Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

DELL Hardware en Klantenservice!

Geplaatst door: jorispierik op: 02-11-2012 14:54
Vorige zomer heb ik een laptop gekocht bij Dell. (Type XPS 15z). De laptop vertoont dusdanig veel defecten dat hij al één keer vervangen is en inmiddels zes keer gerepareerd is. Voor iedere reparatie/vervanging heb ik bijzonder veel moeite moeten doen bij de klantenservice om mijn systeem gerepareerd te krijgen. Drie weken geleden is mijn begon mijn Dell weer problemen te vertonen, waarna Dell, na aandringen, een monteur langs heeft gestuurd. Deze monteur heeft de accu en het toetsenbord vervangen. Een week na de reparatie merk ik dat een deel van de toetsenbordverlichting niet functioneert, duidelijk een gevolg van de reparatie een week eerder. Eenmaal Dell gebeld om te melden dat er iets fout is gegaan bij de reparatie, en om te vragen om het alsnog te repareren, blijkt dat Dell geen enkele verantwoordelijkheid neemt voor de defecten die te danken zijn aan de 'reparatie'. Mij wordt verteld dat ik óf €40,- moet betalen, óf mijn laptop moet opsturen (waardoor ik hem pakweg 3 weken kwijt ben). Ik vind het belachelijk dat ík opdraai voor de gevolgen van een mislukte reparatie en dat Dell zijn handen er van af trekt. Toen ik vervolgens de telefonische klantenservice herhaaldelijk vroeg om hun meerdere te spreken, bleek dat ook niet te kunnen. Een klantenservice mag toch niet weigeren om door te verbinden naar een supervisor? Ik weet nu niet hoe ik het moet aanpakken bij de klantenservice van Dell. Ik wil wel iedereen waarschuwen. De combinatie van slechte, falende hardware en een totaal ongeïnteresseerde, bureaucratische klantenservice is bijzonder frustrerend. Ik zou dan ook iedereen willen aanraden om vooral GEEN DELL te kopen want je komt er bekaaid vanaf.
Reactie door tot15karakters op 03-11-2012 14:33
Als je online een Dell koopt krijg je ook de stuur maar op en wacht maar weken service. Bij een plaatselijke winkel die zelf kan herstellen en je gewoon langs kunt gaan ben je meestal sneller klaar. Dat het daar wat duurder is weet ik meestal wel maar service kost nu eenmaal geld. Ik kan terwijl ik koffie drink er meestal gewoon op wachten dus denk na voor je ergens een kwetsbaar product koopt zoals een computer.
Reactie door zoekster op 03-11-2012 15:24
Dit lijkt mij een ondeugdelijk product. klik hier voor nadere uitleg. Ik raad u aan om ook advies bij consuwijzer te vragen hoe nu verder te handelen. Hetzij per telefoon 088 0 70 70 70 hetzij per mail. http://www.consuwijzer.nl/gsearch/klacht%2Bindienenhier
Reactie door ikbenik op 03-11-2012 19:59
Quote: zoekster schreef op zaterdag 3 nov 2012, 15:24: Dit lijkt mij een ondeugdelijk product. klik hier voor nadere uitleg. Ik raad u aan om ook advies bij consuwijzer te vragen hoe nu verder te handelen. Hetzij per telefoon 088 0 70 70 70 hetzij per mail. http://www.consuwijzer.nl/gsearch/klacht%2Bindieneneinde Quote Ondeugdelijk product bestaat niet, wel non-conform product. En de teksten van consuwijzer zijn ook waardeloos, dus ermee gaan zwaaien en blijven zwaaien is niet raadzaam en totaal zinloos. Quote: jorispierik schreef op vrijdag 2 nov 2012, 14:54: Drie weken geleden is mijn begon mijn Dell weer problemen te vertonen, waarna Dell, na aandringen, een monteur langs heeft gestuurd. Deze monteur heeft de accu en het toetsenbord vervangen. Een week na de reparatie merk ik dat een deel van de toetsenbordverlichting niet functioneert, duidelijk een gevolg van de reparatie een week eerder. einde Quote Duidelijk is dat de verbinding tussen het toetsenbord en moederbord ondeugdelijk is. Uit ervaring weet ik dat dan de bandkabel niet goed in de connector zit. Kijkend naar de klachten valt mij wel op dat de notebook al eens een keer vervangen is en dat ook het vervangende notebook ook problemen geeft en problemen blijft geven. En dat vind ik persoonlijk nogal verdacht. Of Dell kan geen goede notebooks fabriceren of de gebruiker gebruikt het product totaal verkeerd. Veel mensen leggen de notebook op de bank, op schoot, op bed of op een tafel met een hoogpolig tafelkleed. Het gevolg daarvan is dat de koelroosters aan de onderkant worden afgedekt, waardoor het apparaat onvoldoende of niet gekoeld wordt. Met alle gevolgen van dien. Met de opmerking van tot15karakters ben ik volledig eens: [quote: Bij een plaatselijke winkel die zelf kan herstellen en je gewoon langs kunt gaan ben je meestal sneller klaar. Dat het daar wat duurder is weet ik meestal wel maar service kost nu eenmaal geld. Ik kan terwijl ik koffie drink er meestal gewoon op wachten dus denk na voor je ergens een kwetsbaar product koopt zoals een computer.einde Quote Ik stuur zelden een notebook op voor reparatie. In al die tijd dat ik als professional bezig ben geweest heb ik welgeteld één keer een notebook opgestuurd naar de fabrikant. In de garantieperiode was de videokaart defect.
Reactie door jorispierik op 04-11-2012 12:40
Bedankt voor alle reacties! Quote: ikbenik schreef op zaterdag 3 nov 2012, 19:59: Kijkend naar de klachten valt mij wel op dat de notebook al eens een keer vervangen is en dat ook het vervangende notebook ook problemen geeft en problemen blijft geven. En dat vind ik persoonlijk nogal verdacht. Of Dell kan geen goede notebooks fabriceren of de gebruiker gebruikt het product totaal verkeerd. Veel mensen leggen de notebook op de bank, op schoot, op bed of op een tafel met een hoogpolig tafelkleed. Het gevolg daarvan is dat de koelroosters aan de onderkant worden afgedekt, waardoor het apparaat onvoldoende of niet gekoeld wordt. Met alle gevolgen van dien.einde Quote Ik ben me bewust van de kwetsbaarheid van mijn computer, dus ik vervoer hem altijd in een sleeve+beschermende tas en gebruik hem enkel op een tafel.. Dat is blijkbaar niet voldoende om defecten te voorkomen... Het ligt dus toch echt aan de kwaliteit van (dit type) Dell..
Reactie door andrethuis op 04-11-2012 15:46
Das dus heel vervelend. Mijn ervaringen met Dell laptops zijn wel heel anders. Ik kreeg op mijn werk mijn eerste Dell laptop ca 4 jaar geleden, een D620, daarvoor hadden we HP. Nooit problemen mee gehad en toen mijn bijna 10 jaar oude Asus laptop aan vervanging toe was heb ik een jonge 2e handse Dell D630 gekocht bij Laptopcentrale , refurbished in 2009 ruim 1.5 jaar oud. Nieuw >> 1000 euro (1300?) en gekocht voor ca 450 euro. Heb hem nog steeds en werkt prefect. Ze stuurden eerst de verkeerde maar probleemloos geruild. 2 jaar geleden heb ik daar ook een Dell D430 mini laptop gekocht, voor vakantie. En mijn vrouw vorig jaar een Dell E4310 met een i5, super stil voor 420 euro (nieuw 1300 euro!), ook ca 1.5 jaar oud. Daarvan was de DVD-brander DOA, werd zonder verder vragen vervangen door een nieuwe. Alles draait nu zonder problemen. Ik was altijd tevreden over Asus (bekend om relatief weinig problemen), maar nu ook over Dell en zeker ook de service van deze winkel. Laptopcentrale verkoopt maar een beperkt aantal nieuwe Dell's en daar heb ik eerlijk gezegd geen ervaring mee. Voordeel van zo een winkel is dat je er nog eens langs kunt gaan. En waarom zou het anders zijn dan ervaringen met ween 2e handse? Reviews op het zeer bekende tweakers.net http://tweakers.net/shopreview/8593/laptopcentrale.html
Reactie door freekwillem2 op 05-11-2012 00:20
Dell heeft types en series die gewoon slecht zijn. Constant problemen. Er zijn echter ook types die wel goed zijn en gewoon lang meegaan zonder problemen. Dat verschilt nogal. Op het Dell forum kun je vaak wel een beeld krijgen hoe goed of slecht een machine het doet. Voor maandagochtend exemplaren is dat uiteraard geen optie. De service van Dell is voor mij zakelijk de reden geweest geen extra garantie meer aan te schaffen (wat een aanzienlijk deel van de aankoopprijs was) en daarna ook afscheid te nemen van Dell als leverancier. Constant proberen de bal bij de klant proberen te leggen, constant proberen af te schepen. Niet plezierig. Tegenwoordig haal ik een low budget laptop en gooi deze na twee jaar weg als deze problemen geeft.
Reactie door sweeterlake op 05-11-2012 13:19
Bij Dell krijgt u de mogelijkheid bij de aankoop om 'extra service' bij te nemen, service aan huis of niet. De vraag blijft wat is die extra service waard? In hoeverre houdt Dell zich aan de afspraken die met consument is aangegaan? Zodra je die extra service niet neemt, kan je als het ware neervallen en wordt je niet eens te woord gestaan, een code opgeven: wel of niet welkom!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!