Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

DE ZUIDERSTER

Geplaatst door: lissa op: 23-01-2009 12:14
Graag wil ik mijn slechte ervaring delen en u waarschuwen voordat u met bedrijf DE ZUIDERSTER in zee gaat. In juli 2008 bestelde ik een boxspringset ,het ging om boxen met een bonellvering ,een matras en een topper. Eind September was de levering en er zat geen topper bij,na bellen moest ik zelf naar de winkel rijden{Spijkenisse-Barendrecht} om een showroommodel op te halen. Na drie maanden is het matras al compleet doorgezakt en vertoont hobbels en kuilen. In januari bel ik de klantenservice en ga op hun advies naar de winkel waar het wel in orde zal komen....niet! Blijkt dat ik moest mailen met als bijlage foto,s die ik in de winkel ook bij me had. Wel kom ik er in de winkel achter dat mijn vermoeden klopt,namelijk dat ik een ander bed heb ontvangen zonder bonellvering maar met een houten frame met dun laagje schuim ,het is het bed dat ernaast staat dat ik ontvangen heb. Ondertussen komt er een vertegenwoordiger van de fabriek naar mijn matras kijken en hij zegt dat ik van deze goedkope matras niks moet verwachten Inmiddels is begin Januari 2009 een half jaar later mijn topper binnen maar omdat het showroommodel ook verzakt is en de hoes verdraait is zeg ik deze in afwachting van de klachtbehandeling af, ik krijg hiervoor tot mijn verbazing niet het door mij betaalde aankoop bedrag van de topper terug Direkt ook in de mail aan de aftersales vermeld dat ik een fout bed heb ontvangen en jawel er komt reaktie dat de boel verwisseld is en nu mag ik naar Capelle komen dus weer een rit ....Spijkenisse-Capelle aan den Ijssel en terug. Hier geeft de verkoper aan dat ik het door mij gekozen bed niet moet nemen omdat het troep is en hij stelt mij een herkeuze voor,echter staan er alleen maar hele dure bedden waar ik zo,n circa 1000 euro voor moet bijbetalen. Ik bied aan dat ik 500 euro bij kan leggen en hoor later telefonisch hoe en wat. Ik wordt gebeld door de verkoper en hij bied mij een korting op het bed van mijn keuze aan van 10% maar dan nog moet ik dus 942 euro bijbetalen. Ik geef aan dit ik flink ongemak heb geleden en ook een tegemoetkoming verwacht voor de rugpijn en de door mij gemaakte reiskosten en mijn tijd . Hierin komt de verkoper mij niet tegemoet maar laat mij nogmaals naar Barendrecht rijden om een goedkopere keus te maken maar weer komt er een negatieve reaktie op het goedkopere bed want nu krijg ik opeens nog maar 5% korting en komen we weer duurder uit dan de door mij aangeboden 500 bijbetalen. Inmiddels opntvang ik een brief van aftersales dat ik een herkeuze mag maken en direct bij binnenkomst winkel mijn betaalbewijs en aflever bon moet inleveren alvorens ik een keus maak  ,zo zou ik dus geen enkel bewijs meer hebben dus daar trap ik niet in. Verder zegt men in de brief dat alle kosten voor een andere keuze geheel voor mij zijn en dat ik geen aankoopbedrag terug krijg?! Dus weer een rit naar Barendrecht na weer overleg met de verkoper en weer een aantal bedden geprobeerd waar de matrassen allen te hard waren ,ik heb namelijk schouderklachten en mijn man is rugpatient beiden wegen we niet veel en zoeken dus een soepel/zacht matras. Wel zie ik een ander bed maar de korting wordt steeds lager waardoor de Zuiderster mij flink naait en er zelf een slaatje uit wil slaan. Heb gelijk een gemaakte brief laten tekenen door de verkoper voor ontvangst waarin ik verzoek dat de Zuiderster zich aan de leveringsvoorwaarden houdt en mij de aankoopprijs en de gemaakte reiskosten terug betaald. Afwachten dus,heb ze 14 dagen de tijd gegeven........ De service is belabberd ,men geeft toe een fout geleverd te hebben en geeft toe dat de matras een slecht product is maar legt verder het probleem bij de klant neer en probeerd er zelfs nog wat extra euro,s uit te slepen.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor