Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Dongel KPN

Geplaatst door: kailash op: 14-03-2009 10:59
Jullie kennen het vast wel, de dongel van goeiemoggel. Nou zo'n goeie moggel is het nou ook weer niet. Ik werd benaderd door zo'n telefonische verkoper. Normaal trap ik er ook niet in. Dagelijks word ik gebeld voor goedkoop stroom en gas, telefoonaanbieders en noem maar op waar je allemaal wel niet op kan bezuinigen. Maar ik had mijn collega gehoord over dat hij misschien wel een dongel zou willen. Dus ik gaf hem de telefoon. We zetten hem op de speaker, dus ik heb het verhaal meegeluisterd.
Mijn collega zei dat hij wel interesse had, maar dat hij het eerst wilde proberen ofdat het wel naar zijn zin was. Er werd medegedeeld dat dat geen enkel probleem was. Hij mocht het vrijblijvend en gratis 30 dagen uitproberen. Op de vraag of hij het dus binnen die 30 dagen kosteloos terug kon sturen werd ja, natuurlijk meneer geantwoord.
Hij moest een bandje inspreken dat hij acoord ging met wat er net was afgesproken en dan zou hij de dongel binnen 5 werkdagen thuisgestuurd krijgen. Het rare was dat hij zelf een paar keer 'hallo' moest zeggen voordat er weer iemand aan de telefoon kwam. Hij vroeg zo is alles goed en na een beetje stotteren van de verkoper zei hij ja. Dus ik kan nu ophangen vroeg mijn collega en na weer een beetje stotteren zei hij wederom ja.
En inderdaad een paar dagen later kwam het pakketje, met daarin 2 doosjes. De 1 zal vast de dongel zijn geweest en de ander software voor instalatie. Mijn collega was er op dat moment niet en ik las even door wat het nou allemaal inhield. Tot mijn schrik las ik in de brief dat je hem ongebruikt binnen 8 dagen terug moest sturen om er niet aan vast te zitten. De jongen aan de telefoon had mij wat anders gezegd.
Ik heb direct gebeld met de KPN om na te vragen wat er nou waar was. Deze mevrouw zei mij, dat ik hem inderdaad binnen 8 dagen ongebruikt en geopend terug moest sturen. Zodra de zegel verbroken was kon dat niet meer. Ik wees haar op het verhaal van haar collega die zei dat dit 30 dagen en met gebruik zou zijn. Daarop antwoorde zei, nou dat had hij dan fout want die 30 dagen klopte wel, die waren gratis, maar daarna zouden we gewoon moeten betalen, niks terug sturen. Het was de aanbieding, de eerste 30 dagen geen abbonementskosten. Daarna zit je er gewoon een jaar aanvast.
Ik was gelukkig optijd en kon mijn collega daardoor optijd uitleggen dat als hij het zegel verbrak hij er 11 maanden aan vast zat.
Dit is in mijn ogen een agresieve verkoop en mensen lokken met verhalen die niet waar zijn. Als je niet goed oplet dan ben je ineens lid van vanalles. Mensen die bellen om zogenaamd gegevens te kontroleren. Nog geen week later krijg je een rekening van 1 of andere advertentie die je geplaatst zou hebben.
Ze zouden je niet zo lastig moeten vallen met al die telefoontjes. Je word er gek van.
Iemand ook deze ervaring met de goeiemoggel dongel? Ben benieuwd
Wij hebben een internet + bellen pakket afgesloten bij KPN. Bestelllen via internet ging prima. Het modem zou opgestuurd worden, kon wel enkele weken duren. Na 2 dagen werd er een pakketje bezorgd, de dongel dus. Wij dachten een modem te krijgen, maar het beek de dongel. De info erbij was niet zeer duidelijk dat je de dongel kreeg om gelijk te kunnen internetten. Bij het afsluiten van het pakket was dit ook niet duidelijk navoren gekomen. Maar goed, dan heb je dat ding, lijkt leuke goede sevice van KPN. Je kan gelijk internetten, wel erg traag, maar oke! Dan krijg je uiteindelijk het modem....en dan begint de elende. Moet je het ding terug gaan sturen. Dat is de enige mogelijkheid volgens de informatieservicelijn. En dat blijkt; de monteur wil hem niet meenemen en bij de KPN winkel kunnen ze alleen verwijzen naar de internetsite. En de borg van 50euro krijg je hopelijk binnen 2 maand terug, terwijl je wel gelijk aan de pakketbezorger 59euro moet betalen. Waardeloos dus....terwijl je helemaal niet gevraagd hebt om zo'n domme dongel.
Eerste 20 MB voor 1,50 per dag. Daarna 30 cent per MB.
Als je automatische updates (windows, office, virus, adobe, google etc.) aan hebt staan kan het best zo zijn dat je 300-500 MB download. Zeker als er een servicepack van Windows bijzit. Kosten 150 euro voor die ene dag. Kun je beter een nieuwe PC kopen.
Begin juni bestel ik internet en bellen van KPN en betaal ik voor een dongel. Na 3 dagen belt KPN mij op met de melding dat op mijn adres geen aansluiting mogelijk is. Tot zover gaat alles goed.
Daarna stuur ik de niet gebruikte Dongel terug naar het adres in Leidschendam, je moet heel goed zoeken op de site, want anders vind je het adres niet ....
We schrijven nu 17 augustus, dus 2 en 1/2 maand verder, maar nog steeds geen 50 euro retour.
Janet Parlevliet, Amstelveen, Westwijk

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor