Defecte OV chipkaart
Geplaatst door: stevemcqueen op: 10-03-2010 22:50
Hey allemaal,
Sinds enige tijd heb ik een OV-chipkaart. Na deze een aantal keren gebruikt te hebben, was hij op een dag in de trein onleesbaar. De conducteur verzocht mij vriendelijk of ik naar het NS service punt wou gaan, om te kijken wat er met de kaart aan de hand was.
De kaart bleek om 1 of andere reden defect te zijn en mij werd verzocht om een nieuwe aan te schaffen, ivm de bekende 16 maart, dan moeten alle chipkaarten zijn geactiveerd, anders riskeer je een boete.
De man van het service punt vertelde mij dat ik contact moest opnemen met http://www.ov-chipkaart.nl om een nieuwe aan te vragen.
Dus ik het telefoon nummer opgezocht en opgebeld.
Eenmaal een medewerker aan te telefoon en mijn verhaal te hebben uitgelegd, moest ik via de site een formulier downloaden, om een nieuwe kaart aan te vragen.
Maar wat staat er op deze kaart!? Het duurt 2/3 weken voordat ik een nieuwe heb! Dat betekent dat ik voor mijn reis naar school en weer terug geen vervoersbewijs heb.
Ik heb contact opgenomen met DUO IB-Group. Ik heb aan de medewerker uitgelegd wat mijn probleem was, en wat kreeg ik als antwoord:
"Zolang ik geen OV-chipkaart heb, moet ik zelf een kaartje kopen en deze zijn niet te declareren bij IB-Group!!!!!!"
Hoe kan dit in godsnaams!?
Ik reis elke dag van Emmen naar Zwolle en weer terug en nu wordt er van mij verwacht dat ik 3 weken lang, mijn eigen vervoersbewijzen ga betalen!!!
Dan even een kleine berekening: een dagretourtje met reductie kost 13.60 en ik moet 5 dagen per week heen en terug. Dat is een bedrag van 68 euro per week.
Deze 68 euro vermenigvuldigen met 3 weken, dat maakt dan 204 euro!!!
Dat is voor menig mens een hoop geld en voor een student al helemaal!
[edit - redactie: DIT KAN TOCH NIET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Reactie door swaardenburg op 11-03-2010 15:47
Ik heb precies het zelfde probleem.
Die van mij doet het ook niet meer sinds maandag. ik werd ook verzocht om even langs ret te gaan. ik heb daar 1 uur gezeten en niet wijzer geworden dan
bel de IB.. ik zat op dat moment in rotterdam en ben dus naar de ib gelopen.
De ib stuurde mij weer terug met de feit " het is niet ons probleem maar die van de RET" dus moest weer terug. Ik kon een tijdelijke krijgen alleen als k mijn groenekaart bij me had en tien euro. Die heb k niet meer omdat mijn ov al had opgehaald. Ik moet nu dus ook 3 weken wachten en 103 euro betalen om te mogen reizen. kan het nergens laten terughalen .. ik vind die niet mogen.
De ib zegt ja je hebt recht op gratis reizen en op korting. maar de RET zegt nee geen studenten kaart geen korting en niet gratis reizen. ik zit dus dalijk 3 weken thuis!
Reactie door erikp87 op 16-03-2010 21:47
Ik zit in dezelfde situatie.
Ik reis al sinds september in de Amsterdamse metro met mijn studenten ov-chipkaart zonder enige problemen. Ik kon mijn reisproduct ook zonder problemen in één keer ophalen. Dat leek allemaal goed te gaan. Nu probeer ik vorige week de metropoortjes te openen en dat ging pas na enkele keren proberen goed. Het zal wel aan de poortjes gelegen hebben, dacht ik. Totdat ik in de trein van Amsterdam Amstel naar 's-Hertogenbosch stapte en gecontroleerd werd door een conducteur. Die wees me erop dat mijn pas toch echt defect was en dat ik snel actie moest ondernemen.
Zomaar uit het niets was mijn pas defect. Er zit geen kras op, geen scheur in, helemaal niks. Ik hou mijn pas expres ver weg van mijn telefoon om enige stralingsinvloeden te voorkomen en hou mijn pas beschermd in een hoesje en ook ver van mijn sleutels om krassen te voorkomen. En dan opeens doet ie het niet meer. Heel erg vreemd.
Dus ik bel naar de helpdesk, hang 20 minuten in de wacht. Kies optie 4 'Defecte kaart'...ik krijg een automatisch bandje die mij vertelt dat ik naar een bali moet gaan van een reisorganisatie zoals NS of GVB om te laten controleren of ie echt kapot is. Zij zouden mij vervolgens vertellen wat de volgende stap is die ik moet nemen. Dus ik ga naar de NS servicebalie, vertel mijn verhaal en laat de pas controleren. Ik krijg de boodschap dat ie inderdaar defect is, maar dat de NS verder niet weet wat ik moet doen en dat ze het raar vinden dat de helpdesk deze schijn wel doet wekken. Bij de GVB krijg precies hetzelfde antwoord.
Dus maar weer opnieuw bellen. Opnieuw na 20 minuten wachten optie acht gekozen: spreken met een medewerker. Die vertelde me dat ik naar ov-chipkaart.nl moet gaan om een formulier uit te printen waarmee ik mijn defecte pas kan opsturen. Om vervolgens naar studentenov-chipkaart.nl (compleet ander site dus) te gaan en daar een aanvraagformulier moet aanvragen. Die zal binnen 5 werkdagen komen en vervolgens moet ik max 3 weken wachten op een nieuwe pas.
Dat is 4 weken wachten. Ik woon in het Brabantse Drunen en studeer in Amsterdam. Ik ga gemiddeld 4 dagen per week naar school. Dat is dus een Brabants maandabonnement op de bus a 27 euro. 16x een retourtje Den Bosch-Amstel a 24 euro en 16 keer een retourtje metro Amstel-Weesperplein a 1,96. Rekent u mee? Dan ben ik in de tussentijd dus 442,36 euro kwijt. Terwijl ik ook gewoon een ov-lening heb doorlopen bij de IB/DUO. Dit is schandalig.
Hoe is het mogelijk dat een defecte kaart 4 weken op vervanging laat wachten. Hoezo kan dit niet sneller? Waarom duurt dit niet langer dan een week? En hoezo word ik naar bali's verwezen die van niks weten? Is het ook echt nodig om twee verschillende formulieren te versturen die op twee verschillende websites te verkrijgen zijn. Is het ook nodig om een aanvraagformulier aan te vragen en die pas 5 werkdagen later te ontvangen? Om, nog maar te zwijgen over het feit dat ik voor de 4e keer een pasfoto op moet sturen. De enige optie die ik als arme student heb om deze maand door te komen is om 400-500 euro bij te lenen bij de IB/DUO en daar zit ik dus niet op te wachten.
En trouwens, de conducteurs die ik afgelopen week tegenkwam waren alles behalve begripvol. Allen reageerden chagrijning en gaven me de indruk dat het allemaal mijn schuld is en dat ik maar blij moest zijn dat zij het voor nu nog door de vingers zagen. Toen ik aan één vrouwelijke conducteur vertelde over de situatie en dat ik ervan op de hoogte was dat vanaf de 16e moest gaan betalen reageerde ze alsof ze water zag branden en zei ze waarom ik dit aan haar vertelde en niet aan het loket, want ' dat is niet zo slim hè' Wat dacht ze nu zelf, dat ik nog niet alle paniek alle bali's af was gegaan? Of dat ik expres mezelf honderden euro's extra kosten op de hals haalde.
Ik ben die ov-chipkaart nu al helemaal beu en ik heb er nog niet eens volledig gebruik van kunnen maken.
Reactie door loeserd op 17-03-2010 00:20
Ik heb precies hetzelfde probleem, vorige week dinsdag was opeens mijn ov-chipkaart kapot. Je wordt van links naar rechts gestuurd en uiteindelijke kom je geen stap verder. van de RET naar IB groep en weer terug en vandaag was het zover dat mijn tijdelijke pas verliep, dus moest ik gaan betalen. Waarschijnlijk komt mijn nieuw ov-chipkaart over 3 weken als het niet langer duurt. En dan geven ze bij de IB-groep wel een schadevergoeding formulier mee, maar daar kan ik niks mee want nergens staat of je een schadevergoeding krijgt als je chipkaart kapot is. Belachelijk, ik vind dat hier snel iets aan gedaan moet worden.
Reactie door swaardenburg op 19-03-2010 16:23
Jullie moeten even op rover reisorganisatie kijken.
daar staat en ergens een schadeformulier en alle studenten
worden omgeroepen een mail te sturen naar de 2e kamer.
Het email adress staat daar ook vermeld.
Er wordt geadviseert heel je verhaal te vertellen
Hoe meer klachten hoe beter!
Ik heb het ook gedaan alleen nog geen reactie op de schade formulier
en bewaar zowiezo al je bonnentjes kaartjes etc waar je op ziet dat je overbodige
kosten heb gemaakt!
Reactie door tomcd op 22-03-2010 12:44
Precies hetzelfde probleem hier. Ik ben sinds vorige week vrijdag mijn OV chip kwijtgeraakt en heb vervolgens gelijk contact opgenomen met allerlei balies en instanties die je van het kastje naar de muur verwijzen. Nu ben ik weleens eerder mijn ov chipkaartje verloren, maar toen kon ik een tijdelijke pas krijgen die uitstekend dienst deed tot de nieuwe weer binnen was. Bij de RET balie op station Beurs krijg ik vanmorgen doodleuk te horen dat er sinds 16 maart geen tijdelijke oplossing meer bestaat en dat ze bij voorbaat zeggen dat er geen schadevergoeding aangevraagd kan worden, "wij maken het beleid tenslotte niet." Wie dan wel? De DUO -IB groep houd het onderwerp ook met een stok van 10 meter van zich af. Ik werd vervolgens doorgestuurd naar een email adres waar ik maar verhaal moest gaan doen, maar met de kleine connotatie dat "We alleen een schadevergoeding uitkeren als de fout bij ons ligt" Dat lijkt mij het geval toch? Het is zeker mijn stomme schuld dat ik een pasje heb verloren maar dat gebeurt nu eenmaal, een bankpasje heb je tenminste binnen een paar dagen terug. Zij zijn de instantie die voor een geschikte tijdelijke regeling moeten zorgen, ze hadden er eerst wel een dus vraag ik mij af waarom ze deze hebben afgeschaft??
De enige conclusie die ik kon trekken is dat de beleidsmakers ervan overtuigd zijn dat niemand meer zijn kaartje kwijtraakt na 16 maart. Want zodra de OV chip verplicht is kan die tenslotte niet meer uit je broekzak vallen toch?
Ik baal hier echt enorm van! Is er hier ergens op de site de mogelijkheid om onderwerpen aan te dragen voor het tv programma? Meestal geven beleidsmakers pas schoorvoetend toe dat ze een fout hebben gemaakt als ze publiekelijk voor het blok worden gesteld. Ik erger me dood aan die bureaucratische instanties die een plastic pasje boven het recht op gratis reizen van een persoon stelt!
Reactie door stevemcqueen op 22-03-2010 22:55
Beste mensen,
Op de website van Rover staan gigantisch veel klachten over de ov-chipkaart.
Er staan mailadressen, waar je de klacht naar toe kan mailen en die adressen hebben betrekking op Tweede Kamercommissies.
Stuur een mailtje naar deze adressen, zodat dit probleem wordt aangepakt!!!!
Hier de link: http://www.rover.nl/
Reactie door creansnl op 12-04-2010 15:01
Nou.. bij deze mijn verhaal. Mijn ovchipkaart is vandaag in een ongelukje gebroken. Meteen instanties gaan bellen, want ja, ik reis dagelijks op en neer tussen nieuwerkerk en amsterdam, en twee keer per week tussen apeldoorn en amsterdam.
Och mevrouw, vervelend dat hij gebroken is. Wij sturen u een formulier op, dan kan u dat formulier opsturen en dan heeft u over vier weken een nieuwe kaart. (Althans, dat maakte ik ervan, want de persoon aan de andere kant sprak nauwelijks nederlands bij studentenov-chipkaart.)
Op mijn vraag of er een vervangende kaart beschikbaar is, gezien ik die al eerder heb gehad, kon ze geen antwoord geven. Lekker handig dus. Ik bellen naar de gewone ov-chipkaart. Maar ze kunnen niet meer beginnen aan vervangende kaarten. Dus bij gestolen, kapot of verloren ben je zelf de sjaak en draai je op voor minimaal drie weken reiskosten vol tarief.
In mijn geval komt dit op ruim 130 euro per week. Ik krijg 300 stagevergoeding in de maand, en 90 stufi. Ik moet mijn rekeningen betalen. Dan kan ik die treinkaartjes er echt niet bijhebben.
Is hier uberhaupt wat aan te doen? Ik vind het gewoon echt niet kunnen. Mijn chipkaart is 1 keer gestolen geweest, netjes weer thuisbezorgd. En toen kon ik probleemloos een tijdelijke krijgen. Ik heb zelfs voor dit soort situaties mijn groene ovtje bewaard.
Ik kan gewoon niet thuis blijevn, omdat ik hier bij het bedrijf zit om af te studeren.. en ik wil mijn deadline ook niet missen doordat ik geen vierogengesprekken met begeleiding kan hebben..
Reactie door alieketjuh op 13-04-2010 00:27
Ook mijn ov-chipkaart was nadat ik hem gewoon kon gebruiken plotseling kapot. Ik stap in de bus, check in. ik stap weer uit en kan neit meer uistappen. Op het station gevraagd wat te doen en ze zeiden dat ik bij de service balie moest laten controleren of hij echt kapot was. Nou dat was hij dus. Vervolgens moest ik contact opnemen met ib, want zij verstrekken de kaart. via de website www.studentenov-chipkaart.nl het telefoonnummer gevonden waar ik naar moest bellen voor vragen over deze studenten ov-chipkaart. gebeld. Ik was erg geirriteerd door het lange wachten maar tot mijnv verbazing stond een vriendeiljke medewerker mij te woord. Hij vertelde me hoe ik een nieuwe moest aanvragen, waar ik op moest letten bij het aanvragen en dat hij mijn kaart ging blokkeren (lekker zinvol als ie kapot is). Omdat ik de bui al voelde hangen dat dit lang ging duren, vroeg ik direct hoe ik dan nu kon reizen. Er werd mij verteld dat ik met mijn kapotte chipkaart in combinatie met mijn oude papierenkaart gewoon kon reizen. Eventueel het verhaal even uitleggen. Ik vroeg direct hoe dit dan zit in bijv. rotterdam waar je er poortjes mee moet openen en hij zei dat ik daar bij de RET idd iets kon krijgen. Ik heb het niet geprobeerd, maar ik werd in elk geval netjes te woord gestaan!
het wachten op een nieuwe kaart heeft uiteindelijk 1,5 maand geduurd.. naar mijn idee ook veel te lang!
Reactie door natasss op 14-04-2010 20:57
Balachelijk allemaal! Ik heb ook precies hetzelfde. Nu geven ze geen vervangende kaarten meer gedurende die drie weken zonder kaart! Ik vind het echt belachelijk dat we zo lang moeten wachten op een vervangende kaart. Drie weken niet naar school is geen optie maar 200 euro uit eigen zak betalen vind ik ook niet kunnen. Ze konden me geen garantie geven dat de reiskosten vergoed worden.. Wat moeten/kunnen we hieraan doen??
Reactie door kelly-sylvia op 19-04-2010 14:07
Mijn OV chipkaart bleek vanochtend ook ineens defect. Geweldig bedacht dat je 3 á 4 weken op eigen kosten moet reizen, werkelijk hoe komen ze erbij?! De gemaakte kosten kunnen hoogstwaarschijnlijk niet elders verhaald worden dus ik ga er maar vanuit dat ik het zelf zal moeten betalen. Met het oude (papieren) OV was naar mijns inziens weinig mis, waarom dan een nieuwe introduceren? Ik baal echt ontzettend, buiten mijn schuld om is de kaart defect, maar de kosten zijn wel voor mij. Belachelijk!
Reactie door berglucht op 23-04-2010 16:39
Ik heb hetzelfde probleem. Mijn OV chipkaart was van de een op andere dag in een keer onscanbaar en ik kon dus niet meer reizen. Ik ben toen langs een service balie geweest van de NS waar ze me wel konden helpen met het aanvragen van een nieuwe kaart maar ze wisten niet hoe ik nu moest gaan reizen geduren die 3 á 4 weken. Dus toen heb ik naar de Ov chipkaart helpdesk gebeld en die zeiden dat ik de reizkosten die ik tijdens die weken maak zelf moet gaan betalen wat voor mij neerkomt op bijna 300 euro...
De medewerker aan de telefoon zei dat ik dan maar een klacht moest gaan indienen op: http://www.ov-chipkaart.nl/algemeen/contact/
Dus ik heb toen een mailtje gestuurd en aangegeven hoe oneerlijk het was enz. en kreeg toen binnen 5 min dit standaard mailtje terug:
Geachte heer Luchtenberg,
Dank u wel voor uw reactie van 23-4-2010.
Wij vinden het vervelend voor u dat uw OV chipkaart defect is geraakt.
Helaas kunt u geen tijdelijke chipkaart krijgen waarop een Studenten reisproduct staat.
U kunt wel een tijdelijke chipkaart aanschaffen waarmee u toegang krijgt tot het openbaar
vervoer totdat u uw nieuwe Studenten OV chipkaart ontvangt. Deze tijdelijke chipkaarten
zijn los verkrijgbaar via diverse verkooppunten.
Een verzoek tot declaratie van de kosten die hieruit voortvloeien kunt u indienen
door te mailen naar info@ov-chipkaart.nl met daarin vermelding van de volgende gegevens:
- chipkaartnummer (van uw nieuwe chipkaart)
- naam
- adres
- geboortedatum
- wat en waarom u wilt declareren
Wij hopen u hiermee van voldoende informatie te hebben voorzien.
Met vriendelijke groet,
[edit redactie:
Klantenservice OV-chipkaart
Ik heb het nog niet geprobeerd maar misschien dat het toch nog mogelijk is om het te declareren
Reactie door roman86 op 28-04-2010 00:23
Ook ik zit in precies dezelfde situatie als velen van jullie. Ook mijn ov-chipkaart hield er van de ene op het andere moment mee op. Heb in verschillende bussen en op verschillende plekken geprobeerd, maar tevergeefs. Bij de NS balie konden ze me ook niets vertellen, behalve dan dat ik moest bellen naar de klantenservice van de ov-chipkaart. Hier werd inderdaad ook mij verteld dat ik zelf opdraai voor de kosten die ik maak totdat ik mijn nieuwe kaart binnen krijg. Het is echt ONGELOOFLIJK dat ze studenten zoiets aandoen in een land als Nederland. Een waardeloze kaart dat verstreken is door een waardeloos bedrijf raakt uit zichzelf defect, en dan moet de student hiervoor opdraaien, terwijl hij/zij gewoon recht heeft om gratis te kunnen reizen. En dan vindt een vervanging niet direct plaats hoor, nee daar moet je gewoon minimaal 4 weken op wachten. Ik vind het echt een grote ONZIN en een mega oneerlijk proces. Hier moet echt een eind aan komen, aan dit onrecht. Hier kunnen ze toch niet mee wegkomen? of wel? Alsof wij hebben gekozen voor de ov-chipkaart...geef mij maar de papieren OV, daar ben ik gelukkig mee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
PS. Waar op de site van de Rover kan ik precies e-mail adres van de tweede kamer vinden?
Reactie door semkippers op 08-06-2010 17:47
Hoi allemaal,
Ik heb ook een mooi verhaaltje
Mijn ov studenten chip kaart, was zoals bij iedereen op een dag stuk..
Verschrikkelijk vervelend 3 keer in de week van dordrecht-amersfoort a 27.50.
2 keer dordrecht erasmus (dus met de metro, lekker is dat zonder chipkaart)
Die mensen aan de telefoon weten niet dat er vervangende kaarten zijn.. volgens mij zijn die nu ongeveer afgelopen, slecht want dat is het enige goede aan de ov chipkaart.
Maar naar heeeeel lang wachten vele mails heb ik een nieuwe..
Wil ik mijn reisproduct ophalen, belachelijk natuurlijk waarom zetten ze het er niet gewoon op!
Doet hij niets, hebben die pannenkoeken van translink systems mij een defecte ov chipkaart toegestuurd!!
Mag ik alles opnieuw gaan doen, nieuw formuliertje, nieuw pasfotootje etc. etc.
Waar ik na deze ellende echt niet meer tegen kan zijn die verschrikkelijke posters van..
Jan is om want hij hoeft niet meer elke dag naar de kaartautomaat.
Wat mij betreft schaffen ze dat ding af want dat kaartautomaat was betrouwbaar en dit ding absoluut niet.
Miljarden weggooien aan lompe poortjes en chipkaarten voor helemaal niets,
hadden ze beter mooie en meer treinen die op tijd rijden van kunnen maken.
Ik hoop dat ze nu eindelijk door hebben dat de chipkaart ook stuk gaat, want op de site is het nog steeds verschrikkelijk om informatie te vinden, en formulieren zonder stikker te downloaden!!
Reactie door reneecuppen op 25-08-2010 20:46
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Alleen is mijn ov nu al voor de 3de!!! keer in 1.5 jaar tijd defect en dan staat er op de site dat het 3 weken duurt maar dat is dus mooi niet ik mocht 5 weken wachten en als je dan belt en zegt dat het al 4 weken geleden is dan zeggen ze dat je gewoon moet wachten. Ja dat is makkelijk praten als je niet elke dag de trein moet betalen. Als je dan vraagt of er een vergoeding is dan is dit nergens en zel je het zelf moeten betelen
Reactie door vincent-janse op 27-08-2010 16:17
Ik heb precies het zelfde ik de conducteur zegt tegen me dat mij kaart stuk is en dat ik moet informeren wat er aan de hand is. vertelt de persoon bij de ns tegen me dat ik een andere moet aanvragen. bel ik ov zeggen ze dat ik alles per post moet doen en dat het drie weken zou duren om een andere te krijgen. ik reis dagelijks van Den Haag naar Amsterdam en ik kan volgens hen niks declareren dat betekent voor mij iets van 300 tot 400 euro onverwachte kosten wat ik echt niet heb als student. er zij zoveel idiote dingen aan de ov dat ik er letterlijk uren over kan door typen. maar het alle domste is dat het oude systeem dit soort rompslomp compleet vermeed omdat er gewoon studenten ov op stond als dat op die stomme pasjes zou staan en of het week of weekend is zou dit hele probleem niet bestaan omdat ik dan alleen in het weekend zou hoeven scannen of juist alleen door de weeks maar omdat geen van deze gegevens erop staat moet ik nu zelf voor de kosten op draaien voor fouten die ik niet zelf gemaakt heb en dit vind ik niets minder dat diefstal. echt waar mensen toen de conducteur zij dat mij pasje stuk was dacht ik echt dat de batterij van zijn scanner gewoon bijna leeg was. maar bij inspectie bleek er een haar scheurtje in te zitten van om en bij 3 millimeter bij de rand die je niet kan zien zonder echt even een minuut er voor te zitten. welke idioot dacht dat het een goed idee was om een gevoelige chip een paar millimeter van de rand te plaatsen precies de plek waar een een kaart het gevoeligst is. en dan heb je nog de sites waarom zijn er twee sites studentenov-chipkaart.nl en ov-chipkaart.nl maar om een nieuwe kaart te krijgen moet ik formulieren hebben van allebei de sites wie verzint dit echt dit word allemaal gedaan met ons belasting geld en als je andere sites bekijkt zoals duo of studielink zie dat het ook goed kan maar bij ov-chip is alles een pot nat. voor dat me kaart stuk ging had ik ook al eens een keer een boeten van 4 euro gehad voor niet uitchecken maar het paaltje was stuk om de halte wat kan ik daar nauw aan doen!!!!
Reactie door blauwelucht op 02-09-2010 12:01
Ook ik heb precies hetzelfde als jullie!
Hier mijn verhaaltje;
Zelf ben ik een vierdejaars student en na een aantal maanden een werkende ov-chipkaart te hebben gehad kwam ik er vorige week achter dat deze nu defect is.
Natuurlijk heb ik direct contact opgenomen met de
"studenen ov chipkaart" service. Deze wist mij te vertellen dat ik mijn oude kapotte ov chipkaart moest opsturen en een nieuwe moest aanvragen.
Het zal ongeveer 3 á 4 weken duren voordat ik weer een werkende ov chipkaart heb met een studenten reisproduct. In de tussentijd zijn alle kosten voor mijn rekening (!) (zo'n 70-100 euro aan reiskosten + nieuwe pasfoto €2,50).
Gekkenwerk!
Reactie door siepjj op 02-09-2010 17:20
ik heb dus ook precies hetzelfde...
heb ik meerdere instanties gebeld en nu blijkt ten 1e:
het hoofdkantoor van ''studentenov-chipkaart.nl'' de klantenservice zit in SURINAME!!!
ten 2e:
het is helemaal uit handen van de oude ib-groep dus als je daar heen belt kunnen zij HELEMAAL NIKS voor je betekenen!
conclusie:
het word allemaal uit handen gegeven en geregeld vanuit SURINAME...!!!???
ik vind dit echt belachelijk maar het meest irritante is nog dat je op niemand boos kan worden. die mensen bij de klantenservice kunnen er ook niks aan doen dat ze nooit naar school zijn gegaan en nu andermans problemen moeten oplossen!
siepjj
Reactie door peterrvisserr op 07-09-2010 14:27
Ik heb precies hetzelfde probleem. Mijn OV-chipkaart deed het opeens niet meer. Na de ns, ibgroep en studentenov gebeld te hebben werd mij uiteindelijk verteld dat ik mijn defecte kaart moest opsturen en binnen 3 weken een nieuwe zou krijgen. In de tussentijd zijn de kosten voor mij. dit brengt mij al gauw op 300 euro, wat niet niks is voor een student. De overheid wilt studie toch juist motiveren? op deze manier demotiveert het alleen! Enkele mede studenten met hetzelfde probleem zijn enkele weken thuis gebleven of zo min mogelijk op school geweest om de reiskosten te dekken. Daarnaast zijn er studenten bij die geen boeken gekocht hebben, zodat ze de reiskosten kunnen dekken. Ik zelf heb net de tweede kamer fractie gemaild. Daarnaast ga ik de staatssecretaris en het ministerie ook nog mailen aan de hand van onderstaand uitleg dat ik via de site van ROVER heb bemachtigd. Hoop dat meerdere dit zullen doen!
Student, stuur je verhaal en kostenoverzicht naar zowel de staatssecretaris als het ministerie. Dit gaat als volgt:
1. Stuur een mail naar de Tweede Kamercommissies Onderwijs, Cultuur & Wetenschappen en Verkeer & Waterstaat via de volgende twee mailadressen: cie.ocw@@tweedekamer.nl; cie.vw@tweedekamer.nl
2. Kopieer en plak je verhaal in het mailformulier van de staatssecretaris. Dit is te vinden via deze link; http://www.rijksoverheid.nl/regering/bewindspersonen/marja-van-bijsterveldt-vliegenthart#ref-minocw
Reactie door wbosman17 op 15-11-2010 18:28
na 10x bellen, 10 oprechte beloftes van de helpdesk en 2 maanden wachten, nóg steeds geen reisproduct op OVChipkaart van mijn dochter. Ieder keer weer telefoonnummer achterlaten, emailadres en u wordt binnen 5 dagen teruggebeld of gemaild. En het gebeurd gewoon niet, al maanden niet. Je krijgt ook niemand anders te spreken, ook niet als je zegt dat deze oplossing na 10x proberen niet meer voldoet en dat ze een andere oplossing moeten verzinnen. Al maanden houden ze me aan het lijntje. Ja ik zal erbij zetten dat u al 10x heeft gebeld, ja ik zal erbij zetten dat het dringend is, ja, ik zal uiteraard mijn best doen voor u.
Maar als je de volgende keer navraagt wat voor notities er bij het account zijn gemaakt, dan blijkt er niets genoteerd te zijn.
Wat een rot bedrijf zeg....ik heb wel medelijden met die lui op de helpdesk, want die verzinnen dit ook niet zelf. Ze verdienen het om DIK betaald te worden, want ze vangen de boosheid op die eigenlijk niet voor hen is bedoeld maar voor de dames en heren die wél bedacht hebben, dat je je klanten op zo'n manier in de kou moet laten staan.
Reactie door inekel1953 op 15-11-2010 18:48
Beste W Bosman,
Kijk bij de reactie van Peterrvisserr, deze staat boven uw reactie.
Volg zijn advies:
Zelf de tweede kamer fractie een email sturen. Daarnaast de staatssecretaris en het ministerie ook nog mailen aan de hand van onderstaand uitleg dat ik via de site van ROVER heb bemachtigd. Hoop dat meerdere dit zullen doen!
Student, stuur je verhaal en kostenoverzicht naar zowel de staatssecretaris als het ministerie. Dit gaat als volgt:
1. Stuur een mail naar de Tweede Kamercommissies Onderwijs, Cultuur & Wetenschappen en Verkeer & Waterstaat via de volgende twee mailadressen: cie.ocw@@tweedekamer.nl; cie.vw@tweedekamer.nl
2. Kopieer en plak je verhaal in het mailformulier van de staatssecretaris. Dit is te vinden via deze link; http://www.rijksoverheid.nl/regering/bewindspersonen/marja-van-bijsterveldt-vliegenthart#ref-minocw
Reactie door wbosman17 op 15-11-2010 19:06
bedankt ga ik doen !
Reactie door ardea op 29-11-2010 22:04
Ik weet niet of er meer mensen zijn die nu nog met dit probleem lopen, ik ben er in elk geval een.
Na zo'n twee maanden zorgvuldig en probleemloos gebruik (nooit vergeten uit te checken o.i.d.), is mijn ov-studentenkaart opeens onleesbaar geworden. Ik werd door een conducteur verwezen naar het nummer op de kaart en kreeg na 10 minuten wachten een (onvriendelijke) medewerkster aan de lijn die zei dat ik óf mijn kaart nog even na moest laten kijken bij een balie óf een formulier moest aanvragen en mijn kaart opsturen. Op de vraag of ik de tussentijdse kosten zelf moest betalen was het ja, en deze konden volgens haar ook niet worden vergoed.
Bij een balie liet ik mijn kaart vervolgens bekijken, de NS-medewerker bevestigde dat het niet mijn schuld kon zijn aangezien er geen krassen of dergelijke op de kaart zaten, en dat het dus iets anders moest zijn.
Ik durf na het lezen van andere verhalen mijn kaart bijna niet meer op te sturen, in de angst dat hij ergens op een stapel belandt en kwijtraakt en het nog langer gaat duren. Dat zou voor mij op zijn minst ruim 200 euro aan schade betekenen voor iets waar ik geen schuld aan heb, en waar ik in principe al voor betaal. Voor een student die ook huur en boeken moet betalen is dat net teveel gevraagd. Ik had gehoopt op iets van een vervangend vervoersbewijs voor de tussentijd.
Als iemand nog advies kan geven hoor ik dat graag.
Reactie door niels89 op 08-12-2010 13:26
Via deze site kun je de kosten declareren
www.studentenov-chipkaart.nl/contact
Reactie door kaya91 op 24-12-2010 10:03
Beste Niels,
Mijn OV-chipkaart is ook kapot en ik was aan het uitzoeken of je wel je kosten kon declareren en ik vroeg mij af of dit heeft gewerkt bij jou?
Ook vraag ik me af of het iemand gelukt is zijn geld terug te krijgen?
Reactie door niels89 op 24-12-2010 11:01
Quote: kaya91 schreef op vrijdag 24 dec 2010, 10:03: Beste Niels,
Mijn OV-chipkaart is ook kapot en ik was aan het uitzoeken of je wel je kosten kon declareren en ik vroeg mij af of dit heeft gewerkt bij jou?
Ook vraag ik me af of het iemand gelukt is zijn geld terug te krijgen?einde Quote
Ik heb de informatie helaas pas vorige week toegezonden, en het duurt 6 weken voordat de declaratie verwerkt is.
Ik ben bij deze link gekomen na een hoop mail verkeer "
1e mail : declaratie verzoek in juni
1e mail reactie : niet mogelijk om te declareren
1 september wijziging in declaratie beleid
2e: mail : gevraag wanneer het declaratie loket geopend word en of ik dan recht op een resitutie van de gemaakte kosten
2e mail : reactie dat ze alle claims opnieuw gaan bekijken
3e mail ,4e mail :vraag waarom ze 2 maanden na 1 september niets van zich laten horen mbt het opnieuw bekijken van de declaratie
3e mail ,4e mail reactie:
3e mail heb ik nooit reactie op gehad
4e mail deze link
Reactie door kaya91 op 24-12-2010 11:07
Quote: niels89 schreef op vrijdag 24 dec 2010, 11:01: Quote: kaya91 schreef op vrijdag 24 dec 2010, 10:03: Beste Niels,
Mijn OV-chipkaart is ook kapot en ik was aan het uitzoeken of je wel je kosten kon declareren en ik vroeg mij af of dit heeft gewerkt bij jou?
Ook vraag ik me af of het iemand gelukt is zijn geld terug te krijgen?einde Quote
Ik heb de informatie helaas pas vorige week toegezonden, en het duurt 6 weken voordat de declaratie verwerkt is.
Ik ben bij deze link gekomen na een hoop mail verkeer "
1e mail : declaratie verzoek in juni
1e mail reactie : niet mogelijk om te declareren
1 september wijziging in declaratie beleid
2e: mail : gevraag wanneer het declaratie loket geopend word en of ik dan recht op een resitutie van de gemaakte kosten
2e mail : reactie dat ze alle claims opnieuw gaan bekijken
3e mail ,4e mail :vraag waarom ze 2 maanden na 1 september niets van zich laten horen mbt het opnieuw bekijken van de declaratie
3e mail ,4e mail reactie:
3e mail heb ik nooit reactie op gehad
4e mail deze link einde Quote
Dan hoop ik dat ik het geld wel terug krijg.
Aangezien gister mijn ov-chipkaart kapot is gegaan hopelijk hoor ik meer van je.
Of het wel of niet gelukt is.
Reactie door cheiz op 14-01-2011 17:37
Beste mensen, vertrouw de informatievoorziening bij de helpdesk/website niet! Daar wordt nog steeds gezegd dat je voor alle kosten moet opdraaien. Uit deze brief aan minister van Bijsterveldt van september 2010 blijkt duidelijk dat de volgende afspraken zijn gemaakt:
-De student moet voor maximaal 9 dagen zelf de kosten dragen
-Indien het geval buiten de schuld van de student ligt (bijv. als de kaart onzichtbaar beschadigd is) worden de kosten volledig vergoed
-de bewijslast is soepel: studenten krijgen het voordeel van de twijfel
-Bovendien staat in deze brief die de minister in reactie hierop schreef dat dit beleid met terugwerkende kracht voor declaraties vanaf 1 januari 2010 (ja, 2010!), dus, ook als je declaratie al afgewezen is, heb je nog recht op deze nieuwe regels.
Zelf is mijn kaart een paar dagen geleden (onzichtbaar) stukgegaan. Ik heb hem net opgestuurd. Bij de helpdesk ov-chipkaart studenten zeiden ze dat het 3 weken duurt en dat ik er zelf voor moet opdraaien. Toen ik een tweede keer vertelde over bovenstaande brief wisten ze daar niks van hoewel deze al 4 maanden geleden oud is! Ook op de website staat nog steeds op verschillende plekken dat de student altijd zelf opdraait voor de kosten. Ik heb ook nog even gesproken met de man die deze brief heeft gestuurd, die was ook verbaasd hierover.
Ik ga nu treinkaartjes kopen + een anonieme ov chip, daarvan de transacties laten uitprinten (kan bij automaten) en declareren.
Declaraties zijn in te dienen via https://contact.studentenov-chipkaart.nl/Declaratie
Ik houd jullie op de hoogte! (in ieder geval op het radar forum)deze brief aan minister van Bijsterveldtdeze brief
Reactie door aadk op 14-01-2011 18:37
ik zelf werk in het openbaar vervoer en krijg vele klachten maar die vervangende kaart is afgeschaft wegens misbruik onder studenten gaven hun pas als verloren op en haalde een vervangende kaart en gaven aan hun maatjes. heb dit zelf geconstateerd meerdere malen.
heb ook gezien mensen die kaart moet willig in de handen buigen doet U dit ook met uw bankpas of creditcard ?.
en sommige hebben schijnbaar honger heb kaarten met afgekloven hoeken gezien gatver .
ik geef toe dat sommige echt problemen heeft met deze kaart maar doe deze kaart aub ook niet dichtbij een gsm of nonchalant in je kontzak van je broek daar kunnen ze echt niet tegen een bankpasje trouwens ook niet.
en met die vervangende kaart helaas door misbruik is deze afgeschaft ik heb zelf die kaart ook van bedrijf maar die werd na 5 jaar ongeschonden en werkend weer ingeleverd heb een hoesje voor bankkaart bij mijn bank gehaald en daar ov kaart ingestopt.
als u deze dingen echt voorkomt dan zal je bijna of geen problemen hebben of je meot student zijn en met weekkaart in weekend reizen en dan maandagochtend huilen hij werkt niet gek he weekkaart moet je voor gebruik wel opladen voor het weekend anders staat je in de min net als vroeger toen moest je als je weekend reisde een roze kaart strippenkaart hebben.
Reactie door nathalie32 op 19-01-2011 11:27
Ik heb hetzelfde probleem, reis drie dagen in de week naar mijn stageschool. En wil af en toe ook eens naar mijn ouders.
Marja van Bijsterveldt heeft inderdaad vastgesteld dat de kosten konden worden gedeclareerd, valt terug te lezen op: http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article3203348.ece/Studenten_krijgen_geld_kapotte_ov-chipkaart_terug.html
Declaraties zijn inderdaad in te dienen bij bovenstaande al genoemde site, alleen het stomme is: bij stap 5 moet je aanvinken of je een (tijdelijke) studenten ov-chipkaart hebt. Vink je ja aan, dan komt er te staan: declaraties niet mogelijk!!! En je komt geen stap verder in de online declaratiedesk! Dit zou toch mogelijk moeten zijn? Heeft iemand enig idee hoe je kunt declareren op een andere manier?
Bedankt voor de andere tips!
Heb er ook nog één: je mag één keer per jaar je OV vergeten en de kosten die je dan hebt gemaakt declareren (waar dat te doen weet ik niet). Dus kies je duurste reis uit van je ov-chipkaartloze tijd en ga die kosten declareren, is in ieder geval wat!
Reactie door cheiz op 19-01-2011 13:05
Beste Nathalie, ik denk dat met deze vraag bedoeld wordt: had je een geldige, werkende studenten ov-chipkaart tijdens de declaratieperiode. Logisch natuurlijk dat je dan niet kan declareren. Aangezien deze hele site bedoeld is voor studenten ov-chip zou ik niet weten wat er anders mee bedoeld kan worden.
Ik neem aan dat jouw kaart ook stuk was dus je hebt m als het goed is opgestuurd, dan heb je op dat moment dus geen werkende studenten ov-chip. Ik denk dus dat je gerust "nee" op de vraag kunt antwoorden en verder kunt in het proces.
Reactie door nathalie32 op 19-01-2011 13:43
oja klopt, ik zie het staan. Dan moet het volgens mij wel goed komen!
Reactie door niels89 op 22-01-2011 11:23
Ik dacht alles volgens de regels opgestuurd te hebben. Dit blijkt echter niet waar, mijn verzoek is nu afgewezen omdat ik een kopie van de trijnkaartjes heb gemaakt en niet de (losse) treinkaartjes heb meegezonden.
Ik ben benieuwd hoe jullie over deze reactie denken. Persoonlijk vind ik dit meer een truc van ze om van mij af te komen dan een antwoord op de declaratie...
Reactie door nathalie32 op 23-01-2011 12:38
eerlijk gezegd vind ik dat wel logisch, maar kwam je nieuwe ovkaart ook later dan de levertijd? Want ik heb ook nog de klantenservice gebeld van mijn ov en die zei dat je alleen het geld terug kreeg als je je kaartje later kreeg dan beloofd.
Als ik jou was zou ik nog een keer een declaratieverzoek opsturen met de originele kaartjes erbij. Succes!
Reactie door trabbb op 28-01-2011 17:29
Zucht. Ik ben er nu toch ook wel helemaal klaar mee.
Twee maanden geleden ben ik mijn studenten-ov-chipkaart verloren/is hij gestolen. Daarna dus snel een nieuwe aangevraagd. Belanden we direct bij ergernis 1: 'We moeten de oude kaart blokkeren, voordat we een nieuwe aan kunnen vragen voor u. De blokkade kan niet ongedaan gemaakt worden"0. Oftewel: mocht iemand je verdwenen chipkaart vinden en naar je opsturen, dan heb je er niets aan en kun je rustig blijven wachten op een nieuwe.
Vervolgens krijg ik een paar dagen later een mail dat de aanvraag in behandeling is en dat de nieuwe kaart naar het mijn thuisadres gestuurd zal worden. Met de toevoeging dat dit niet meer veranderd kan worden. Hoefde ook niet, want het adres was correct. Drie weken later ontvang ik een envelop van mijn voormalige buren, met daarin mijn ov-chipkaart. Ergernis 2: de chipkaart is dus naar mijn oude woonadres gestuurd, terwijl alle overige communicatie wel naar mijn huidige adres gestuurd is... Zucht.
Maar goed, ik had i.i.g. een nieuwe kaart. Ondertussen was ik ongeveer 150 euro lichter aan OV-kosten, die dus niet te declareren zijn. Helaas duurde de pret niet lang. Ergernis 3: na een maand heeft de kaart het begeven. Er zat nog geen krasje op, maar de kaart werd niet meer herkend. Dit is bevestigd door twee conducteurs en een NS-baliemderwerker.
Dus heb ik de defecte kaart z.s.m. opgestuurd, met de geruststellende gedachte dat de kosten die ik nu maak wel gedeclareerd kunnen worden. Tenminste, zo zou het volgens de minister moeten zijn, bij OV-chipkaart zelf doen ze hun best dit zo vaag mogelijk te houden. Ondertussen maar weer naar de klantenservice gebeld om er zeker van te zijn dat de nieuwe kaart naar het juiste adres gestuurd zou worden. Volgens de klantenservice stond het juiste adres geregistreerd. Men begreep niet waarom het de vorige keer fout was gegaan. Ik was natuurlijk niet erg gerustgesteld, want waarom zou het dit keer wel goed gaan. Er was niets aan mijn gegevens veranderd. Maar goed, op hoop van zegen.
Aangezien ik nog steeds geen bericht had gehad, heb ik vandaag (twee weken nadat ik de kaart heb opgestuurd) de klantenservice gebeld om de status van mijn aanvraag op te vragen. Vertelt de medewerkster mij dat ze defecte kaart niet ontvangen hebben (ergernis 4)!!! Ze kan hem wel direct voor me blokkeren, dan kan ik een nieuwe aanvraag doen... Dat zou dus betekenen dat ik alsnog drie weken kan gaan zitten wachten. En wat nog erger is: als ik de kosten die ik ondertussen maak wil declareren, wordt dit natuurlijk afgewezen onder het mom: "helaas meneer, we hebben geen defecte kaart ontvangen en de kosten die u maakt omdat u kaart kwijt is vergoeden wij niet..."
Dus.. Ik wacht nog maar even af of mijn kaart wellicht nog ergens opduikt. Wat kan ik anders?
Ik word hier zo boos en gefrustreerd van! Deze geintjes kosten me honderden euro's. En het enige wat je kan doen is de klantenservice bellen, die ook niks voor je kunnen betekenen. Bah!!!!!!!!!!!!!!!!
Reactie door invalide op 28-01-2011 18:07
Waarschuwing;
Uit Hackers forum is naar voren gekomen dan naast breuk of krassen ook magnetische velden kaarten onleesbaar kunnen maken.
Dus niet op kassa leggen in winkels wegens de soms niet zichtbare magneet om alarm systemen uit te schakelen.
Ook niet op of naast luidsprekers houden, dus ook niet hangen bij disco feest...
Dus naast zichtbare is onzichtbare helaas ook mogelijk.
Ik heb dit zelf getest met een niet legale anonieme kaart die je zelf kunt opwaarderen en na bovenstaande bewust uit te voeren werkte deze niet meer.
Alleen een Hacker kan dan deze weer her activeren maar dat mag niet voor jou OV kaart!
Dus denk om sterke magnetische velden.
Reactie door nathalie32 op 28-01-2011 22:56
@trabb : pfft ik dacht dat ik het erg had maar wat jij hebt is echt pech! hoe erg kun je het hebben! ik zou gewoon alles proberen om de kosten terug te vragen, brieven schrijven naar al die adressen die in dit forum worden genoemd enzo. Ik moet deze woensdag mijn ov ontvangen volgens de regeling: dus op hoop van zegen! En dan alles declareren, hoop dat dat gaat lukken!
Reactie door cheiz op 29-01-2011 00:22
@trabbb
Wat een pech. Ik moet je zeggen, ik was ook heel bang dat mijn kaart niet was aangekomen. Ik heb gewoon zo weinig vertrouwen in die organisaties...
Dus belde ik maar even, gelukkig hadden ze m ontvangen, maar pas gisteren is de aanvraag voor de nieuwe kaart in werking gesteld (twee weken geleden opgestuurd). Gaat nu dus nog zo'n twee weken duren. In de tussentijd heb ik al bijna 100 euro ov kosten. Maar aangezien mijn kaart geen scheuren/barsten had, zou ik in principe alles terug moeten krijgen. Al zegt iets me dat dat nog wel eens een moeilijk verhaal kan worden.
Voor jou trabbb lijkt het me een goed idee dat je contact opneemt met ovloket. Daar kun je naar bellen of een klacht indienen en die schijnen best wel een goede positie te hebben.
Ook schijnt er nog een "hogere" helpdesklaag te zijn waar je pas na klagen terecht komt, dit heet de tweedelijnshelpdesk. Daar schijnen ze iets meer verstand van zaken te hebben. Misschien gewoon boos worden en vragen of je kunt worden doorverbonden?
Ik vind het echt BELACHELIJK hoe dit in elkaar steekt. Studenten hebben reisrecht, klaar. Dus zelfs als de kaart kapot/kwijt/gestolen is heb je dat reisrecht. Dan is het toch complete onzin dat je dan opeens voor heel veel reiskosten moet opdraaien? Een boete voor dat je je kaart bent kwijtgeraakt kan ik begrijpen, maar reken dan eenmalig 20 euro ofzo. Nu krijgen mensen die de kaart veel gebruiken in feite een boete van 100 euro in mensen die fietsen naar hun universiteit hebben een veel lagere boete.
En al helemaal gestoord is het dat als de kaart bij normaal gebruik niet meer werkt dat dan ook de student zich blauw moet betalen, te maken krijgt met een logge organisatie die totaal niet wil meewerken, en dan maar moet hopen dat hij zijn geld terugkrijgt.
Twee dingen vind ik nog wel het ergste. 1. Dat dit al heel lang speelt, de politiek al meerdere malen heeft ingegrepen, er afspraken zijn gemaakt maar dat nog steeds de helpdesk van niks lijkt te weten en de site ook onduidelijk is op dit punt 2. dat je gewoon merkt dat ze je willen afschepen, ze nemen geen verantwoordelijkheid, luisteren niet naar je verhaal, behandelen je niet als mens maar als lastpost, dat je heel veel moeite en onderzoek moet doen om iets te krijgen waar ieder normaaldenkend mens erover eens is dat je er gewoon recht op hebt!!!
En het gekste vind ik nog wel dat ze dit doen, terwijl het imago van OV-chip al zo slecht was. Als je wilt laten zien dat dat een onterecht imago is, dan ga je toch niet zo met studenten om?!?! Studenten worden gewoon afgescheept omdat ov-chip een monopoliepositie heeft en gedacht wordt dat studenten maar alles moeten slikken.
Reactie door trabbb op 29-01-2011 17:08
nathalie32 en cheiz, bedankt voor de steunbetuigingen.
Het is inderdaad absurd dat we hier uberhaupt over moeten klagen. Het zou helemaal geen issue moeten zijn. Als student heb je gewoon reisrecht, punt. Als men nou binnen twee dagen een nieuwe kaart zouden leveren, dan zou het allemaal niet zo'n punt zijn. Maar men doet er ook nog eens rustig 3 weken over...
Ik heb i.i.g. het verhaal ook nog maar eens naar OV-chipkaart gemaild. Dan heb ik i.i.g. een schriftelijke reactie. Maandag ga ik nog maar eens bellen. Het is ook zo frustrerend dat je niemand te spreken krijgt die hier enigszins verantwoordelijk voor is. De klantenservice-medewerkers kunnen hier natuurlijk ook niets aan doen, maar ik zou graag m'n frustratie eens kunnen uiten....Maandag maar eens proberen of ik in ' helpdesk level 2' kan komen.
Ik hoop dat de kaart toch nog ergens opduikt. Anders zal ik toch weer een nieuwe aanvraag moeten doen. Ik kan niet eeuwig blijven wachten. Ik zie het in dat geval echter somber in m.b.t. de declaratie.
Reactie door trabbb op 03-02-2011 11:31
Na nog een e-mail and telefoontje toch maar besloten om de oude defecte kaart te laten blokkeren en een nieuwe aan te vragen. Ongelooflijk dat mijn defecte kaart van de aardbodem verdwenen lijkt te zijn. Op de een of andere manier heb ik het vermoeden dat hij op het stapeltje 'aanvragen die genegeerd worden' is beland...
Nu nog twee weken wachten en dus twee weken alle kosten zelf betalen en dan kan het declaratie feest beginnen. De telefoniste heeft mijn kaart als 'defect' aangemerkt. Dus niet als verloren of vermist. Maar ik vrees toch dat die h*fters mijn verzoek af gaan wijzen. Dat zou zo onrechtvaardig zijn! Ik heb toch gvd reisrecht en ik heb toch gvd nooit gevraagd om een defecte kaart!
Reactie door cheiz op 04-02-2011 21:59
Ik heb een nieuwe kaart! Heb meteen een overzicht gemaakt van alle kosten die ik heb gemaakt, was ruim 100 euro. Ik heb nu mijn treinkaartjes en anonieme chipkaart-overzichtjes toevertrouwd aan de brievenbus. Ik heb wel alles zorgvuldig gedocumenteerd en gescand, want ik ben als de dood dat die brief in een of andere hoop verdwijnt!
Als dit allemaal achter de rug ga ik een duidelijk overzicht maken voor mensen met hetzelfde probleem en ik ga denk ik nog een brief sturen dat de informatievoorziening echt een stuk beter moet (en de coulance).
Nu nog hopen dat ik alles terugkrijg.
Reactie door inekel1953 op 05-02-2011 09:11
Beste Cheiz,
Bedankt voor het terug koppelen en wat een fantastisch nieuws, gefeliciteerd!
Bovendien vind ik het geweldig wat je wilt gaan doen en weet zeker dat je hier vele andere gedupeerde een groot plezier mee doe.
Met het "overzicht" wat je van plan bent te gaan maken en te plaatsen hier op het forum, bewijs je vele andere studenten een grote dienst.
M.vr.gr.,
Ineke L
Reactie door trabbb op 05-02-2011 12:44
Goed nieuws cheiz! Ik ben erg benieuwd hoe het af gaat lopen...
Reactie door tdehond op 05-02-2011 12:56
Quote: cheiz schreef op vrijdag 4 feb 2011, 21:59: Ik heb een nieuwe kaart! Heb meteen een overzicht gemaakt van alle kosten die ik heb gemaakt, was ruim 100 euro. Ik heb nu mijn treinkaartjes en anonieme chipkaart-overzichtjes toevertrouwd aan de brievenbus. Ik heb wel alles zorgvuldig gedocumenteerd en gescand, want ik ben als de dood dat die brief in een of andere hoop verdwijnt!
Als dit allemaal achter de rug ga ik een duidelijk overzicht maken voor mensen met hetzelfde probleem en ik ga denk ik nog een brief sturen dat de informatievoorziening echt een stuk beter moet (en de coulance).
Nu nog hopen dat ik alles terugkrijg.einde Quote
Aangetekend liefst met ontvangst bevestiging verzonden?
Reactie door nathalie32 op 16-02-2011 18:46
jongens: dit is echt ongelofelijk
Ik heb op 12 januari een nieuwe ov aangevraagd omdat die van mij het opeens niet meer deed. Na weken wachten ging ik maar eens bellen, de status was 'verzonden', ik zou hem ieder moment krijgen. Nu: 16 februari nog steeds geen kaart gezien. Dus ik bellen: ja hij had al aangekomen moeten zijn. Enige optie: nieuwe blokkeren en... WEER EEN NIEUWE AANVRAGEN!!
Absurd, dit is gewoon ongelofelijk, ik heb er geen woorden voor. Dit getuigd echt van geen service. Nu moet ik nóg langer wachten, en nog meer kosten maken.
Ik zeg: het is een ov-shitkaart!
Reactie door cheiz op 18-02-2011 20:51
Quote: tdehond schreef op zaterdag 5 feb 2011, 12:56: Aangetekend liefst met ontvangst bevestiging verzonden?einde Quote
Dit heb ik wel overwogen, maar ik had geen zin 7 euro te betalen terwijl het niet mijn fout is als zij slordig met dingen omgaan. Wel heb ik alle bewijsstukken ingescand en heb ik zelfs een foto van de brief gemaakt voor ik hem op de bus deed.
Overigens heb ik inmiddels het saldo wat op mijn vorige kaart stond teruggekregen. Fijn dat ik daar niets extra's voor heb hoeven doen, daar was ik namelijk al bang voor. Wel stond er in de brief dat mijn oude pas inmiddels "vernietigd" is. Ik hoop wel dat ze dat gedaan hebben nadat ze hem goed hebben bekeken en geconcludeerd hebben dat het niet mijn schuld was dat ie stuk is, in verband met de declaratie. Maarja als zij het bewijs vernietigen kunnen ze moeilijk de bewijslast bij mij leggen. Ik merk het wel en als het moet teken ik bezwaar aan.
Reactie door trabbb op 01-03-2011 21:18
Ik heb in totaal 350 euro aan kosten gemaakt. Ga nu mijn declaratieverzoek indienen. Gelukkig heb ik een paar dagen geleden een brief gekregen dat mijn oude defecte studenten OV chipkaart is ontvangen. Ik ontvang nu binnen drie weken een nieuwe... Let wel, dit is zes weken nadat ik de kaart heb opgestuurd. Gelukkig had ik al een nieuwe aanvraag gedaan en ook al een nieuwe kaart ontvangen. Ik hoop dat ze er nog eentje opsturen, dan heb ik er twee.
Maar goed, dit geeft ook wel weer aan wat voor puinhoop het bij dat bedrijf is. Maar ik ben blij dat mijn defecte kaart i.i.g. toch nog ontvangen is. Dan kunnen ze i.i.g. niet ontkennen dat mijn kaart defect was.
Reactie door themummy op 16-03-2011 08:22
Hier een vergelijkbare situatie:
De OV chip van onze dochter is in september 2010 kapot gegaan. Ze heeft een formulier aangevraagd en de kaart opgestuurd. De kaart is aangekomen want op 21 oktober is het rest bedrag teruggestort op haar rekening. In november 2010 belde ze op, toen bleek dat ze haar formulier waren kwijtgeraakt. Dus nogmaals indienen. Op 30 januari heb ik een brief gestuurd met daarin de gang van zaken en zelfs gedreigd met juridische stappen en wat denk je....helemaal NIETS! We blijven bellen, ze zijn er mee bezig, ze moet wachten. het is een grof schandaal. Inmiddels heeft ze voor meer dan 600 euro reiskosten gemaakt. Ze heeft wel te horen gekregen dat deze reiskosten gedeclareerd kunnen worden als ze haar nieuwe kaart heeft. Maar wanneer die komt? Misschien als ze is afgestudeerd?
Kunnen we misschien gezamenlijk iets doen? Een proces opstarten tegen deze slecht functionerende organisatie of zo?
Karen
Reactie door themummy op 16-03-2011 08:36
Naar aanleiding van een van de reacties op de site zojuist een e-mail verzonden met het verhaal en de correspondentie als bijlage verzonden aan:
cie.ocw@tweedekamer.nl; cie.vw@tweedekamer.nl.
Ben benieuwd wat het oplevert. Ik houd jullie op de hoogte.
Karen
Reactie door themummy op 16-03-2011 08:41
Aanvulling
cie.vw@tweedekamer.nl
is geen geldig adres, de mail komt retour. Weet iemand wat het correcte adres is?
Karen
Reactie door inekel1953 op 16-03-2011 15:03
Beste Themummy / Karen,
Op de site van de Tweede Kamer" staat hoe er contact gemaakt kan worden, zo staat er ook een mogelijkheid om vanaf die site een email te versturen.
Mijn advies, maak er wel zelf een copy van, het kan zijn dat je die niet automatisch zelf ook een afschift krijgt van wat je hebt verzonden in je email-box.
http://www.tweedekamer.nl/contact/contact/index.jsp
Hopelijk kun je hier iets mee,
M.vr.gr.,
Ineke L
Reactie door inekel1953 op 16-03-2011 15:06
Beste Themummy / Karen,
Bij deze het juiste email adres!!
Alsnog deze reactie wat ik al eerder had geplaatst.
Zelf de tweede kamer fractie een email sturen. Daarnaast de staatssecretaris en het ministerie ook nog mailen aan de hand van onderstaand uitleg dat ik via de site van ROVER heb bemachtigd. Hoop dat meerdere dit zullen doen!
Student, stuur je verhaal en kostenoverzicht naar zowel de staatssecretaris als het ministerie. Dit gaat als volgt:
1. Stuur een mail naar de Tweede Kamercommissies Onderwijs, Cultuur & Wetenschappen en Verkeer & Waterstaat via de volgende twee mailadressen: cie.ocw@@tweedekamer.nl; cie.vw@tweedekamer.nl
2. Kopieer en plak je verhaal in het mailformulier van de staatssecretaris. Dit is te vinden via deze link; http://www.rijksoverheid.nl/regering/bewindspersonen/marja-van-bijsterveldt-vliegenthart#ref-minocw
Reactie door cheiz op 16-03-2011 15:23
Dat mailadres was al genoemd en blijkt niet te werken. Ik denk dat dit is omdat het ministerie van Verkeer en Waterstaat geloof ik niet meer in die hoedanigheid bestaat, het hoort nu bij het ministerie van Infrastructuur en Milieu. Je zou daarom als adres min.im@tweedekamer.nl kunnen proberen. Er is ook een adres voor de bijbehorende commissie, die is cie.im@tweedekamer.nl (deze bestaat in elk geval).
Overigens heb ik mijn geld nog niet terug. Ik moest aanvullend nog een giroafschrift nasturen om te bewijzen dat ik alles zelf had betaald (beetje nutteloos, want ik had alle transactiebonnen met daarop mijn rekeningnummer meegestuurd). Ik wacht af...
Reactie door read op 17-03-2011 12:51
stevemcqueen
Ik neem aan dat je een bijbaan hebt. Zo ja, probeer dan wat meer uren te maken.
Pedro
Reactie door themummy op 18-03-2011 15:43
Bedankt voor het nieuwe e-mail adres. Daar heb ik vanmorgen ook direct een mail naartoe gezonden. Als ik iets hoor laat ik het weten op het forum.
De laatste status is: we zijn er mee bezig (ja,ja) alleen nog wachten op de bevestiging van de HU!
Karen
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!