Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

ECI.NL Vrije keuze bon

Geplaatst door: stebanobic op: 18-09-2011 22:21
Goedendag, Ik wou graag mijn ontevredenheid uiten over een actie van ECI.nl. Zij hebben blijkbaar een VIP status die je automatisch krijgt wanneer je ooit 4 VIP artikelen besteld. Voorwaarden zijn blijkbaar dat wanneer je geen artikelen meer besteld je automatisch een 'Vrije keuze bon' twv 25 euro toegestuurd krijgt. Ikzelf dacht dat weer gewoon reclame was, en heb hem dus direct weggegooid, niet wetende dat ik hiervoor zou moeten betalen. Het is toch schandalig dat ECI haar klanten zo behandeld, klanten die gewoon een bestelling doen, dan die klant een VIP status geven(wat leuk klinkt, maar niet leuk is) en dan zonder dat die klant ook maar aangeeft iets te willen hem of haar een rekening gaat presenteren. Ik hoor graag jullie mening hierover, of manieren om hier nog onderuit te komen. Mvg, Stebanobic
Reactie door stacey op 18-09-2011 23:34
--Wat is het verschil tussen een klant en VIP lid? Bij eci.nl kan iedereen kopen, maar alleen VIP's profiteren van extra kortingen en voordelen die we aan klanten niet mogen bieden. -->> Dit is nu eenmaal in de Wet op de Vaste Boekenprijs bepaald. VIP's zijn deelnemers aan het VIP voordeelprogramma, dit biedt tal van voordelen -->> en stelt ook enkele voorwaarden--Voorwaarden Lezen voor je wat besteld dus, je krijgt de VIP status niet kado omdat je wat besteld, maar omdat jij boeken met hogere/extra korting wilt moet je dus VIP worden, daar zal je ook wel ergens iets voor aangevinkt hebben............ --Hoe kan ik opzeggen? De deelnameperiode aan het VIP voordeelprogramma is minimaal een jaar, maar zodra er 4 VIP artikelen zijn besteld, kunt u opzeggen wanneer u wilt en vervalt de bestelvoorwaarde--Voorwaarden
Reactie door ruitenheer op 18-09-2011 23:38
Quote: stebanobic schreef op zondag 18 sep 2011, 22:21: Het is toch schandalig dat ECI haar klanten zo behandeld, klanten die gewoon een bestelling doen, dan die klant een VIP status geven(wat leuk klinkt, maar niet leuk is) en dan zonder dat die klant ook maar aangeeft iets te willen hem of haar een rekening gaat presenteren. einde Quote In het verleden kreeg je als je een kwartaal niets had besteld automatisch de kwartaalkeuze opgestuurd. Tegenwoordig krijg je een vrije keuze bon.
Reactie door stebanobic op 19-09-2011 00:27
Quote: stacey schreef op zondag 18 sep 2011, 23:34: --Wat is het verschil tussen een klant en VIP lid? Bij eci.nl kan iedereen kopen, maar alleen VIP's profiteren van extra kortingen en voordelen die we aan klanten niet mogen bieden. -->> Dit is nu eenmaal in de Wet op de Vaste Boekenprijs bepaald. VIP's zijn deelnemers aan het VIP voordeelprogramma, dit biedt tal van voordelen -->> en stelt ook enkele voorwaarden--Voorwaarden Lezen voor je wat besteld dus, je krijgt de VIP status niet kado omdat je wat besteld, maar omdat jij boeken met hogere/extra korting wilt moet je dus VIP worden, daar zal je ook wel ergens iets voor aangevinkt hebben............ --Hoe kan ik opzeggen? De deelnameperiode aan het VIP voordeelprogramma is minimaal een jaar, maar zodra er 4 VIP artikelen zijn besteld, kunt u opzeggen wanneer u wilt en vervalt de bestelvoorwaarde--einde Quote Dat heb ik inmiddels ook gelezen ja. Het rare hieraan is dat dit volgens mij pas sinds een korte tijd geleden ingevoerd is, en er daarvoor een andere regeling was. Ik heb waarschijnlijk in begin 2010 het vakje aangekruisd dat ik akkoord ging(met de regeling destijds). Maar nu halverwege 2011 is er dus iets nieuws(waar ik dus geen akkoord mee ben gegaan). Ik vraag me dan dus af of ik in mijn recht sta of niet.
Reactie door tdehond op 19-09-2011 09:25
Quote: stebanobic schreef op maandag 19 sep 2011, 00:27: Quote: stacey schreef op zondag 18 sep 2011, 23:34: --Wat is het verschil tussen een klant en VIP lid? Bij eci.nl kan iedereen kopen, maar alleen VIP's profiteren van extra kortingen en voordelen die we aan klanten niet mogen bieden. -->> Dit is nu eenmaal in de Wet op de Vaste Boekenprijs bepaald. VIP's zijn deelnemers aan het VIP voordeelprogramma, dit biedt tal van voordelen -->> en stelt ook enkele voorwaarden--Voorwaarden Lezen voor je wat besteld dus, je krijgt de VIP status niet kado omdat je wat besteld, maar omdat jij boeken met hogere/extra korting wilt moet je dus VIP worden, daar zal je ook wel ergens iets voor aangevinkt hebben............ --Hoe kan ik opzeggen? De deelnameperiode aan het VIP voordeelprogramma is minimaal een jaar, maar zodra er 4 VIP artikelen zijn besteld, kunt u opzeggen wanneer u wilt en vervalt de bestelvoorwaarde--einde Quote Dat heb ik inmiddels ook gelezen ja. Het rare hieraan is dat dit volgens mij pas sinds een korte tijd geleden ingevoerd is, en er daarvoor een andere regeling was. Ik heb waarschijnlijk in begin 2010 het vakje aangekruisd dat ik akkoord ging(met de regeling destijds). Maar nu halverwege 2011 is er dus iets nieuws(waar ik dus geen akkoord mee ben gegaan). Ik vraag me dan dus af of ik in mijn recht sta of niet.einde Quote U geeft aan dat u niet met de nieuwe voorwaarden akkoord bent gegaan. U kunt dus m.i. kosteloos opzeggen per datum dat deze voor u verslechterde voorwaarden ingaan. Doe dit schriftelijk aangetekend mocht er een geschil over ontstaan.
Reactie door eci webcare op 19-09-2011 12:31
Geachte heer Stebanobic, Ik lees zojuist uw verhaal. Ook zie ik dat u al een aantal correcte antwoorden via de deelnemers op dit forum heeft ontvangen. U kunt alleen VIP klant worden door hier zelf expliciet voor te kiezen. De verandering naar 'klanten' en 'VIP klanten' heeft in de zomer van 2010 plaatsgevonden. Zoals Stacey al schreef, is het verschil dat VIP klanten een hogere korting tot 40% krijgen. Hier staat tegenover dat u 4 VIP artikelen per jaar afneemt. Als u voor 2010 lid was van de ECI bent u automatisch VIP klant geworden. Dit is geen verandering van de voorwaarden, de ECI heeft altijd gewerkt met kwartaalafnames. Ruitenheer merkt terecht op dat de kwartaalkeuze is veranderd in de Vrije Keuze Bon. Beide vertegenwoordigen dezelfde waarde. Niettemin, begrijp ik dat u een andere verwachting heeft. Ik wil uw persoonlijke situatie graag nader evalueren en kijken wat ik eventueel voor u kan doen. Stuur uw klantnummer en/of NAW gegevens naar webcare@eci.nl Na ontvangst van uw e-mail nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op. Met vriendelijke groet, Marcel ECI Webcare team
Reactie door zira op 20-09-2011 15:50
stebanobic. Vraagje is het opgelost? ik zit met het zelfde verhaal. ik ben ook zo maar om gezet naar vip lid dit (denk ik ) door het aantal jaren dat ik al lid ben. ik ben nooit ergens mee akkoord gegaan heb niks aangevinkt of iets degelijks. ik heb mijn eci inmiddels opgezegt en nog netjes mijn laatste kwartaal besteld, maar krijg nog aan maningen voor die 25 ( inmiddels 30 ) euro omdat ik niet uit het vip gebeuren heb besteld en dat blijkt dan te moeten?
Reactie door eci webcare op 19-10-2011 13:36
@zira Ten eerste onze verontschuldiging voor de late reactie.Helaas hebben wij uw bericht gemist. Graag wil ik een en ander voor u nakijken. Stuur het klantnummer per e-mail "webcare@eci.nl" naar ons toe en ik kijk het na voor u. Met vriendelijke groet, Kathinka ECI Webcare
Reactie door krieno op 19-10-2011 15:30
Ben al jaren lid van de ECI tot volle tevredenheid, en als je gewoon zoals je weet als je lid word gewoon ieder kwartaal iets besteld is er niks aan de hand, maar doe je dat niet krijg je inderdaad een vrij keuze bon, is altijd stukken beter als het vroegere kwartaal keuze boek. Maar ja sommige mensen kunnen of willen niet lezen( in ieder geval de voorwaarden niet), en dan jammeren als ze iets krijgen wat ze daarom niet snappen.
Reactie door timassink op 13-12-2012 18:35
ik heb ook hetzelfde probleem. bij mij stond er helemaal niks bij van dat ik dan iedereen maand zoveel moest bestellen of per kwartaal maar gewoon dat ik moest inloggen hiervoor en registeren. dus ik als 17 jarige kan dat gewoon doen! maar je kunt toch niet van iemand verlangen om minstens een jaar hier bij de blijven en hem laten betalen! ik ben 17 jaar te gek voor woorden als je dat kan maken! ik weet nog niet eens of dat mag een net 17 jarige jongen laten aanmelden voor zulke kosten???? ik zou me graag willen afmelden hiervoor! per direct, want ik vind het niet normaal
Reactie door eci webcare op 14-12-2012 10:12
@timassink wat vervelend dat de voorwaarden niet duidelijk waren. Wij willen je vragen een email te sturen naar webcare@eci.nl met daarin uw klantgegevens zodat wij het een en ander kunnen nakijken. met vriendelijke groet, Lex ECI webcare

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor