Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Doorsturen van post. na overlijden

Geplaatst door: scheffers op: 08-02-2013 16:16
Onlangs overleed mijn broer. Hij was alleenstaand en ik wilde zijn post laten doorsturen naar mijn adres, omdat de huur is opgezegd. Was bij Post.NL geen probleem. Bij Sandd echter was dit niet mogelijk, ja pas na drie weken. Nu blijkt dus dat juist overheidsbedrijven hun post laten verzorgen door Sandd, met als gevolg dat de brieven aan hem gericht niet meer bij de nabestaanden terecht komen. Slechte service van Sandd. Wellicht dat de overheidsbedrijven, dit bedrijf tot een betere service kunnen aanmanen.Ook in hun belang.
Reactie door sjoppie op 08-02-2013 18:32
Hallo scheffers, is het niet mogelijk om de overheidsbedrijven te verzoeken de post rechtstreeks naar de nabestaanden te sturen? Drie weken is wel wat lang. Vr. gr. sjoppie.
Reactie door scheffers op 08-02-2013 18:55
Quote: sjoppie schreef op vrijdag 8 feb 2013, 18:32: Hallo scheffers, is het niet mogelijk om de overheidsbedrijven te verzoeken de post rechtstreeks naar de nabestaanden te sturen? Drie weken is wel wat lang. Vr. gr. sjoppie.einde Quote De overheidsbedrijven, die een brief stuurden heb ik dat daarna wel verteld, maar ik weet niet welke nog moeten komen en uiteraard zijn er ook particuliere bedrijven die via Sandd verzenden. Gewoon slechte service van Sandd.
Reactie door valerius-2 op 08-02-2013 19:13
Ja inderdaad een slechte service maar wat wilt u van een bedrijf dat alleen maar om de centen denkt, en niet wat daar allemaal aan vast zit.
Reactie door tijger1 op 08-02-2013 20:55
Zoveel post van overheidsbedrijven zult u niet krijgen, slecht van de belastingdienst en de SVB.
Reactie door scheffers op 08-02-2013 21:10
Quote: tijger1 schreef op vrijdag 8 feb 2013, 20:55: Zoveel post van overheidsbedrijven zult u niet krijgen, slecht van de belastingdienst en de SVB.einde Quote Wat dacht u van de gemeentelijke belastingen, woningcoöperaties, provinciale aanslagen, waterschap enz. en eerder genoemd, particuliere bedrijven.
Reactie door tijger1 op 08-02-2013 22:07
Maar u zegt dat juist overheidsbedrijven van Sand gebruik maken, dus dat valt nogal mee.
Reactie door scheffers op 08-02-2013 22:45
Quote: tijger1 schreef op vrijdag 8 feb 2013, 22:07: Maar u zegt dat juist overheidsbedrijven van Sand gebruik maken, dus dat valt nogal mee. einde Quote Juist bij een sterfgeval wordt je geconfronteerd met brieven van overheidsinstellingen. Juist zij maken gebruik van een bedrijf, die in deze fase een slechte service verleent. Als u genoemde voorbeelden wel vindt meevallen, het zij zo.
Reactie door tijger1 op 09-02-2013 00:03
Als ik u was, zou ik met de nieuwe bewoners van de voormalige woning van uw broer contact opnemen en vragen of u bij hen de post kan ophalen. Of wellicht zijn zij bereid op de enveloppe uw adres te vermelden en die dan in de brievenbus te gooien. Vaak is dat de meest werkzame methode. En gezien de nog steeds heersende woningnood zal die woning nu wel weer bewoond zijn.
Reactie door betoep op 19-08-2013 12:06
Dit is mijn ervaring, welke ik als klacht naar Postnl heb verwoord: Dit is geen klacht meer, maar pure frustratie geworden. Na drie eerdere klachten. Sorry, maar de brief die ik van de Belastingdienst heb ontvangen geeft mij een heel naar gevoel over Postnl. De Belastingdienst zendt haar post via Postnl, zoals op de envelop prijkt. Ik heb daarom geen vertrouwen meer in Postnl. Deze 4e klacht geeft mij het gevoel dat de service om als erven de post op een ander adres te ontvangen gewoon alleen geldklopperij is. Destijds heb ik het nabestaanden service contract afgesloten met uw bedrijf, onder nr. OVxxxxx. Je verwacht dan hierover geen zorgen meer te hebben, maar Postnl denkt daar schijnbaar anders over. En dan te bedenken dat concurrent SANDD de post gratis naar ons adres als de erven zendt. En doet dit zonder problemen wel goed. Daarom eis ik bij deze ons geld terug voor een dienst die u toch niet waar maakt.
Reactie door tijger1 op 19-08-2013 12:43
@betoep Waar heeft u het over? Het is niet netjes om uw eigen klacht in andermans topic te zetten.
Reactie door sjoppie op 19-08-2013 15:28
Quote: tijger1 schreef op maandag 19 aug 2013, 12:43: @betoep Waar heeft u het over? Het is niet netjes om uw eigen klacht in andermans topic te zetten.einde Quote @ Tijger, bij een discussie mag dit toch wel? Groet, sjoppie.
Reactie door tijger1 op 19-08-2013 16:46
@sjoppie Ik weet eigenlijk niet of dat mag, zo ja, dan mijn excuses. Ik kon echter aan het verhaal geen touw vastknopen. @Betoep heeft een klacht, maar hier zal Post niet reageren. Onderwerp was volgens mij beter op zijn plaats in Vraag en Antwoord.
Reactie door carola.83 op 19-08-2013 17:26
Quote: tijger1 schreef op maandag 19 aug 2013, 12:43: @betoep Waar heeft u het over? Het is niet netjes om uw eigen klacht in andermans topic te zetten.einde Quote 1. Hij zet een kopie van zijn mail neer die hij aan Postnl heeft gestuurd. 2. Discussie was al oud en beëindigd, dus waarom niet, zou ik zeggen.
Reactie door wendy-claire op 20-08-2013 02:35
Overheidsbedrijven weten drommels goed - de gemeente informeert hen automatisch bij overlijden - waar de post naar toe moet. ABP reageerde binnen drie werkdagen dat de weduwe-uitkering per ... is stopgezet en vraagt tevens in de brief naar een correspondentieadres voor de jaaropgave naar toe moet. Belastingdienst spreekt direct diegene aan die als 'executeur' is aangesteld.
Reactie door betoep op 04-09-2013 14:36
Na mijn vier klachten, moet ik zeggen dat PostNL zeer snel mijn geld volledig heeft terug betaald. Volgens toezegging. Ik weet wel dat de service daarmee per direct is beëindigd. In deze nabestaande doorzendservice had ik toch al geen vertrouwen meer. Toch netjes dat het gehele bedrag is teruggestort!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor