Kassa

Door GREENCHOICE toch nog opgelicht!

Geplaatst door: knoxxio op: 22-06-2012 17:57
Contract aangegaan en overeengekomen dat stroom en gas worden geleverd tegen het door Greenchoice zelf aangegeven bedrag per KwH en M3. Vervolgens de jaarnota van Greenchoice gekregen en volgens de opgegeven prijzen nagerekend. Conclusie: Berekening GREENCHOICE €209,00 te veel. Antwoord van Greenchoice was dat het voorgestelde tarief niet geldig was omdat ik het contract te vroeg ben aangegaan. Ra, ra, ra; dus ik heb over een bepaalde periode twee energie leveranciers gehad, GREENCHOICE en in dit geval OXXIO. Helaas gaat die vlieger van Greenchoice niet op!!! Incasso heb ik terug laten boeken en de eindafrekening afzonderlijk betaald minus de €209,00. Alsnog heeft GREENCHOICE Daarna heeft GREENCHOICE heimelijk toch €209,00 geincasseerd en vervolgens een mail teruggestuurd dat er een vergissing van hen was betreffende de energieprijzen. Maar €209,00 is niet teruggestort; helaas kwam ik pas na twee jaren hierachter, omdat ik met mijn administratie over die periode aan de gang moest. Dus mensen u bent gewaarschuwd voor GREENCHOICE.
Reactie door jobiejoba op 23-06-2012 09:45
Hoelang was U klant bij Greenchoice?
Reactie door valerius-2 op 23-06-2012 12:09
Ja wat kan u hier nog mee doen? Een rechtelijke uitspraak laten doen. Kost veel meer. Ik ben 1x veranderd van leverancier daarna mijn les geleerd en het gezegde gebruikt: Je weet wel wat je hebt maar niet wat je krijgt, en voor het verschil van kosten zie ik al dit soort zaken maar liever aan mij voorbij laten gaan.
Reactie door jobiejoba op 23-06-2012 16:17
Als je opzegt voordat het jaar om is (bij een jaarcontract) dan moet je het normale variabele tarief betalen van bijv. Nuon. Dan gaan ze niet meer uit van de voordelige tarieven van de aanbieding. Dat zou het verschil kunnen verklaren.
Reactie door tot15karakters op 24-06-2012 10:37
Na 2 jaren is er niets meer te halen. U moet verder maandelijks uw bank controleren en tijdig terug halen alle fout afgeboekte bedragen. U is dus te laat met claimen.
Reactie door roy91 op 15-09-2012 15:11
wat ik altijd doe bij het vergelijken van energieleveranciers, (naast het informeren over groene energie) is goed kijken naar de beoordelingen van de klanten of klachten (nog beter). Zo weet je vaak vantevoren hoe het bedrijf in sommige situaties handelt..groene energie
Reactie door hereistom op 15-09-2012 15:32
De beste manier van besparen is om zelf op uw energie te besparen, die enegieleveranciers lichten u toch op de één of andere manier op! Nu heb ik sinds enige tijd ineens 'groene' stroom, wedden dat mijn stroom gewoon uit een kolencentrale komt ;-)
Reactie door gerboe op 15-09-2012 18:21
Misschien kunt u proberen om alsnog een brief over de kwestie te schrijven naar Greenchoice. Greenchoice heeft geen enkel belang bij negatieve publiciteit en zal vast welwillend naar u luisteren. Ik raad u wel aan om die brief samen met iemand te schrijven (rechtswinkel o.i.d.) om een en ander helder op papier te krijgen. Zoals u het probleem formuleert is niet duidelijk wat nu exact het probleem is. Het is volkomen terecht dat u Greenchoice aanspreekt als de fout bij hun ligt, maar als u pas na twee jaar met uw administratie aan de gang gaat is dat natuurlijk van uw kant niet helemaal vlekkeloos. Steeds meer mensen stappen over naar een andere energieleverancier. Dat levert grote besparingen op en geeft de mogelijkheid om bijvoorbeeld principieel van vervuilende energielevering naar schone over te stappen. Dat overstappen gaat steeds gemakkelijker en probleemlozer. Maar misschien is dit een van de weinige fouten. Los het op, ga in gesprek. Om Greenchoice van oplichting te beschuldigen gaat natuurlijk veel te ver maar dat zal wel het gevolg van uw ergernis zijn.
Reactie door zoekster op 12-12-2013 18:05
Een beslaglegging voordat er een rechterlijk vonnis was geweest? Echt dikke onzin. U bent volgens mij ontzettend in de maling genomen door die deurwaarder. En de rekening lijkt me ook nog eens verjaard, maar dat doet er nu u betaald heeft niet meer toe. Ik snap alleen niet of er nog een rekening open stond en of u uw geld terug krijgt. Als u er nog moeite voor wilt doen, ga dan met alle papieren die u hierover hebt naar het juridisch loket. klik HIER voor de adressen. Bellen kan ook 0900 8020 (langsgaan is beter) daar krijgt u gratis advies en hulp. Ik weet nu al dat dit helemaal geen prioriteit heeft bij de politie. En over die deurwaarder zou ik een klacht indienen, eerst bij De Jong zelf en als hij er niets mee doet dan klik HIER Waardeloos die Greenchoice, niet mijn keuze! HIERHIER
Reactie door olijfje3 op 12-12-2013 22:52
het is mij allemaal niet echt duidelijk. Waarom wacht u 2 jaar met het controleren van uw administratie? olijfje3
Reactie door briansoft op 12-12-2013 17:41
Wij hebben plotseling in Augustus een deurwaarde (edit-red.) aan de deur gehad met een beslag legging op onze spullen. Stom verbaasd wisten we hier helemaal niks vanaf. Dus ja 2 dagen de tijd om het totale bedrag (E1029,-) te over maken anders werden onze spullen in een openbare veiling gezet. Natuurlijk gelijk gevraagd van wie is dit afkomstig? We kregen direct te horen dit is aangeleverd door GreenChoice B.V. Gelijk contact opgenomen met Greenchoice en eerst wisten ze hier niks vanaf. Direct contact opgenomen met (edit-red.) en die gaven ons een dossier nummer. Weer gebeld en ja hoor toen wisten ze alles. Per direct werd ook deze contract opgevraagd, en het enige wat er gezegd was is dat het afkomstig was uit 2003! Nu wachten en maar wachten op nieuws dus besloten we contact op te nemen met Stedin netbeheer van Nederland. Deze heeft ook ons bevestigd dat gedurende periode 2000-2007 zoizo Eneco de leverancieer was. Diverse malen een schriftelijk bevestiging opgevraagd maar helaas kwam er maar steeds niks in de bus. Tot 3 weken geleden! Zwart op wit dat GreenChoice heeft gelogen hierover! Natuurlijk gelijk aangifte gedaan bij de politie voor valsheid in geschrift (zaak loopt overigens) en de volgende dag gelijk vrij van werk genomen om naar (edit-red.) deurwaarders te gaan met het bewijs en met het politie rapport. Het is gebleken dat dit via het inkasso bureau Lindorff was gegaan. Gelijk Lindorff opgebeld en kregen te horen dat de stukken al binnen waren (binnen 2 uur was wel erg snel) en dat hun contact gingen opnemen met GreenChoice B.V. Netjes inmiddels 3 weken gewacht en niks gehoord dus maar weer bellen. Eerst naar Lindorff, krijg je te horen we hebben alles aangeleverd echter krijgen we geen terug koppeling. Dus ja heel boos naar GreenChoice B.V. gebeld en werd gezegd ja we zijn er mee bezig en er wordt contact opgenomen met Stedin. En deze keer krijg je ook te horen ja dit was afkomstig van 2005 (en op hun mooie contract staat 2004! Dus wat is het nou 2003/2004 of 2005) Dus met andere worden is er gedurende 3 weken periode alleen briefjes doorgestuurd maar niks mee gedaan. GreenChoice B.V. zegt vervolgens u kunt gewoon contact met ons blijven opnemen omtrent deze zaak (voordat we bewijs kregen was het u kunt alleen contact opnemen met de deurwaarde wij kunnen u niet verder van dienst zijn). Nou als laatste (edit-red.) gebeld over een status en die hebben totaal niks gehoord en gaven aan ons u moet contact opnemen met ons en niet met de andere partijen. Dus je heb bewijs van oplichting en je wordt van het kastje naar het muur gestuurd. Dus je spaargeld weg... geen geld voor de kerst dus ja geen kerst vieren deze jaar. Gelukkig konden we het alsnog redden met onze rekeningen anders hadden we daar ook nog eens een klap opgehad. Het enige wat we nu hopen is dat dit overal terecht komt en misschien dat een instantie op wilt staan om steun te bieden. Dus A.U.B mensen blijf weg van deze bedrijf voordat u de dupe wordt. Een goede tip ga googlen op en gebruik als trefwoord “Greenchoice oplichting” dan komt u er genoeg tegen! En ook een aantal toevallig ook nog eens van 2003! Daarnaast hebben we gelukkig alle dossiers en bewijsstukken in handen die indien nodig uitgedeeld kunnen worden zodat mensen gewaarschuwd zijn voor deze bedrijf! Het enige vraag wat bij ons ligt is hoe kan dit gebeuren?
Reactie door briansoft op 16-12-2013 13:30
Sterker nog er was een vonnis geweest, mijn vrouw heeft nooit een koppeling hierover gehad anders was dit al lang aangevochten geweest. Helaas was het nog niet verjaard, dit blijkt in december verjaard te worden. Vandaag gewoon weer contact gehad met Stedin en voor de zoveelste keer geven ze aan dat mijn vrouw nooit energie heeft afgenomen van deze toko en daarnaast dat Greenchoice uberhaupt geen contact heeft opgenomen met Stedin. Vrijdag aan de telefoon gehangen met die lui weer en zeggen ze kunt u de procesverbaal naar ons sturen. Ik zei al 3 weken geleden was deze al aangeleverd bij jullie. Dus maar weer een mail sturen met kopies en het bewijs vanaf stedin. Bovendien heb ik deze zaak aangemeld bij klacht.nl en wat krijg je als reactie... We hebben het contract naar u gestuurd. Nou we hebben het zogenaamde contract na 3 maanden via de deurwaarder gekregen.. Handtekening klopte niet, handschrift nooit gezien en boven dien hadden we nog een ID uit 2007 van mijn vrouw en alles laten zien aan die deurwaarder die vervolgens ook heel vreemd stonden te kijken. Ik weet niet wat er zo moeilijk aan is om iemand gelijk te stellen maar we hebben bewijs zwart op wit staan van Stedin... We hebben een klant nummer van Eneco uit die tijd. Ik zou van de week nogmaals een brief toesturen naar die lui waarin ik 4 weken tijd geef (wat nodig is) anders stuur ik het hele pakket naar de geschillen commissie en even kijken hoe hun hier tegen aan kijken.
Reactie door pino123 op 16-12-2013 14:13
Heb je een rechtsbijstand verzekering? Zo ja, laat deze er naar kijken, anders inderdaad naar het juridisch loket. Dit ga je op deze manier niet winnen!
Reactie door knoxxio op 20-07-2015 17:39
Greenchoice zelf heeft in 2014 dit op eigen initiatief heel netjes met mij geregeld. Daar kan die smerige NLE en ENERGIERIIEDIRECT een puntje aanzuigen, met name NLE!!! Contract netjes uitgediend en toch daarna €40,00 boete gejat!
Reactie door tijger1 op 20-07-2015 17:57
Quote: knoxxio schreef op maandag 20 jul 2015, 17:39: Greenchoice zelf heeft in 2014 dit op eigen initiatief heel netjes met mij geregeld. Daar kan die smerige NLE en ENERGIERIIEDIRECT een puntje aanzuigen, met name NLE!!! Contract netjes uitgediend en toch daarna €40,00 boete gejat!einde Quote Nou fraai. Eerst de een van oplichting betichten en nu kwaadspreken over de ander. Mijns inziens maakt u er zelf een zooitje van.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!