Dubbel verzekerd Ditzo - Unive
Geplaatst door: dupe2 op: 12-04-2013 10:17
Vorig jaar heb ik mijn zorgverzekering van Unive omgezet naar een Ditzo verzekering volgens de standaard procedure. Sinds kort zag ik dat zowel voor Ditzo als voor Unive nog premie wordt afgehouden. Na telefonisch contact met Ditzo blijkt dat de verzekering niet door hen is opgezegd bij Unive (?). Na excuses van de heer aan telefoon, werd mij tegezegd dat dit alsnog zou worden uitgevoerd en de teveel betaalde premie aan Unive zou worden teruggestort.
Wat schetst mijn verbazing, na een paar dagen krijg een email met daarin het bericht dat de verzekering bij Ditzo zal worden beëindigd omdat je wettelijk niet bij 2 verzekeraars mag zijn verzekerd. Na een bericht mijnerzijds aan Ditzo, dat ik het hier niet mee eens ben heb ik geen antwoord meer gehad van hen.
Naast dat ik geen polis, verzekeringspas van Unive heb, is het natuurlijk niet voor niets dat ik mijn verzekering wilde omzetten. Dit scheelde me voor mij en mijn partner ruim €80,- per maand, toch een leuke cent op jaarbasis. Financieel technisch ben ik het dan ook niet eens met dit besluit.
Maak me wel zorgen, en weet niet zo goed hoe nu te handelen.
Dit kan toch zomaar niet! Omdat een verzekeraar verzaakt zijn werk te doen, dat ik vervolgens de dupe hiervan wordt? Alles volgens het boekje gedaan, en nu dit.
Reactie door tijger1 op 12-04-2013 14:11
Het is natuurlijk wel wonderlijk dat u wel premie betaalt aan Unive maar daar geen pas van hebt ontvangen.
En u zegt, sinds kort? Het is nu al half april!
Neem schriftelijk contact op met Ditzo en eis dat zij het in orde maken. Dito kan natuurlijk niet de premie die u aan Unive betaald hebt terugstorten. Dat moet Unive doen. Stel Unive hiervan ook op de hoogte.
Zulke zaken moet men niet telefonisch afhandelen.
Reactie door dupe2 op 12-04-2013 14:34
Beste Tijger,
Dank u wel voor uw reactie.
Zowel Ditzo als Unive heb ik per email gevraagd per direct het te corrigeren/ te reageren.
Ik wacht nog op antwoord.
Reactie door ids pultrum op 15-04-2013 09:35
Heeft u de bevestigingsmail van de overstap nog? Als daarin ook staat dat u aan heeft gegeven dat Ditzo het op zou zeggen, dan heeft u wel een sterk punt (ervan uitgaand dat u het wel voor 1 januari heeft aangevraagd bij Ditzo).
U kunt inderdaad niet dubbel verzekerd zijn (het zou ook raar zijn om 2x premie te betalen voor dezelfde zorg) en krijgt in ieder geval van 1 verzekeraar de teveel betaalde premie terug.
Reactie door dupe2 op 15-04-2013 10:49
Beste Ids Pultrum,
De officiële brief met daarin de vermelding dat ik gebruik maak van de overstap service heb ik ook nog.
Deze heb ik inmiddels ook al aan Ditzo en Unive gestuurd, hoop dat hiermee snel alles op een correcte manier gecorrigeerd wordt.
Reactie door tijger1 op 15-04-2013 10:57
@dupe2
Dan moet het beslist in orde komen. Laat dat hier nog even weten.
Mijns inziens ligt de fout toch bij Unive, want zij incasseren wel de premie, maar u hebt geen bescheiden gehad. Logisch geredeneerd is de opzegging wel doorgekomen, alleen niet juist verwerkt op de incasso afdeling. Gewoon vasthouden aan Ditzo.
Reactie door dupe2 op 17-04-2013 06:24
Het uiteindelijke resultaat is erg teleurstellend.
Beide verzekeringen doen zich er met een email vanaf waarin vermeld "we begrijpen uw teleurstelling" maar uiteindelijk blijf ik zitten met een verzekering die ik had op gezegd (al in november 2012!) en een extra kostenpost van ruim €800,- per jaar.
Erg klant onvriendelijk, iemand (Ditzo of Unive) heeft een fout gemaakt maar hier zou ik me als eindklant niet door belast moeten voelen.
Unive wist me ook nog te vertellen of ik even per direct te gestorneerde premie wilde betalen en dat de eerste opzegmogelijkheid 1 januari 2014 is (!??), want ik dan nu ook maar op voorhand ga doen.....bekende spreekwoord "Ezel stoot zich niet...."
Reactie door tijger1 op 17-04-2013 10:15
Zeer onjuiste uitkomst.
Hoe verklaart Univé dan, dat zij u geen pasje gestuurd hebben?
Als ik u was zou ik een echte klacht indienen bij Univé en bij het CVZ, zie Google.
Zeer teleurstellend.
Reactie door dupe2 op 17-04-2013 13:32
Dank je wel Tijger1 voor de steun.
Ik heb in elk geval al een klacht ingediend bij het SKGZ maar misschien is het ook nog goed om het bij het CVZ te melden.
Reactie door tijger1 op 17-04-2013 13:42
Zeer terecht. Veel succes.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!