch te herkennen dat iets dat uitgezonden wordt, een reclame is.... En dat is zelfs voor mensen soms nog lastig; beeldherkenning staat nog in z'n kinderschoenen wat dat betreft :-).
Reactie door bornsol op 28-11-2011 20:30
misschien komt er een soort Spamfighter,maar dan voot TV reclame
Reactie door naitsoezn op 28-11-2011 20:47
Naar mijn weten zijn er nog geen tv's waar je zelfstandig op een makkelijke manier software / firmware op kan installeren... En eerlijk gezegd zie ik hier ook niet zoveel toepassingen voor (behalve "spamfighter"), en zonder noodzaak zal er geen producent hier geld in willen steken.
Als je zo graag programma's kijkt zonder reclame, dan koop je toch geen een dvd(box) van je favoriete serie / programma? Probleem opgelost!
Als je dit niet wilt moet je je realiseren dat voor niets de zon opgaat; zonder reclame-inkomsten zal er niet / nauwelijks geïnvesteerd worden in televisie-programma's waardoor er geen programma's gemaakt meer zullen worden. Kijk maar naar zenders als Talpa en Sport7: geen reclame-inkomsten dus geen televisie-zender....
Reactie door mrbmrb op 28-11-2011 20:59
De knutselaars onder ons kunnen een apparaatje dat de Enough Already heet, bouwen. Hiermee kan het geluid van TV's automatisch uitgezet worden bij bepaalde momenten zoals reclames.apparaatje dat de Enough Already heet
Reactie door bornsol op 28-11-2011 21:03
Naitsoezn, het was ook maar een droom,en........zijn.........juist
Reactie door dirck op 28-11-2011 21:42
Sterker nog, ze zijn op dit moment zelfs al bezig om TV's en/of digitale decoders te ontwikkelen die, zodra er reclame op de tv komt, op een dusdanige manier te blokkeren dat er helemaal niet meer gezapt kan worden.
Reactie door valerius-2 op 28-11-2011 22:57
Wanneer vergaat de aarde. ook zo'n stomme vraag, ik weet er nog veel meer maar het is toch allemaal onzin.
Reactie door tdehond op 29-11-2011 08:52
Droom gerust verder. Die komt er m.i. niet.
Ik vind me ergeren aan reclame zonde van mijn energie. Ik ben dat stadium voorbij.
Reactie door rjw op 29-11-2011 09:11
Op het moment dat die televisies op de markt komen, zijn er ook geen "gratis" tv-zenders meer om naar te kijken. Dan zullen veel zenders betaalzenders worden.
Een automatisch zappende tv lijkt me overigens wel de ultieme droom voor de doorgewinterde couch potato voor wie het indrukken van een knopje op de afstandsbediening al te veel is....
Reactie door ooparry op 29-11-2011 09:40
Ik vrees dat we dit kunnen vergeten! De omroepen "leven" van reclame en zouden ten dode zijn opgeschreven als dit zou veranderen. Ook mijn ergernis is groot, maar helaas.....
Reactie door empyria op 30-11-2011 10:13
Pas als iedereen bereid is om per maand duizenden euro's te betalen om t.v. te kunnen kijken zodat de reclames niet meer nodig zijn om programma's te sponsoren.
Of te wel ... NOOIT! (Zolang wij het leven zien...)
Reactie door petrov op 30-11-2011 12:07
Ik kijk alleen naar zenders zonder die tering gil en krijs reclame.
Bv Arte, ARd ZDF,BRT.BBC, (erg weinig) etc
Reactie door jpm op 30-11-2011 12:35
Misschien is dit wel een goede oplossing:
U besluit alle programma's die u graag ononderbroken wilt zien een dag later te bekijken. Op de avond van uitzending neemt u deze gewoon op, behalve de reclameblokken die er tussenzitten. Eventueel wist u die gedeeltes.
Een dag later zet u de dvd-recorder aan en voilá, zonder reclame.
Natuurlijk, het kost wat tijd, maar verder is het gratis en zonder hulp van buitenaf. U bent zelf uw reclamesensor. Zo goed misschien?
Reactie door ooparry op 30-11-2011 13:02
Dat lijkt me al te simpel (of ingewikkeld!). Hiermee zwicht je voor de reclamemakers. We leven in een tijd dat we dit moeten accepteren, denk ik.
Reactie door pino123 op 30-11-2011 13:07
Dan nog, waar kijk je dan naar indien er reclame wordt uitgezonden, kijk je in de tussentijd naar een zwart scherm, of gaat je tv zelf zappen om een beeld te vinden waar geen reclame wordt uitgezonden?
Reactie door ooparry op 30-11-2011 13:11
Uitstekend moment om me even van de TV af te wenden, pilsje, kopje koffie enz
Reactie door snapikniet op 30-11-2011 14:32
Beste Bornsol, ik snap wat u bedoeld. Ik haat ook die reclames en en heel veel mensen met mij. Zou best meer kijkgeld willen betalen als er maar geen reclame meer zou zijn, maar die advertenties zijn heel duur dus zouden we wel heel veel meer moeten gaan betalen en daar houden we ook weer niet van.
Ik zou zeggen: geef het maar over.
Sterkte.
Groeten van "snapikniet" . Kij eens naar deze naam bij vraag en aanbod,
misschien kunt u mij helpen?????
Reactie door bornsol op 30-11-2011 15:04
Quote: ooparry schreef op woensdag 30 nov 2011, 13:11: Uitstekend moment om me even van de TV af te wenden, pilsje, kopje koffie enzeinde Quote volgens mij mag er van u meer reclames komen,anders haalt u het niet,laat staan als u ook nog naar de wc moet
Reactie door jpm op 30-11-2011 16:54
@pino123. Nee, begrijp me goed. De volgende avond neem je weer opnieuw op en kijk je intussen naar de reclamevrij gemaakte uitzending(en) van de avond ervoor. De volgende ochtend sloop je de reclame er weer uit en kijk je dezelfde dag nog 's avonds naar de in de ochtend geprepareerde uitzending. Dat is niet al te gemakkelijk @ooparry, maar wel nuttig als je niet van reclame houdt.
Waaraan ik me stoor is dat die reclame ook nog eens met een veel harder geluidsvolume wordt uitgezonden, zo indringend allemaal.
Reactie door haarp op 30-11-2011 17:08
Reclames op TV zijn in mijn ogen gewoon SPAM zoals op internet. Interactive TV moet de mensen de keuze geven de reclames (SPAM) wel of geen reclame.
Reactie door van leyden op 01-12-2011 00:08
Quote: ooparry schreef op woensdag 30 nov 2011, 13:11: Uitstekend moment om me even van de TV af te wenden, pilsje, kopje koffie enzeinde Quote
Nou en of, sommige zenders hebben 4 keer per uur reclame.
Tv reclame zal nooit verdwijnen, geen hond die erna kijkt, ik ken niemand die erna kijkt, luisteren is een ander verhaal.
Reclame onderzoeken die moeten uitwijzen hoe hoog de kijkdichtheid deugen niet, maar dat is om de adverteerder tevreden te houden.
Reclame is het terreurmiddel van de commercie, hele volksstammen leven ervan, maar bijna iedereen haat het en sommigen vinden het nog "gezellig" ook.
Voor mijn part mogen ze Nederland 2 en 3 vandaag opdoeken.
De besparing gebruiken we om 1 zender reclamevrij te hebben.
De BBC is ook reclamevrij, dus kan het hier ook.
Maar dat zal nooit gebeuren> reclame moet! Het word je door de strot geduwd. je wordt ermee geboren en je gaat ermee dood.
Het enige wat je eraan kan doen is je tv de deur uit te doen.
Bij mij heeft reclame alleen maar een averechts effect, die infantiel spotjes van de mediamarkt bijjvoorbeeld, hebben ervoor gezorgd dat ik er nooit (meer) kom.
Bij zo n simpele dozenschuiver voel ik me niet thuis.
Maar ja, lekker belangrijk>> de kudde gaat er toch wel heen,
Er is dus geen hoop op ontsnappen, reclame is een levenslange kwelling van stompzinnige acteurs tafereeltjes, walgelijke scenariootjes, waarbij de kijker zelf het idee krijgt dat het bedoeld is voor kleuters.
Er was eens een benzinepomp....
Reactie door ooparry op 01-12-2011 06:54
@van leyden Heerlijk om op deze manier je gal te spuwen! Je moet echter de realiteit niet uit het oog verliezen. Ergernis, ja, maar als je eraan wilt ontkomen moet je op een onbewoond eiland gaan zitten met een vishengel.
Reactie door jpm op 01-12-2011 08:56
Die reclame is steeds op dezelfde tijden geprogrameerd. Je kunt natuurlijk ook gewoon even op die tijden je tv uitzetten, als je de tijden heel goed weet bijvoorbeeld door middel van een schakelklok. Dan inderdaad even naar de WC, een kopje koffie maken en desnoods naar de drank grijpen omdat het allemaal zo treurig was voor die reclame.
Minder tv kijken zal de ellende navenant verminderen. Kijk eens hoeveel andere dingen je kan doen als je niet tv kijkt. Sporten, naar de bioscoop, per dag 6 km wandelen, het kan dan allemaal zonder dat je tijd tekort komt. Uiteindelijk wordt je er ook nog rijker van want je wordt minder verleid tot onzinnige aankopen van spullen waar voor de typeaanduiding een kleine "i" is neergezet: i-pod, i-pad, i-phone, i-word-niet-goed-apparaat, enzovoorts. Uiteindelijk weten we dat dit "i" staat voor halve garantie, halve kwaliteit, etc.
Reactie door delftenaar op 01-12-2011 09:20
Zo'n apparaatje is zo'n tien jaar geleden al uitgevonden door een technicus aan de TU (of TNO) in Delft. Dat zette het geluid uit. Ik zou willen dat die persoon zich zou melden voor 'het beste idee van Nederland'.
@mrbmrb: bedankt voor de tip!
Reactie door traporgel op 01-12-2011 12:16
Ik stel me nu voor dat zoiets bestaat.
U zit prinsheerlijk te kijken naar een show. Die wordt onderbroken vanwege een reclame, en de tv schakelt dan automatisch over naar SBS om daar het geleuter van Hans Kraai met maffe filmpjes op het scherm te zetten. Dat u Hans Kraai háát, weet de tv niet, dus u moet zelf eigenhandig ingrijpen door naar een weer ander kanaal te schakelen. En dan blijkt ineens dat het systeem het niet meer snapt en gewoon wacht tot u zelf de tv waar naar RTL4 schakelt.
Reactie door divar2 op 01-12-2011 12:22
een decoder met 2 tuners kopen 1 kijken en 1 opnemen bij afspelen op de doorspoelknop drukken en voorbij is de recleme
Reactie door goochemerd op 01-12-2011 12:25
ooparry........Als je tijdens al die reclames hier een pilsje gaat pakken dan ben je binnen de kortste keren alcoholist, snap ie.
Reactie door ~*natascha*~ op 01-12-2011 12:26
Met interactieve TV je favoriete programma's opnemen en vervolgens bij het kijken de reclameblokken vooruitspoelen.
Of een kookwekkertje op ca. 7 minuten (afhankelijk van de zender) zetten en elke keer als de reclame begint aan zetten en weer terug zappen zodra dat ding begint te piepen.
Reactie door jpm op 01-12-2011 12:38
Allemaal ontzettend nuttige opmerkingen. Probleem opgelost.
Reactie door tenormin op 01-12-2011 13:38
Stoor me er (los van het extra harde geluid) niet zo aan. Die 7 minuten vul je inderdaad met kopjes afwassen, plasje doen en glas water inschenken. Géén reclame betekend immers meer geld voor het kijken. Of je kijkt op de publieke omroep naar een lange film en dan "mis" ik zelfs de plasstop.
Reactie door vladja op 01-12-2011 14:15
Quote: tenormin schreef op donderdag 1 dec 2011, 13:38: Stoor me er (los van het extra harde geluid) niet zo aan. Die 7 minuten vul je inderdaad met kopjes afwassen, plasje doen en glas water inschenken. Géén reclame betekend immers meer geld voor het kijken. Of je kijkt op de publieke omroep naar een lange film en dan "mis" ik zelfs de plasstop.einde Quote
Vanaf 1 september wordt het extra harde geluid (veroorzaakt door een betere soundtrack, niet omdat het harder uitgezonden wordt) al gematigd bij uitzending van de reclames door SPOT, het marketingcentrum voor reclame op televisie. En vanaf 1 januari worden commercials die te luidruchtig zijn geweigerd; van onder meer de publieke omroep, RTL en SBS6.
Dat kabaal is al maanden voorbij.
Vladja
Reactie door pino123 op 01-12-2011 16:02
Quote: jpm schreef op woensdag 30 nov 2011, 16:54: @pino123. Nee, begrijp me goed. De volgende avond neem je weer opnieuw op en kijk je intussen naar de reclamevrij gemaakte uitzending(en) van de avond ervoor. De volgende ochtend sloop je de reclame er weer uit en kijk je dezelfde dag nog 's avonds naar de in de ochtend geprepareerde uitzending. Dat is niet al te gemakkelijk @ooparry, maar wel nuttig als je niet van reclame houdt.
Waaraan ik me stoor is dat die reclame ook nog eens met een veel harder geluidsvolume wordt uitgezonden, zo indringend allemaal.einde Quote
Dat zal leuk zijn bij een voetbal wedstrijd ;-)
Reactie door venturi op 01-12-2011 16:41
Ik stoor me ook aan reclame, maar dan vooral de programma-onderbrekende van de commerciëlen. Tussen programma's geen reclame: dan proberen ze je snel het volgende programma 'in te zuigen'. En naarmate het programma langer bezig is komen de reclameblokken sneller en sneller na elkaar: want dan heb je al zo lang gekeken dat je het programma toch wel af wilt zien. Zo werkt het spelletje.
Geluk bij een ongeluk is dat de commerciëlen gemiddeld de meeste baggerprogramma's voor hun rekening nemen. Tenminste, dat is mijn mening.
Voor wie graag formule-1 kijkt (nu klaar maar in maart begint het weer): als rtl-7 een reclameblok heeft, dan zap ik naar de BBC om verder te kijken. En soms is het commentaar van ervaringsdeskundigen Eddy Jordan en David Coulthard zo goed dat ik vergeet terug te zappen. (Al kan ik Olav Mol ook waarderen).
Verder benut ik de reclametijd ook voor van alles of ik zet het geluid even uit. En zoals al veel gesteld: zonder reclame zou het allemaal veel en veel duurder zijn.
Reactie door rocee op 01-12-2011 16:42
Eén reclameblok van 10 minuten in de twee uur en niet meer.
Ik erger me suf aan al die bende die je ongevraagd in de huiskamer krijgt. Net een open riool. Een tv programma kan je kiezen maar bij de stortvloed aan reclame kan je niet kiezen. Vaak doe ik gewoon de tv uit als er voor de zoveelste keer reclame komt. Dan maar geen programma of film verder kijken en ik pak mijn breiwerk of een goed boek. Jammer dan. Ik zou graag extra betalen om geen reclame meer hoeven te ontvangen.
Reactie door bornsol op 01-12-2011 17:23
Quote: bornsol schreef op maandag 28 nov 2011, 19:54: wanneer komt er een TV op de markt als je gaat zappen dat je geen reclame ziet? of als je naar een programma zit tekijken en er komt reclame dat de TV over gaat naar een net waar geen reclame op is,en weer terug gaat naar het net waar je naar zat te kijken als de reclame is afgelopen,is dit een droom,of wordt hij is een keer werkelijkheid,ik erg me kapot om de 20 minuten die reclame, u ook?einde Quote ik was nog wat vergeten,waar ik ook de schijt van krijg,een programma dat Zaterdagavond is uitgezonden,dat je Zondag al de reclame krijgt voor het zelfde programma dat pas aanstaande wordt uitgezonden Brrr
Reactie door sypko op 01-12-2011 17:26
Een heel eenvoudige tip: neem een kookwekkertje en zet dat op 7 minuten, want zo lang duurt een reclameblok 's avonds meestal, althans op de commerciële zenders. In die tijd kun je rustig gaan zappen of, nog beter, met het geluid af een bakkie koffie gaan zetten of nog wat frisdrank en chips tevoorschijn halen, kortom je hebt dan de tijd om even wat nuttigs te doen waar je tijdens de film niet aan toe komt. Zodra het wekkertje zich meldt ga je weer terug naar je zender. Zo maak je van de nood een deugd. Probleem opgelost. Ik doe dat al jaren zo en het werkt prima.
Reactie door rjw op 01-12-2011 17:59
Overigens zitten de meeste reclames beter in elkaar dan het gemiddelde Nederlandse TV programma.... ;-)
Reactie door donna53 op 01-12-2011 18:00
Ik vind die reclames ook ergerlijk, maar helaas zonder die reclames(sponsoren) krijg je helemaal geen leuke programma's meer.
Ik neem daarom al mijn favoriete programma's op. Bij de KPN kun je tegenwoordig 6 programma's, die op dezelfde tijd worden uitgezonden, opnemen. Keuze genoeg dus!En dan draai ik alle reclames door. Bij programma's die ik ''live'' wil zien,neem ik eerst op en kijk ondertussen dan iets wat ik de dag daarvoor opgenomen heb. Na een uurtje of zo ga ik dan ''achter de uitzending aankijken'' en kun je ook de reclames doordraaien. Tegen het eind haal je het programma dan in als het ware en heb je ''live'' gekeken zonder je te ergeren aan de reclames.
Reactie door van leyden op 01-12-2011 18:14
Als er een tv zou bestaan die feilloos alle reclame zou kunnen herkennen, zou die nooit op de markt komen.
De uitvinder krijgt een paar miljard euro om zijn uitvinding in de doofpot te stoppen.
Eigenlijk is dat niet eens aan de orde>>technisch is het al lang mogelijk om een signaal mee te zenden voor de reclameblokken, maar dat is dan ook het einde van de televisie.
Alle zenders met reclames gaan dan failliet, ook de Nederlandse zenders.
Daarom is je druk maken erover waanzin.
Want er zijn twee dingen zeker in het leven,>> het overlijden en de reclames.
-Reclame--van de wieg tot het graf verzorgd en de enige zekerheid tijdens je leven.
Reactie door haarp op 01-12-2011 18:20
Een SPAM filter voor digitale TV's !!
Ik wordt er ziek van dat gezap en mis vaak weer het begin van een programma als ik niet op tijd terugschakel >>>>
Reactie door zwemmer op 01-12-2011 18:41
Wanneer komt er een chip op de markt die ik ingeplant kan krijgen en waardoor ik even van de aardbodem verdwijn als er om mij heen te veel gezeurd wordt. Het gaat dan om een soort automatische zelf te bedienen aan/uitschakelaar voor mensen die graag onder de mensen zijn maar dan wel positieve mensen.
Zwemmer
Reactie door haarp op 01-12-2011 18:48
Quote: zwemmer schreef op donderdag 1 dec 2011, 18:41: Wanneer komt er een chip op de markt die ik ingeplant kan krijgen en waardoor ik even van de aardbodem verdwijn als er om mij heen te veel gezeurd wordt. Het gaat dan om een soort automatische zelf te bedienen aan/uitschakelaar voor mensen die graag onder de mensen zijn maar dan wel positieve mensen.
Zwemmer einde Quote
Als die chip verkrijgbaar is dan ben ik de eerste die deze koopt.
Reactie door bornsol op 01-12-2011 18:53
Quote: zwemmer schreef op donderdag 1 dec 2011, 18:41: Wanneer komt er een chip op de markt die ik ingeplant kan krijgen en waardoor ik even van de aardbodem verdwijn als er om mij heen te veel gezeurd wordt. Het gaat dan om een soort automatische zelf te bedienen aan/uitschakelaar voor mensen die graag onder de mensen zijn maar dan wel positieve mensen. er zijn zeer sterke slaapmiddelen,wel enkel op recept verkrijgbaar, doe u voordeel ermee welterusten
Zwemmer einde Quote
Reactie door haarp op 01-12-2011 18:59
Quote: bornsol schreef op donderdag 1 dec 2011, 18:53: Quote: zwemmer schreef op donderdag 1 dec 2011, 18:41: Wanneer komt er een chip op de markt die ik ingeplant kan krijgen en waardoor ik even van de aardbodem verdwijn als er om mij heen te veel gezeurd wordt. Het gaat dan om een soort automatische zelf te bedienen aan/uitschakelaar voor mensen die graag onder de mensen zijn maar dan wel positieve mensen. er zijn zeer sterke slaapmiddelen,wel enkel op recept verkrijgbaar, doe u voordeel ermee welterusten
Zwemmer einde Quote einde Quote
Geen slecht idee, wordt een mens weer fit van lekker uitslapen. Welk recept krijg jij ?
Reactie door zwemmer op 01-12-2011 19:27
Hoe kan men iets bij een antwoord van een ander zetten?Zie Bornsol 18:53, de laatset regel over de slaapmiddelen heb ik niet geschreven. Hoe doe je dat?! Foei! In een tekst van een ander prutsen is niet zo netjes.
Reactie door tenormin op 01-12-2011 19:35
ja zwemmer, dat is het schenden van auteursrechten! Maar inderdaad raar. Zeker een zeer knappe kop die dit fikst.
Reactie door zwemmer op 01-12-2011 19:35
Ik heb de redactie gewaarschuwd want teksten van ander aanvullen zonder meer kan natuurlijk niet. Je woorden moet je zelfstandig en op eigen naam formuleren. Onder de naam van een ander schrijven is not done!
Zwemmer
Reactie door zwemmer op 01-12-2011 19:42
Ben ik met je eens Tenormin. Het is creepy, ik verwacht dat iemand zich gewoon kan verwoorden en hij hoeft het dan zeker niet met mij eens te zijn maar dit gaat echt te ver. Vraag mij uberhaupt af hoe dit technisch mogelijk is en hoop dat de redactie daar helderheid over kan verschaffen.
Reactie door bornsol op 01-12-2011 20:07
Quote: zwemmer schreef op donderdag 1 dec 2011, 19:27: Hoe kan men iets bij een antwoord van een ander zetten?Zie Bornsol 18:53, de laatset regel over de slaapmiddelen heb ik niet geschreven. Hoe doe je dat?! Foei! In een tekst van een ander prutsen is niet zo netjes.
einde Quote sorry Zwemmer excuses ging per ongeluk,geen opzet
Reactie door zwemmer op 01-12-2011 20:47
Hoe doe je dat dan, Bornsol?
Reactie door zwemmer op 01-12-2011 20:50
Ik bedoel, hoe doe je zoiets en ook nog eens per ongeluk. Een technisch mirakel?
Reactie door bornsol op 01-12-2011 20:53
Quote: zwemmer schreef op donderdag 1 dec 2011, 20:47: Hoe doe je dat dan, Bornsol? einde Quote ik weet het zelf niet,ik drukte op verzend,en toen stond mijn antwoord tussen jouw bericht,hoop dat het nu goed gaat
Reactie door zwemmer op 01-12-2011 21:01
Het gaat altijd goed als je een beetje afstand houdt als je boos bent.
Groetjes,
Zwemmer
Reactie door efmuller op 01-12-2011 22:46
ik schakel tijdens reclame naar teletekst met het geluid net nog hoorbaar, na de reclame schakel ik terug naar het programma,,,,
Reactie door wimmi20 op 02-12-2011 04:15
Die JPM toch,
dit is het sufste advies wat erbij zit.
Op de dag van de uitzending neem je alles op behalve de reclameblokken
en je kijkt de volgende dag.
Adviseert JPM.
Suffie, dat kan toch alleen als je naar de uitzending kijkt en de recorder laat stoppen tijdens de reclame.
Want je kunt dit alleen maar doen als je naar de gehele uitzending kijkt.
Want anders weet je niet wanneer je de recorder moet stoppen voor de reclame.
Dus als je dan de volgende dag kijkt zonder reclame heb je de uitzending TWEE keer gezien.
Ben ik nou zo slim ?
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===========
Quote: jpm schreef op woensdag 30 nov 2011, 12:35: Misschien is dit wel een goede oplossing:
U besluit alle programma's die u graag ononderbroken wilt zien een dag later te bekijken. Op de avond van uitzending neemt u deze gewoon op, behalve de reclameblokken die er tussenzitten. Eventueel wist u die gedeeltes.
Een dag later zet u de dvd-recorder aan en voilá, zonder reclame.
Natuurlijk, het kost wat tijd, maar verder is het gratis en zonder hulp van buitenaf. U bent zelf uw reclamesensor. Zo goed misschien?einde Quote
Reactie door wimmi20 op 02-12-2011 04:22
Tenormin toch !
Schending van auteursrechten ?
Waar haalt u die onzin vandaan ?
Wat heeft dit met auteursrechten te maken ?
Als ik iets niet wil zien op tv schendt ik dan auteursrechten ?
Ha !
++++++++++++++++++++++++++++++++++============
Quote: tenormin schreef op donderdag 1 dec 2011, 19:35: ja zwemmer, dat is het schenden van auteursrechten! Maar inderdaad raar. Zeker een zeer knappe kop die dit fikst.einde Quote Quote: jpm schreef op woensdag 30 nov 2011, 12:35: Misschien is dit wel een goede oplossing:
Reactie door jpm op 02-12-2011 09:18
@Wimmi20 toch. Je kunt toch gewoon opnemen en de volgende ochtend even spoelen, van reclameblok tot reclameblok? Bij dat reclameblok even het blokje wissen, 7 minuten binnen enkele seconden wegslopen, weet u wel? Dan houd je een schone film of programma over die/dat je 's avonds kijkt.
Voetbal, daar komt tussendoor geen reclame. Ik kijk Eredivisie Live en daar wordt dat tenminste niet gedaan, behalve even in de rust. Meestal, als ik niet naar de WC moet, heb ik dan wel een kruiswoordpuzzel bij de hand of lees ik een krant of tijdschrift. Als de tweede helft begint merk ik dat als rechtgeaard voetballiefhebber meteen.
Reactie door zwemmer op 02-12-2011 10:09
Quote: wimmi20 schreef op vrijdag 2 dec 2011, 04:22: Tenormin toch !
Schending van auteursrechten ?
Waar haalt u die onzin vandaan ?
Wat heeft dit met auteursrechten te maken ?
Als ik iets niet wil zien op tv schendt ik dan auteursrechten ?
Ha !
++++++++++++++++++++++++++++++++++============
Quote: tenormin schreef op donderdag 1 dec 2011, 19:35: ja zwemmer, dat is het schenden van auteursrechten! Maar inderdaad raar. Zeker een zeer knappe kop die dit fikst.einde Quote Quote: jpm schreef op woensdag 30 nov 2011, 12:35: Misschien is dit wel een goede oplossing:
einde Quote
Wimmie 20. Je hebt iets gemist. Het gaat niet om de tv maar om een persoon die -hoe is het mogelijk?- een tekst van een beantwoorder bewerkt heeft. Lees maar welke vragen daarop daarna gerezen zijn. Zwemmer.
Reactie door zwemmer op 02-12-2011 10:15
Quote: wimmi20 schreef op vrijdag 2 dec 2011, 04:22: Tenormin toch !
Schending van auteursrechten ? Ja, dat is het in zekere zin (zwemmer)
Waar haalt u die onzin vandaan ? Het is geen onzin (zwemmer)
Wat heeft dit met auteursrechten te maken ? Een tekst van een ander bewerken bedoelt zij(zwemmer)
Als ik iets niet wil zien op tv schendt ik dan auteursrechten ?
Ha !
++++++++++++++++++++++++++++++++++============
Quote: tenormin schreef op donderdag 1 dec 2011, 19:35: ja zwemmer, dat is het schenden van auteursrechten! Maar inderdaad raar. Zeker een zeer knappe kop die dit fikst.einde Quote Quote: jpm schreef op woensdag 30 nov 2011, 12:35: Misschien is dit wel een goede oplossing:
einde Quote
Het is dus makkelijk om in een tekst van een nader te schijven. Zie mijn aanvullingen hierboven. Zou niet moeten kunnen.
Zwemmer.
Reactie door van leyden op 02-12-2011 18:24
Quote: zwemmer schreef op donderdag 1 dec 2011, 19:27: Hoe kan men iets bij een antwoord van een ander zetten?Zie Bornsol 18:53, de laatset regel over de slaapmiddelen heb ik niet geschreven. Hoe doe je dat?! Foei! In een tekst van een ander prutsen is niet zo netjes.
einde Quote
Helemaal gelijk.
Eigenlijk een doodzonde om een ander te quoten en de inhoud te wijzigen.
Zou het ook melden, als ik jou was.
On-topic.
Op een dag dan weet je het>>je kijkt bijna alleen nog maar "uitzending gemist" ..De tv kan dan uit, geen reclames en je kan zappen.
Ik doe dat nooit, want als iedereen dat zou doen, breng ik anderen weer op het idee om daar dan weer geld voor te vragen....of er (verplichte( reclameblokken aan toe te voegen....
Reactie door gewicht op 02-12-2011 19:23
Het is al eerder vermeld, maar wat ik doe kost geen extra tijd of moeite.
Ik heb Digitenne, neem gewoon op wat ik wil zien en kijkt dat later wanneer het mij uitkomt.
De reklame spoel ik versneld door, simpel, dus een veel korter programma en ik neem pause wanneer het mij uitkomt.
B.v. een film van nog geen 90 min wordt door reklame onnodig gerekt tot meer dan 2 uur.
Verder is het voordeel dat als het programma na 5 of 10 min toch tegenvalt je het gewoon er uit gooit en wat anders gaat kijken van de harde schijf.
Je maakt eigenlijk je eigen uitzending,alleen bekijk je het een of meerdere dagen later.
Reactie door bornsol op 02-12-2011 21:26
Quote: van leyden schreef op vrijdag 2 dec 2011, 18:24: Quote: zwemmer schreef op donderdag 1 dec 2011, 19:27: Hoe kan men iets bij een antwoord van een ander zetten?Zie Bornsol 18:53, de laatset regel over de slaapmiddelen heb ik niet geschreven. Hoe doe je dat?! Foei! In een tekst van een ander prutsen is niet zo netjes.
einde Quote
Helemaal gelijk.
Eigenlijk een doodzonde om een ander te quoten en de inhoud te wijzigen.
Zou het ook melden, als ik jou was.BLIJVEN JULLIE DOOR ZEUREN
On-topic.
Op een dag dan weet je het>>je kijkt bijna alleen nog maar "uitzending gemist" ..De tv kan dan uit, geen reclames en je kan zappen.
Ik doe dat nooit, want als iedereen dat zou doen, breng ik anderen weer op het idee om daar dan weer geld voor te vragen....of er (verplichte( reclameblokken aan toe te voegen....einde Quote
Reactie door tdehond op 03-12-2011 09:09
Quote: zwemmer schreef op donderdag 1 dec 2011, 18:41: Wanneer komt er een chip op de markt die ik ingeplant kan krijgen en waardoor ik even van de aardbodem verdwijn als er om mij heen te veel gezeurd wordt.
Zwemmer einde Quote
U kunt zelf even wat anders gaan doen. :) koffie zetten etc
Hier is m.i. geen chip voor nodig.
Reactie door tdehond op 03-12-2011 09:12
Quote: bornsol schreef op donderdag 1 dec 2011, 20:53: Quote: zwemmer schreef op donderdag 1 dec 2011, 20:47: Hoe doe je dat dan, Bornsol? einde Quote ik weet het zelf niet,ik drukte op verzend,en toen stond mijn antwoord tussen jouw bericht,hoop dat het nu goed gaateinde Quote
Als u op quote deze reactie drukt en vervolgens per ongeluk op verzend drukt, wordt de reactie geplaatst.
Het komt ook wel voor dat het invulveld na plaatsing zich niet leegt en de quote nog eens geplaatst wordt als nog eens op verzend gedrukt wordt.
Niets wonderbaarlijks aan de hand.
Reactie door vision4life op 10-12-2011 19:25
Wij hebben het geluk dat we onze TV op pauze kunnen zetten. Wat we doen is de zender te kiezen die we willen zien en dan, als de film begint, op puaze te drukken. Dan gaan we koffie zetten, e.d. en na een half uurtje starten we de film. Bij de reclame speolen we snel door. Het is behelpen, maar reclame schijnt noodzakelijk te zijn om omroepen betaalbaar te houden.
Reactie door wimmi20 op 11-12-2011 00:16
Ik begrijp uw betoog niet.
U gebruikt woorden waarvan ik nog nooit heb gehoord.
Wat betekent puaze en speolen ?
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=============
Quote: vision4life schreef op zaterdag 10 dec 2011, 19:25: Wij hebben het geluk dat we onze TV op pauze kunnen zetten. Wat we doen is de zender te kiezen die we willen zien en dan, als de film begint, op puaze te drukken. Dan gaan we koffie zetten, e.d. en na een half uurtje starten we de film. Bij de reclame speolen we snel door. Het is behelpen, maar reclame schijnt noodzakelijk te zijn om omroepen betaalbaar te houden.einde Quote
Reactie door tenormin op 11-12-2011 00:37
Degene die zonder fouten leeft, schrijft en zonder zonden is....Zal het voor je "vertalen" Wimmie20: puaze=pauze en speolen=spoelen. Het is weer laat en weer weekend wimmie; schrijf dan maar niet meer, het is kennelijk koning a die schrijft. Telkens weer.....
Reactie door wimmi20 op 11-12-2011 08:34
Tenormin, beste Brigden,
er is u al door anderen verteld dat u een ongehoord aantal reacties plaatst.
Over alles en iedereen heeft u een mening, meestal de verkeerde.
Iedere randdebiel begrijpt dat ik een grapje maak met mijn tekst.
Maar Tenormin kan het niet laten en gaat alweer toetsen indrukken.
In haar enorme toetsdrift en wijsheid gaat ze me uitleggen hoe ik de fout getypte woorden moet lezen.
Het is werkelijk ongelooflijk dat u de fout getypte woorden wel begrijpt.
In het verleden, en nu ook weer in uw reactie maakt u toespelingen dat ik onder de invloed van alcohol verkeer.
Die opmerking heeft u al eerder gemaakt.
Deze stomme en beledigende opmerking hangt mij de keel uit.
Ik drink niet en gebruik ook geen andere roesmiddelen.
Quote: tenormin schreef op zondag 11 dec 2011, 00:37: Degene die zonder fouten leeft, schrijft en zonder zonden is....Zal het voor je "vertalen" Wimmie20: puaze=pauze en speolen=spoelen. Het is weer laat en weer weekend wimmie; schrijf dan maar niet meer, het is kennelijk koning a die schrijft. Telkens weer.....einde Quote
Reactie door kamphuysen op 11-12-2011 13:57
Waarom kan je naar de BBC 1 tm 8 kijken zonder die waardeloze boodschappenlijsten te moeten zien? het woordje even pauze we moeten naar de reclame kent men daar niet....weet u dat? maar het bestaat echt..
Reactie door rjw op 11-12-2011 17:15
Quote: kamphuysen schreef op zondag 11 dec 2011, 13:57: Waarom kan je naar de BBC 1 tm 8 kijken zonder die waardeloze boodschappenlijsten te moeten zien? het woordje even pauze we moeten naar de reclame kent men daar niet....weet u dat? maar het bestaat echt..einde Quote
Omdat de Britse burgers daar fors voor in de buidel tasten middels de tv licenses....... Als je naar de commerciele UK zenders kijkt dan ben je weer blij dat je de RTL reclametijden hebt (overigens niet qua content, want de Britse commercieelen produceren ook heel veel kwaliteitsprogramma's).
Reactie door piraterij op 04-01-2012 17:55
Quote: wimmi20 schreef op zondag 11 dec 2011, 08:34: Tenormin, beste Brigden,
er is u al door anderen verteld dat u een ongehoord aantal reacties plaatst.
Over alles en iedereen heeft u een mening, meestal de verkeerde.
Iedere randdebiel begrijpt dat ik een grapje maak met mijn tekst.
Maar Tenormin kan het niet laten en gaat alweer toetsen indrukken.
In haar enorme toetsdrift en wijsheid gaat ze me uitleggen hoe ik de fout getypte woorden moet lezen.
Het is werkelijk ongelooflijk dat u de fout getypte woorden wel begrijpt.
In het verleden, en nu ook weer in uw reactie maakt u toespelingen dat ik onder de invloed van alcohol verkeer.
Die opmerking heeft u al eerder gemaakt.
Deze stomme en beledigende opmerking hangt mij de keel uit.
Ik drink niet en gebruik ook geen andere roesmiddelen.
Quote: tenormin schreef op zondag 11 dec 2011, 00:37: Degene die zonder fouten leeft, schrijft en zonder zonden is....Zal het voor je "vertalen" Wimmie20: puaze=pauze en speolen=spoelen. Het is weer laat en weer weekend wimmie; schrijf dan maar niet meer, het is kennelijk koning a die schrijft. Telkens weer.....einde Quote einde Quote
Waarom maken mensen zich druk over een spelfout het gaat toch om de discussie niet om het type het is geen tien voor taal site.
En als je er echt klachten over hebt kan je altijd een discussie plaatsen over spelfouten. En door ergernissen wordt een discussie ook niet gezellig;)... en wat roesmiddelen betreft al type je met een glas wijn op wat dan nog.
Reactie door pauls0 op 04-01-2012 19:16
Het zal een zegen zijn, als er nooit meer reclame op tv werd uitgezonden.
Reactie door evav op 13-01-2012 16:03
Ook ik word er doodmoe van. Het lijkt ook wel of er steeds vaker reclame is. Als er een film op tv is, dan is er verdorie al na een kwartier een reclameblokje. Om moe van te worden.......
Reactie door marjon1 op 18-01-2012 21:43
Ja, ik baal hier ook van. Ik ga vaak maar even iets anders doen en het wil zelfs weleens gebeuren dat ik intussen gewoon vergeten ben dat ik tv zat te kijken en we ineens een half uur verder zijn. ;-))
Reactie door van leyden op 19-01-2012 12:01
Quote: rjw schreef op zondag 11 dec 2011, 17:15: Quote: kamphuysen schreef op zondag 11 dec 2011, 13:57: Waarom kan je naar de BBC 1 tm 8 kijken zonder die waardeloze boodschappenlijsten te moeten zien? het woordje even pauze we moeten naar de reclame kent men daar niet....weet u dat? maar het bestaat echt..einde Quote
Omdat de Britse burgers daar fors voor in de buidel tasten middels de tv licenses....... Als je naar de commerciele UK zenders kijkt dan ben je weer blij dat je de RTL reclametijden hebt (overigens niet qua content, want de Britse commercieelen produceren ook heel veel kwaliteitsprogramma's). einde Quote
Hoe weet jij dat zo zeker dar zij minder betalen?
Volgens mij "betalen" wij met zijn allen de reclames EN het kijk en luistergeld.
De argumenten dat tv kijken zonder reclames niet mogelijk is, te duur)is gewoon een GROTE leugen.
In Engeland heb je geen reclames op de tv, DUS KOST DAT OOK NIKS!
Want die zooi in ekaar flanzen, kost altijd MEER als dat het opbrengt.
Hele legers zijn daar dagelijks mee bezig en iedereen wilt uit de ruif meevreten, ook de omroepen.
Moet je maar eens kijken wat een reclamespotje op tv kost. je praat al dan al gauw over tienduizenden euro s.
Dat geld moet ergens vandaan komen>> de consument bepaalt dus de rekening, doordat de produkten (onnodig) duur worden en indirect ook weer via kijk en luitergeld>>>dat zou dan ook verhoogd moeten worden zonder recame.
In Engeland blijkt het dus wel te kunnen>>> maar liefst 8 zenders ZONDER reclame en denk je nou echt dat daar een potje appelmoes minder verkocht wordt omdat er GEEN tv reclames zijn??
Resumerend.
De reclame MOET zogenaamd, de kosten en de ergenissen zijn voor de consument
Opbrengsten of profijt zijn er niet!!
Als elke jojo in de reclame gewoon fatsoenlijk werk zou zoeken, zou het hele probleem van reclames op tv in 1 klap voorgoed opgelost zijn.
Reactie door van leyden op 19-01-2012 13:54
Als alle reclame op tv verboden zou worden dan>>
Zouden de produkten GOEDKOPER worden.
Zouden we MEER zendtijd overhouden zodat NEDERLAND 3 kan verdwijnen.
Zouden we daar OOK mee bezuinigen
Zouden we geen ergenissen meer hebben.
Zouden duizenden op en meevreters op zoek moeten gaan naar een andere bron van inkomsten.
Zouden alle commerciele pulpzenders vanzelf verdwijnen, wat alleen maar goed is>>> daar is tv alleen maar een dekmantel om de consument met reclamezooi te bestoken, de tv programma s zijn maar bijzaak.
Zouden al die leugenaars die ons willen wijsmaken dat tv ZONDER reclame niet kan flink door de mand vallen.
Reactie door louissa op 15-03-2012 22:18
Ik vind 20 minuten zelf ook een beetje te lang.
Ik kan me even niet meer herinneren bij welke zender dit is, maar die doet regelmatig als de film weer is gestart na de reclame, na een kwartier WEER de reclame er door heen.
Vind reclame niet zo erg, maar zo lang en zo vaak vind ik toch wel behoorlijk irritant!! Gelukkig heb ik ook Film1 en Film2 ;) En kan ik opnemen, dat scheelt...
Reactie door jorisw op 16-03-2012 09:16
Quote: louissa schreef op donderdag 15 mrt 2012, 22:18: Ik vind 20 minuten zelf ook een beetje te lang.
Ik kan me even niet meer herinneren bij welke zender dit is, maar die doet regelmatig als de film weer is gestart na de reclame, na een kwartier WEER de reclame er door heen.
Vind reclame niet zo erg, maar zo lang en zo vaak vind ik toch wel behoorlijk irritant!! Gelukkig heb ik ook Film1 en Film2 ;) En kan ik opnemen, dat scheelt... einde Quote
Dan kijk je toch niet als dat irritant is. Alternatieven zijn er voldoende (geef je zelf ook al aan), en als dat niet voldoende is kan je altijd nog films kopen of huren. Dan heb je in ieder geval geen reclame.
Reactie door zwemmer op 16-03-2012 09:41
Het zou wat zijn als je je leven zo in kunt richten en anderen zo af kunt richten dat je er alleen meer gemakken van hebt. Een beetje inschikken en zelf alternatieven kunnen verzinnen is wel een noodzakelijke eigenschap. Je weet best wel dat je naar een bekende weg vraagt.
Zwemmer
Reactie door kriekra op 17-03-2012 16:56
Heel herkenbaar allemaal. Ik ga ook meestal iets nuttigs doen tijdens een reclameblok. Maar daar ben ik op een gegeven moment ook wel klaar mee. Zappen is nauwelijks een optie, want op de andere zenders is ook vaak tegelijkertijd reclame. De hoeveelheid reclame die over je uitgebraakt wordt neemt zienderogen toe, straks kijkt er geen hond meer tv omdat het echt niet meer om aan te zien is. Ik merk bij mezelf al dat ik een stuk minder tv kijk dan pakweg een jaar geleden. Ik ben aan het wachten tot die die interactieve hd recorder weer in de aanbieding komt, dan kan je een uurtje later invallen en reclames doorspoelen.
Reactie door wimmi20 op 17-03-2012 17:55
Wat een oeverloos gezeur en gejammer !
Je krijgt volkomen gratis een groot programma aanbod.
Als tegenprestatie wordt geacht dat je ook de reclame's tot je neemt.
Gratis kijken willen we wel, maar over de reclame zeuren we maar door !
Die reclame zorgt ervoor dat jij helemaal gratis, voor noppes, voor niemandal tv kunt kijken op de commerciele zenders.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!