Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

De longhi Espresso apparaat en reparatie E-care

Geplaatst door: tessa1 op: 29-10-2011 21:50
Ruim 2 jaar geleden hebben wij een Delongi espressoapp. gekocht bij Redcoon. Het apparaat is nu voor de 6e keer kapot. Is nu buiten de garantie en app aangeboden bij Harense Smid. kosten handling € 40,- per 2-9-2011 wordt het app. aangeboden bij E-care. Per 29-10-2011 kon het app. weer opgehaald worden. Totale kosten € 119,- Na 1 kopje koffie bleek het defect niet te zijn gemaakt. Uitgifte van koffie naast uitgifte pijjes opnieuw een derde straal in het midden. Er is van alles vervangen maar is niet gemaakt. Dit is al de zoveelste slechte ervaring met E-care en moet ik nu weer 2 maanden wachten met extra kosten? Ik wil nooit nooit meer een De longhi door de slechte service van E-care. Ga nu Redcoon aansprakelijk stellen voor ondeugdelijk apparaat!!!
Reactie door webcare holland op 31-10-2011 13:00
Beste tessa1, Een vervelende situatie dat je apparaat weer defect is. Je hebt groot gelijk om redcoon aan te schrijven, maar ik zou ook de importeur Delonghi informeren. Ze hebben de service aan E-care uitbesteed, als ze geen klachten krijgen denken ze dat het goed gaat. Ik weet zeker dat Delonghi u een goed antwoord gaat geven. Delonghi Breda, Claudius Prinssenlaan 128A 4818CP Breda telefoon 076-5233600 Heel veel succes. Webcare Holland
Reactie door tessa1 op 31-10-2011 20:10
Heb inmiddels een klacht gestuurd naar Redcoon, E-care en een afschrift naar DeLonghi met ook aan hen de vraag om te reageren. Ook de Harense Smid heb ik aangeschreven,omdat zij het apparaat hebben aangenomen en in reparatie hebben genomen. Vervolgens besteden ze het uit aan E care zonder ons hiervan op de hoogte te stellen. De rekening van reparatie staat op naam van de Harense Smid, maar nu het fout gaat zeggen ze dat E- care fout is en dat zij dit soort casussen aan het verzamelen zijn. Mede omdat zij ook slechte ervaringen heben met E care. Maar de rekening staat wel op naam van de Harense Smid waar ik € 120,- aan moest betalen incl handling kosten van 40 euro. Geld kreeg ik niet terug en nu moet ik maar weer afwachten wat het gaat worden. De Harense Smid stuurt het apparaat nu weer terug naar E care. Dit wordt een lange ademtocht om je recht te krijgen in consumentenland. Maar ik ken dit vanuit mijn werk, dus de strijdvlag staat nu hoog in top. Webcare Holland bent u misschien werkzaam bij DeLonghi u lijkt overtuigd dat zij een goed antwoord gaan geven.....
Reactie door kontakkie op 20-11-2011 22:01
ik denk als u op dit forum zoekt u nog meer slechte ervaringen over Delonghi tegen zult komen.
Reactie door tessa1 op 30-11-2011 19:58
Inmiddels is nu mijn Delonghi vol automatisch espressoapparaat nu al 3 maanden in reparatie. Er moet nu een nieuw deurtje in. E care reageert niet op de klacht. De importeur De Longhi heeft mij als genoegdoening ontkalkingsmiddel gestuurd??!! Hoe zuur of zout is dit,want ik heb geen apparaat om te ontkalken!! Redcoon, waar het apparaat is gekocht, wacht af tot dat apparaat is gerepareerd en zal dan bezien of er een tegemoetkoming mogelijk is. Het is moeilijk in consumentenland. Senseo went zo wel weer. EEn ding zeker nooit nooit meer een Delonghi espressoapparaat. Hierbij eene koude douche voor Redcoon, Delonghi Breda, E care. Iedereen wijst naar elkaar zonder een adequate oplossing te bieden. Brrrrrrrrrrrr. OOk de Harense Smid waar ik het app.in reparatie heb aangeboden en al reeds 120 euro heb betaald wast zijn handen in onschuld, zij geven E care de schuld, terwijl de reparatiebon toch echt op naam stat van de harense Smid.
Reactie door peterjansen44 op 07-12-2012 15:08
netjes antwoord webcare!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!