[Edit redactie] door Ziggo
Geplaatst door: freggelfrank op: 01-01-2012 21:32
Ik wil hier even polsen of meer mensen dezelfde ervaring hebben gehad. Ik heb hieronder een deel van de brief die ik aan Ziggo heb gestuurd weergegeven. Komt dit verhaal bij iemand bekend voor?
Op zes december jongstleden heb ik in drie telefoongesprekken mijn televisie- abonnement opgezegd.
Tijdens het eerste gesprek heb ik via een uitgebreid keuzemenu gekozen voor de optie “opzeggen”. Na een wachttijd van 8 minuten kreeg ik de technische dienst aan de telefoon. De man verontschuldigde zich en verbond mij door. Nadat ik lange tijd in de wacht was gezet werd de verbinding direct verbroken. Totale duur van dit gesprek is langer dan 15 minuten.
Vervolgens nogmaals gebeld, wederom dezelfde optie “opzeggen” gekozen. Nu kreeg ik direct een medewerker aan de lijn die mijn informatie controleerde en bevestigde dat mijn abonnement per 1 januari 2012 opgeheven zou worden. Hij zou mij doorverbinden met een andere afdeling om het een en ander verder af te handelen. Vervolgens werd ik lang in de wacht gehouden en op het moment dat ik iemand zou spreken werd de verbinding verbroken. Totale gespreksduur is langer dan 15 minuten.
Direct daarna heb ik weer gebeld. Na een wachttijd kreeg ik een medewerker aan de lijn en zij verbond mij door met de juiste persoon om het proces zogezegd af te ronden. Na een wachttijd van 6 minuten kreeg ik de de derde persoon aan de lijn. Deze persoon herhaalde mijn naam en adres en zei vervolgens dat ik nog ‘even’ moest wachten . Dat ‘even’ duurde 10 minuten. Toen ik uit de wacht werd gehaald en hem kon spreken vroeg ik hem wat hij nu gedaan had. Zijn antwoord was dat hij adminstratieve handelingen moest verrichten. U kunt begrijpen dat deze ervaring voor mij als consument niet acceptabel is en voldoet aan alle criteria die ten grondslag liggen aan het begrip ‘[edit redactie: ’ omdat het geen gratis nummer is.
Let wel, ik heb hier een reactie op gekregen dat zij me telefonisch hebben getracht te bereiken maar dat het niet gelukt is. Of ik even terug wilde bellen en het rare is...ik heb geen gemiste oproepen.
Mocht Ziggo hierop willen reageren....iedere dag ben ik bereikbaar en mijn klantnummer is 11916228 en laat een voicemail achter zodat ik weet dat jullie gebeld hebben.
Reactie door mahadma op 01-01-2012 21:41
"U kunt begrijpen dat deze ervaring voor mij als consument niet acceptabel is en voldoet aan alle criteria die ten grondslag liggen aan het begrip ‘oplichting’ omdat het geen gratis nummer is."
Voor het begrip "oplichting" moet er m.i. toch iets meer gebeuren als wat u overkomen is. Het begrip "smaad" komt toch verdacht dichtbij. Wat u overkomen is, is niet goed te praten, dat is een ander verhaal.
Persoonlijk heb ik een brief van Evides gekregen en daarin werd ik beschuldigd van niet betalen. Ik had echter een betalingsbewijs en na een telefoongesprek van 15 minuten was "het probleem" opgelost. Maar ik heb voet bij stuk gehouden en vergoeding van de gemaakte telefoonkosten geeist, immers zij hadden een fout gemaakt. Na een drietal mailtjes heb ik die ook gekregen, hoewel er eerst telefonisch en later schriftelijk afgewezen is. Nadat ik de 0900 koningen en koniginnen was gepasseerd heb ik uiteindelijk een telefoonklosten vergoeding op mijn rekening gekregen. Het kon dus wèl. Oké, het kost even moeite, maar onze vrienden Ziggo zullen vast duit goede voorbeeld willen volgen.
Reactie door mahadma op 01-01-2012 22:02
Een 0XX netnummer bellen nummer kost overigens ook geld, net zoals een 0900 nummer (en vaak evenveel) wat kennelijk noodzakelijk is om het aantal telefoontjes per dag te kunnen verwerken. Wat een goede optie zou zijn dat er niet alleen voor aanmelden een 0800 nummer zou zijn maar ook voor andere zaken. Als dit zou gebeuren zullen de abonnementen uiteraard wèl omhoog gaan qua prijs, want de telefoonkosten worden dan via een u bocht weer aan de klant teruggerekend.
Reactie door freggelfrank op 01-01-2012 22:14
misschien wel, gelukkig geldt vanaf vandaag dat abonnementen die per internet besteld kunnen worden ook via het internet afgemeld moeten kunnen worden.......kennelijk speelt er meer dan dat wij weten anders had deze wet er nooit gekomen..... en dan had ik dit probleem niet gehad.
Reactie door moeder56 op 02-01-2012 00:35
Hoezo oplichting ????
Bel gratis 1200 vanaf je vaste telefoonaansluiting van Ziggo of 0900-1884 (€ 0,10 per minuut).
Reactie door paolacastoro op 02-01-2012 02:31
Kijk, zo iets doe ik nou telefonisch niet, doe het gelijk schriftelijk als een aangeteklende zending (€ 7,50).
De mogelijkheid heb ik ook van gratis 1200 te bellen, als eerste optie, gelijk gevolgd met een e-mail van de opzegging door Ziggo.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!