Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

coop is de slechtste supermarkt

Geplaatst door: annelies1963 op: 24-06-2011 11:53
Ik ben erg ontevreden over de coop aan de Meewerderweg in Groningen. Allereerst zijn de prijzen hoog, maar de kwaliteit laag. Groenten en fruit zijn van b-kwaliteit en zitten vol bruine plekken, als je een zakje ijsbergsla opent komt er een geur uit van een rottende bloemkool. Er is geen aanspreekpunt voor klachten hierover, er zijn alleen cassieres die het ook niet weten. Winkelkarretjes zijn er bijna niet, op zaterdagochtend kan je een kwartier wachten tot je er een te pakken hebt. De gangpaden staan vol met dozen en kratten, veel artikelen zijn altijd uitverkocht zoals het brood. Acties zijn bijzonder gierig, een zegeltje per 15 euro voor het gratis boodschappenpakket, je moet zoveel zegels hebben dat bijna niemand het haalt. Er is ook geen contactadres op de website, bel de fabrikant maar op is de boodschap. En steeds krijg ik mails "bij coop bent u de baas" staat er dan in. Als ik de baas was zou ik de tent sluiten.
Reactie door beorn op 24-06-2011 12:21
Annelies1963, Je zou eens kunnen proberen om contact op te nemen met het hoofdkantoor van de Coop. Deze is in Velp gevestigd, zie hieronder de contact gegevens: Coop Supermarkten Markweg 8 6883JM Velp gld 026-7999666 Veel succes, Beorn
Reactie door sonjaatje op 24-06-2011 12:24
Ik ga eens in de zoveel tijd naar de Coop in Rijswijk omdat ik dan een Maison Kelder taartje haal. Daar is het altijd netjes, nog nooit een doos gezien, en de producten zien er ook goed uit. Moet wel eerlijk zeggen dat ik praktisch alleen maar zo`n taartje daar koop verder niks, hooguit een zak chips of een paar broodjes. Een kennis van mij woont daar om de hoek en doet daar dus vaak boodschappen, heb nog nooit een klacht gehoord. Het ligt dus niet aan Coop in het algemeen maar aan jouw winkel.
Reactie door tdehond op 24-06-2011 12:26
Ook in mijn woonplaats ben ik niet tevreden over de gang van zaken bij de Coop. Ik ben er behoorlijk geschoffeerd toen ik terug kwam met bedorven lassie toverrijst. Ik was "not amused" en heb er sindsdien geen boodschappen meer gedaan.
Reactie door annelies1963 op 24-06-2011 12:47
Hallo Beorn, heb je hiervan ook een emailadres?
Reactie door sonjaatje op 24-06-2011 13:10
Ik snap niet dat een winkelier zich zo laat kennen voor een pakkie rijst!
Reactie door tdehond op 24-06-2011 15:22
Quote: sonjaatje schreef op vrijdag 24 jun 2011, 13:10: Ik snap niet dat een winkelier zich zo laat kennen voor een pakkie rijst!einde Quote Deze bedrijfsleider doet niet aan klantenbinding. Dit in tegenstelling tot de gang van zaken bij de C1000. Ik had afgerekend en liet vervolgens een flesje vallen. Kapot natuurlijk. Ik kreeg probleemloos gratis een ander flesje wat ook nog voor mij gehaald werd. C1000 zal mij zeker vaker terug zien! Met dank!
Reactie door conny2 op 24-06-2011 16:14
Eventuele klachten over het aangekochte product en/of het handelen van Coop kunnen kenbaar worden gemaakt op het volgende adres: Coop Supermarkten B.V. Postbus 87 6880 AB Velp Coop streeft ernaar de klachten van de Kopers zo snel mogelijk in behandeling te nemen. Je kan je ook opgeven voor het klantenpanel . Deelname is geheel vrijblijvend u bent dus ook niet verplicht elke keer mee te doen. klantenpanel
Reactie door jpm op 24-06-2011 17:14
Ik zou zeggen: gaat u lekker naar een andere winkel. Die zullen er in Groningen ook tegenwoordig toch wel zijn? In zo'n vieze en klantonvriendelijke winkel zou ik niet willen komen. Als mensen nu eens gewoon daar wegblijven, uiteraard nadat ze in zo'n winkel dat wegblijven hebben aangekondigd, dan verandert er vanzelf wel een keer iets.
Reactie door tdehond op 24-06-2011 18:08
Quote: conny2 schreef op vrijdag 24 jun 2011, 16:14: Eventuele klachten over het aangekochte product en/of het handelen van Coop kunnen kenbaar worden gemaakt op het volgende adres: Coop Supermarkten B.V. Postbus 87 6880 AB Velp Coop streeft ernaar de klachten van de Kopers zo snel mogelijk in behandeling te nemen. Je kan je ook opgeven voor het klantenpanel . Deelname is geheel vrijblijvend u bent dus ook niet verplicht elke keer mee te doen.einde Quote Ik verwacht dat ik in een supermarkt - als ik met een terechte klacht kom - op een manier behandeld wordt wat uitnodigt om weer terug te komen. Schofferen valt hier niet onder. Dit maakte ik mee bij C1000. Gratis nieuw product wat nog voor mij gehaald werd ook. Bravo! Ruim opgezette schone winkel. Klantvriendelijk personeel. Klantenpanel...... Tsja. Tot nu toe was de nood nog niet zo hoog, dat ik in deze zaak ben terug gekeerd.
Reactie door conny2 op 24-06-2011 18:42
Ik ken de coop en de c1000 niet, die hebben wij niet in onze stad dus daar heb ik ook geen oordeel over. Wel vind ik dat je eerst moet klagen bij de chef of de klantenservice voordat je op een forum je klacht neerzet. Bij mij ging ook eens bij een andere super per ongeluk een fles kapot en kreeg zonder een lang gezicht een nieuwe fles, dat is prettig en dan kom je ook weer terug. Helaas gaan veel supermarkten achteruit, favoriete producten verdwijnen uit het schap of ze hebben voor de zoveelste keer geen vers brood of gangbare groenten op voorraad.
Reactie door tdehond op 24-06-2011 18:58
Quote: conny2 schreef op vrijdag 24 jun 2011, 18:42: Ik ken de coop en de c1000 niet, die hebben wij niet in onze stad dus daar heb ik ook geen oordeel over. Wel vind ik dat je eerst moet klagen bij de chef of de klantenservice voordat je op een forum je klacht neerzet. Bij mij ging ook eens bij een andere super per ongeluk een fles kapot en kreeg zonder een lang gezicht een nieuwe fles, dat is prettig en dan kom je ook weer terug. Helaas gaan veel supermarkten achteruit, favoriete producten verdwijnen uit het schap of ze hebben voor de zoveelste keer geen vers brood of gangbare groenten op voorraad. einde Quote Als ik geschoffeerd ben door de chef is mijn behoefte om aldaar een klacht hierover in te dienen 0 %. Lijkt mij een beetje dom om het risico te lopen door dezelfde manier nogmaals luidskeels geschoffeerd te worden. Ik ben geen masochist.
Reactie door tdehond op 24-06-2011 19:00
BTW Ik heb bij de C1000 gezegd dat ik een keer op een forum zou zetten hoe tevreden ik was over de manier waarop dit ongelukje met de gevallen fles opgelost werd.
Reactie door conny2 op 24-06-2011 19:33
TdeHond ik bedoelde het verhaal van Annelies, slechte dag vandaag?
Reactie door tdehond op 24-06-2011 19:59
Quote: conny2 schreef op vrijdag 24 jun 2011, 19:33: TdeHond ik bedoelde het verhaal van Annelies, slechte dag vandaag?einde Quote Nee, integendeel. Net terug van een verfrissende wandeling met de honden. De klacht van de vraagsteller gaven een z.g. flash back. Een half uurtje wandelen verricht echter wonderen. :)
Reactie door annelies1963 op 25-06-2011 09:50
Aan Conny2, je hebt gelijk als je zegt dat de klacht eerst in de winkel moet worden aangegeven, maar daar zit nou juist het probleem: er is geen klantenservice balie in de winkel, ook geen bedrijfsleider. Je kan dus alleen de caissiere's aanspreken, en die zeggen dan het door te geven, maar daar gebeurt verder niets mee. Ook op de website van de coop staat geen contactadres, je kan de fabrikant bellen door het telefoonnummer op de verpakking te draaien. Coop geeft dus geen enkele mogelijkheid een klacht in te dienen en blijft wanprestaties leveren. Ik ben lid van het klantenpanel, vul altijd de enquete in met toelichtingen, het levert nul resultaat op helaas.
Reactie door conny2 op 25-06-2011 12:06
Op de website staat een postbusnummer bij de Algemene Voorwaarden (staat in mijn eerste reactie). Elke supermarkt heeft een manager, dus gewoon even naar de leidinggevende vragen. Op de website staat ook het telefoonnummer van het filiaal. Bij een supermarkt kom ik niet meer vanwege de tassencontrole, vond ik erg onsympathiek.
Reactie door tdehond op 26-06-2011 07:52
Quote: conny2 schreef op zaterdag 25 jun 2011, 12:06: Op de website staat een postbusnummer bij de Algemene Voorwaarden (staat in mijn eerste reactie). Elke supermarkt heeft een manager, dus gewoon even naar de leidinggevende vragen. Op de website staat ook het telefoonnummer van het filiaal. Bij een supermarkt kom ik niet meer vanwege de tassencontrole, vond ik erg onsympathiek. einde Quote Ik heb geen problemen met tassencontrole als dat vermeld staat dat men dat steeksproefgewijs doet. En mits dat respectvol gebeurt. Ik heb er begrip voor omdat er veel gestolen wordt.
Reactie door annelies1963 op 26-06-2011 08:26
Ik vind het absoluut niet prettig om als mogelijke dief te worden behandeld. Maar die winkel heeft wel goede producten voor zeer weinig geld, dus neem ik de eventuele tassencontrole wel voor lief.
Reactie door bouke1966 op 26-06-2011 08:41
Quote: annelies1963 schreef op zondag 26 jun 2011, 08:26: Ik vind het absoluut niet prettig om als mogelijke dief te worden behandeld. Maar die winkel heeft wel goede producten voor zeer weinig geld, dus neem ik de eventuele tassencontrole wel voor lief.einde Quote welke winkel bedoel je ? de coop waar je klachten over hebt of over een andere winkel.
Reactie door annelies1963 op 26-06-2011 08:46
De enige winkel waar ze het hebben over tassencontrole is de aldi dacht ik.
Reactie door bouke1966 op 26-06-2011 08:57
Quote: annelies1963 schreef op zondag 26 jun 2011, 08:46: De enige winkel waar ze het hebben over tassencontrole is de aldi dacht ik.einde Quote Dan zou ik zeggen ga naar de winkel waar je je het beste gevoel bij hebt en laat Coop tijdelijk links liggen. Stuur een brief naar Coop nederland dat je niet tevreden bent en kijk over een aantal weken of er verbeteringen zijn. zo niet dan heeft het schijnbaar geen effect en kan je beter alleen voor het noodzakelijke daar langs gaan.
Reactie door tdehond op 26-06-2011 09:15
Quote: annelies1963 schreef op zondag 26 jun 2011, 08:26: Ik vind het absoluut niet prettig om als mogelijke dief te worden behandeld. Maar die winkel heeft wel goede producten voor zeer weinig geld, dus neem ik de eventuele tassencontrole wel voor lief.einde Quote Ik ook niet, maar ik los het op met een humoristische opmerking. Ik zeg dan stralend: "Make my day!" Tot nu toe geen stripsearch of tassencontrole mee gemaakt. :)
Reactie door annelies1963 op 26-06-2011 09:25
Ach ja, het is een beetje gemakzucht van mij, als ik uit mijn werk kom wil ik snel even wat boodschappen doen, coop is vlakbij, aldi een kwartier fietsen, tsja...
Reactie door hondekoekjes op 08-07-2011 20:05
Beste, Graag doorsturen per e-mail of op andere forums plaatsen…of Retweet doen via Twitter dat is nog beter… Zo nu weet de harker Coop wel wat er aanmankeert, Als de Ing Bank door Twitter de bonussen terug draait dan kan de Coop ook wel de zaken terug draaien… De Sociale media is een krachtige medium de pen is krachtiger dan het zwaard zegt men. Zo kan iedereen wel een zaak opstarten en de klanten bedonderen…. Divers twitter berichten ( 11 stuks ) verzonden, nu maar afwachten, een wijs mens zou er niet op reageren… 1. Moet u eens doen zo handelen dit staat niet op zich zelf dit stukje het gebeurt bijna altijd volgens de medewerker van de Coop…. 2. @SupermarktCoop De grootste oplichters zijn het bij de #Coop #Supermarkt #120 jaar Coop #actie wat een oplichting bericht 1 van tig tweets 3. Vandaag ff de bonnen inwisselen van de #coop actie 120 jaar Coop pfff hadden de de producten niet morgen de laatste dag van inwisselen ... 4. ik boos en leg de bonnen bij de kassa neer en meld het OO zegt het bediende dat is heel normaal bij de #Coop dat wij het niet hebben... 5. Dan komt u morgen toch weer bij de #Coop pfff echt niet zeg ik en het is per #Nederlandse #wet verboden om dat zo te doen, De Coop is al 6. 15 tot 25 procent duurder dus de #Coop is al aan het #oplichten tevens is de klein verpakking van het #vlees ook veel duurder dat staat heel 7. klein op de verpakking bij de #coop alle andere supermarkten doen dat niet en zijn tevens toch al #goedkoper,Zo ga je niet om met je klanten 8. Hopelijk betaalt de #Coop alles terug maar dat zal wel niet gebeuren,als je een actie hebt dan moet je het voorradig hebben volgens de #wet 9. Geboefte is het bij de #Coop dan maar 5 km verder naar de #C1000 of andere #Supermarkt en stik maar in de #acties voor de rest toch al een 10. klein huishouden onvriendelijke Actie van de #Coop je komt zo maar niet aan de punten voor een #doos en dan nog geen #producten op voorraad. 11. Deze berichten over de #Coop zal ik verspreiden per e-mail en plaatsen op andere forums want ik heb al eerder de diverse zaken gemeld hier
Reactie door tdehond op 09-07-2011 12:33
@ hondekoekjes, Dergelijke tweets gaan mij te ver.
Reactie door bachanaal op 09-07-2011 18:39
nb. er is wel een groot verschil tussen de gewone coop en de super coop. de super coop is vele malen beter dan de gewone coop die erg ouderwets aandoet.
Reactie door wynannd op 06-09-2011 18:12
Aldi is pas een vervelende winkel.. Overal waar je loopt sta je vast door de 1 meter brede paden en kilometers lange rijen voor de kassa's omdat er maar 1 kassa open is.
Reactie door diamantje12345 op 18-10-2011 22:23
hallo Ik ben het hier helemaal niet mee eens want er is: a altijd een leidinggevende in de winkel dus even verder vragen dan een cassiere vaak weten deze meisjes niet eens wat er op een werkvloer gebeurd en b: ja je kan in de verkeerde winkel zijn geweest, maar ik heb nog nooit een nadelige gebeurtenis bij de coop meegemaakt en doe hier al vele jaren mijn boodschappen
Reactie door tdehond op 19-10-2011 10:02
Quote: diamantje12345 schreef op dinsdag 18 okt 2011, 22:23: hallo Ik ben het hier helemaal niet mee eens want er is: a altijd een leidinggevende in de winkel einde Quote Bij de Coöp bij mij in de buurt moet u juist niet bij de bedrijfleider zijn, die schofferen van klanten tot een hogere kunst heeft verheven. Ik fiets graag een eindje om de boodschappen buiten de wijk te kopen bij een bedrijf waar ik wel netjes behandeld wordt.
Reactie door martin wiltink op 20-10-2011 16:40
Hallo Annelies. Als je van geboortejaar 63 bent kun je misschien eens naar een andere winkel omzien in de grote stad Groningen. Lijkt me kwa leeftijd geen probleem. Ik stel je voor eens bij een Aldie of Liddle te kijken. Deze duitse supers skoren zeer hoog in kwaliteit en prijs. Er gelden in Duitsland andere regels voor vlees en groenten, en die zijn ook voor Nederland van kracht. Wij winkelen veel bij de Aldi hier in oost nederland.
Reactie door van leyden op 20-10-2011 22:27
Quote: annelies1963 schreef op zondag 26 jun 2011, 08:46: De enige winkel waar ze het hebben over tassencontrole is de aldi dacht ik.einde Quote Niemand kijkt bij mij in mijn tas. In de supermarkt waar ik kom hebben ze standaard de gewoonte om bij de kassa naar je tas te vragen. Een tas dus waar bijvoorbeeld boodschappen in zitten van een andere winkel. Maar als ze willen controleren bel ik standaard de politie. De eerste keer kwamen ze nog, hebben mijn tas gecontroleerd, wat ik alleen toestond als er een taart geleverd zou worden wanneer alles in orde was, (taart ook gekregen) Nu kennen ze mij en komen ze niet meer voor een geweigerde tassencontrole, met als gevolg dat de caissiere niet mag afrekenen van haar chef. Zelf blijf ik dan gewoon wachten, waarna de winkelier alsnog de politie moet inschakelen die dan onder politie toezicht de boodschappen alsnog afrekenen. De tas is dan wel weer gecontroleerd door de politie, dat dan weer wel...anders ging de aankoop niet door en zou ik zonder boodschappen de winkel moeten verlaten. Maar ja; Te veel banglaffe consumentjes werken WEL goed mee met tassencontroles. Al zou de eerste beste snotneus zoiets vragen dan nog gaat de tas gelijk open>>Zij hebben toch immers niets te verbergen, neuh..mensen die daar op tegen zijn hebben vast wat gestolen anders zou je wel meewerken..
Reactie door robtien op 21-10-2011 13:41
ik heb het nog nooit meegemaakt een tassencontrole komt misschien wel omdat ik zonder tassen enzo de winkel inga.
Reactie door tdehond op 21-10-2011 18:22
Quote: robtien schreef op vrijdag 21 okt 2011, 13:41: ik heb het nog nooit meegemaakt een tassencontrole komt misschien wel omdat ik zonder tassen enzo de winkel inga.einde Quote Hoe verzint u het :) Bij mij is het nog nooit tot een kratten controle gekomen omdat ik deze niet bij me heb.
Reactie door mijik op 23-04-2014 10:08
wij hebben in zuidbroek ook een coop daar komt het regelmatig voor dat de schappen bij snellopende producten leeg zijn ik snap dat niet dat zie je toch en dan bestel je toch meer je wilt toch omzet maken. gisteren nog een aanbieding gezien in de winkel bavarois van € 2,49 voor € 2,49 dit gaat nergens meer over dat zie je toch als je het omhandt dan laat je dat toch weg of zie ik dat verkeerd?
Reactie door jan1966 op 13-08-2014 00:33
Ik ben erg ontevreden over de C1000 hier in de buurt. Klantontvriendelijk. Ik liet pas een fles op de grond vallen wat ik volgens hun maar moest betalen. Ik ben boos de winkel uitgelopen. Dus sindsdien kom ik bij de Coop. Altijd klantvriendelijk en ze lopen netjes met je mee naar wat je zoekt en als ik klachten heb dan loop ik naar de servicebalie.
Reactie door curly op 13-08-2014 14:59
einde Quote Deze bedrijfsleider doet niet aan klantenbinding. Dit in tegenstelling tot de gang van zaken bij de C1000. einde Quote Kleinere supermarkten maken zich er wel eens gemakkelijk van af. Ze zijn vaak monopolist, in hun omgeving, bovendien ze werken met familiair personeel. Ook aan deze supermarkten worden steeds hogere eisen gesteld: Klanten worden mondiger, budgetten worden krapper… Daarom moeten kleine supers efficiënter en loyaler gaan werken. En dat begint met: “van buiten naar binnen te kijken”. Kun je je eigen achterhoofd zien? Zo is het voor elke organisatie van levensbelang “van buiten naar binnen” te kijken om bekend te staan als goede leverancier. Dus weten voor wie je werkt. Luisteren naar de wil van de klant(en) en een aanvaardbare oplossing aanbieden. Immers de klant is koning !
Reactie door curly op 13-08-2014 21:10
Quote: van leyden schreef op donderdag 20 okt 2011, 22:27: Niemand kijkt bij mij in mijn tas.einde Quote Met die tassencontrole tegenwoordig wordt je te kijk gezet in de winkel. Heel vervelend dat wantrouwen. De goede moeten kennelijk onder de kwade lijden. Bij sommige supers lopen medewerkers met een oortelefoontje en een microfoontje . Het wachten is op het moment dat de supers Googleglas aanschaft. Googleglas
Reactie door van leyden op 13-08-2014 21:44
Ben inmiddels verhuisd, heb nu de Dirk. Goeie supermarkt, ben tevreden. Nog nooit een tassencontrole meegemaakt. Maar nog steeds komt er niemand in mijn tas, al hangen er tig bordjes in de winkel dat het mogelijk is. Alleen de politie mag dat, maar dan moet er wel een verdenking van diefstal zijn, anders kunnen ze ook de pot op. Ken mijn rechten en plichten beter dan wie dan ook.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor