Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Dubbele kosten girobriefjes ABN-AMRO

Geplaatst door: richard35 op: 27-11-2013 22:55
3 maanden geleden had ik bij de ABN-AMRO in Beverwijk een mapje girokaarten gehaald. Daar moest ik een bedrag van 8.50 euro voor betalen. Tot nu toe niets aan de hand echter door de invoering van het langere i-ban nummer waren er dus niet genoeg hokjes op deze girokaarten om het gehele i-ban nummer van deze instellingen op in te vullen. Ik nagevraagd op het kantoor van ABN-AMRO en deze gaven aan dat dat klopt en dat ik dus voor een nieuw mapje waar dus meer vakjes op staan om rekening nummer op in te vullen weer een bedrag van 8.50 euro moet betalen. Ze vragen dus om dubbele kosten te maken terwijl de bank 3 maanden geleden toch ook met het i-ban nummer werkte? Hadden ze mij 3 maanden terug in 1 keer dat nieuwe mapje girokaarten kunnen geven. Had het dubbele kosten uitgespaard. Beetje vreemde zaak....
Reactie door abnamro op 10-12-2013 13:00
Geachte heer, mevrouw, Ik kan me voorstellen dat het als een vreemde zaak over kan komen. Vervelend dat het zo is gelopen. Graag willen wij telefonisch contact met u opnemen. Via een mail kunt u uw telefoonnummer en tijdstip aangeven wanneer wij u het beste kunnen bereiken. De mail kan verstuurd worden naar: webcare@nl.abnamro.com Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Mw. D. Piquet
Reactie door richard35 op 20-12-2013 13:24
Na enkele e-mail wisselingen heeft vandaag een medewerker van ABN/AMRO telefonisch contact opgenomen. Deze heeft na het lezen van het probleem een bedrag van 10.00 euro op mijn rekening gestort en excuses gemaakt voor de dubbele kosten. Keurig opgelost dus door ABN/AMRO
Reactie door tot15karakters op 20-12-2013 17:12
Het was al jarenlang bekend en andere banken hadden al eerder de juiste ruimte gemaakt.
Reactie door tijger1 op 20-12-2013 17:47
Fijn dat het netjes is opgelost en bedankt voor het terugmelden.
Reactie door de eelco op 21-12-2013 10:43
richard35..... hier word al een zeer lange tijd over gesproken . dus u had ZELF ook kunnen wachten tot de nieuwe accepgirokaarten uitkwamen. ik vind het wel netjes van de ABN-AMRO dat ze het zo knap voor u hebben opgelost.
Reactie door richard35 op 21-12-2013 10:47
@ de eelco: als je met deze girokaarten elke maand je rekeningen betaald kun je moeilijk zeggen: ik wacht nog een maand tot de nieuwe girokaarten er zijn. En vergeet niet dat de banken al behoorlijke tijd bezig zijn met deze iban nummers dan kun je toch ook verwachten dat ze hun girokaarten er al op aangepast hebben? Beetje onzin om te zeggen dat de klant zelf had kunnen wachten als de bank deze nieuwe kaarten al hadden maar in eerste instantie het verkeerde mapje geven en je daardoor dubbel laten betalen. Maar uiteindelijk netjes opgelost wat ook wel in de lijn der verwachtingen lag.
Reactie door jpm op 21-12-2013 12:37
@richard35. Een goed voorbeeld hoe een bank ook kan reageren en de zaak oplossen. Trekt u zich de reacties waarin verwijten naar u worden gemaakt maar niet aan. Veelal zijn dat mensen die het topic niet goed lezen die zo reageren. Maar ook kan het zijn dat iemand gewoon nog niet wakker was ;-)

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor