Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Conrad negeert 4 klachtenmails

Geplaatst door: svmnb op: 07-06-2014 09:53
Conrad levert een verkeerde borstel voor een robotstofzuiger en claimt dat ik niet kan retourneren omdat het speciaal voor mij besteld is. Men reageert niet op 4 verstuurde klachtenmails, maar stuurt wel een aanmaning. Bah, ik koop er nooit meer iets, stel prutsers.
Reactie door zoekster op 07-06-2014 10:16
Speciaal voor u besteld is geen reden om niet te kunnen retourneren. Conrad snapt de wet koop op afstand niet. Dien een klacht in bij thuiswinkel.org. U heeft het over aanmaningen, dan niets betalen. Bij een rechter maken ze geen schijn van kans.
Reactie door forever-nl op 07-06-2014 15:13
Tenzij de robotstofzuiger speciaal op maat gemaakt is lijkt me inderdaad dat u kunt retourneren. In ieder geval vervelend dat men niet reageert op de klachtenmails. Hopelijk gaat hier geen discussie over ontstaan indien mogelijk de termijn van bedenktijd al verstreken is. In ieder geval maandag even met Conrad zelf bellen en vragen hoe het zit lijkt me?
Reactie door zoekster op 07-06-2014 15:22
Als de bedenktijd is verstreken omdat Conrad de retour niet accepteert, dan heeft Conrad geen recht om zich op de bedenktijd te beroepen.
Reactie door tot15karakters op 07-06-2014 17:09
Heeft U de verkeerde besteld of zij de verkeerde geleverd? Dat is de eerste vraag. Ten tweede, als je 4x een mail stuurde krijg je 4x antwoord... Maar als je eerste mail niet goed beantwoord werd deze opnieuw en eventueel met extra info nogmaals sturen en niet telkens een nieuwe. Ze zien niet of dit een eerste of 4e is die je stuurde.... En was je binnen de 7 dagen terugsturen op tijd? Bij te laat reageren mogen ze weigeren.
Reactie door forever-nl op 07-06-2014 17:42
Ik moet wel zeggen dat Conrad heel veel positieve shop reviews op naam heeft staan bij diverse websites met klantervaringen als onderwerp. Ook op het klachtenkompas lijkt men altijd te reageren op klachten. Niet altijd met de voor de klant gewenste oplossing als gevolg maar de intentie bij Conrad lijkt keer op keer aanwezig. Deze ervaring lijkt daarmee uit het lood.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!