Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

concert toppers

Geplaatst door: onlyone op: 14-12-2009 22:55
Weet iemand hoe het nu zit met de verkoop van tickets. Mijn dochter wil graag naar het concert van de Toppers in mei 2010. Nu staat op internet dat beide dagen, vrijdag en zaterdag, binnen 20minuten uitverkocht waren. Toch zijn bij diverse tickets verkooppunten op internet nog kaarten voor deze concerten te krijgen. Hoe kan dit en welk verkoopbureau is nu te vertrouwen. Ik heb namelijk nog nooit via internet kaarten gekocht. Is er een officieel verkoopkantoor voor alle concerten waar je terecht kunt, of deze tickets nu door diverse bureaus opgekocht en dan verkocht, met het risico dat je woekerprijs betaald ?
Reactie door mrbmrb op 14-12-2009 23:16
Koop altijd concertkaarten bij de officiële verkooppunten dan weet je zeker dat je a) niet teveel betaald (concerten zijn al duur genoeg) en b) echte, geldige kaarten koopt. En voor de Toppers concerten is het enige echte officiële verkooppunt: Ticketpoint. Evenement Plaats Datum & Tijd Toppers In Concert 2010 Amsterdam 20-05-2010 | 20:30 Toppers In Concert 2010 Amsterdam 21-05-2010 | 20:30 Uitverkocht Toppers In Concert 2010 Amsterdam 22-05-2010 | 20:30 Uitverkocht [url=http://www.ticketpoint.nl/evenement/Toppers%20In%20Concert%202010: LET OP!! Ticketpoint is het enige officiële verkooppunt [/url: Veel plezier. Toppers concertenTicketpoint
Reactie door movdgiessen op 14-12-2009 23:23
Ticketpoint is het officiele verkooppunt. Ik wilde vandaag voor 21 mei boeken en kreeg foutmeldingen, vastgelopen pc etc. Toen bleek 2e concert uitverkocht en heb ik uiteindelijk 7 veldkaarten kunnen boeken voor 20 mei. Ik kreeg hiervan (wel) een orderbevestiging en werd doorverwezen naar mijn email. Tot mijn stomme verbazing en ontzetting bleek ik ook 7 veldkaarten te hebben voor 21 mei, zonder enige melding daarvan door Ticketpoint. De dame van Ticketpoint zegt alleen te kunnen boeken en verwijst voor klachten door naar een in te vullen formulier op de site. ING kan ook niet zonder meer een eenmalige incasso storneren. Bij navraag bleek dat dit vaker gebeurt. Bij concert van Anouk is het ook bij diverse mensen gebeurd. Zo zijn concerten dus snel uitverkocht!! Zie ook de site van Radar.nl met klachten. Verleden jaar had een vriendin van mij via Ticketpoint opeens 9 ipv 6 kaarten!! Graag aandacht hiervoor en meer discussie.
Reactie door ikbenik op 14-12-2009 23:58
Quote: movdgiessen schreef op maandag 14 dec 2009, 23:23: Zo zijn concerten dus snel uitverkocht!! einde Quote Je hebt het mis. De degene die al eerder naar de concerten geweest waren konden eerder dan de officiële verkoopdata de kaarten bestellen. En voordat de officiële verkoopdata gestart waren, was de zaterdag al uitverkocht. Niks geen bedrog. Met alle respect, maar als je niet weet hoe het in elkaar zit, ga dan niet zitten klagen. Zo komen dus de spookverhalen de wereld in. Men neemt maar wat aan en gaan dan de boel zwart maken, terwijl dat niet eens nodig is en onterecht is.
Reactie door movdgiessen op 15-12-2009 07:06
Goed lezen!!! Ook ik heb bij het officiele verkooppunt gekocht en klaag niet over dat het snel uitverkocht was. MAAR.....men verzorgt de afhandeling niet goed en op deze manier heb ik nu dubbele kaarten voor 2 avonden, zonder waarschuwing vooraf. Ik ben niet de enige. Kijk ook op de site van Radar en Marktplaats. Bovendien is dit ook gebeurd bij kaartverkoop van Anouk, dat mensen opeens ongevraagd met extra kaarten zaten. Het verkoopsysteem van Ticketpoint deugt niet. Kortom ik weet heel goed hoe het zit en klaag niet zomaar!!!! Einde discussie wat mij betreft. wie 7 veldkaarten wil voror 20 mei 2010, kan zich bij mij melden.
Reactie door rotterdamkim op 15-12-2009 14:07
Hoi! Gisteren 14 december via online ticketpoint kaarten voor de toppers besteld. Bij de eerste keer kreeg ik bij bestel scherm de medling dat er iets fout gegaan was en ik nogmaals moest proberen. Zo gezegd zo gedaan en de tweede maal ging alles wel goed en kreeg ik netjes een bevestigings mail voor 3 veldstaan kaarten. Tot mijn grote schrik kreeg ik 5 min. later nog een bevestigingsmail binnen voor de eerste bestelpoging (huh...die was toch fout gegaan?) en jawel nu zit ik blijkbaar met 6 kaarten!!!! ....(alsof het al niets kost) Die toko gebeld...madam zei dat het druk was maar me ging terug bellen en tot mijn verbazing deed ze dit ook, maar wel met de mededeling dat ze niks met dit alles kon en verwees me door naar internet waar ik een klachten formulier moest invullen. Wat is dat voor gelul dat ze er niks mee kan? Oftewel voel ik me nu zwaar belazerd zeker als ik een en ander terug lees op internet met hetzelfde probleem. Ik heb al een mail naar de ing gestuurd om eventuele incasso tegen te houden, maar weet dat dat niets gaat uithalen en ik zit dalijk dus met 6 kaarten ipv 3 :-( .. Ik ben er nog niet klaar mee en ga eens spitten of ik verder kan komen. Mocht er ondertussen nog iemand 3 kaarten staan veld op 21 mei 2010 willen hebben en ik kan mijn probleem niet oplossen kan je ze van me overnemen voor de normale prijs! ...Misschien kan ik dan met een rustiger gevoel kerst ingaan want met deze actie gaan we dik de min in :-s
Reactie door holpen op 15-12-2009 18:42
Om terug te komen op de oorspronkelijke vraag: Alle andere verkooppunten dan Ticketpoint die kaarten voor dit concert aanbieden, zijn geen officiële verkooppunten. Je kunt proberen daar kaarten aan te schaffen, maar je loopt inderdaad allerlei risico's. We hebben er hier al vele klachten over gezien: - woekerprijzen - andere kaarten dan beloofd - kaarten worden niet geleverd - kaarten zijn ongeldig verklaard - zelfs valse kaarten worden soms verkocht De risico's bij dergelijke bureautjes zijn dermate groot, dat ik het niet zou doen...
Reactie door sonjaatje op 15-12-2009 21:52
Lekker dan zeg, krijg je eerst een foutmelding, en daarna zit je met het dubbele aantal kaarten!! En dan ook nog zeggen dat ze niks kunnen doen, belachelijk. Ik zou iedereen die een foutmelding krijgt willen adviseren een printscreen te maken. Dit riekt naar oplichting.
Reactie door rotterdamkim op 16-12-2009 12:54
Zo vandaag hebben ze het afgeschreven...fl*kkers nemen niet eerst je klacht in behandeling (als je daar zowiezo ooit wat van horen gaat) maar plukken direct a 450,- je rekening kaal...ppff..weet nu wel dat ik voortaan wel bel naar die ballentent als ik kaarten nodig heb want helaas kan je niet om ze heen voor 90% vd concerten en dergelijke. Ben je dan een vaste klant van van zo'n ballentent! heerlijk die service van ze! Dus nogmaals als iemand kaarten zoekt nog voor 21 mei ik heb er 3 over.
Reactie door erikj op 17-12-2009 10:33
ook wij zijn het slachtoffer van ticketpoint en hebben inmiddels 9 kaarten ipv 3. opvallend is dat op de site van radar in 2007 precies dezelfde klachten staan. Er is dus niets veranderd en het is duidelijk dat ticketpoint zijn klanten niet serieus neemt. Het enige dat m.i. helpt is klagen wij de banken, zodat de mogelijkheid tot incasso voor ticketpoint wordt ingetrokken, en klagen bij het management van de toppers. Er zijn immers meer bedrijven in Nederland die kaarten kunnen verkopen en waar wij nooit problemen hebben (nationale theaterkassa, ticketmaster, ticketservice etc.). weleenswaar kom ik ze wel weer kwijt, die ticketdieven zoals pepe vragen er immers al 105,= voor, maar ik had het liever anders gehad. Dus als je nog kaarten wilt, kijk even naar mijn advertentie op internet .
Reactie door sonjaatje op 17-12-2009 10:44
Toch vraag ik me af of er juridisch nou niks aan te doen valt. Dit kan toch zo niet. Vooral als je niet zo heel rijk bent is 450 euro een enorme smak geld. Ik vind het in en in triest. Ik zou het er niet bij laten zitten als ik jullie was. Krachten bundelen en de zaak tot op de bodem uitzoeken. Mss via de belbus??
Reactie door rotterdamkim op 17-12-2009 12:19
9 ipv 3..zo dan :-( als ze dit bij aantal mensen zo doen zijn ze snel van de kaarten af inderdaad.... heb inmiddels ing gebeld maar kan aan dit soort incasso niets gedaan worden en ook zelf online intrekken werkt niet dus ga ze maar eens te koop zetten nadat ik links en rechts een gevraagd heb of iemand nog wil. Maybe ga ik organisatie achter toppers aanschrijven ja...das maybe een goed idee.....
Reactie door rotterdamkim op 18-12-2009 13:28
Net ticketpoint: 0900 9000 800 gebeld en optie administratie gekozen en daar kreeg ik een overvriendelijke dame aan de lijn die direct opdracht ging geven de incasso terug te storten...nu is het eerst zien dan geloven, maar is al een stuk positiever dus hopelijk gaat dit snel goedkomen
Reactie door mlous op 21-12-2009 11:03
Ik heb op zaterdag 12 december 2009 geprobeerd kaarten te reserveren via Ticketonline, via de speciale voorverkoop. De site was overbezet, waardoor mijn reservering niet doorkwam. Ik was heel verbaasd dat er afgelopen week zomaar geld van mijn rekening was afgeschreven voor vier kaarten. Ik heb geeneens een bevestigingsmail ontvangen dat ik vier kaarten zou hebben. De bank geeft inderdaad aan deze incasso niet te kunnen storneren. Zijn er nog meer mensen met deze ervaring? Welke stappen kan ik nog ondernemen? Ik heb in ieder geval het klachtenformulier op ticketonline ingevuld. Maar tot op heden nog niets vernomen.
Reactie door mlous op 21-12-2009 11:19
Ik heb hierboven in mijn reactie de naam ticketonline gebruikt, maar dat moet natuurlijk ticketpoint zijn. Excuses.
Reactie door m79 op 31-12-2009 10:43
Ik had helaas ook teveel kaarten besteld door het vastlopen van de site. In plaats van 1 bestelling voor 6 kaarten, had ik zogezegd 5 bestellingen gedaan voor 6 kaarten. Ik heb echter maar 2 bevestigen per mail gekregen. Bij mij werd er dus € 1610,- geïncasseerd i.p.v. € 322,-. Dan sta je wel even raar te kijken hoor.... Ik zag dat op diverse sites ook dubbele kaarten aangeboden werden en vreesde al dat ik geen poot had om op te staan. De bank kon het inderdaad niet terugboeken, Ticketpoint gebeld en ik moest i.v.m. de drukte een mail sturen. Aangezien ik daar geen reactie op kreeg heb ik na 2 dagen weer met ze gebeld. De dame aan de lijn heeft direct 4 reserveringen geannuleerd en vorige week heb ik het geld ook teruggestort gekregen. In mijn geval hebben ze dit dus wel netjes opgelost.
Reactie door rotterdamkim op 31-12-2009 11:58
Inmiddels heb ik mijn geld ook terug :-) en behoorlijk snel na mijn telefoontje dus ondanks het gedoe ben ik blij dat ze het toch nog snel opgelost hebben. denk dat er nog veel kaarten voor toppers gaan vrijkomen ;-p fijne jaarwisseling allen!
Reactie door mlous op 31-12-2009 16:02
Naar aanleiding van bovenstaande reacties heb ik telefonisch contact opgenomen met Ticketpoint. Mij is beloofd dat ik mijn geld terugkrijg. (per ingang van volgende week gaan ze terugstorten.) Ik wacht het dus nog even af.
Reactie door elfje9 op 29-04-2010 09:53
In December 09 wilde ik kaartjes bestellen voor de Toppers. 21 en 22 mei bleken uitverkocht maar voor 20/5 kon ik bestellen voor ca. 65.-. Dit heb ik gedaan. Nu biedt Schwarzkopf dezelfde kaartjes, VOOR ALLE DRIE AVONDEN, voor 39.95 per 2 kaartjes, te bestellen via dezelfde Ticketpoint. Dus niks uitverkocht! Waar riekt dit naar????

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor