Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

duur dataverkeer

Geplaatst door: zzp-er-in-armoe op: 11-09-2011 19:48
Ik heb al een twee keer een erg hoge rekening gehad voor dataverkeer. Een keer ging een huurder uit Verweggistan met mijn aan hem in bruikleen gegeven KPN dongel naar Berlijn voor het weekend. De tweede keer heb ik zelf eens met mijn Smartphone een bladzijde van internet afgehaald. In beide gevallen heb ik enorm veel argumenten kunnen aandragen waarom de rekeningen te hoog waren. Tweede keer indirect KPN als provider. De eerste keer liep de rekening in-de-tussentijd, door incasso kosten, op tot 1700 euro en is de zaak uiteindelijk doodgebloed. De tweede keer werd mij coulance aangeboden. Beide uitkomsten zijn vreemd, maar gezien mijn liquide situatie acceptable. De tijd die ik in deze kwesties heb moeten besteden is nooit door de schuldigen gecompenseerd. Overigens werd de dongel, meen ik mij te herrinneren, voor 20 euro per maand aangeboden. Je mag van professional partijen best verwachten dat ze snappen dat je niet een abonnement zou afnemen indien het zo duur zou zijn als in werkelijkheid. Niks eigen verantwoordelijkheid van de klant. In de tussentijd doe ik het al die tijd zonder dongel. Als zzp-er zou ik er één kunnen gebruiken, maar durf het niet meer aan. Gaat het daarom zo goed met KPN?
Reactie door rjw op 11-09-2011 19:52
Quote: zzp-er-in-armoe schreef op zondag 11 sep 2011, 19:48: Gaat het daarom zo goed met KPN? einde Quote Het gaat helemaal niet goed met KPN: omzet en marges dalen.
Reactie door zzp-er-in-armoe op 11-09-2011 20:00
Dat is duidelijk. Ethiek zou het best het hoogst in het vaandel moeten staan. Tenminste als je zaken doet. In ons land wordt er nog steeds te veel bekokstoofd door de roofridders in de ridderzaal van hun kantoor villa. Gek dat de overheid dit maar blijft toestaan. Of doet ze - op elk niveau - zelf hier lekker het hardst aan mee?

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!