Compaq Presario CQ60
Geplaatst door: sbou op: 20-05-2010 13:03
Compaq laptop
In december 2008 kreeg ik van mijn man een Compaq Presario CQ60 voor kerstmis kado. Afgelopen maart starte deze opeens niet meer op, hij gaf een hardware fout aan. Recovery cd's die ik in het begin gemaakt had werkte niet want na 2 cd's gaf hij dus dezelfde fout iedere keer aan. Ik It's gebeld, waar we hem gekocht hadden en hem dit verhaal verteld. De verkoper zei me dat dit nooit na 1.5 jaar mag gebeuren, het enigste wat ik kon doen was hp bellen, maar ik moest er wel rekening houden dat de garantieperiode voorbij was, voor Compaq staat namelijk een jaar en voor Hp 2 jaar, beetje vreemd omdat Compaq een onderdeel is van Hp, maargoed ik dus bellen naar hp. Keuze menu, kies 1 als u een product heeft wat buiten de garantieperiode valt, kies 2 als deze binnen de garantieperiode valt. Ik druk 1, word er gezegt dat ik alleen geholpen word als ik het helpdesk pakket bestel van 19.95 euro, toets 1 als u hier in geinteresseerd bent, toets 2 als u dit niet bent, nou dat ben ik niet dus toets 2, en prompt word de verbinding verbroken. Ik werd steeds bozer. Weer bellen, denk nou ik toets gewoon 2 in want ik wil iemand spreken. En idd ik kreeg een medewerkster aan de telefoon. Toen ik van het probleem vertelde zei ze me dat het buiten de garantieperiode viel en waarschijnlijk de harde schijf kapot was en dat ze me alleen kon helpen als ik 19.95 betaalde, ik werd boos en zei kan je dit probleem via de telefoon oplossen dan want ik weet zeker dat je dat niet gaat lukken en dan hebben jullie ff 19.95 verdient, das lekker makkelijk. Ja zegt ze het is niet anders, enigste wat ik kan doen is u doorverbinden met de reparatieafdeling en dan kunnen zij u vertellen wat het gaat kosten. Ik werd dus doorverbonden. Krijg ik weer een bandje met daarop een persoon met een gigantisch accent die mijn heel zacht vertelde wat ik moest doen, nou het was niet te verstaan, heb de verbinding dus maar verbroken. Nu zit ik dus met een laptop van 1.5 jaar oud die het niet meer doet. Ik vind het echt schandalig hoe HP met zijn klanten omgaat. Je mag toch verwachten dat je voor dat geld iets goed koopt, maar daar hebben we ons ff lelijk in vergist.
Reactie door read op 20-05-2010 14:19
sbou
Je moet met dit probleem niet bij de fabrikant/importeur zijn, maar bij de VERKOPER! Ge gebruikelijke levensduur van een laptop is 3 jaar en dat houdt dan in dat jij als koper de helft van de reparatiekosten moet betalen en de VERKOPER het resterende deel. Mocht het zo zijn dat dit akkefietje toch binnen de fabrieksgarantie valt, dan moet de VERKOPER alle reparatiekosten betalen.
Pedro.
Reactie door sbou op 20-05-2010 15:14
Quote: read schreef op donderdag 20 mei 2010, 14:19: sbou
Bij It's zei de verkoper mij dat hij mij verder niet kon helpen, dat ik echt voor dit probleem bij Hp moest zijn?
Reactie door ikbenik op 20-05-2010 15:15
[qoute: De verkoper zei me dat dit nooit na 1.5 jaar mag gebeuren [/qoute:
Ik heb zowiezo een bloedhekel aan theoretische pietpraat.
De verkoper heeft in dit geval het zeer mis.
Een laptop kan ten aller tijden kapot gaan. Dat weet ook die verkoper.
Het zijn juist die consumenten organisaties die het tegenovergestelde beweren.
Dat ter zijde.
HP staat garant voor de goede werking gedurende de garantieperiode, daarna kunnen zij de goede werking niet meer garanderen. Vandaar dat HP daarna ook alle kosten doorberekenen.
Ik ben het zowiezo met Read eens dat je bij de verkopende partij moet zijn.
Alleen stoor ik me er ook weer aan dat steeds meer winkelieren twee linker handen hebben en niet in staat zijn om een storing op te sporen.
Schandalig vind ik het. Maar dat terzijde.
Eerst moet er gekeken worden wat er nu precies aan de hand is.
Waarna gekeken kan worden hoe het op te lossen.
Reactie door jason246 op 19-06-2010 22:23
Advies: Ga eens naar een (kleine) computer winkel.
Leg daar het probleem uit, in de winkel zullen ze er even naar kijken en testen (kost misschien 15 euro onderzoekskosten) en als dan inderdaad blijkt dat de hardeschijf kapot is kunt u voor totaal ongveer 50 euro hem weer laten repareren. Dat scheelt een hoop gedonder. Bovendien kan het inderdaad zo zijn dat een hardeschijf van een laptop zo snel kapot gaat door bijvoorbeeld een stoot tijdens het gebruik. Blijkt het nou niet de hardeschijf te zijn maar bijvoorbeeld het moederbord, dan zou ik wel even contact daarover opnemen met de verkoper/fabriekant.
Reactie door sbou op 19-06-2010 23:11
Quote: jason246 schreef op zaterdag 19 jun 2010, 22:23: Advies: Ga eens naar een (kleine) computer winkel.
Leg daar het probleem uit, in de winkel zullen ze er even naar kijken en testen (kost misschien 15 euro onderzoekskosten) en als dan inderdaad blijkt dat de hardeschijf kapot is kunt u voor totaal ongveer 50 euro hem weer laten repareren. Dat scheelt een hoop gedonder. Bovendien kan het inderdaad zo zijn dat een hardeschijf van een laptop zo snel kapot gaat door bijvoorbeeld een stoot tijdens het gebruik. Blijkt het nou niet de hardeschijf te zijn maar bijvoorbeeld het moederbord, dan zou ik wel even contact daarover opnemen met de verkoper/fabriekant.einde Quote
Ik ben er idd mee naar een (kleine) computer winkel meegeweest. Het bleek dus geen kapotte harde schijf te zijn maar een hardware fout en mijn 2gb is kapot. En daar kan (volgens die man) hp niets aan doen, het is wel vrij snel na 1.5 jaar maargoed dat is gewoon vette pech. Hij heeft Vista opnieuw geinstalleerd en het 1 en ander schoongemaakt, en al met al was ik toch nog ff 90 euro kwijt, zonder die 2gb dan want daar kwam nog eens 55 euro extra voor bij. Maar dat komt nog wel een keer, er zit nog 1 gb op en dat is voor voorlopig wel ff genoeg....
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!