Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Debitel/kpn

Geplaatst door: robinahood2 op: 06-06-2009 11:32
Met mijn debitel abonnement viel mij op dat de laatste rekeningen tamelijk hoog waren.
Ik liet mijn dochter dit uitzoeken, immers werk zij bij Bel Company België). Het viel op dat ik telkens als ik in het buitenland was, sms stuur/ontvang via de sms centrale , een bekend nummer 0653131313/0653131314 op google.
Zo zou ik om 06.00 in de morgen (als ik nog slaap) binnen 1 minuut 2 sms sturen en over de dag 8 sms sturen/ontvangen. Andere tijdstippen van zoiets ook tijdens het rijden. Bij navragen aan de provider komen uiteraard die veronderstelling: meneer, u heeft waarschijnlijk ergens een erotische sms gevraagt of ontvangen of heeft u een abonnement ergens lopen.
Uitleggen dat ik nooit en te nimmer sms stuur tijdens het rijden, notabene met mijn vrouw erbij die mijn gsm niet kan bedienen, en nergens geabonneerd waar ergens dan ook wordt genegeerd met de eeuwige opmerkingen: "wij weten niet wat u doet met uw gsm"
Dit gebeurd telkens als ik over de grenzen over ga....en ik ben bijna dagelijk over de grenzen!
Uitleggen dat ik wel voor iets moet betalen die ik überhaupt niet ontvang en helemaal van niks weet heeft geen zin! Wel bedragen van boven de 15 € per maand! Ok!...geen wereld bedrag, maar als ik iets zou bestellen, wil ik ook weten wat ik ontvang doch?
Het enigste was ik bekomt als ik ergens de grens overschrijdt is een bericht van de provider in België of Duitsland met een mededeling over bellen etc....wat ik later bij aankomst op mijn bestemming meteen verwijdert.
Debitel/KPN verdienen op deze manier bakken vol geld; de EU tarieven moeten lager en via een achterdeur wordt wel geld verdient met rare praktijken. Die opgegeven nummers hier boven kunnen niet geblokkeerd worden volgens debitel klantenservice...en hun blijven hammeren dat ik fout bent!
Wie ken dit probleem? Want ongetwijfeld is die nummer 0653131313 aangegeven bij elke provider als sms centrale bekend!
Dit is het sms nummer die de kpn gebruikt, aangezien u veel over de krens bent krijgt u smsjes van welkom in belgie, frankrijk you name it. En daar hoef je lijkt mij niet voor te betalen. Zowel dan is er toch iets mis bij de provider denk ik.
Of zijn het hele andere sms berichtjes die u krijgt??
Nee, ik bekomt helemaal niks! En dat is het wel vreemd vinden wij. Schijnbaar zou het ook i.v.m. de voice-mail kunnen zijn. Deze heb ik inmiddels geblokkeerd. Hoe goed men de kleine letters ook lees, en hoe goed men oplet, wordt men zo of zo bezoedeld met vreemde kosten. Het hele gsm verkeer is een al bedrog, net als de energie maatschappijen met de levering/transport/wasrecht kosten etc...
Ik vind dat de overheid een beter toezicht moet houden om zoiets te beperken.
m.v.g. Robert
Ja en nogmals ja, het is puur diefstal! Ik ben al bang voor de volgende afrekening aangezien ik 3 à 4 keer over de grens per week ben. Gsm afsluiten is geen optie, maar anders, zou het weer zo gek worden met de rekening, trek ik de simkart uit en legt ze in de secretaire, en haal ik mij een prepay kaart met een nieuwe gsm nummer.
Het abonnement geld betalen en de prepay kaart is goedkoper dan dit bedrog!
m.v.g. Robert
Ik heb hetzelfde probleem met de Debitel telefoon van mijn dochter. Twee weken in Egypte geweest waarbij de GSM alleen als 'mp3-speler' is gebruikt. Opeens een rekening van meer dan 40 euro aan verstuurde sms'sjes. Op klachtenbrieven wordt laconiek gereageerd in de trend van 'uw dochter zal wel buiten uw medeweten volop gesms'ed hebben'. Met andere woorden 'het is een leugenachtig wicht' .
Ik heb debitel een hele uitdraai (van dit soort fora op internet) met dezelfde klachten als bijlage gestuurd. Hierop wordt niet gereageerd; met geen woord. Voor mij is dit een aanwijzing dat ze wel degelijk weten dat er een probleem is. Ik zou dit zelfs kunnen opvatten als moedwillige oplichting omdat de provider geen actie wilt ondernemen.
Ik ga nu een klacht neerleggen bij de geschillencommissie telecom. Ik vraag me af of anderen dit ook al gedaan hebben?
ik heb nog 2 rekening gekrijgen van boven de 38 €....alleen voor sms! en zoveel waren het niet. Ik heb mijn simkaart uit de gsm gedaan en ik zal mijn abonnement van 14,50 € betalen tot het einde van de aboperiode.
Klacht indienen heb ik geen zin in, want er wordt mij verweten dingen te doen met mijn gsm waar ik absoluut niet achter staat. Zoals eerder vermeld heeft mijn dochter het een en andere gezocht en debitel benaderd. En net zoals u met uw dochter, beweer debitel tegen mijn dochter dat ik bepaalde diensten belt!
Met mijn 62 heb ik geen zin in al die onzin en neem zoals mijn echtgenoten een nieuwe abonnement bij tele2. Nog nooit probleem mee gehad!....en bovendien ben ik nog goedkoper uit in totaal uitgaven!
m.v.g. Robert
Overheid: grijp nu toch eens in!
Ook de ziektekosten zijn al bijna niet meer te behappen.
Wanneer doen jullie er eens iets aan?
Zo kan het toch allemaal niet doorgaan na de privatiseringen?
Het is weer een raak, want mijn vriendin had haar mobiel mee, we hebben een aantal keer moeten bellen/smsen voor een apparaat dat  niet werkte, maar toen de telefoonrekeing kwam waren we gelijk weer arm.

Het was namelijk 173 euro, waarvan 20x0653131313 (kpn centrale) x0.63 euro, teven had zij haar eigen gebeld met 0653 ervoor. 1.44 min lang. en dat lijkt mij ook niet erg te kloppen. zo staan er in de rekening ook telefoonberichten die beginnen om 20:34 en 1:44 min lang duren en dan om 20:36 weer naar dat nummer voor 0.43 min lang, dit gebeurd wel een stuk of 8-10x. dus weer elke keer afronden tot een minuut en het starttarief erbij.

Klachtenbrief gestuurd van 1 a4tje lang. dus afwachten maar weer.
dat is alleen de berichten centrale die hem aflevert niks mis mee
alleen veel mensen melden zich ergens aan en klagen naderhand
Deze topic door mij begonheeft doch enkele reactie opgeleverd. Jammer genoeg moeten wij gedupeerde wel de rekening betalen.
Ik heb die nummer 0653131313 geblokkeerd en zie daar....mijn rekeningen zijn lager geworden en heb geen hinder van hun meer.
Debitel is nu helemaal van kpn en heb mijn abonnement opgezegd. Dus geen debitel, geen Hi, geen KPN!
m.v.g. Robert...niet ingelogd!
vorige bericht was van mij!
re:"dat is alleen de berichten centrale die hem aflevert niks mis mee
alleen veel mensen melden zich ergens aan en klagen naderhand"
Beste man/vrouw, als ik en anderen GÉEN sms (berichten) sturen, hoe kom het dat wij een rekening bekommen voor iets was wij niet doen?? Volgens mijn contract met debitel staat er nergens iets hierover! Dus klagen we terecht tegen deze oplichterij!
M.v.g. Robert!
oke ik ben ook flink genaaid alleen mij rekening is €1200
70 sms net het nummer0653131313   en in drie dagen tijd op 2/3/4augustes voor         €900 i-mode(internet) en dat op dagen in een land waar ik niet was
ik hoop dat er iemand is met wat ervaring hoe te handelen
alvast bedankt
Beste,
Blokker die nummer aub, en u heeft geen klacht meer ...hoop ik!. Ik heb mijn simkaart in een andere toestel ingezet en doe niks meer met dit gsm, dus geen bellen, geen sms niks! Die toestel neem ik mee met mijne nieuwe gsm naar het buitenland (om te controleren) en er wordt nu alleen de abonnement kosten eraf gehaald.
Met mijn nieuwe gsm en abonnement elders dan debitel, heb ik nergens last meer! Mijn vrouw heeft een abonnement bij tele2, gaat ook vaak over de grens naar ons dochter en kleinkind met dito sms verkeer en heeft nog nooit meer moeten betalen dan voor de sms die zij stuurt of ontvangt uit het buitenland!
m.v.g. Robert
0653131313
Dit nummer heb ik in elke toestel geblokkeerd, want schijnbaar zijn er nog meer provider die dit nummer gebruikt!
m.v.g. Robert
Tja 250 Eurie, hele lijsten vanuit Zwitserland soms seconden na elkaar. Door Duitsland heen en terug, alsof we ons suf smsen onderweg. Klacht wordt door KPN Hi laconiek beantwoord met "dan heeft u toch SMSjes verstuurd. Ook op de vraag stuur me maar een lijst met verstuurde smsjes wordt niet ingegaan. Wat opvalt is dat deze klacht alleen bij KPN voorkomt?? Gemiddeld kost het mensen 10 a 20 euro lees ik maal 16.000.000 buitenlandse vakanties (zomer wintersport enz.) en slechts een kwart bij KPN zit... kassa! veertig tot tachtig miljoen beelkaar gejat!
ga nu de geschillencommissie en OPTA maar een briefje sturen, want dit is pure oplichting.
Hallo. Een beetje late reactie misschien, maar ook ik heb een telefoonrekening ontvangen waar telkens het nummer 0653131313 in vermeld wordt onder de kop Bellen/sms vanuit het buitenland. Zag jullie melding op internet en ik zou graag willen weten of jullie hiervoor aktie hebben ondernomen om je geld terug te krijgen en zo ja, op welke manier. Hoop op een antwoord van jullie.
Ons e-mail adres is f.burger5@chello.nl.
Groetjes Ellen
Ook ik kom er net achter dat er smst wordt op 065131313....
hoe kom ik hier vanaf???
Kan ik dit blokkeren????
Ik heb hi abb...
Blokker dat nummer aub, en lees voorgaande reactie op mijn  geopend topic!
m.v.g. Robert, niet ingelogd

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor