Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

defenitie all-inclusive

Geplaatst door: ikbenhappy op: 16-07-2012 18:54
Het gaat om het feit dat ik van mening ben (ik zal toch niet de 1e zijn?) dat er niet duidelijk vermeld wordt dat Sunweb in hun voorwaarden hebben staan dat er blijkbaar een begin en een eindtijd geld voor All-inclusive formule. Op Zoover wordt melding gemaakt dat je op de dag van vertrek geen gebruik meer mag maken van de All-inclusive formule tenzij je maar extra bijbetaald. Ik ben van mening dat ik geboekt heb voor 15 dagen All-Inclusive, staat ook zo op de bevestiging. Afgelopen vrijdag heb ik een dame aan de lijn gehad die zei dat ze het ook erg raar vond en dat ze contact gingen zoeken met de accommodatie en weer contact met mij zouden opnemen. Vandaag om 17.00 uur heb ik zelf maar gebeld. Gelijk wordt ik weer verwezen naar de Algemene Voorwaarden. Ondanks dat ik vraag of zij de mailwisseling er bij willen halen blijft men bij hun standpunt. Ik vraag bij dame 1 of ik een leidinggevende aan de lijn kan krijgen. Na lang wachten (5 minuten) kom ik uit bij een medewerker klantenservice, wil mij onder geen voorwaarde doorverbinden met iemand anders en neemt de stelling aan dat de Algemene voorwaarden van toepassing zijn en zij van mening is dat zij deze beslissing mag nemen omdat zijn namens Sunweb spreekt. Wil ik op de dag van vertrek gebruik maken van de faciliteiten dan moet ik maar € 50,00 per persoon (ik denk dat ze totaal bedoeld) bijbetalen. Als ik vraag of ze zich even wil inlezen in het dossier gaat ze dat doen…….. Na een tijdje verwijst ze weer naar de voorwaarden en de eerdere antwoorden. Als ik vraag of ze ook weet wat mijn laatste email was zegt zij dat ik het er niet mee eens ben. Nadat ik haar meedeel dat de laatste email een bevestiging is van de afspraken die vrijdag gemaakt zijn en ik dus zeg dat deze mevrouw niet eens de moeite neemt om de email er bij te nemen en ik dus echt doorverbonden wil worden met iemand die wel verder wenst te kijken moet ik even wachten want ze gaat het navragen. Na, wederom, 5 minuten neemt ze mij terug en verklaart dat ik niet doorverbonden wordt en het gesprek te willen beëindigen, op de vraag waarom ik moest wachten zegt ze, omdat ik erg drammerig doe ze even bij moest komen…….. Daarna weer het verhaal: Sunweb blijft van mening dat ik in hun boekingsbevestiging verwezen wordt naar hun voorwaarden. Als ik zeg dat in de boekingsbevestiging nergens verwezen wordt naar hun voorwaarden dan verwijzen ze naar de factuur (waar het wel staat). Nu is de volgorde bij Sunweb zo: Eerst boeken, dan komt bevestiging, dan betalen en na betaling komt de factuur. Ik ben erg benieuwd of er al meer mensen tegen deze werkwijze en uitleg van All-Inclusive zijn aangelopen en hoe jullie daar over denken. Misschien dat jullie het eens onder de aandacht kunnen brengen in 1 van jullie uitzendingen dat All-Inclusive niet altijd All is en de boekingsbevestiging dus geen x-dagen All-inclusive is maar x-1 All-inclusive, en met een beetje pech x-2 dagen bij Sunweb.
Reactie door stacey op 16-07-2012 21:26
Volgens Hun Eigen voorwaarden geldt het voor Gehele periode van inchecken tot uitchecken ( en volgens mij werkt dat overal zo) --Wat is all inclusive? . De verzorging begint op het moment dat u incheckt en eindigt op de dag van vertrek bij het uitchecken.--[url=http://zon.sunweb.nl/reisinfo/allinclusive.htm: ReisinfoSunweb...[/url: Als jij om 10.00 moet uitchecken en je bus of transfer komt je pas om 14.00 halen dan heb je tussen 10.00 en 14.00 dus geen all inclusive meer ongeachtof de dag nog niet om is dus, dat is normaal, als dat is waar het probleem hier om draait
Reactie door ultraglide1998 op 17-07-2012 10:53
Quote: stacey schreef op maandag 16 jul 2012, 21:26: Volgens Hun Eigen voorwaarden geldt het voor Gehele periode van inchecken tot uitchecken ( en volgens mij werkt dat overal zo) --Wat is all inclusive? . De verzorging begint op het moment dat u incheckt en eindigt op de dag van vertrek bij het uitchecken.--[url=http://zon.sunweb.nl/reisinfo/allinclusive.htm: ReisinfoSunweb...[/url: Als jij om 10.00 moet uitchecken en je bus of transfer komt je pas om 14.00 halen dan heb je tussen 10.00 en 14.00 dus geen all inclusive meer ongeachtof de dag nog niet om is dus, dat is normaal, als dat is waar het probleem hier om draaiteinde Quote En dat lijkt me ook niet meer dan logisch want op het moment van uitchecken ben je geen gast meer van de accomodatie.
Reactie door reisfanaat op 10-10-2013 14:45
Volgens mij heeft elke organisatie weer zijn eigen definitie.
Reactie door wendy-claire op 11-10-2013 02:10
Definitie van all-inclusive?! Het is het resort of de hotelier die bepaalt wat onder all-inclusive is, niet Harrie van Sunweb of anderszins reisorganisaties. All-inclusive kan omvatten de tijdsperiode, de omvang daarvan, welke drankjes, welke snacks e.d. Tijdsperiode bijvoorbeeld: 00:00 - 06:00 uur. Drankjes bijvoorbeeld: softdrinks, bier, wijn e.d. Snacks: tapashapjes, bittergarnituur, ijsjes e.d.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!