Dixons apple garantie
Geplaatst door: jeremymoerbeek op: 21-09-2014 04:06
Hoi,
ongeveer 1 maand geleden heb ik mijn ipod touch 5e Generatie voor reparatie bij dixons ingeleverd
en nu krijg ik te horen dat ik ongeveer 132 euro
moet betalen terwijl ik het apparaat nog geen
jaar heb,
terwijl ik nog aan de kassa vroeg of alles gratis
was waarop ze beantwoorde: jah
en ik kan hem ook nii op halen want heb geen 25 euro onderzoeks kosten
dus is het mogelijk om een vervanging te eisen?
Reactie door jeremymoerbeek op 21-09-2014 04:08
WRMA-206461
is mijn reparatie nummer heb hem ingeleverd in Goes
Reactie door 1953 op 21-09-2014 04:20
Beste Jeremy!
Je zette een vraag eigenlijk in het verkeerde forum, in discussies, i.p.v. bij 'Vraag & beantwoord'!
Bij 'Vraag & beantwoord' is kans op meer respons groter dan bij discussies.
Officieel hebt u twee jaar wettelijke garantie - Apple zelf beweert 1 jaar slechts en dat is tegen de regels in - en Dixons heeft u waarschijnlijk een ondeugdelijk product verkocht.
U moet bij DIXONS eisen dat het apparaat wordt hersteld dan wel door een gelijkwaardig product wordt vervangen bij niet-herstel van het product. Hen wijzen op twee jaar wettelijke garantie op het product.
Vermoed al dat DIXONS u nalatigheid, onoordeelkundig gebruik dan wel vochtschade u aanrekent den zodoende de garantieaanspraak wil negeren met de reparatiekosten?
Reactie door zoekster op 21-09-2014 08:05
Quote: jeremymoerbeek schreef op zondag 21 sep 2014, 04:08: WRMA-206461
is mijn reparatie nummer heb hem ingeleverd in Goes einde Quote
Zonder te vertellen wat er mis is met de iPod, waardoor hij kapot ging en wat Dixons voor reden opgaf dat je zelf de reparatie moest betalen, kunnen wij er geen zinnig woord over zeggen.
Reactie door jeremymoerbeek op 21-09-2014 10:49
@zoekster
nou kijk toen ik hem net had zatte zaten er all krasjes op toen ik hem open deed
maar de zelfde maand nog stopte de iPod met opladen ik dacht oké misschien verkeerd kabeltje (toen was het kabeltje door gebrand) dus ik nieuwe gekocht alles was weer goed en ergens in juli stopte het opladen en het home button knopje zat vast
alles valt nog on de gerantie die dixon belooft (denk ik)
@1995
enigste wat ik kreeg was een email van een site moest ik mijn wrma reparatie nummer en postcode in moest vullen en daar stond 132,00 (weet niet precies hoeveel) en ik kon er mee akkoord gaan of research kosten betalen terwijl ze der toch nii na kijken
Reactie door jeremymoerbeek op 21-09-2014 10:50
Quote: 1953 schreef op zondag 21 sep 2014, 04:20: Beste Jeremy!
Je zette een vraag eigenlijk in het verkeerde forum, in discussies, i.p.v. bij 'Vraag & beantwoord'!
Bij 'Vraag & beantwoord' is kans op meer respons groter dan bij discussies.
Officieel hebt u twee jaar wettelijke garantie - Apple zelf beweert 1 jaar slechts en dat is tegen de regels in - en Dixons heeft u waarschijnlijk een ondeugdelijk product verkocht.
U moet bij DIXONS eisen dat het apparaat wordt hersteld dan wel door een gelijkwaardig product wordt vervangen bij niet-herstel van het product. Hen wijzen op twee jaar wettelijke garantie op het product.
Vermoed al dat DIXONS u nalatigheid, onoordeelkundig gebruik dan wel vochtschade u aanrekent den zodoende de garantieaanspraak wil negeren met de reparatiekosten? einde Quote enigste wat ik kreeg was een email van een site moest ik mijn wrma reparatie nummer en postcode in moest vullen en daar stond 132,00 (weet niet precies hoeveel) en ik kon er mee akkoord gaan of research kosten betalen terwijl ze der toch nii na kijken
ze gaven me geen reden of wat dan ook
Reactie door jeremymoerbeek op 21-09-2014 10:50
Quote: zoekster schreef op zondag 21 sep 2014, 08:05: Quote: jeremymoerbeek schreef op zondag 21 sep 2014, 04:08: WRMA-206461
is mijn reparatie nummer heb hem ingeleverd in Goes einde Quote
Zonder te vertellen wat er mis is met de iPod, waardoor hij kapot ging en wat Dixons voor reden opgaf dat je zelf de reparatie moest betalen, kunnen wij er geen zinnig woord over zeggen.einde Quote
nou kijk toen ik hem net had zatte zaten er all krasjes op toen ik hem open deed
maar de zelfde maand nog stopte de iPod met opladen ik dacht oké misschien verkeerd kabeltje (toen was het kabeltje door gebrand) dus ik nieuwe gekocht alles was weer goed en ergens in juli stopte het opladen en het home button knopje zat vast
alles valt nog on de gerantie die dixon belooft (denk ik)
Reactie door zoekster op 21-09-2014 14:56
Stuur een mail terug en zeg dat je je beroept op de garantie. Zoals ik je verhaal lees, worden er kosten berekend en is er verder geen uitleg waarom dit niet onder de garantie valt. Dit is wel erg kort door de bocht.
Maak gebruik van deze voorbeeldbrief klik HIER
Aanpassen aan je situatie. Opsturen per mail of brief en dan maar zien waar ze mee komen. HIER
Reactie door 1953 op 21-09-2014 15:39
Quote: jeremymoerbeek schreef op zondag 21 sep 2014, 10:49: @zoekster
nou kijk toen ik hem net had zatte zaten er all krasjes op toen ik hem open deed
maar de zelfde maand nog stopte de iPod met opladen ik dacht oké misschien verkeerd kabeltje (toen was het kabeltje door gebrand) dus ik nieuwe gekocht alles was weer goed en ergens in juli stopte het opladen en het home button knopje zat vast
alles valt nog on de gerantie die dixon belooft (denk ik)
@1995
enigste wat ik kreeg was een email van een site moest ik mijn wrma reparatie nummer en postcode in moest vullen en daar stond 132,00 (weet niet precies hoeveel) en ik kon er mee akkoord gaan of research kosten betalen terwijl ze der toch nii na kijken
einde Quote
@1995=1953!
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!