Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

D-reizen - uitverkoop?? Vergeet het maar - lokkertjes noemen wij het!

Geplaatst door: uilenburg op: 25-05-2012 11:47
Deze week EEN UITVERKOOP-REIS geboekt bij D-reizen. 3 weken naar Gran Canaria, 5 sterren heeft het hotel en aan zee. We waren super blij! Na een niet rooskleurig jaar voor ons kwam dit koopje langs. Even overleggen en boeken maar! We moesten € 90 aanbetalen en hebben dat direct gedaan. We kregen per mail bevestiging en printen de papieren uit. We moesten zes weken van te voren nog het restbedrag betalen en op de papieren stond verder vermeld dat de prijs nog iets kan afwijken maar niet veel. Kregen we een telefoontje! De reis was verkeerd geprijsd op internet! Hoezo verkeerd geprijsd, het was toch uitverkoop bij D-reizen? D-reizen heeft actie ondernomen en de gehele site verwijderd van internet en de volgende mededeling per mail: de reis kan voor die prijs niet meer worden geboekt! Verbazingwekkend. We konden zelfs kiezen uit verschillende data om te vertrekken en nog wel vanaf Groningen. We waren beduusd en verwonderd. Aan het eind van de middag deelde een medewerkster van D-reizen ons telefonisch mee dat ze ook niet een alternatief konden vinden voor die prijs of iets hoger. Ze hebben het aanbetalingsbedrag inmiddels teruggestort, maar wij STAAN MET LEGE HANDEN – d-reizen wijst nu met de vinger naar Holland International, maar HEBBEN WIJ DAAR EEN BOODSCHAP AAN? Daar gaat onze droomreis, bedankt D-reizen en Holland International. Staan we in ons recht met de uitgeprinte papieren? Iemand eenzelfde ervaring? Graag reactie. Wiebe en Tjitske Idsinga Leeuwarden.
Reactie door d-reizenwebcare op 25-05-2012 12:04
Beste heer en mevrouw Idsinga, Wij verzoeken u vriendelijk uw persoonlijke gegevens per email te sturen naar webcare@d-reizen.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op. Met vriendelijke groet, D-reizen webcare
Reactie door valerius-2 op 25-05-2012 12:29
TS Laat is van u horen wat ze te vertellen hebben.
Reactie door zoekster op 25-05-2012 12:45
Quote: d-reizenwebcare schreef op vrijdag 25 mei 2012, 12:04: Beste heer en mevrouw Idsinga, Wij verzoeken u vriendelijk uw persoonlijke gegevens per email te sturen naar webcare@d-reizen.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op. Met vriendelijke groet, D-reizen webcare einde Quote D-reizen, in plaats van hier een persoonlijke uitwisseling van te maken, zou het ook wel prettig zijn als u hier uw handelswijze wat nader uitlegt. Er zijn meer mensen die een reis willen boeken en we zijn allemaal wel nieuwsgierig in hoeverre D-reizen betrouwbaar is. Ook een vriendelijke groet!
Reactie door uilenburg op 25-05-2012 15:32
D-reizen heeft gebeld en probeerde nogmaals de fout die in de boeking was uit te leggen, maar ze hebben geen alternatief voor mij en wensten me fijne pinksterdagen! Ja, zo gaan soms de dingen, jammer dat zo'n grote reisorganisatie je niet eens een alternatief kan aanbieden en heel wel heel snel de schuld geeft aan Holland International en geen excuus kan eraf. Ik denk na over vervolgstappen!
Reactie door d-reizenwebcare op 25-05-2012 15:51
Ondanks dat D-reizen probeert een zo actueel mogelijk aanbod te tonen op de website, is de reis die onze klanten wensten te boeken getoond met onjuiste prijzen. Wij betreuren dit zeer en bieden onze klanten hiervoor onze oprechte excuses aan. Het is helaas niet mogelijk voor deze prijs een alternatieve reis aan te bieden, daar er sprake was van een kennelijke fout. Het betrof hier een 22-daagse vliegreis naar Gran Canaria in een 5* hotel in het hoogseizoen tegen een prijs van € 217,- per persoon op basis van logies met ontbijt. D-reizen is zich er goed van bewust dat het belangrijk is de juiste prijzen te tonen, het is geenszins onze bedoeling onze klanten te misleiden. Met vriendelijke groet, D-reizen webcare
Reactie door zoekster op 25-05-2012 16:17
Quote: d-reizenwebcare schreef op vrijdag 25 mei 2012, 15:51: Ondanks dat D-reizen probeert een zo actueel mogelijk aanbod te tonen op de website, is de reis die onze klanten wensten te boeken getoond met onjuiste prijzen. D-reizen is zich er goed van bewust dat het belangrijk is de juiste prijzen te tonen, het is geenszins onze bedoeling onze klanten te misleiden. Met vriendelijke groet, D-reizen webcareeinde Quote Bedankt voor het terugkoppelen, dat is netjes. Als ik dit zo lees is, dan kun je inderdaad niet verwachtien dat je in het hoogseizoen voor 217,- pp 3 weken op Gran Canaria in een 5 sterren hotel kan zitten. Aan de andere kant als iemand leest UITVERKOOP! kun je natuurlijk denken dat je nou net die geluksvogel bent, die een prachtige aanbieding te pakken heeft. Het zou een mooi gebaar zijn aan Uilenburg als u hen een stel koritingsbonnen zou aanbieden, omdat het voor deze familie, wiens droomreis nu in het water is gevallen, wel erg zuur is.
Reactie door zoekster op 25-05-2012 16:21
O ik zie dat ze Wiebe en Tjitske Idsinga heten. Kom op D-reizen, maak een gebaar aan dit Friese stel! met vriendelijke groet.
Reactie door uilenburg op 25-05-2012 16:23
D-reizen redt zich er zo mooi uit - op mijn boekingsformulier staat het volgende zwart op wit: ik citeer: "Op dit moment kunnen wij de definitieve prijs niet opvragen bij de touroperator. Er is een kleine kans dat de prijs nog wijzigt. Wij nemen in dat geval altijd telefonisch contact met u op. Voor uw vakantie met het totaalbedrag van 458,50 dient u nu 70 aan te betalen. etcetc. overzicht gegevens staan vermeld en overzicht van de vakantie. Zaterdag 14 juli - zaterdag 4 augustus in hotel radisson blu spanje, vliegreis, 2-persoonskamer logies/ontbijt" Maar ach, D-reizen is ook een bemiddelingsorgaan. Tip: kopieer de bestemming en google, je prijs is dan lager.
Reactie door naitsoezn op 25-05-2012 16:25
Quote: zoekster schreef op vrijdag 25 mei 2012, 16:17: Quote: d-reizenwebcare schreef op vrijdag 25 mei 2012, 15:51: ...einde Quote Bedankt voor het terugkoppelen, dat is netjes. Als ik dit zo lees is, dan kun je inderdaad niet verwachtien dat je in het hoogseizoen voor 217,- pp 3 weken op Gran Canaria in een 5 sterren hotel kan zitten. Aan de andere kant als iemand leest UITVERKOOP! kun je natuurlijk denken dat je nou net die geluksvogel bent, die een prachtige aanbieding te pakken heeft. Het zou een mooi gebaar zijn aan Uilenburg als u hen een stel koritingsbonnen zou aanbieden, omdat het voor deze familie, wiens droomreis nu in het water is gevallen, wel erg zuur is.einde Quote Bullsh*t... Ze hadden aan het begin van deze week net zoveel als aan het eind van deze week: niets. Het is niet zo dat er maanden tussen boeking en annulering zat waardoor er nu geen reizen meer te boeken zijn. He is inderdaad absoluut zuur dat je niet voor 217 euro pp 3 week in een 5-steren hotel kunt zitten, maar dat is het voor jou en mij en de rest van Nld ook....
Reactie door zoekster op 25-05-2012 16:36
@naitsoesn, objectief gezien heb je helemaal gelijk, maar ik had die droom niet, ik had geen boekingsformulier in handen. Aan het eind van de week waren ze een illusie armer, daarin verschillen ze van mij en jou. Geen argument misschien, maar ik gun ze wel een voordeel wat mij niet ten deel valt. @uilenburg, uit uw citaat kan ik alleen maar halen dat D-reizen conform de voorwaarden hebben gehandeld. Zij hebben gezegd dat de prijs nog gewijzigd kon worden en ze hebben gebeld.
Reactie door jorisw op 25-05-2012 16:37
Quote: valerius-2 schreef op vrijdag 25 mei 2012, 12:29: TS Laat is van u horen wat ze te vertellen hebben.einde Quote Laat EENS van u horen....
Reactie door zoekster op 25-05-2012 16:39
Quote: jorisw schreef op vrijdag 25 mei 2012, 16:37: Quote: valerius-2 schreef op vrijdag 25 mei 2012, 12:29: TS Laat is van u horen wat ze te vertellen hebben.einde Quote Laat EENS van u horen....einde Quote Als je iedereen die een taalfout maakt gaat verbeteren, dan kun je wel aan de gang blijven.
Reactie door uilenburg op 25-05-2012 16:42
Ach het is nu een principe-kwestie aan het worden. Ze hebben niet volgens de voorwaarden gehandeld, want ze hebben ons niet binnen 2 uur gebeld, zelfs niet binnen 1 dag. N.a.v. een mail hebben ze ons de volgende dag pas laat in de middag gebeld en uitleg gegeven van de fout die Holland International heeft gemaakt. Ik zal jullie hier niet vermoeien met het gehele dossier. Daar is het te mooi weer voor! Wordt wel vervolgd.
Reactie door saunafreakje op 25-05-2012 16:47
Dit gelijk haal je nooit. 3 weken in het hoogseizoen all inclusive voor 217 euro is geen redelijke aannemelijke prijs. Dat is hetzelfde als Wehkamp op hun site een dure flatscreen aanbied voor 100 euro die normaal 1000 euro zou moeten kostten. Dan kan je ervan uitgaan dat het om een fout gaat. Wehkamp is dan niet verplicht om te leveren. Zo is D-reizen in deze ook niet verplicht om deze reis voor die prijs te leveren. 217 euro.... daarvan kun je niet eens met je tent een week op een camping staan.
Reactie door uilenburg op 25-05-2012 17:04
Kan best zijn saunafreakje, maar er werd niet 1 maar wel 8 van die reizen aangeboden en dan denk je echt, zo in deze crisistijd willen ze een paar leuke reizen weggeven. Maar laten we de discussie op dit platform maar sluiten. Dat lijkt me beter. Fijne pinksterdagen iedereen, het wordt vervolgd. Ik ga met dossier het verderop zoeken!
Reactie door abarth op 25-05-2012 17:10
Quote: uilenburg schreef op vrijdag 25 mei 2012, 17:04: Kan best zijn saunafreakje, maar er werd niet 1 maar wel 8 van die reizen aangeboden en dan denk je echt, zo in deze crisistijd willen ze een paar leuke reizen weggeven. Maar laten we de discussie op dit platform maar sluiten. Dat lijkt me beter. Fijne pinksterdagen iedereen, het wordt vervolgd. Ik ga met dossier het verderop zoeken! einde Quote Houdt ons op de hoogte maar ik geef u geen kans
Reactie door uilenburg op 25-05-2012 17:45
En nog even ter aanvulling, het is natuurlijk echt D-reizen zelf die klanten op een dwaalspoor brengt, op hun eigen homesite staan steeds wisselende marketingteksten met kreten als "stuntprijzen", "weekknaller" met daaronder de veelbelovende tekst "dit kan niet waar zijn" ! Kijk als je zo adverteert is het logisch dat als je een keus kan maken uit zeer vele goedkope reisjes, dat je dan natuurlijk niet denkt aan een tikfoutje. Bovendien zitten er vele mensen die toch die sites met aanbiedingen constant checken, neem ik aan, ze kwamen uiteindelijk zelf met hun beroemde "prijscheck", nergens goedkoper dan bij D-reizen. Verder vind je op hun homesite teksten als "in prijs verlaagd", "laagste prijsgarantie", "geen onzinnige toelagen" en "minimale boekingskosten". En steeds "de beste aanbieding voor de laagste prijs". Tenslotte ; "lastminutes met hoge kortingen" en "2 weken vakantie, één week betalen". Met al deze marketingkreten die D-reizen zelf gebruikt is het natuurlijk logisch dat wij niet aan een tikfout hebben gedacht bij het boeken van deze reis, immers het leek goedkoop, en dat zeggen ze in vele woorden steeds zelf ook!
Reactie door saunafreakje op 25-05-2012 23:53
hahaha het leek goedkoop...... word eens wakker. En bij wie ga je het hogerop zoeken? Bij de Geschillencommissie? Die lachen je vierkant uit.
Reactie door valerius-2 op 26-05-2012 00:25
Nee inderdaad hier kan u nergens verhaal ophalen, op fouten die gemaakt zijn door de prijs is het onmogelijk om nog gelijk te krijgen. Zals al eerder over geschreven is. Jammer voor U het was best leuk geweest als het door was gegaan.
Reactie door uilenburg op 03-06-2012 10:56
Er komt een vervolg …. benieuwd? Lees straks mee …..
Reactie door empyria op 04-06-2012 06:56
steeds wisselende marketingteksten met kreten als "stuntprijzen", "weekknaller" met daaronder de veelbelovende tekst "dit kan niet waar zijn" ! En dat is het ook niet...dus geen misleiding...:-p
Reactie door jorisw op 04-06-2012 08:24
Quote: zoekster schreef op vrijdag 25 mei 2012, 16:39: Quote: jorisw schreef op vrijdag 25 mei 2012, 16:37: Quote: valerius-2 schreef op vrijdag 25 mei 2012, 12:29: TS Laat is van u horen wat ze te vertellen hebben.einde Quote Laat EENS van u horen....einde Quote Als je iedereen die een taalfout maakt gaat verbeteren, dan kun je wel aan de gang blijven.einde Quote Dit is geen taalfout zoals verkeerde vervoegingen of een tikfout. Dit is gewoon totaal verkeerd woordgebruik. Wat er nu staat betekent domweg helemaal niets. Die zin valt geeneens te ontleden.
Reactie door zoekster op 04-06-2012 09:14
Quote: jorisw schreef op maandag 4 jun 2012, 08:24: Quote: zoekster schreef op vrijdag 25 mei 2012, 16:39: Quote: jorisw schreef op vrijdag 25 mei 2012, 16:37: Quote: valerius-2 schreef op vrijdag 25 mei 2012, 12:29: TS Laat is van u horen wat ze te vertellen hebben.einde Quote Laat EENS van u horen....einde Quote Als je iedereen die een taalfout maakt gaat verbeteren, dan kun je wel aan de gang blijven.einde Quote Dit is geen taalfout zoals verkeerde vervoegingen of een tikfout. Dit is gewoon totaal verkeerd woordgebruik. Wat er nu staat betekent domweg helemaal niets. Die zin valt geeneens te ontleden. einde Quote Nou èn, als je al die mensen wilt gaan verbeteren die verkeerd woordgebruik hebben, dan blijf je bezig. 'Hun hebben mijn dat geflikt'. Hoe vaak ik dat soort dingen hier niet lees. Er komen hier mensen van allerlei pluimage, soms is het ploeteren en moet je er met een beetje geluk wijs uit zien te worden Soms moet je drie keer vragen wat ze nu eigenlijk bedoelen, het is niet anders. Dus luister is ventje, we motten ut ermee doen:-) Hoop dat je een beetje gevoel voor humor hebt.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!