Controle acceptgiro
Geplaatst door: jbleijenberg op: 21-04-2009 17:37
2 Weken terug ben ik er achter gekomen dat mijn exvriendin zich schuldig heeft gemaakt aan valsheid in geschriften. Na wat bewijsstukken verzameld te hebben, heb ik hier vandaag eindelijk aangifte van kunnen doen.Zij heeft namelijk geprobeert om haar rekeningen te betalen dmv een accepgiro kaart in te vullen met gedeeltelijk mijn gegevens.Deze acceptgiro bevatte haar voorletter en mijn achternaam, haar adresgegeven. Hier heeft ze vervolgens handmatig mijn bankrekeningnummer ingevuld en deze ondertekend met háár handtekening. Nou kreeg ik dus 2 weken geleden een brief in de brievenbus van de SNS bank, dat ze dit bedrag niet konden afschrijven omdat het saldo niet toereikend was.En daar verbaasde ik mij behoorlijk over, omdat ze in eerste instantie niet eerst hadden mogen proberen om dit bedrag af te schrijven, omdat mijn handtekening niet op die acceptgiro staat.Mijn vraag is, welke stappen kan ik tegen de SNSbank ondernemen? Dit zal waarschijnlijk niet de eerste keer zijn dat zoiets voorkomt, en bij andere mensen zullen dit soort dingen misschien wel afgeschreven zijn omdat die wel voldoende saldo hadden op dat moment.Dit lijkt mij toch niet kunnen?
Reactie door onbekende gebruiker op 21-04-2009 18:30
Je moet je ex een rotschop geven!Waar haalt ze de g*** moed vandaan om onder jouw naam geld af te laten schrijven? Wees blij met de bank want op deze manier heb je meer fraude kunnen voorkomen.
Reactie door onbekende gebruiker op 21-04-2009 20:01
Vroeger kreeg ik van SNS nog af en toe een accpetgiro terug, omdat de handtekening ontbrak. Wat is de kwaliteit van de bevolking toch achteruit aan het gaan.
Reactie door onbekende gebruiker op 26-04-2009 13:36
Heb na gesteggel over handtekening bij openen interbankieren zelf maar een acceptgiro ondertekend met een valse handtekening...die van de bankmedewerker met wie ik in de clinch lag. ze hebben er helemaal niets van gemerkt. heb ze een fotokpie onder de neus gedrukt.
reactie; "tja, dat had niet mogen gebeuren... maar gelukkig was uw geld 'gedekt' als er een echte fraude was geweest". wat een slap verhaal; in plaats van er iets aan te gaan doen. heb er nooit weer iets van gehoord; tekenend voor hoe banken werken; voor hun eigen bonussen
Ik ben zeer ontstemd
over het feit, dat handgeschreven overschrijvingskaarten (mijn moeder is op leeftijd en kan dit niet via telebankieren) door de computer worden gelezen en zgn. op naam en rekeningnummer worden gecontroleerd. Desondanks wordt het overgemaakte bedrag op de juiste naam, maar ander rekeningnummer overgemaakt. Na een telefoontje (10 eurocent per minuut) de mededeling, dat het inderdaad aan een andere klant met een andere naam dan op de overschrijvingskaart en een ander rekeningnummer is overgemaakt. De computer heeft een 6 i.p.v. een 0 gelezen. Mijn moeder kan niets anders doen dan wachten en hopen, dat degene aan wie het bedrag is overgemaakt het op haar rekening terugstort, want de bank kan de door hen gemaakte fout (de naam is m.i. dus niet door de computer gecontroleerd!) niet veranderen en het overgemaakte bedrag dus niet op mijn moeders rekening terugstorten. Dit betekent dat mijn moeder een groot bedrag opnieuw moet betalen aan degene voor wie het werkelijk was bedoeld, in afwachting van het ooit terugkrijgen van het bedrag, dat door de ING Bank computer op een verkeerd gelezen rekeningnummer en op een niet gecontroleerde naam is overgemaakt.
Vervolg........ Vandaag kreeg ik een telefoontje van een ING medewerker, dat men de overschrijvingskaart van mijn moeder erbij had gezocht en dat zowel het rekeningnummer als de naam goed waren ingevuld. Men zou direct het bedrag terugvorderen en op mijn moeders rekening terugstorten. Hoe is het mogelijk, dat ING het bedrag niet kan terugvorderen als ING het op een bankrekeningnummer stort, dat door de computer foutief is gelezen (z.g.n. 6 i.p.v. een 0) terwijl de naam op de overschrijvingskaart niet past bij dit rekeningnummer, maar men opeens wel het bedrag kan terugvorderen en op mijn moeders bankrekening kan terugstorten als blijkt, dat zowel naam als rekeningnummer kloppen toch blijken te kloppen.
Dank u, ik heb een e-mail naar Kassa gestuurd.
In dit geval heeft de computer een cijfer dus verkeerd gelezen...jammer, maar goed, foute worden gemaakt. Heb je er wel bij nagedacht, dat als er ook maar 1 cijfer verkeerd staat dit gelijk een hele ander rekeningnummer is geworden en dat dit rekenr ook wel eens bij een andere bank kan horen???In dit geval kan er dus ook geen naam-nummer controle uitgevoerd worden....
op het moment dat de klant aangeeft dat een bedrag via AC naar een verkeerd reknr is overgemaakt, wordt er altijd een betalingsonderzoek gedaan, wat inhoudt dat de desbetreffende ac erbij wordt gehaald en wordt er inderdaad gekeken of het een fout van de bank is of van de klant.als het een fout van de bank is wordt het geld ten alle tijden weer teruggeboekt, dus doe niet zo dramatisch dat ze haar geld niet terugkrijgt
Kort geding aanspannen tegen de SNS-bank?
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!