Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Ditzo autoverzekering

Geplaatst door: nietzo op: 07-06-2014 20:49
Ditzo : nooit meer ! Afgelopen maart wilde ik mijn autoverzekering oversluiten naar Ditzo. Met hun telefonisch contact opgenomen en gemeld dat ik graag bij hun verzekerd wilde worden vanaf het moment ( 24 april ) dat mijn oude verzekering was opgezegd. Ik kreeg echter van Ditzo enkele dagen later de bevestiging en groene kaart en dat de verzekering reeds in maart was ingegaan. Een correctie hiervan kon alleen via de site Mijn Ditzo : ik moest dus de verzekering opzeggen en weer opnieuw afsluiten. Op 17 april in de ochtend gebeld naar Ditzo omdat ik het afsluiten niet via de site voor elkaar kreeg. Een jongedame van Ditzo aan de lijn die het voor mij ging regelen, hoewel ze meermalen om een back-up moest vragen, ook omdat ik een All risk verzekering wilde in plaats van een WA plus. Uiteindelijk is het WA plus geworden ( auto is 10 jaar oud ). Zij ging het in orde maken en ik zou de bescheiden thuiskrijgen. Op 17 mei nog niets van Ditzo vernomen, ook niet via Mijn Ditzo dus daarom maar een mail gestuurd naar Ditzo. Ik ben toch wel verzekerd Ditzo ? Gisteren, 6 juni, gebeld naar Ditzo : "Nee, U bent bij ons sinds maart niet meer verzekerd " . Ik heb deze medewerkster gewezen op het eerdere telefoongesprek met een van haar collega's in de ochtend van 17 april, waarvan bij hen niets bleek te zijn vastgelegd. Ook mijn vraag waarom ik van hen nog geen reactie mocht ontvangen op mijn mail aan ditzo van 17 mei, bleef zij mij het antwoord schuldig. Zij zou het gesprek van die bewuste 17e april terug laten luisteren en mij terugbellen. Binnen een half uur werd ik teruggebeld : het gesprek bleek niet meer te traceren, of ik het exacte tijdstip nog wist. Dit samenvattende bleek mij dat de dame in kwestie geen open kaart wilde of durfde te spelen, je zou het bijna liegen gaan noemen. Ditzo heeft haar administratie niet op orde, reageert niet op mailing en durft haar eigen fouten niet te corrigeren. Ik bleek ondertussen dus sinds 24 april onverzekerd te hebben rondgereden. Mocht er tussentijds iets gebeurd zijn dan zal er met succes een claim kunnen worden neergelegd bij Ditzo ( onrechtmatige daad, ernstige schuld ) . Gelukkig is dit niet zo ver hoeven te komen. Nu kreeg ik mijn auto niet meer verzekerd bij Ditzo, ik was immers sinds 24 april zonder autoverzekering. Dit is mij in 34 jaar nooit overkomen. Dat Ditzo er kennelijk op uit is om veel geld te maken met hun acties is prima, dat je dan minder service kan verwachten, a la. Maar dat hun personeel zo slecht administreert en Ditzo niet terugkoppelt of reageert naar klanten, moet een waarschuwing zijn voor klanten in spé. Een gewaarschuwd Ditzo klant telt voor twee. Kies a.u.b. een andere maatschappij, die mag wel wat duurder zijn maar biedt ongetwijfeld meer accuratesse en dus ook service. Lees op internet maar eens de overige reviews op Ditzo en bezint eer ge met Ditzo begint !
Reactie door valerius-2 op 08-06-2014 00:33
Dat mag u zelf over beslissen bij wie u de verzekering afsluit.
Reactie door tot15karakters op 08-06-2014 13:02
Snel elders verzekeren en zorg voor bewijs. De boete wegens niet verzekerd zijn komt eraan dus zorg dat je ergens verzekerd bent. Ja, goedkoop en dat is ook hun service helaas. Online heb je nog enig bewijs dus nooit meer per telefoon. Maak van elke handeling een printje en bewaar elke E mail. Dat is beter en bewijsbaar en per telefoon gaat het vaak verkeerd en dan zit je zonder bewijs en onverzekerd is dus strafbaar.
Reactie door ditzowebcare op 07-07-2014 10:56
Beste heer, mevrouw, Ten eerste vind ik het erg vervelend dat onze dienstverlening blijkbaar tekort is geschoten. Alvast onze oprechte excuses hiervoor. Graag wil ik uw klacht de aandacht geven die het verdient. Maar ik heb te weinig gegevens om dit na te kijken. Zou u mij wat relevante informatie kunnen doormailen? Een polisnummer zou al helpen. De mail kunt u sturen naar ditzo@ditzo.nl (Tav: afdeling klachten). Ik hoop graag van u te horen. Vriendelijke groet, Ditzo (^KB)
Reactie door tijger1 op 07-07-2014 13:22
@ditzo Dat is wel grappig, dat u om een polisnummer vraagt. Het topic niet gelezen? De Ts bleek helemaal niet verzekerd te zijn, dus waar moet dat polisnummer vandaan komen?

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!