Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Dixons maakt laptop onbruikbaar

Geplaatst door: adsr op: 01-10-2010 17:20
Ik had een probleempje met een niet werkend cd/dvd station op mijn laptop. Na gebeld te hebben hierover met het filiaal kon ik langskomen. Er werd na controle echter geen advies gegeven om de laptop op te sturen naar een deskundig reparateur. De medewerkers gingen zelf aan de slag tussen het helpen van klanten door! Goede intenties wellicht maar niet de plaats om vakkundig te werken. In deze hectiek werd tijdens het fabrieks/reset/herstel proces door Dixons medewerker de stekker van mijn laptop uit het stopcontact getrokken!! De computer gaf taal nog teken meer. Nu stelde hij voor mijn laptop dan maar thuis verder te herstellen: windows erop en acer-programma's. Thuisgekomen viel de laptop na 5 minuten onverwacht uit: instabiel geworden... Daarna weer naar een derde partij want de Acer programma's stonden er nog niet terug op. NOG STEEDS GEEN ADVIES OVER DESKUNDIG HERSTEL! Ondanks vele mails intussen naar het hoofdkantoor bleef deze steeds verwijzen naar de winkelmedewerkers ipv een gekwalificeerde reparateur aan te wijzen. Uitijndelijk na bij elkaar maanden wachten kreeg ik mijn laptop terug na aanzetten weer uitgevallen en niet meer aan de praat te krijgen!! Let wel: de laptop werd aanvankelijk 100% werkend afgegeven in naar wat ik dacht deskundige handen. Het hoofdkantoor stelde vervolgens voor de laptop(EINDELIJK) naar een deskundige herstel dienst te brengen. Niet afwachtend op de uitslag hiervan wilden zij slechts tot een vast bedrag tegemoet komen in herstel kosten(ze zagen "de bui" al hangen) die uiteraard ver daarboven uit kamen. Voor de overblijvende kosten mag ik opdraaien! De Dixons medewerker die dit alles veroorzaakte blijft buiten schot!
Reactie door read op 01-10-2010 20:47
adsr Nee hoor, je kunt de betreffende dixons medewerker gewoon aansprakelijk stellen voor de schade en eisen dat je die schade vergoed krijgt. Doe dat dan wél schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst. Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.
Reactie door adsr op 02-10-2010 12:11
Quote: read schreef op vrijdag 1 okt 2010, 20:47: adsr Doe dat dan wél schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst. einde Quote Niet aan gedacht. Hartelijk dank voor het advies!
Reactie door adsr op 02-10-2010 12:56
Wat er in de maanden dat de laptop weg was allemaal 'mee gebeurt is' weet ik niet. Als het niet aan het stekker-incident ligt dan moet er iets anders gebeurd zijn wat instabiliteit veroorzaakt. Voor de computer kenners onder ons; wat vervangen dient te worden wordt aangeduid met: MAIN BD. MCP67.W/CDR.DIS.WO/AUD
Reactie door freya op 02-10-2010 13:13
Quote: adsr schreef op zaterdag 2 okt 2010, 12:56: Wat er in de maanden dat de laptop weg was allemaal 'mee gebeurt is' weet ik niet. Als het niet aan het stekker-incident ligt dan moet er iets anders gebeurd zijn wat instabiliteit veroorzaakt. Voor de computer kenners onder ons; wat vervangen dient te worden wordt aangeduid met: MAIN BD. MCP67.W/CDR.DIS.WO/AUDeinde Quote Dat is dus een kompleet nieuw moederbord. Hopelijk gaan ze je daar niet de volle mep voor in rekening brengen...... Freya
Reactie door adsr op 03-10-2010 21:23
Beste Freya, Wat ze ook in rekening brengen bij Dixons: iedere euro is teveel als je part nog deel hebt aan een defect/schade. (Waar ik voor kwam (cd-r/dvd) is allang naar de achtergrond verdwenen ivm deze complete uitval van de laptop.)
Reactie door ikbenik op 05-10-2010 23:05
De topic lezend kan ik concluderen dat de TS wat de schuld vraag verkeerd zit. Door Windows opnieuw te installeren kan nooit of te nimmer hardwarematige fouten optreden. [quote: Enkele minuten later(ik was nog in de buurt) komt hij naar me toe met de mededeling dat hij de stekker tijdens het herstel-proces uit het stopcontact had getrokken!!einde Quote Maakt helemaal niet uit, de installatie van Windows gaat dan verder vanaf het punt waar de installatie gebleven was of dat een gedeelte opnieuw gedaan wordt. Door de installatie af te breken kan nooit een hardwarematige fout worden veroorzaakt. [quote: Er werd geen enkele suggestie gedaan om de laptop naar een professionele reparateur te brengen.einde Quote Als die winkel waar jij geweest bent de verkopende partij is, kun jij als klant zijnde nooit besluiten waar en hoe jouw laptop gerepareerd wordt. Dat is aan de verkopende partij zelf te bepalen. De reden dat ik dit aangeef is dat sommige mensen aangeven dat jij als consument ook bepaald waar en hoe de verkopende partij de laptop dient te repareren. [quote: Mijnheer van de Dixons vergeet erbij te zeggen dat de licentie noodzakelijk was omdat hij de stekker eruit had getrokken.einde Quote Die is bij een herinstallatie van Windows altijd nodig. Zelf maak ik nooit gebruik van de recovery mogelijkheid, maar ik maak als professional altijd gebruik van een officiële Windows installatie medium. Daarbij wil ik ook nog de opmerking maken dat voor herinstallatie van Windows minimaal 2 uur uitgetrokken moet worden. Moet er ook nog een backup gemaakt worden van de gegevens en er staan veel gegevens op en meerdere Windows gebruikers accounts, dient er rekening mee gehouden te worden dat een herinstallatie wel 4 tot 5 uur kan duren. Dus binnen 30 minuten is de klus echt niet geklaard.
Reactie door adsr op 08-10-2010 19:13
Update: Deze week(40) heeft Dixons opdracht gegeven tot kostenloze reparatie van mijn laptop: Waarbij zij het bedrag van 359 euro voor eigen rekening nemen. Hiermee is mijn klacht naar tevredenheid opgelost.
Reactie door freya op 08-10-2010 20:11
Quote: adsr schreef op vrijdag 8 okt 2010, 19:13: Update: Deze week(40) heeft Dixons opdracht gegeven tot kostenloze reparatie van mijn laptop: Waarbij zij het bedrag van 359 euro voor eigen rekening nemen. Hiermee is mijn klacht naar tevredenheid opgelost.einde Quote Nou, gelukkig dan maar dat het goed opgelost is. Nu maar hopen dat je laptop nog een tijdje probleemloos meegaat..... Freya

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor