Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

[edit redactie] door Traffic Control

Geplaatst door: chris.wesselink op: 05-04-2011 16:38
Via Groupon hebben we voor 2 personen een slipcursus geboekt. Normaal is deze 199,- , via Groupon 99,- . Kijkend op de site van Traffic control wat je dan krijgt is dit een slipcursus met instructeur in de auto. Bij het boeken blijkt dan ineens dat het de cursus is met portofoon ( a 139,- pp ). Meerdere malen met Traffic control contact gehad hierover, zowel per telefoon als ook per e-mail. Uiteindelijk hebben we zwart op wit gekregen dat we de cursus met instructeur zouden krijgen. Op de dag zelf bleek al snel dat het toch de cursus met portofoon was. Uiteraard gemeld bij de instructeur en het zou netjes opgelost worden. naderhand ook meerdere malen contact gehad met de duidelijke vraag dat we het teveel betaalde ( Euro 60,- in totaal ). retour willen hebben en niet geintresseerd zijn in een andere cursus als goedmakertje. ook na een door ons gestelde reactietermijn van 2 weken is er nog geen antwoord van Traffic control. Tijdens de cursus bleek dat van de 12 deelnemers die er in onze groep zaten iedereen deze via Groupon geboekt had maar dat ( op ons na ) niemand wist wat hij eigenlijk gekocht had. Groupon heeft ongeveer 450 van deze tickets verkocht dus u kunt zelf ook narekenen dat een behoorlijke groep deelnemers benadeeld is. Dit wil ik graag aan de kaak stellen omdat een bedrijf op deze manier natuurlijk niet zomaar weg mag
Reactie door chris.wesselink op 05-04-2011 16:45
Wat een K streek. Als ik zo alle klachten en reacties lees over traffic control kun je duidelijk merken dat ze particulieren echt als 2e rangs klanten zien en dus ook behandelen.
Reactie door read op 05-04-2011 16:59
chris.wesselink Als het goed heb lopen er over dit fraaie bedrijf enkele draadjes op het RADARforum. Wellicht dat je daar een legitiem idee vindt om dit bedrijf te dwingen het geld terug te storten. Pedro.
Reactie door read op 06-04-2011 10:20
chris.wesselink Heb je nog wat zinnige info kunnen vinden op RADAR? Pedro.
Reactie door chris.wesselink op 06-04-2011 13:14
Quote: read schreef op woensdag 6 apr 2011, 10:20: chris.wesselink Heb je nog wat zinnige info kunnen vinden op RADAR? Pedro.einde Quote Pedro, dank voor je reactie. IK had daar inderdaad al wat gevonden aan reacties en ook een nieuw contactpersoon van Traffic Control. Het ziet er naar uit dat ze nu gaan uitbetalen wat we teveel betaald hebben. Ik ben benieuwd.
Reactie door read op 06-04-2011 19:45
chris.wesselink Laat even weten of je het geld ook daadwerkelijk retour hebt ontvangen. Pedro.
Reactie door read op 07-04-2011 12:20
@@@ Overigens zijn er op meerdere consumentenfora klachten over dit bedrijfje. Pedro.
Reactie door groupon op 11-04-2011 18:08
Hallo Chris, Via e-mail heb je ondertussen een reactie van ons gehad. We hebben direct na je eerste email aan Groupon contact opgenomen met Traffic Control en zij vertelden ons dat het probleem ondertussen is opgelost. We hopen dat het nu naar tevredenheid is afgehandeld. Mocht er nog iets zijn, schroom dan niet om contact met ons op te nemen, dan kunnen we kijken hoe we je kunnen helpen. Neem volgende keer gerust eerder contact met ons op, we zijn er om onze klanten te helpen. Met vriendelijke groet, Het Groupon team
Reactie door chris.wesselink op 12-04-2011 09:10
Beste Groupon grapp0ing dat je dit zegt. Toen we voor het eerst problemen ervaarden met Traffic Contorl hebben we namelijk contact gezocht het Groupon en zijn we netjes afgewinpeld : julile verkopen alleen de tickets en voor klachten moesten we toch echt zijn bij de organisatie zelf. Deze reply is dus als mosterd naar de maaltijd, we kregen klip en klaar uitgelegd dat het niet jullie probleem cq verantwoordelijkheid was. Misschien toch iets om intern bij Groupon bij stil te staan.
Reactie door groupon op 12-04-2011 11:27
Hallo Chris, Bedankt voor je feedback, we zijn direct intern aan de slag gegaan om het proces te verbeteren. We willen verzekeren dat partners de kwaliteit leveren die ze beloven en dat als er klachten zijn ze goed afgehandeld worden. Excuses voor het ongemak! Met vriendelijke groet, Het Groupon team
Reactie door traffic control op 06-06-2011 10:48
Uiteraard betreuren wij de ontstane situatie. Na telefonisch contact zijn dhr Wesselink en Traffic Control tot een passende oplossing gekomen. Inmiddels hebben wij de zaak dan ook op een correcte manier kunnen afsluiten.
Reactie door chris.wesselink op 06-06-2011 12:31
Nee Dat klopt niet helemaal : na twee maanden te hebben gewacht op de beloofde betaling nog maar eens contact gehad met Traffic Control. Heel vervelend en de betaling zou vandaag nog geregeld worden. Nu eens kijken of ze dit keer dan wel hun belofte waarmaken. Inmiddels contact gehad met Consumentenbond en Kassa, dit gaat nog een item worden bij beide. Wordt vervolgd.
Reactie door daphne24 op 01-08-2011 16:39
Ik probeer al 4 maand tevergeefs een afspraak te maken voor een datum om een slipcusrus te volgen. Uitleg: Ik heb via marktplaats een bon besteld om voor * 99,00 een cusrus te volgen. Leuk verjaardagscadeau van mijn vriend! Het zou namelijk in mijn woonplaats plaats vinden, dus ik hoefde een keer niet uren onderweg te zijn. Vandaar dat ik speciaal deze cursus heb gekozen. Begin april keek ik op de site van Traffic control, en zag welgeteld 1 datum staan, wel op 10 december 2011 terwijl de bon afgelopen is in september. Dit leek voor hun geen probleem, voor mij echter wel want dat is juist een datum waarop ik niet kan! Mij werd telefonisch verteld dat er eind april nieuwe data op de site zou komen. Dus ik netjes wachten, maar al wat kwam, geen nieuwe datum. begin mei nog steeds niet, dus ik weer bellen en mailen. Ik zou z.s.m. een reactie ontvangen, nieuwe data kwam er echt aan. Maar na een kleine week wachten was ik er wel klaar mee en heb weer gebeld. Wat bleek? Er was inderdaad een nieuwe datum bij gekomen (in mijn woonplaats) maar die was nu alweer vol! Die datum was in juni. Excuses dat ze niet hadden gereageerd op mijn email en niet hadden doorgegeven in het telefoongeprek dat er een nieuwe datum op stond (ik was niet van plan elke dag te checken of er een nieuwe datum bij was gekomen, ik had toch gebeld en gemailt?) Na nogmaals veel heen en weer mailen met verschillende personen eindelijk weer een datum gekregen. zie email: Wij hebben de mogelijkheden voor de dagcursus in ****** voor u nagevraagd. Deze zal op korte termijn helaas niet mogelijk zijn. Op dit moment is de mogelijkheid zaterdag 10 december. Wat wij u ook willen aanbieden is anders om met twee personen een 4 uur durende slipcursus in ***** te doen. Dit is wel mogelijk. In plaats van voor 1 persoon een dagcursus. Wenst u echter voor 1 persoon de dagcursus te komen doen kan die zaterdag 10 december in ***** of eerder op een van one locaties in bijvoorbeeld Rijssen of Lelystad. Indien u nog vragen heeft, dan vernemen wij dit graag. Met vriendelijke groet, Aangezien ik niet in Lelystad wil, of Rijssen (beide meer dan 1,5 uur rijden en er zit toch één bij mij in de straat!) kreeg ik de optie om dan met 2 personen een 4 uur durende cusrus te volgen ipv alleen een dagcursus. De 2e persoon mocht dan gratis mee. ik vroeg daarop of het dan ook in het begin van de middag kon aangezien mijn vriendin nachtdiensten draaide die week en dat was geen probleem. Dus 9 juli zou ik eindelijk een cusrus volgen, samen met een vriendin. Maar wat schetst mijn verbazing toen ik zelf maar weer belde omdat ik een week van te voren geen reactie had gekregen (reden: ziekte van een planner en een onverwachts personeelsuitje op maandag...) en daarop eindelijk die woensdagavond antwoord kreeg (let op: die zaterdag daarna zou de cursus zijn) *Duo Slipcursus 3 uur 08:00 11:00 dus niet 's middags, maar doodleuk om 08:00 en oh ja... waar zijn de 4 uur gebleven??? Ineens ben ik van een dagcursus naar een cursus voor 4 uur gegaan naar een cursus van 3 uur! Ik had eerst zoiets van "laat maar, ben er nu wel helemaal klaar mee" maar achteraf heb ik toch weer gemailt omdat ik het er NIET mee eens was! Daarop volgende weer veel emailverkeer, en kreeg opnieuw een datum, maar omdat er zoveel fout was gegaan mocht ik nu de dagcursus volgen met 2 personen. Datum zou 6 augustus 2011 zijn. Maar uiteraard.... *Geachte mevrouw van Roosmalen, Vandaag hebben wij u telefonisch geprobeerd te bereiken, dit zonder succes. Helaas hebben wij op 6 augustus 2011 de locatie ***** onverwachts niet beschikbaar. Uiteraard vinden wij dit ook erg vervelend en willen samen met u kijken naar een andere datum en eventueel locatie. Om u tegemoet te komen willen wij u dan ook aanbieden om ipv 2 personen om dan met 3 personen te komen deelnemen aan een Dagcursus anti-slippen inclusief Lunch. Onze excuses voor het ongemak. Indien u nog vragen heeft, dan vernemen wij dit graag. Met vriendelijke groet, Ik heb nu maar eens het bedrijf gebeld waar de cursus zou plaats vinden. Blijkt? Niet dit bedrijf maar Traffic control heeft voor deze dag geanulleerd! Reden onbekend. En wat geeft traffic control aan? Juist,dat het bedrijf in mijn woonplaats de cursus heeft geannulleerd!(oh ja en 9 juni was er genoeg plek vanaf 08.30 tot 16.30, en waarom ik dan van 08:00-11:00 moest was deze meneer geheel onduidelijk) Dus mensen: we zijn nu 31 juli, mijn eerste contact begon op 3 april. 4 maand verder, en geen steek wijzer! Wel heb ik ondertussen gister WEER nieuwe data doorgegeven, omdat ze nu aanboden om met 3 personen die cursus te volgen, voor het zelfde geld. Heel benieuwd waar ze nu weer mee komen om het af te zeggen. En hoe lang ze er over doen om een nieuwe datum door te geven.Junior Member Berichten: 1 Geregistreerd: zo jul 31, 2011 1:05 pm
Reactie door chris.wesselink op 02-08-2011 13:20
Daphne wat een verhaal, maar o zo herkenbaar. Ik heb destijds om extra druk te zetten bij Traffic Control contact gezocht met een aantal consumentenprogramma's waaronder Kassa en Radar en de consumentenbond. Als deze nl. voldoende klachten krijgen kunnen ze er een item aan besteden. Uiteindelijk heb ik na veel zeuren het teveel betaalde cursusgeld teruggekregen, maar dat was wel een kwestie van een lange adem. Succes ermee !!
Reactie door daphne24 op 03-08-2011 20:39
Quote: chris.wesselink schreef op dinsdag 2 aug 2011, 13:20: Daphne wat een verhaal, maar o zo herkenbaar. Ik heb destijds om extra druk te zetten bij Traffic Control contact gezocht met een aantal consumentenprogramma's waaronder Kassa en Radar en de consumentenbond. Als deze nl. voldoende klachten krijgen kunnen ze er een item aan besteden. Uiteindelijk heb ik na veel zeuren het teveel betaalde cursusgeld teruggekregen, maar dat was wel een kwestie van een lange adem. Succes ermee !!einde Quote ik weet het, ondertussen ook allemaal al gedaan. consumentenbond, radar en dus kassa. oh ja en via Ibood op hun forum ook een klacht geschreven. helaas nog geen reactie gehad. wacht ook nog steeds op antwoord voor een nieuwe afspraak. wacht alweer vanaf 31 juli....ben er inderdaad zo klaar mee, maar geld terug, ho maar!!!
Reactie door traffic control op 08-08-2011 19:03
Beste Daphne24, Wij betreuren de situatie wat betreft de fouten welke ontstaan zijn bij het maken van de reservering. Na meerdere malen contact zijn wij inmiddels samen tot een overeenstemming gekomen en hebben daarmee de zaak op een correcte manier afgesloten. Wij hopen u alsnog een prettige deelname dag te kunnen bezorgen. Traffic Control Afdeling Webcare
Reactie door daphne24 op 08-08-2011 19:23
Quote: traffic control schreef op maandag 8 aug 2011, 19:03: Beste Daphne24, Wij betreuren de situatie wat betreft de fouten welke ontstaan zijn bij het maken van de reservering. Na meerdere malen contact zijn wij inmiddels samen tot een overeenstemming gekomen en hebben daarmee de zaak op een correcte manier afgesloten. Wij hopen u alsnog een prettige deelname dag te kunnen bezorgen. Traffic Control Afdeling Webcareeinde Quote ik zal eerst eens de betaling afwachten, als ik naar de opmerking hierboven kijk, zie ik dat dat ook niet altijd zo soepeltjes verloopt. En oh ja, ik had € 99,00 betaald, en ik neem aan dat ik dat bedrag dus ook terug krijg en niet de € 84,20 zoals er werd aangegeven door mevrouw M. (ik snap trouwens niet waarom er nog geprobeerd wordt ook om mij minder terug te betalen dan wat ik betaald heb. Beetje genante situatie, vind u niet? eerst alles fout doen, en dan ook nog minder geld terug willen geven....) ik vind het jammer dat er zo met particulieren omgegaan wordt.
Reactie door daphne24 op 08-08-2011 19:24
Quote: chris.wesselink schreef op maandag 6 jun 2011, 12:31: Nee Dat klopt niet helemaal : na twee maanden te hebben gewacht op de beloofde betaling nog maar eens contact gehad met Traffic Control. Heel vervelend en de betaling zou vandaag nog geregeld worden. Nu eens kijken of ze dit keer dan wel hun belofte waarmaken. Inmiddels contact gehad met Consumentenbond en Kassa, dit gaat nog een item worden bij beide. Wordt vervolgd. einde Quote @ chris: kunt u laten weten of u het geld al retour heeft gehad?
Reactie door fret2011 op 28-08-2011 11:04
Velen klagen dat een afspraak niet doorging. Wees blij ! De mijne ging wel door ! Karten : 4 karts een klein baantje, inhalen nauwelijks mogelijk 12 deelnemers , dus veel wachten en weinig rijden. Ze noemen het ijskarten , geen ijs gezien !! Contrakarten om de beurt een achtje rijden. Met z'n twaalven dus veeeeel wachten. Quad-rijden : een baantje van nauwelijks 50 meter, met 1 heuveltje. Inhalen niet mogelijk. Weer veeel wachten. 4x4 rijden : 2 heuveltjes en dat is het . Slippen : ga naar een echte slipschool en de begeleiding ?? waardeloos, totaal geen enthousiasme. maw : het geld niet waard !
Reactie door fret2011 op 28-08-2011 11:09
Ik wil u nogmaals MIJN ervaringen vertellen. Velen klagen dat een afspraak niet doorging. Wees blij ! De mijne ging wel door ! In Moordrecht. Karten : 4 karts een klein baantje, inhalen nauwelijks mogelijk 12 deelnemers , dus veel wachten en weinig rijden. Ze noemen het ijskarten , geen ijs gezien !! Contrakarten om de beurt een achtje rijden. Met z'n twaalven dus veeeeel wachten. Quad-rijden : een baantje van nauwelijks 50 meter, met 1 heuveltje. Inhalen niet mogelijk. Weer veeel wachten. 4x4 rijden : 2 heuveltjes en dat is het . Slippen : ga naar een echte slipschool en de begeleiding ?? waardeloos, totaal geen enthousiasme. maw : het geld niet waard !
Reactie door traffic control op 30-08-2011 17:11
Beste Fret2011, Bedankt voor uw reactie. Dit is feedback waar wij zeker naar zullen kijken en iets mee gaan doen. Graag willen wij met u kijken om u toch een goed gevoel te geven aan de activiteiten bij Traffic Control. Kunt u ons een mail sturen met uw reserveringsnummer naar support@trafficcontrol.nl. Wij zullen dan zorgen dat er contact met u opgenomen wordt. Traffic Control Afdeling Webcare
Reactie door sonnekoning op 14-09-2011 14:30
Ongeveer een maand geleden heb ik bij trafic control een dag offroad rijden gekocht. Een leuk verjaardagscadeau voor een vriend. Aanstaande zaterdag moet dit plaats vinden maar ik heb nog steeds geen tijd doorgekregen. Hiervoor heb ik nu al 5 keer gebeld. Elke keer worden er beloftes gedaan dat ik een mailtje zal ontvangen. Nu na 5 beloftes en teveel doorzichtige smoesjes ben ik het helemaal zat! Hoe moeilijk kan het zijn om mij als consument een beetje duidelijkheid te geven?
Reactie door traffic control op 28-09-2011 13:05
Beste sonnekoning, Bedankt voor uw reactie. Het spijt ons te horen dat u pas 2 dagen voor deelname de definitieve deelname tijden van ons bevestigd heeft gekregen. Dit is niet de normale gang van zaken, wij zullen deze feedback dan ook zeker intern nog eens bespreken. Inmiddels is de deelname datum aan de off-road cursus geweest, wij hopen dat u ondanks de late bevestiging toch een leuke deelname gehad heeft. Met vriendelijke groet, Traffic Control
Reactie door rmichon op 11-10-2011 10:44
Wij hebben ook met 3 personen e-vouchers gekocht voor een 1 daagse motorslipcursus met lunch via Groupon. 2 voor mij en mijn vrouw, 1 voor een vriend. We komen alledrie uit Heerlen, dus lokatie Weert is de logische keuze. De beschikbare data zijn 15 oktober en 24 december. De 24e december is niet mogelijk ivm kerstafspraken en ook veeel te koud, dus samen gereserveerd voor 15 oktober in weert. De vriend ontvangt een bevestiging, wij niet. Dus op 6 oktober toch maar eens gebeld. Geen probleem, beide reserveringsnummers van mij zouden ingepland staan voor de 15e oktober. Prima dus! Verlof geregeld voor mijn werk, oppas voor de kinderen. In de tussentijd otvangt mijn vriend wederom een mail met de aanvangstijd etc, ik ontvang niets. Vandaag dus nog maar eens gebeld waarom ik niets ontvangen heb? Nu blijk ik opeens maar 1 van mijn reserveringen te kunnen boeken aangezien er nog maar 1 plek vrij is. Alles was toch in orde? Hoe kan dit nou? Ik ga uiteraard niet alleen, de bedoeling was juist een leuke dag samen. Mijn vriend heeft ook al alles geregeld voor de 15e en zal wel moeten gaan. Ik vind dit dus echt een waardeloze situatie! Ik ben benieuwd of en welke data trafic-control nog beschikbaar zal gaan stellen hier in weert, ik ben echt niet van plan om in de vrieskou een 1 daagse slipcursus te gaan volgen, en die bonnen zijn maar 6 maanden geldig. Kijk dus uit met deze firma!
Reactie door rmichon op 13-10-2011 17:23
Inmiddels heeft traffic-control contact met me opgenomen en aangeboden de geldigheidsduur van mijn tickets met een jaar te verlengen. Ik betreur nog steeds de gang van zaken maar ben tevreden met de aangeboden oplossing.
Reactie door jhreints op 15-10-2011 12:27
Ook ik heb een slipcursus geboekt bij Traffic Control. Op de site staat dat het op meerdere locaties en data kan. Als je dan geboekt hebt blijkt dat het niet op alle locaties van Traffic Control kan (bv niet in Lelystad). Ook de eerder genoemde data blijken nagenoeg allemaal niet (meer?) beschikbaar. Dus maar een zaterdagavond (!) in Eindhoven geboekt. Omdat dat nogal ver van huis is in de buurt maar een huisje gehuurd. Twee dagen voordat de cursus gegeven zou worden annuleren ze de cursus gewoon. Ik krijg een nieuw reserveringsnummer die nog 3 maanden geldig is. Maar in die periode wordt de cursus nog maar 2 of 3 x gegeven en ik kan die data niet. Om nog maar te zwijgen van het voor niets gehuurde huisje. Ik vraag mijn geld terug maar dat weigeren ze. En verder reageren ze gewoon niet. Ik zeg: ga nooit met Traffic Control in zee, je bent gewaarschuwd!
Reactie door traffic control op 26-10-2011 17:32
Beste jhreints, Traffic Control biedt slipcursussen aan op 11 locaties in Nederland en 6 in België. Deze locaties worden gedurende het jaar gepland en afwisselend van elkaar vermeld op de online agenda op onze website. Het kan dus zijn dat een locatie niet beschikbaar lijkt in de tijd dat u uw voucher probeert te verzilveren. De door u vermelde locatie Lelystad staat inmiddels ook op deze agenda vermeld. Het ticket wat u van ons heeft ontvangen kunnen wij uiteraard voor u verlengen zodat u nog wat langer de tijd heeft om een afspraak voor deelname te maken. Hiervoor vernemen wij van u graag uw ticket gegevens. Met vriendelijke groet, Traffic Control Webcare Team
Reactie door kevin 0. op 06-01-2012 17:05
Ik heb mijn vader een lamborghinirit kado gedaan voor zijn 50ste verjaardag (februari 2011). Vanuit Mydays en Traffic Control heb ik op beide websites vernomen dat het in Eindhoven mogelijk is. Op die voorwaarde heb ik dus ook een bon gekocht, gezien wij uit Venlo komen. Het is voor ons geen optie om in totaal 4 uur van Venlo naar Gouda (de andere optie)en terug te rijden voor een half uurtje een activiteit te doen. Na het zoveelste mailtje en belletje richting Traffic control heb ik het volgende geciteerd uit een e-mail: ''Wij hebben nooit op onze website geplaatst of gecommuniceerd dat de Lamborghini ritten in Eindhoven mogelijk zijn.'' aldus Klantenservice Traffic Control DIt terwijl ik hier bewijs van heb! Ik heb ze dit onder hun neus gevreven, gevraagd of er eventueel misschien andere oplossingen zijn of dat ze het geld terug willen geven. In deze klachtenbehandeling wordt telkens ''geholpen'' door andere medewerksters en nadrukkelijk aan het lijntje gehouden! Ze reageren niet, komen steeds met dezelfde nietsoplossende verlengingen van het coupon en kunnen uiteraard niet achterhalen wat er fout is gegaan! Ik heb alle vertrouwen in dit bedrijf verloren en dat heb ik laten weten, ik wacht nog altijd op reactie............. Voor een ieder ander: Boek niets bij traffic control! P.S. in oktober 2011 heb ik ons ingeschreven voor mei 2012 (in Eindhoven!): De datum was volgeboekt.... zucht

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor