Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

CVT Keukens (DMG) "Service tot aan de voordeur" !!!

Geplaatst door: jokra67 op: 02-02-2013 17:35
Goede service bij het kopen, maar zeer slechte service na aflevering. Composiet Taupe mat werkblad gekocht als niet extra onderhoudsgevoelig, maar in gebruik zeer onderhoudsgevoelig met zeer moeilijk tot niet te verwijderen plekken. Na een lange tijd van touwtrekken met CVT blijft het ons probleem. Hieronder ons verhaal In April 2011 is onze keuken geplaatst door CVT keukens Tilburg. Daags na plaatsing hebben wij een klacht ingediend over het werkblad (composiet Taupe mat) van Royal Stone. Blad zal vol met vlekken die niet te verwijderen waren. Op 19 April is een inspecteur langs geweest en deze heeft de vlekken ook geconstateerd. Op 6 JUni 2011 is hij met een medewerker van Royal Stone teruggekomen om het werkblad te behandelen, echter zonder resultaat. Wederom direct contact opgenomen met CVT, om op 23 Augustus weer bezoek te krijgen van een inspecteur van CVT. Deze constateerde wederom de vlekken en heeft het blad nogmaals gereinigd. Zonder resultaat, maar met meer vlekken. De fles die hij op het werkblad liet staan heeft een kring achtergelaten die niet te verwijderen is. Wederom contact opgenomen met CVT. Op 29 Augustus ontvingen wij een brief met daarin de opmerking dat we ons beter op de hoogte hadden moeten stellen van de eigenschappen van het werkblad. Dit is gebeurd en we hebben het werkblad op advies van de verkoper genomen. Hem is expliciet naar de eigenschappen van het werkblad gevraagd en was volgens zijn zeggen niet veel vlekgevoeliger dan een glanzend composiet. Ik neem aan dat je op de expertise van een verkoper af mag gaan. Hij had volgens eigen zeggen hetzelfde blad in zijn eigen keuken. Het is niet mogelijk om een rubber matje op het werkblad te leggen, omdat dit alleen maar vlekken achterlaat.Waterdruppels dien je meteen te verwijderen, omdat je anders ze met veel zeer veel moeite verwijderd krijgt. Flessen frisdrank laten kringen achter die met moeite te verwijderen zijn. Dan benoem ik nog niet de plekken die je krijgt bij het koken. Allemaal normaal volgens CVT en ontkennen de uitspraken van de verkoper door te zeggen dat dit niet meer te achterhalen valt. Wij zijn hierop naar de showroom van CVT gegaan en constateerde dat er nu op de stalen van het werkblad stickers waren geplaatst met de opmerking dat dit werkblad extra vlekgevoelig was. Vreemd. Hier CVT geconfronteerd en we kregen een offerte om ons werkblad te laten vervangen à 2500 euro exclusief montage. 14 September 2011 de offerte schriftelijk afgewezen. Hierbij een begeleidend schrijven gedaan met een opsomming van de klachten.. Hierop hebben we vervolgens geen reactie op terug ontvangen, om in Mei 2012 weer contact op te nemen . We kregen nu de vestigingsmanager te spreken die ons tegemoet kwam door een offerte te maken voor een vervangend blad á 3150 euro. Geweigerd, Zo sleept het geheel zich door tot September 2012 waarin we weer een offerte ontvangen van 2800 euro. Wederom geweigerd en gezegd dat we niets bij wilden leggen. Uiteindelijk zijn ze ons tegemoet gekomen tot een bedrag van 1000 euro. Dit hebben we bereikt met zeer veel uren van inspanning en energie. Deze offerte hebben we ook geweigerd. Verder wilden ze ons niet tegemoet komen. Gezegd dat we verder stappen gingen ondernemen en dat we tolerant en geduldig genoeg zijn geweest. Hopelijk zijn er via dit forum nog mensen die ons een advies kunnen geven in wat we nog kunnen doen om CVT toch te kunnen bewegen om dit probleem goed op te lossen met vriendelijke groet
Reactie door paertsz op 03-02-2013 14:50
Beste, Hebben jullie bij de aanschaf van de keuken een onderhoudsbijlage geparafeerd en meegekregen?
Reactie door tijger1 op 03-02-2013 17:51
Dat u af gegaan bent op het verhaal van de verkoper dat hij het blad ook in zijn eigen keuken had, toont aan dat u erg naïef geweest bent. Dat klets verhaal hoor je in elke winkel om maar iets te verkopen. Is die keukenboer niet aangesloten bij een geschillencommissie? Als ik op de site van dat spul kijk, zou het juist heel weinig onderhoud vergen. U hebt toch sowieso 5 jaar garantie van Royal Stone? Het is nu 2013, hebt u het al die tijd verder op zijn beloop gelaten?
Reactie door jokra67 op 03-02-2013 22:12
Quote: paertsz schreef op zondag 3 feb 2013, 14:50: Beste, Hebben jullie bij de aanschaf van de keuken een onderhoudsbijlage geparafeerd en meegekregen? einde Quote Bij aflevering van de keuken heb je een bijlage hoe het blad te onderhouden gekregen. Dit zit er standaard bij. Verder hebben wij niets ontvangen.
Reactie door jokra67 op 03-02-2013 22:18
Quote: tijger1 schreef op zondag 3 feb 2013, 17:51: Dat u af gegaan bent op het verhaal van de verkoper dat hij het blad ook in zijn eigen keuken had, toont aan dat u erg naïef geweest bent. Dat klets verhaal hoor je in elke winkel om maar iets te verkopen. Is die keukenboer niet aangesloten bij een geschillencommissie? Als ik op de site van dat spul kijk, zou het juist heel weinig onderhoud vergen. U hebt toch sowieso 5 jaar garantie van Royal Stone? Het is nu 2013, hebt u het al die tijd verder op zijn beloop gelaten?einde Quote Voor wat betreft de opmerking van de verkoper, hebben we zelfs foto's gezien van zijn keuken met zijn gezin erop. Lijkt me erg ver gaan om dit als verkoop truc te hanteren. Wij zijn niet alleen op de verkoper afgegaan, maar hebben ook op internet info gezocht en zo als u zelf al zegt vergt het blad weinig onderhoud. CVT is aangesloten is aangesloten bij de geschillencommissie en wij zijn in 2013 nog steeds bezig met CVT.We hebben een offerte ontvangen die tot maart 2013 geldig is om voor 1000 euro een ander blad te laten plaatsen, maar dit is voor ons na het aanschafbedrag geen offerte. Wij willen het gratis. De fout ligt bij hen en ze spelen het balletje steeds terug zodat het ons probleem wordt.
Reactie door tijger1 op 03-02-2013 22:37
Ik zou zeggen, breng het dan voor die geschillencommissie. U bent bijna twee jaar verder met niets dan ergernis. Dat moet een keer afgewikkeld worden en ophouden. Zo kunt u toch niet genieten van uw nieuwe keuken. En over die foto van de verkoper blijf ik mijn bedenkingen houden.
Reactie door zoekster op 03-02-2013 23:09
Ik zou er eerst maar eens een aangetekende brief met ontvangstbewijs aan wijden met daarin 1) het probleem met de werkblad al meteen na aankoop, 2) wat de verkoper u heeft verteld bij de koop,3) wat u als oplossing wilt. Maak ook foto's van het werkblad. Vertel dat u het blad heeft behandeld volgens de voorschriften (ik neem aan dat u dat heeft gedaan.) en dat u totaal niet bent ingelicht over de kwetsbaarheid van het werkblad. Juist het tegendeel. Stel uw eis en vraag om een schriftelijke reactie binnen 2 weken. (zelf kopie bewaren) Dan zien waar ze mee komen. Wat ik me afvraag hoeveel heeft u voor dat werkblad betaald? Heeft u daar een indicatie van via de specificatie van de koopovereenkomst van de keuken? Heeft u toen een garantie op de keuken of het werkblad gekregen? Als dit moet gaan via non-conformiteit (= wettelijke garantie, heeft niets met gewone garantie te maken), dan moet u binnen 2 jaar uw eis hebben gesteld. De aanspraak op conformiteit is nl 2 jaar geldig, daarna houdt dat op. Dat is echter wel te stuiten, dan moet je binnen die 2 jaar met een directe eis komen. Daarna heeft u weer 2 jaar om met het probleem verder te gaan. (dit kunt u daarom het beste met een aangetekende brief doen) Als u geen idee hebt wat ik met non-conformiteit bedoel, dan kunt u altijd bellen met het juridisch loket, daar leggen ze het u wel uit. 0900 8020 Als u er niet uitkomt met de verkoper en u weet zeker dat u gelijk heeft, is de geschillencommissie een goed idee. Zorg dan wel dat u uw zaakjes goed op orde heeft. Geschillencommissie heet onpartijdig te zijn, ik zelf ben ervan overtuigd dat een rechter veel onpartijdiger is, maar een rechtsgang is kostbaar. Tenzij u een rechtsbijstandverzekering hebt.
Reactie door zoekster op 03-02-2013 23:51
Nog even ter verduidelijking. Wat ik bedoel met binnen 2 jaar moet de eis zijn gesteld ; zodra je hebt gemeld dat het product niet goed is bij de verkoper(dat moet overigens binnen 2 maanden na constatering van het probleem) , heb je 2 jaar de tijd om tot een oplossing te komen om het product weer conform te krijgen, dwz volgens de koopovereenkomst te krijgen. Dat kan dus gestuit worden, zoals ik al eerder vertelde.
Reactie door kamphuysen op 04-02-2013 17:00
Als dit moet gaan via non-conformiteit (= wettelijke garantie, heeft niets met gewone garantie te maken), is Nwb 7-17 toch? En we spreken wel over dmg toch? Moet op te lossen zijn..
Reactie door jokra67 op 04-02-2013 23:34
Quote: zoekster schreef op zondag 3 feb 2013, 23:09: Ik zou er eerst maar eens een aangetekende brief met ontvangstbewijs aan wijden met daarin 1) het probleem met de werkblad al meteen na aankoop, 2) wat de verkoper u heeft verteld bij de koop,3) wat u als oplossing wilt. Maak ook foto's van het werkblad. Vertel dat u het blad heeft behandeld volgens de voorschriften (ik neem aan dat u dat heeft gedaan.) en dat u totaal niet bent ingelicht over de kwetsbaarheid van het werkblad. Juist het tegendeel. Stel uw eis en vraag om een schriftelijke reactie binnen 2 weken. (zelf kopie bewaren) Dan zien waar ze mee komen. Dank u gaan we zo doen. Wat als ze nergens mee komen? Wat ik me afvraag hoeveel heeft u voor dat werkblad betaald? Heeft u daar een indicatie van via de specificatie van de koopovereenkomst van de keuken? Heeft u toen een garantie op de keuken of het werkblad gekregen? Keukenblad heeft ongeveer 3200 euro gekost en er was garantie op de keuken en werkblad. Als dit moet gaan via non-conformiteit (= wettelijke garantie, heeft niets met gewone garantie te maken), dan moet u binnen 2 jaar uw eis hebben gesteld. De aanspraak op conformiteit is nl 2 jaar geldig, daarna houdt dat op. Dat is echter wel te stuiten, dan moet je binnen die 2 jaar met een directe eis komen. Daarna heeft u weer 2 jaar om met het probleem verder te gaan. (dit kunt u daarom het beste met een aangetekende brief doen) Als u geen idee hebt wat ik met non-conformiteit bedoel, dan kunt u altijd bellen met het juridisch loket, daar leggen ze het u wel uit. 0900 8020 Dit gaan we zeker doen .einde Quote
Reactie door zoekster op 05-02-2013 00:16
Als ze nergens mee komen, dan moet u uw zaak hard zien te maken. Daar bent u eigenlijk al mee bezig door ze een aangetekende brief te sturen. Ik moet eerlijk zeggen, het lijkt me volslagen absurd als een werkblad na een paar dagen kringen vertoond en geen water verdraagt. Het meest simpele werkblad moet daar tegen bestand zijn. Dat ze zelf 2 keer langs geweest zijn om het blad te bewerken, zegt m.i. dat ze het zelf ook niet normaal vonden. Anders hadden ze meteen wel gezegd dat het nu eenmaal zo hoorde. En dan later schrijven dat u zich beter had moeten verdiepen in de eigenschappen van het werkblad is erg ongeloofwaardig. Nu eerst maar afwachten hoe ze op uw brief reageren, u kunt hem tevens versturen per mail, maar absoluut per aantekende brief. Vertel ook in uw brief dat u als u hier samen niet uitkomt u óf naar de Geschillencommissie gaat, óf gerechtelijke stappen overweegt. Vergeet niet de brief te dateren, de datum van koop te vermelden en de behandelingen die niets hebben geholpen. En verder alle punten die ik al eerder heb genoemd. Succes! (laat u nog van u horen als u een reactie van CVT krijgt?)
Reactie door zoekster op 05-02-2013 09:25
Om u een houvast te geven, kunt u gebruik maken van de volgende voorbeeldbrief klik HIER Zie het als een kapstok waarbij u de brief met uw eigen argumenten omkleedt. Over herstellen hoeft u het niet meer te hebben (dat bleek een heilloze weg), u hebt het dan alleen over vervanging. Of u nu ook met de eis komt om anders de koopovereenkomst te ontbinden, kunt u zelf overwegen. U kunt ook eerst een vervanging eisen en zien waar CVT mee komt. En ontbinding van de koopovereenkomst eisen in een tweede brief, als de (bijna) kosteloze vervanging van het werkblad niet lukt. Ontbinding houdt in dat CVT het werkblad terugkrijgt en u het geld dat u voor het werkblad heeft betaald.HIER
Reactie door jokra67 op 17-03-2013 11:45
Quote: Succes! (laat u nog van u horen als u een reactie van CVT krijgt?) einde Quote 15-3-2013 een reactie van CVT keukens gehad. De reactie is als volgt. "Zoals reeds in eerdere correspondentie aangegeven betreurt CVT keukens het dat uw keuze voor een composiet gezoet werkblad niet aan uw verwachtingen voldoet. Ook in eerdere correspondentie zijn de eigenschappen en onderhoud van een gezoet blad uitvoerig ter sprake gekomen. CVT keukens handhaaft dan ook haar standpunt zoals eerder vermeld." CVT blijft het probleem bij ons leggen. De argumenten die ze nu in hun reactie geven zijn onjuist. Wij hebben nooit uitvoerig de eigenschappen en onderhoud van het werkblad ontvangen of zijn ter sprake gebracht. Ontkenning van het probleem is het enige wat wij van CVT hebben ontvangen. Wat nu?
Reactie door jokra67 op 17-03-2013 11:45
Quote: zoekster schreef op dinsdag 5 feb 2013, 00:16: Als ze nergens mee komen, dan moet u uw zaak hard zien te maken. Daar bent u eigenlijk al mee bezig door ze een aangetekende brief te sturen. Ik moet eerlijk zeggen, het lijkt me volslagen absurd als een werkblad na een paar dagen kringen vertoond en geen water verdraagt. Het meest simpele werkblad moet daar tegen bestand zijn. Dat ze zelf 2 keer langs geweest zijn om het blad te bewerken, zegt m.i. dat ze het zelf ook niet normaal vonden. Anders hadden ze meteen wel gezegd dat het nu eenmaal zo hoorde. En dan later schrijven dat u zich beter had moeten verdiepen in de eigenschappen van het werkblad is erg ongeloofwaardig. Nu eerst maar afwachten hoe ze op uw brief reageren, u kunt hem tevens versturen per mail, maar absoluut per aantekende brief. Vertel ook in uw brief dat u als u hier samen niet uitkomt u óf naar de Geschillencommissie gaat, óf gerechtelijke stappen overweegt. Vergeet niet de brief te dateren, de datum van koop te vermelden en de behandelingen die niets hebben geholpen. En verder alle punten die ik al eerder heb genoemd. Succes! (laat u nog van u horen als u een reactie van CVT krijgt?) einde Quote
Reactie door zoekster op 17-03-2013 12:59
Of u gaat naar de geschillencommissie wonen KLIK Leest u vooral goed de brochure door, let op het inschrijfgeld en de termijnen. Ik vraag me af of de drie maandentermijn is verstreken. Daarbij is van belang Als u de klachttermijn(en) heeft overschreden, kan de Commissie - wanneer de ondernemer daarom verzoekt - besluiten geen inhoudelijke uitspraak over uw klacht te doen. De Commissie zal op dat verzoek niet ingaan, als zij van mening is dat het niet naleven van de termijn(en) u niet te verwijten is Veel beter zou het zijn om naar de rechter te gaan, dan heeft u echt een onafhankelijk oordeel. Daarbij is het te hopen dat u een rechtsbijstandverzekering heeft. Indien niet, neem dan contact op met het juridisch loket, bel 0900 8020 of ga langs KLIK Advies is gratis! Neem alle schriftelijke uitwisseling en papieren ivm deze zaak mee. Heel jammer dat u er niet met ze bent uitgekomen. Maar de DMG club heeft helaas een slechte reputatie.KLIKbrochure KLIK
Reactie door aheuvelink op 11-10-2013 16:10
Zou je contact met mij op willen nemen, ik heb een dergelijk probleem ook met royal stone en vlekken in een keukenblad die aan mij verweten worden... en weigeren tot herstel. adem_heuvelink@hotmail.com

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor