Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Choozze onterechte factuur

Geplaatst door: sysiwan op: 24-10-2015 19:36
Ik heb sinds Maart 2015 een Choozze Zero met een geheel nieuw nummer. Nu hebben ze deze maand zomaar +/- 100 Euro geïncasseerd voor Internetkosten buiten de bundel van 128 Euro uit Maart! En een credit verrekening van 65 Euro in deze maand Oktober. Wat is dat voor rekensom? Meteen gestorneerd, want in Maart hebben we geen internet gebruikt en toen online gezien dat we er nooit boven/buiten zaten! Een mail gestuurd naar info@choozze.nu en factuur@choozze.nu maar die komen met dat standaard antwoord op 'een mail en de interpretatie daarvan'. Hoezo? Ik wil een duidelijke specificatie van hun verrekening, maar ook zeker van die Internetkosten. Dat verbruik wil ik gespecificeerd zien net zoals dat kan bij KPN, T-Mobile en Vodafone. Dat waar wacht ik dus nog op. Vreemde spookfactuur dit! Nog meer mensen die de laatste dagen zo'n factuur hebben ontvangen ZONDER verdere uitleg?
Reactie door sysiwan op 29-10-2015 14:09
UPDATE. Ondertussen zijn we een paar mails verder en de uitleg van Choozze is dat ik dit nou eenmaal heb verbruikt en ze geen specificatie kunnen geven omdat ze volgens 'De Wet' niet meer dan 2 maanden gegevens bewaren. Op die manier kan ik mij niet verdedigen en dien ik het maar te accepteren. Het rekenen van hoge tarieven buiten de bundel blijft hoe dan ook een oneerlijk systeem dat je in geen enkele sector tegenkomt, behalve bij mobiele providers. Waar is de transparantie en vrijheid waar je als klant anno 2015 recht op hebt? Het antwoord vanuit Choozze: "De incasso die je hebt ontvangen van ons, is er eentje van al bedragen die jij nog hebt opstaan bij ons. Buiten je aansluitkosten staan al je gemaakte kosten nog open. Vandaar de incasso van €100,52, het openstaande bedrag. Inzake factuur 46325, ten tijde van het maken van de buitenbundelkosten, werd dit limiet zo niet gehanteerd. Het betreffende artikel hanteren wij pas sinds Augustus. De gegevens van maart kan ik helaas niet meer opvragen. Volgens de Wet Bewaarplicht mogen we klantgegevens met m.b.t. hun verbruik niet langer dan 2 maanden terug bewaren." Iemand een idee hoe ik dit kan aanvechten?
Reactie door aurora1 op 29-10-2015 18:24
Lees eens klik hier e.e.a. over datagebruik en vooral ook de gegeven tips. Mogelijk vindt u daar een verklaring over datagebruik zonder dat u zelf actief op internet internet gebruikt. Ik zou ook een datateller op de gsm zetten, bijv. My Data Manager. U kunt daarmee een limiet instellen. Misschien is op de gsm ook te vinden hoeveel verbruikt is bijv. via Instellingen en gegevensgebruik. klik hier

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!