Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

DOE POSTCODE CHECK ABONNEMENT

Geplaatst door: arviconsum op: 03-09-2012 18:50
Enige tijd geleden kwam ik er bij toeval achter dat mijn provider mijn internet abonnement NIET (meer) kan leveren op mijn adres. Een goedkoper abonnement is wel leverbaar. Ik heb mijn provider daarover geinformeerd en werd bevestigd in het feit dat mijn lopende abonnement niet leverbaar was. Ik ben dus nu in onderhandeling met mijn provider om tot restitutie van, in mijn ogen, teveel betaald abonnementsgeld (15 euto per maand) te komen. Nou vraag ik mij af BEN IK DE ENIGE? Het lijkt mij dat het kan lonen even de postcode check bij jouw provider te doen om wellicht tot dezelfde conclusie te komen.
Reactie door naitsoezn op 03-09-2012 19:37
..........????? Je lopende abo kan niet meer geleverd worden, maar een goedkopere wel? En als er nu alleen maar duurdere abo's mogelijk waren op jouw adres, was je dan ook in overleg gegaan?? Nee, dan had je waarschijnlijk zo lang mogelijk je huidige abo willen houden...
Reactie door arviconsum op 03-09-2012 19:45
Mijn provider besluit, zonder mij te informeren, mijn lopende abonnement niet meer te continueren op mijn adres: het product wordt vanaf vandaag (gisteren? een maand geleden? een jaar geleden?) niet meer geleverd, maar provider blijft dat product wel incasseren. Als provider mij op dat moment geinformeerd had, had ik daarnaar kunnen handelen.
Reactie door naitsoezn op 03-09-2012 20:06
Quote: arviconsum schreef op maandag 3 sep 2012, 19:45: Mijn provider besluit, zonder mij te informeren, mijn lopende abonnement niet meer te continueren op mijn adres: het product wordt vanaf vandaag (gisteren? een maand geleden? een jaar geleden?) niet meer geleverd, maar provider blijft dat product wel incasseren. Als provider mij op dat moment geinformeerd had, had ik daarnaar kunnen handelen.einde Quote Je hebt toch een contract waarin precies staat waar je recht op hebt? Als je geen bericht krijgt dat hier iets in verandert is, hoe weet je dan dat jij niet gewoon nog steeds krijgt waar je recht op hebt? Alleen het feit dat ze het niet meer aan nieuwe klanten aanbieden wil niet zeggen dat ze het niet nog steeds aan bestaande klanten leveren....
Reactie door arviconsum op 03-09-2012 20:27
Mischien omdat provider mij inmiddels kosteloos heeft gedowngrade en een restitutie van 6 maanden aanbiedt (na eerder 3 maanden). Nog even los van rechten en plichten, het lijkt mij ook gewoon even een tip voor een ieder die ooit een abonnement heeft afgesloten.
Reactie door naitsoezn op 03-09-2012 20:29
Quote: arviconsum schreef op maandag 3 sep 2012, 20:27: Nog even los van rechten en plichten, het lijkt mij ook gewoon even een tip voor een ieder die ooit een abonnement heeft afgesloten.einde Quote Voor tips: klik hier. Je zit nu op de afdeling discussies.klik hier
Reactie door freya op 03-09-2012 21:07
Maarre.....als je 'gedowngrade' zou zijn, dan is kennelijk de internetsnelheid naar beneden gegaan? Heb je daar nooit iets van gemerkt dan? Freya
Reactie door dobby op 04-09-2012 02:49
Quote: freya schreef op maandag 3 sep 2012, 21:07: Maarre.....als je 'gedowngrade' zou zijn, dan is kennelijk de internetsnelheid naar beneden gegaan? Heb je daar nooit iets van gemerkt dan? Freya einde Quote Nah.. een *tot 20 Mbps" abo is toch veel beterderderst dan alleen maar een *tot 12 Mbps" abo? (g,d&r) ok, sorry, tijd om te kappen.. ben al weg..
Reactie door arviconsum op 04-09-2012 14:34
Nog even voor alle duidelijkheid. Mijn internetverbinding heeft al die tijd gewoon prima gefunctioneerd. Op een bepaald moment heeft provider besloten dat mijn maximaal haalbare snelheid te laag was voor het betreffende abonnement. En dus besloten dat op mijn adres dat abonnement niet meer leverbaar is. 't Zou dan toch een kleine moeite geweest zijn mij daarvan op de hoogte te stellen? Dan had ik direct kunnen overschakelen op een goedkoper abonnement.
Reactie door freya op 04-09-2012 14:50
@arviconsum: Blijkbaar haalde je dus in het verleden bij lange na niet de snelheid van het afgesloten abonnement? Volgens mij had je dus zelf al langgeleden aan de bel moeten trekken, toch? En als de provider toen geen beter signaal kon leveren, had je toen al kunnen downgraden. Freya

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor