Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

cool blue niet zo cool als ze zich voordoen

Geplaatst door: oudenoorden op: 03-10-2014 21:35
Mijn acer predator pc is 5 dagen na de garantie kapot gegaan. Na telefonisch contact met coolblue waarbij de medewerker zei dat ze in dit soort gevallen wel coulant zijn,heb ik besloten om de desktop voor reparatie aan te bieden. Ik kreeg tot mijn verbazing een rekening van 385 euro voorgeschoteld. de computer heeft dus een mechanisch defect en dat ik geen recht op garantie meer had. Of ik dus akkoord geef voor de reparatie, Helaas ik zal wel moeten. (dan had de medewerker zijn mond moeten houden) Ik neem contact op met coolblue dat ik het bedrag belachelijk vind en dat dat ik wil weten wat het mechanische defect is. Waarop ik het volgende bericht terug kreeg coolblue Eerder vandaag ontving u van ons een prijsopgave voor de reparatie van uw Acer Aspire Predator. Deze bedroeg 385euro, dit bedrag is naar u toegerekend na verwerking van de economische levensduur van de Acer Aspire, het is namelijk zo dat de daadwerkelijke prijsopgave die wij binnen kregen van acer 558,75euro bedroeg. Na de standaard berekening die wij uit moeten voeren met het oog op de economische levensduur zijn we dus voor u uitgekomen op 385euro. Deze kosten zijn vooral gericht op de arbeid en het vervangen van het moederbord en de videokaart. (veel werk hoor na 5 minuten is het al gepiept) Ten eerst voor dat bedrag kan je een nieuwe pc kopen. Een desktop hoort een minimale levensduur te hebben van 5 jaar en niet 2 jaar en 5 dagen. Ik verwacht voor het geld wat ik voor de pc heb moeten betalen, dat deze niet na net 2 jaar al 2 defecte onderdelen heeft. ik denk dat ik de ECC maar inschakel , die vinden ook dat garantie gewoon garantie moet zijn , zelfs als je 5 dagen over je garantie heen bent !!! 385 euro voor een mobo + videokaart |:( en dat voor 5 dagen buiten de garantie knettergek Coolblue - alles voor een glimlach
Reactie door 1953 op 04-10-2014 03:50
Wat Coolblue vergat even dat de plicht na de wettelijke minimale garantietermijn van twee jaar niet ophield na die twee jaren, dan gaat een andere constructie in werking: levensduur van het product en het aantal maanden na de aankoop, waar dan een verdeelsleutel wordt gehanteerd: zoveel delen voor u en zoveel del voor de verkopende partij.
Reactie door 1953 op 04-10-2014 04:10
Zie ook de vraag gesteld bij 'Vraag & beantwoord': link [url=http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/cpagina/0/?vHash=c749c73j&cHash=bc45f20b5c02db541c28b54affae4aec&tx_varakassavraagenbeantwoord%5Buid%5D=572913&cHash=f651151bf4bd27f3090014d599afa010: Vraag bij Vraag & beantwoord gesteld[/url:
Reactie door oudenoorden op 19-11-2014 19:07
Na bijna 2 maanden van ellende, kreeg ik afgelopen vrijdag een vervangende acer pc retour. Ik kreeg een aanbod om de defecte te vervangen voor een andere. eenmaal thuis had deze pc toch een wat andere specificatie's dan in het aanbod stond. ok daar zal ik niet over miepen. maar waar ik wel erg woest over ben is het volgende. Ik had acer gemaild en gebeld dat ik akkoord ging met de aangeboden pc. Maar dat ik wel mijn eigen gekochte extra harde schijf terug wilde hebben, waar mijn gehele back up op stond. (een backup op de D schijf en een op de gekochte schijf dus eigenlijk had ik 2 back ups) daar zouden ze dus een melding van maken. Na 5 dagen had ik nog niets gehoord dus ik ben zelf weer gaan bellen. De persoon aan de telefoon wist me niets te vertellen, dus dacht ik, ik bel Acer zelf wel even. Na een gesprek met een Acer medewerker was mijn harde schrijf met mijn backup gevonden, en die zou met de nieuwe (achteraf gereviseerd) pc opgestuurd worden. Ik was al helemaal blij ... fout dus ....mijn gehele schijf is compleet gewist. Ik ben echt alles kwijt. Ik moet alles opnieuw gaan aanschaffen dat gaat me vele vele honderden euro's kosten. Ik noem dit gewoon pesterijen en ik ben echt woest en ik laat het hier ook zeker niet bij zitten.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor