Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Decoder niet geschikt voor Interactieve TV van Ziggo

Geplaatst door: chris74 op: 23-09-2011 13:48
Wij hebben een Humax voor digitale televisie van Ziggo. Echter na de zenderverandering van Ziggo op 1 september zit in alle digitale pakketten Interactieve televisie. Wij gaan dan ook in prijs omhoog. Maar kunnen geen gebruik maken van het interactieve gedeelte op onze huidige decoder. Ziggo biedt alleen maar opties voor een decoder te kopen als je een alles in 1 pakket neemt(internet+telefoon+televisie) maar dat willen wij niet. En ook nog eens belazerd worden, omdat de NIET ziggo klanten deze decoder voor 99 eruo kunnen aanschaffen en de WEL klanten mogen daar 199 euro voor neer leggen. Opties bieden ze echter niet voor klanten die alleen digitale televisie willen en wel gebruik willen maken voor Interactieve televisie. Wie kent dit probleem ook.
Reactie door tdehond op 23-09-2011 16:53
Ik heb geen zin om extra kosten te maken voor een dure digitale decoder. Ik heb nooit gebruik gemaakt van interactieve tv of HD. Ik mis het dus niet en laat me ook geen gemis aanpraten. Ik ben uitgeklaagd over de poging van Ziggo om mij meer te laten betalen voor tvdigitaal extra. Ik betaal nu minder met tvdigitaal plus. De klant wikt, maar Ziggo beschikt. :)
Reactie door chris74 op 23-09-2011 17:01
Wij hebben tv digitaal extra, het viel mij op dat in alle digitale pakketten interactieve tv zit. Ik heb er ook nooit gebruik van gemaakt, omdat het voorheen een appart pakket was. Maar nu zit het er standaard in en betalen we er wel voor. En ze bieden geen alternatief.
Reactie door tdehond op 23-09-2011 17:31
Quote: chris74 schreef op vrijdag 23 sep 2011, 17:01: Wij hebben tv digitaal extra, het viel mij op dat in alle digitale pakketten interactieve tv zit. Ik heb er ook nooit gebruik van gemaakt, omdat het voorheen een appart pakket was. Maar nu zit het er standaard in en betalen we er wel voor. En ze bieden geen alternatief. einde Quote Klopt. U betaalt voor diensten die u niet afneemt.
Reactie door chris74 op 23-09-2011 17:35
En dat vind ik zonde van mijn geld, als ik die dienst niet kan gebruiken.
Reactie door tdehond op 23-09-2011 17:44
Quote: chris74 schreef op vrijdag 23 sep 2011, 17:35: En dat vind ik zonde van mijn geld, als ik die dienst niet kan gebruiken.einde Quote Ik ook. Maar dat is niet Ziggo's probleem denk ik. Door de gratis dienst aan te bieden zorg je dat de behoefte aan die dienst ontstaat. Gaat dat niet snel genoeg, dan hef je b.v. analoge tv op zoals Caiway deed of je maakt het pakket analoge tv zo klein dat de klant toch digitale tv gaat afnemen. Dan ga je HD en interactief gratis aanbieden door de kosten te verrekenen hiervoor over alle klanten, ook degene die dit niet afneemt. Klaagt de klant dan, dan zeg je dat als de klant een dure decoder koopt ook gratis naar deze diensten kan kijken. Mijn compromis werd tv plus. Toch wat extra zenders tegen een iets lager bedrag als tv digitaal totaal. De eenvoudige digitale decoders waren destijds gratis aan mij verstrekt. 1 door Casema en 1 door Ziggo.
Reactie door birdies op 23-09-2011 17:58
........En ook nog eens belazerd worden, omdat de NIET ziggo klanten deze decoder voor 99 eruo kunnen aanschaffen en de WEL klanten mogen daar 199 euro voor neer leggen. ........ Je wordt niet belazerd: bij ieder bedrijf krijgen nieuwe klanten een leuke korting of kado, trouwe klanten krijgen doorgaans helemaal niks. Aan jou de keuze: andere provider/nieuwe i.a. decoder of het laten zoals het is.
Reactie door chris74 op 23-09-2011 18:02
Ja als meerdere mensen zoals ik gaat klagen dan hebben ze maar 1 optie IK als BESTAANDE klant kan dan een alles in 1(wat ik niet wil) moet gaan aanschaffen. En ook nog eens 200 euro voor zo'n decoder neer leggen. Terwijl NIET bestaande klanten deze zelfde decoder voor 100 euro goedkoper kunnen kopen. En andere alternatieven wordt voor ons dan niet geboden. Ik wil het huidige pakket wel behouden, maar geen extra diensten afnemen. Ik heb al flink geklaagd bij Ziggo, maar luisteren doen ze niet, ze hameren er alleen maar op bij alles in 1 dat dan de decoder erbij te koop is. En voor de bestaande klant nog duurder ook. Ik voel me flink in de zeik genomen. We hebben ook al gekeken voor alternatieven om over te stappen, maar ja we zitten bij de Belgische grens en weinig opties.
Reactie door birdies op 23-09-2011 18:10
.......Ik heb al flink geklaagd bij Ziggo, maar luisteren doen ze niet.......... Ze luisteren wel, maar je krijgt je zin niet. Oh, je hebt zelfs niet eens een alles-in-1-pakket? Je wilt dus voor een paar abonnementscenten op de 1e rij zitten. Zo werkt het niet. Vlg mij heb je hierover ook al antwoorden gehad op Tros Radar.
Reactie door mastag op 24-09-2011 09:19
Beste Chris, Als je een Humax 5200, 5050 of 5100 hebt is er goed nieuws. Vanuit Humax komt er eind november een update waarmee je decoder geschikt wordt voor interactieve tv, kost je niets alleen even updaten tegen die tijd. Mastag
Reactie door chris74 op 24-09-2011 10:07
Mastag Wij hebben een Humax RS-505 en ik ben bang dat daar geen opties meer voor zijn.
Reactie door miffy53 op 24-09-2011 12:23
Je kunt ook een alles-in-1 pakket nemen, decoder goedkoop aanschaffen en na een maand alles-in-1 weer opzeggen. Heb ik ook gedaan en alles is zonder problemen verlopen.
Reactie door birdies op 24-09-2011 17:29
........Als je een Humax 5200, 5050 of 5100 hebt is er goed nieuws. Vanuit Humax komt er eind november een update waarmee je decoder geschikt wordt voor interactieve tv......... Vlg mij komt betr. update er alleen voor de 5200.
Reactie door stacey op 24-09-2011 21:36
Quote: miffy53 schreef op zaterdag 24 sep 2011, 12:23: Je kunt ook een alles-in-1 pakket nemen, decoder goedkoop aanschaffen en na een maand alles-in-1 weer opzeggen. Heb ik ook gedaan en alles is zonder problemen verlopen.einde Quote Hopen dat je niet straks nog een rekening voor Contractbreuk gepresenteerd krijgt dan, zou de voorwaarden nog maar eens nagaan. --Als je het abonnement bent aangegaan via een specifieke aanbieding dan blijft de overeengekomen abonnementsduur (meestal 1 jaar) van toepassing.--Ziggo Ziggo
Reactie door miffy53 op 25-09-2011 00:16
Eind april ben ik van tv en internet naar alles-in-1 gegaan. Ik dacht ook dat het alles-in-1 pakket voor minimaal een jaar afgenomen moest worden en was van plan om het 'uit te zitten'. Op 25-06-2011 keek ik bij Mijn Ziggo en zag dat er bij alles-in-1 stond: "Eerst mogelijke beëindigingsdatum 25-07-2011". Toen ben ik gelijk maar weer teruggegaan naar alleen tv en internet omdat ik de telefonie uit de alles-in-1 toch niet gebruikte. Er was dus een opzegtermijn van 30 dagen en geen contract van een jaar. Misschien omdat ik verder wel bij Ziggo bleef en alleen terugging naar tv en internet?? Wijziging heb ik telefonisch gedaan bij de klantenservice maar daar is ook niets gezegd over een boete.
Reactie door nbw op 25-09-2011 03:28
Ziggo top is commercieel top en de mensen die leven en besturen in die top schuiven mekaar bonussen toe zonder bedenken en zonder het leed te ondervinden van maar een paar klanten. Dat leed is netjes uitbesteed aan betaalnummer en callcentra en de incassotak ondersteund de 17 klanten met automatisme aan de onderkant. De Baas van Ziggo kan op zijn lauweren rusten.Niemand meer die hem durft uit te nodigen voor een gesprek en aan te spreken over deze minachting van consumenten. Geef al de Ziggo-abonnees 1 waargebeurd voorbeeld. Stel je je hebt een klacht en je geeft je bank opdracht naar 3 maanden zinloos strijden met het callcentra de incasso terug te boeken. 2 weken later krijg je een herinnering maar intussen helpt het callcentrum niet want je hebt een code te pakken zichtbaar op hun schermen en dan mogen ze niet helpen. Je blijft dwars opdat je gelijk hebt en dan straft Ziggo nog harder. Alles in 1 betekend dat eerst betalen anders geen telefoon/internet/geen tv meer. Terwijl het conflict over telefonie ging was ook internet en tv weg. En uiteraard na 1,5 jaar strijden met advocaat werd de fout erkend en met excuses werkte alles weer binnen seconden.
Reactie door mastag op 25-09-2011 15:35
@Birdies, Vanuit copaco vernomen dat ook andere twee decoders na update interactief ondersteunen. mvg Mastag
Reactie door birdies op 25-09-2011 19:00
@mastag: dank voor info.
Reactie door westhoekje op 30-09-2011 16:24
Aha! Dus zo zit dat. Het is verhelderend / om niet te zeggen zo klaar als een klontje. Maar hebben wij niet zo een iemand als een Nellie Smit Kroes? struint die de wereld niet af naar bedrijven die dit soort praktijken er op na houden? Of is deze mevrouw alleen maar vooruit te branden indien zij haar kapitaalkrachtige vriendjes tegemoet kan komen? Gelukkig dat er zoiets bestaat als kassa of kieskeurig, maar ik kan toch niet na laten te denken dat wij als consument stelselmatig verkeerd worden voorgelicht / bedrogen / bedreigd / gechanteerd zelfs. Je zou toch denken dat dit wettelijk niet mogelijk is? Heb het wetboek er maar even bij gehaald, en het is feitelijk een reeks aan strafbare feiten. Van de politiek valt er ook al niets te verwachten die hebben het druk met elkaar voor rotte vis uit te schelden. De termologie past dan wel niet: NEDERLAND = een BANANENREPUBLIEK.
Reactie door bytheway op 30-09-2011 16:36
Om van interactieve televisie gebruik te maken bij ZIGGO dient u een interactieve recorder (Cisco) aan te schaffen ca. € 199,00 exclusief € 9,50 verzendkosten, wel inclusief smartcard en terugmeldinstallatie inclusief accessoires.(o.a. scart en HDMI-kabel).
Reactie door chris74 op 30-09-2011 17:24
ja meesteres freya dat is bestaande klanten een poot uit naaien. je bent dan ook verplicht om alles in 1 te nemen en dat vertik ik, en dan nog mag de bestaande klant 100 euro meer betalen voor zo'n decoder dan niet bestaande klanten, daar wordt wel over nagedacht. Maar deze bestaande klant trapt daar niet in. En gaat waarschijnlijk op zoek naar een alternatief.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!