Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

defecte regenjas > kapotte telefoon

Geplaatst door: th88 op: 31-08-2012 11:19
Hallo, Ik ben zojuist in mijn nieuwe INQ regenpak (van de Perry sport afdeling bij de V&D) naar werk gefietst, in dit kleine uurtje hebben de regendruppels blijkbaar mijn binnenzakken weten te bereiken en hier flink wat schade aangericht. Mijn telefoon, die ik dus veilig opgeborgen dacht te hebben is nu door de waterschade kapot. Capuchon en rits dicht en regenbroek hoog zouden bij een zogenaamd "regenpak" toch echt niet zo een hoeveelheid water naar binnen mogen laten. De broek heeft overigens geen water doorgelaten, de jas daarentegen was binnen net zo nat als buiten, m'n t-shirt was zelfs doorweekt en er stond een laagje water in de zakken... Ik zou graag weten wat mijn rechten zijn als consument m.b.t. restitutie voor het pak, maar vooral hoe ik mijn telefoon vergoed ga krijgen (Samsung Galaxy SII, ook geen goedkoop apparaat) en wie ik zou moeten benaderen (V&D, Perry of INQ) Ik hoor graag van iemand een oplossing of tips, hartelijk dank! Tom
Reactie door zoekster op 31-08-2012 11:44
Die vergoeding voor die telefoon kunt u wel op uw buik schrijven, dat gaat echt niet lukken. Wel kunt u terug gaan voor het regenjack als het inderdaad waterdoorlatend is, dan kunt u daar uw geld voor terug vragen. Het verbaast me wel, want ik heb een supergoedkoopdingetje van de wibra en laat geen druppel door.
Reactie door trend spray op 02-09-2012 10:50
Ik denk dat een goed regenpak het water buiten moet laten, dus daar zult U wel het geld van terug krijgen. Het gevolg van het waterdoorlatend regenpak is, dat Uw telefoon kapot is. Dus dat lijkt mij ook een zaak voor Vendex. V&D en Perry Sport zijn beide onderdeel van Vendex. INQ heb ik moeten opzoeken, is een huismerk van Perry Sport. Dus kunt U volgens mij ,met Uw klachten naar de klantenservice van V&D.
Reactie door dearagain op 02-09-2012 19:17
In principe moet je terug naar de verkoper. Een regenjas/pak hoort nu eenmaal geen regenwater door te laten. Doet het dat wél, dan is het produkt non-conform en kun je vervanging eisen of je geld terug. Wat de gevolgschade betreft, ligt de zaak wat ingewikkelder. Een regenjas is nu niet de eerst aangewezen plaats om een telefoon in op te bergen. Als de verkoper echter gezegd heeft, dat dat zou moeten kunnen, dan kun je telefoon ook bij hem claimen. Ook zou het kunnen zijn dat op de verpakking zoiets dergelijks aan reklame getoond wordt. Ook dan kun je de verkoper daarop aanspreken.
Reactie door ramonnetje op 02-09-2012 22:44
Er zijn maar weinig regenpakken die echt waterdicht zijn, je moet tevens een afweging maken tussen écht waterdicht (dat gaat in enkele minuten behoorlijk zweten als je fietst) of water afstotend, wat het meeste materiaal is. Zo'n goedkoop regenpak is doorgaans van plastic, die laat inderdaad geen water door, behalve bij de naden. Goed waterdicht is een leren jas, zorg er dan wel voor dat je die regelmatig goed invet. Ik heb met heel wat regenpakken door de regen gereden op mijn motor en alleen mijn leren jas was nagenoeg waterdicht. Er is natuurlijk ook een verschil tussen een hoosbui en een doorsnee regenbui en zoals al gezegd: een regenjas is doorgaans niet geschikt om wat voor spullen dan ook in droog op te bergen.. Je zou een beroep kunnen doen op een coulance regeling (nagenoeg alle bedrijven hebben die wel) maar ik geef het niet echt veel kans eerlijk gezegd..
Reactie door ikbenik op 02-09-2012 22:45
Quote: dearagain schreef op zondag 2 sep 2012, 19:17: In principe moet je terug naar de verkoper. Een regenjas/pak hoort nu eenmaal geen regenwater door te laten. Doet het dat wél, dan is het produkt non-conform en kun je vervanging eisen of je geld terug. einde Quote Toch even hierop in haken: Ik heb ook eens zo'n pak gehad. Ik werd er helemaal drijfnat van. Nee, de regen werd niet doorgelaten, maar ik werd nat van de zweet. Het pak ademde niet echt.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!