Contract Hi/MTV Mobile
Geplaatst door: berryy op: 15-01-2011 23:42
Ik heb vanmiddag mijn contract verleng bij de Hi winkel, was ik natuurlijk erg blij mee want wie wil er nu niet een nieuw hebbedingetje. Ik had al wel een mobiel op het oog dus daar ging ik ook gelijk voor. Al snel kwam er een medewerker naar ons toe en die ging voor ons kijken wat ik moest bij betalen, dat was eerst een bedrag van 19,95. Dat vonden we eigenlijk wel zonde. Dan zouden we gewoon op hetzelfde abonnement blijven en dan 2-jarig. Daarna raadde de medewerker ons een andere optie aan en daardoor viel ons oog op een grote reclame poster over MTV Mobile poster dat was dan een aanbieding het eerst jaar voor de helft en daarna een jaar het hele bedrag. Dus we gingen het even een beetje berekenen en dan zouden we eigenlijk op hetzelfde bedrag uitkomen. De man zei dat we dan qua abonnement er alleen op voor uit zouden gaan en meer belminuten als smsjes zouden krijgen voor ons geld. Maar dan moest we 29,95 bij betalen, wat gebaseerd werd op de bedragen die over het abonnement heen zaten van het afgelopen jaar. Dat vonden we eigenlijk al wel een beetje vreemd, maar goed KPN moet natuurlijk ook wat verdienen. Na een beetje te praten met de medewerker ging hij zn manager bellen en kregen we het toestel gratis, dus we dachten mooi! Daarna alle formele dingen afgehandeld. Maar nu kijken wij net thuis en komen we er achter dat we er helemaal NIET op vooruit zijn gegaan qua belminuten en smsjes. Nou qua belminuten wel maar niet qua smsjes. Terwijl we meer smsen dan bellen, wat we ook nadrukkelijk hadden verteld. We hadden eerst:
Hi 20 - 120 belminuten/240 smsjes
(met een gratis smsverdubbelaar 120 belminuten/480 smsjes.)
En nu hebben we:
MTV Mobile 32,50 - 180 belminuten/90 smsjes
Dus dat gaan we nooit redden, dus nu is mijn vraag: kan ik hier nog wat aan doen? Ik hoor van veel mensen dat je binnen 3 dagen je nog van het contract af kan zien. Ik heb het mobiele telefoon al wel uit de verpakking enzo gehad..
Ik hoor graag uw mening!
Reactie door mahadma op 16-01-2011 11:43
Bij een ondertekening van een contract in de winkel is er m.i. geen sprake van welke afkoelingsperiode dan ook. Het is immers geen colportage of koop op afstand.
Reactie door berryy op 16-01-2011 14:31
Ja dat klopt wel, maar als iemand die daar werkt dat tegen je zegt dan moet dat toch kloppen!? Hij heeft dus valse informatie gegeven om het zo maar even te zeggen. En hij heeft het contract niet aan ons laten zien, omdat we dachten dat het wel goed zou zijn! We hebben nog nooit problemen met Hi gehad, en het ging altijd goed. Dus lijkt me dat dit niet alleen onze schuld is, we hadden misschien iets alerter moeten zijn, maar als je iets vertrouwt dan doe je dat eenmaal minder snel..
En daarbij gaan we er morgen meteen heen, en gaan we verhaal halen. MTV Mobile valt onder Hi, dus moet het naar mijn mening geen probleem zijn om weer over te switchen naar Hi 20. Ze verdienen er immers even veel aan.
Reactie door berryy op 16-01-2011 14:33
Dus zijn wij als consument dan verplicht om overal maar wantrouwen aan te hebben? Want daar komt het dan kortom op neer..
Reactie door mahadma op 16-01-2011 14:55
@berry, quote: "omdat we dachten dat het wel goed zou zijn!". Je moet altijd vóór je tekent een contract lezen. Kennelijk had je op dat moment meer oog voor dat nieuwe "hebbedingetje". Je schrijft ook dat je "Dus we gingen het even een beetje berekenen en dan zouden we eigenlijk op hetzelfde bedrag uitkomen.".
Quote: "De man zei dat we dan qua abonnement er alleen op voor uit zouden gaan en meer belminuten als smsjes zouden krijgen voor ons geld.". Dat dit kennelijk niet correct is, zal moeilijk te bewijzen zijn. Succes maandag! Meld a.u.b. hoe het afgelopen is, Berry. Groet, MG.
Reactie door stacey op 16-01-2011 16:58
--Dus zijn wij als consument dan verplicht om overal maar wantrouwen aan te hebben? --
Nee hoor, je bent verplicht je gezond verstand te gebruiken...........
Is nogal simpel, commerciële bedrijven zijn er op uit geld te verdienen en dat betekend dat je niets kado krijgt, ook die Hebbedingetjes niet, die betaal je zelf dubbel en dwars..............
Dus ren niet altijd achter dat soort `kadootjes` aan maar kijk naar het abo dat voor jou het voordeligst uitpakt en niet naar bijzaken, krijg je er dan iets bij oke maar doe het dus niet andersom...........
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!