defecte geldautomaat
Geplaatst door: jdhertog op: 20-02-2012 20:21
Wat nu? Heb in november 2011 geprobeerd geld te pinnen bij C1000,tot 2x toe bij een geldautomaat aldaar.Wordt wel van mijn rekening afgehaald maar niets gekregen.Volgens onderzoek van mijn bank(ING)is er niets verkeerd gegaan.Om gek van te worden want er kwam echt geen geld uit.Hoe haal ik nu mijn recht????
Reactie door stacey op 20-02-2012 21:43
Er kwam geen geld uit bij jou wellicht maar misschien heeft een volgende bezoeker het wel gekregen........dan is het wel uitgegeven en dan heb je dus een probleem.
Heb je de automaat verlaten (zonder melding/hulp) nadat opname/uitgifte niet was gelukt ?
Reactie door jdhertog op 20-02-2012 21:49
2 pogingen gedaan,bij 2e poging kwam er ook geen geld uit.Nee geen melding gedaan omdat we er domweg van uitgingen dat het een gevolg was van een storing.We gingen daar pinnen omdat in andere winkel de pinautomaten er uitlagen.Later bleek dat er een landelijke storing was.
Reactie door stacey op 20-02-2012 22:10
Dan wordt het lastig vrees ik, als automaat later wel geld heeft uitgespuugd dan is het dus wel uitbetaald en als een ander het daarna heeft mee genomen dan weten zij dus niet wie het heeft.........zou jij zelf dan ook geweest kunnen zijn....
Reactie door jdhertog op 20-02-2012 22:16
Je hebt helemaal gelijk,maar het is wel vreemd dat we een 2e poging kunnen doen zonder dat er wat uitkomt(ook niet van de 1e poging).Hoop dat ze camera beelden kunnen bekijken dat zou ons gelijk bewijzen.
Reactie door stacey op 20-02-2012 22:19
Quote: jdhertog schreef op maandag 20 feb 2012, 22:16: Je hebt helemaal gelijk,maar het is wel vreemd dat we een 2e poging kunnen doen zonder dat er wat uitkomt(ook niet van de 1e poging).Hoop dat ze camera beelden kunnen bekijken dat zou ons gelijk bewijzen.einde Quote
Die camerabelden zeggen helaas niet zoveel.......
je kunt ook een kennis gestuurd hebben om het er (alsnog) uit te gaan halen.
Zeker omdat je niets gemeld hebt op het moment/tijdstip dat het probleem zich voordeed maar pas achteraf.
Reactie door trappist op 20-02-2012 22:19
iedere bank zegt: als er geen geld komt, bij de automaat blijven en meteen de bank bellen, want zodra u de pinautomaat alleen laat, kan een ander mogelijk het geld eruit halen.
dat blijkt wel uit het resultaat van het onderzoek wat er is ingesteld (naar ik aanneem).
Dus wanneer de kas van de automaat klopt zit er niets anders op dan aangifte doen bij de politie.
Reactie door stacey op 20-02-2012 22:22
Je zou nog iets kunnen proberen met een oproep of er meer gedupeerden zijn van betreffende automaat die datum, blijken er meer mensen te zijn is het wellicht bewijsbaar dat er gefraudeerd is met betreffende automaten en heb je wellicht nog een kans.
Reactie door jdhertog op 20-02-2012 22:34
tja,we hebben op dat moment niets gemeld omdat we domweg dachten het is een gevolg van een storing en ze doen het allemaal niet.Ik ga in ieder geval aangifte doen.En als we daar hadden blijven staan bewijst het nog niets.Het gekke is dat die bank (Yourcash) zegt dat er niets verkeerd is gegaan.(De kas klopte). Waar zou ik een oproep kunnen plaatsen?Hier?
Overigens alvast dank voor de snelle reactie,s.
Reactie door marjon1 op 20-02-2012 22:34
Bent u tussen die 2 pogingen in bij de automaat gebleven dus heeft u die direct na elkaar gedaan of bent u weggelopen en later teruggegaan?
Reactie door jdhertog op 20-02-2012 22:37
Direct na elkaar gedaan,op de uitdraai van de geld automaat kon je dat ook zien,en op ons afschrift(helaas)
Reactie door stacey op 20-02-2012 22:44
Quote: jdhertog schreef op maandag 20 feb 2012, 22:34: Waar zou ik een oproep kunnen plaatsen?Hier?
.einde Quote
In de buurt van de automaat lijkt me het handigst, prikbord in de winkel, gratis advertentie in lokaal krantje zoiets......
Reactie door marjon1 op 20-02-2012 22:47
Ik weet niet of u altijd een opname bon vraagt, heeft u die gehad?
Reactie door jdhertog op 20-02-2012 22:50
nee,geen opname bon gehad want dan waren we niet weggegaan.Er kwam alleen in beeld pas invoeren oid.
Reactie door marjon1 op 20-02-2012 23:09
Ik vraag dat omdat als de automaat is gemanipuleerd waardoor de gelduitgifte wordt tegengehouden maar de mutatie wel gewoon wordt afgemaakt je als je dat aangeeft wel een bon zou moeten krijgen. Dus of je hebt er niet naar gevraagd of de uitgiftebonnen waren op. Bij een storing waarbij geen gelduitgifte volgt krijg je ook een bon met de melding opname € 0,00 euro.
Als er meer gedupeerden zijn weet uw bank dat ook, daar hoeft u geen oproep voor te doen. Die krijgen echt wel klachten van anderen die eventueel geen geld hebben ontvangen en die via hun eigen bank reclameren. Mocht de automaat dus zijn gemanipuleerd zoals daar de laatste tijd voor wordt gewaarschuwd dan zou het wel heel toevallig zijn dat u de enige gedupeerde bent.
Reactie door jdhertog op 20-02-2012 23:14
We hebben niet om een uitgifte bon gevraagd omdat er geen geld uitkwam.Zover we ons kunnen herinneren was er ook geen mogelijkheid voor.
Reactie door marjon1 op 20-02-2012 23:23
Heeft u wel goed uw mutaties nagekeken na deze 2 afschrijvingen.
Het kan ook gebeuren dat het een paar dagen duurt maar een foute afschrijving kan later alsnog worden gecorrigeerd en als er wat tijd tussen zit zou het kunnen dat u eventuele bijschrijvingen hebt gemist?
Reactie door jdhertog op 20-02-2012 23:30
Klopt,eerst waren deze 2 afschrijvingen voorlopig afgeschreven met een * gemarkeerd.De ING adviseerde een paar dagen te wachten.Maar na 5 dagen werd het toch definitief afgeschreven.Later weer voorlopig teruggestort gekregen vanwege het onderzoek en weer teruggenomen omdat het onderzoek niets uitwees.
Reactie door marjon1 op 20-02-2012 23:30
Er staat op deze site ook e.e.a. over te lezen. deze
Reactie door marjon1 op 20-02-2012 23:35
Heel vreemd dat ze in eerste instantie met een markering waren afgeschreven.
Als ik er nog iets over kan vinden kom ik er nog op terug, maar niet meer vandaag.
Reactie door bkkjourney op 21-02-2012 08:41
Je dient al vóórdat het geld uit de automaat komt, aan te geven of je een transactieoverzicht wilt hebben. Het klinkt idd alsof de automaat gemanipuleerd is. Wellicht door zo'n strip voor de gelduitgiftemond waar de banken voor waarschuwen.
Reactie door marjon1 op 21-02-2012 08:57
Quote: bkkjourney schreef op dinsdag 21 feb 2012, 08:41: Je dient al vóórdat het geld uit de automaat komt, aan te geven of je een transactieoverzicht wilt hebben. Het klinkt idd alsof de automaat gemanipuleerd is. Wellicht door zo'n strip voor de gelduitgiftemond waar de banken voor waarschuwen. einde Quote
Dacht ik eerst ook maar nu blijkt dat de afschrijvingen eerst waren gemarkeerd niet meer. Ook betreft het hier een automaat die binnen staat in de supermarkt dus ik denk dat er iets anders mis is.
Reactie door empyria op 21-02-2012 10:26
Ik denk dat je een slachtoffer van cashtrapping bent:
Cash-trappers plaatsen een klein afdekplaatje of klepje voor het gelduitgiftekanaal waardoor de bankbiljetten worden tegengehouden. Pinners worden misleid doordat het net lijkt alsof de geldautomaat kapot is. Je steekt je bankpas in de automaat, toetst je pincode in en geeft aan hoeveel geld je wilt. Vervolgens komt wel je pasje terug, maar komt er geen geld uit de automaat.
Als de klant vervolgens wegloopt omdat hij denkt dat de geldautomaat stuk is, slaan de criminelen hun slag. Zodra je de hoek om bent, komen ze snel het geld ophalen.
Reactie door carola.83 op 21-02-2012 11:43
Quote: marjon1 schreef op dinsdag 21 feb 2012, 08:57:
Dacht ik eerst ook maar nu blijkt dat de afschrijvingen eerst waren gemarkeerd niet meer. Ook betreft het hier een automaat die binnen staat in de supermarkt dus ik denk dat er iets anders mis is.einde Quote
Afschrijvingen waar een * voor staat, betekent dat de afschrijving nog niet definitief is. Een paar dagen later is dat * dan ook verdwenen. Dit is een normale gang van zaken.
Reactie door jdhertog op 21-02-2012 21:19
ah,interesante reactie,s.Weet zeker dat ik aangifte gaat doen.Wel vreemd dat de bedrijfsleider van de C1000 niet weet van andere klachten,ben ik dan alleen de dupe geweest?Wat ik toch vreemd blijft vinden is dat ik 5 dagen moest wachten tot het * weg was,oftewel definitief afgeboekt was.
Reactie door jdhertog op 21-02-2012 21:55
oh,en wat betreft "Cash trappers",dat moet dan toch te zien zijn op camerabeelden?
Reactie door trappist op 21-02-2012 22:15
niet iedere geldautomaat is voorzien van een camera....
Reactie door festinger op 22-02-2012 02:32
Voel wel een beetje mee de hertog.Kijk toen er nog echte personeelsleden automaten vulden en adminstratief af handelden zagen ze ook de fouten of zochten het desnoods uit. Want die apparaten registreren alles echter er is niemand meer over die in 1e lijn controles uitvoert .Allemaal wegbezuinigd en uitbesteedt. Skimmen kon moeilijk op dat elke dag de automaat werd gecontroleerd. Bovendien was er sprake van sociale controle. Dit alles is nog geen 10 jaar geleden. Echter allemaal achterhaald. Nu ben je afhankelijk van ....U zegt het maar.
Reactie door jdhertog op 22-02-2012 12:59
Vandaag bericht van de ING gekregen dat ze uit coulance overwegingen het bedrag vergoeden.Grote klasse.Wel frustrerend dat iemand anders ten onrechte dat geld in bezit heeft,wij zijn nu niet meer de benadeelde dus stop ik met verdere actie.Iedereen bedankt voor de reactie,s.
Reactie door de motormuis op 22-02-2012 13:08
jdhertog.
Dan heeft U geluk gehad en in ieder geval Uw geld terug. Dat is toch het belangrijkste. Voor de rest je niet druk maken.
Groeten.
Reactie door marjon1 op 22-02-2012 16:09
Proficiat, ben blij voor u.
Ik geloof overigens niet dat iemand anders dat geld nu in bezit heeft maar toch eerder dat er iets anders aan de hand is wat te maken heeft met een fout met de geldautomaat zelf.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!