Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Chateaux D'ax woonboulevard Heerlen

Geplaatst door: more1948 op: 12-12-2011 12:44
Op 20 juni 2011 kocht ik bij Chateux D'ax op de woonboulevard in Heerlen een drie-zitsbank De levertijd zou 12 - 15 weken zijn. Na 18 weken ben ik eens gaan informeren waar de bank bleef en dhr Richard Geuken van Chateaux D'ax zei dat de bank bij de transporteur stond en dat deze contact met mij zou opnemen. Dat gebeurde dus niet en op 3 november heb ik een mail gestuurd waar niet op werd gereageerd. Een paar dagen later reageerde hij wel per telefoon en hij vertelde dat hij door problemen met internet mijn mail niet eerder had gezien. Hij beloofde mij dat hij een lokale transporteur zou inschakelen om de bank binnen 2 weken te laten bezorgen.Dus na 2 weken nog geen bank Ik heb hem toen weer gemaild en om opheldering gevraagd. Op 23 november kreeg ik een mail van dhr. Geuken dat de levering was uitgelopen door de productieafdeling van Chateaux D'ax, dus de bank stond helemaal niet bij de transporteur zoals eerst tegen me gezegd werd. Als hij mij de eerste keer verteld had dat er een vertraging bij de productieafdeling was, had ik dat wel jammer gevonden, maar er wel begrip voor gehad.. maar nu heeft hij me aan het lijntje gehouden. Hij mailde me ook dat de bank nu op 29 november geleverd zou worden, maar op 28 november belde de transporteur dat de bank niet op de 29e geleverd kon worden omdat de auto vol was en dat de levering zou geschieden op dinsdag 6 december. De bank is uiteindelijk op dinsdagmiddag 6 december geleverd. Ik ben blij met de bank, want daar is niets mis mee, maar ik ben zeker niet blij met Chateaux D´ax van de woonboulevard in Heerlen. Dit is de eerste , maar ook de laatste keer dat ik iets gekocht heb bij die zaak.De service is ver beneden peil. Ik wil dan ook iedereen oproepen eerst goed na te denken alvorens iets te kopen bij deze winkel
Reactie door ericw op 13-12-2011 13:19
Beste, Ik volg deze discussie al enkele dagen op Tros Radar en nu hier maar een disccusie starten, waarom? Mvg, Eric
Reactie door traporgel op 13-12-2011 13:46
Quote: ericw schreef op dinsdag 13 dec 2011, 13:19: Beste, Ik volg deze discussie al enkele dagen op Tros Radar en nu hier maar een disccusie starten, waarom? Mvg, Ericeinde Quote Omdat klagen lekker is. Meer zit er niet achter.
Reactie door more1948 op 13-12-2011 14:21
Dit heeft niets met klagen te maken, maar het heeft alles te maken met het feit dat een klant v.w.b. de levertijd wordt voorgelogen. Als de verkoper de 1e keer eerlijk had verteld dat het wat langer zou duren had ik daar alle begrip voor gehad. Maar als hij steeds iets anders zegt voel ik me behoorlijk aan het lijntje gehouden
Reactie door ericw op 13-12-2011 15:59
Beste, Uw discussie heeft al een hoop gevolg op Tros Radar en mijn vraag was waarom ook hier. Bang dat u niet gehoord wordt of wilt u doelbewust schade aan de winkelier toebrengen. Ga toch gewoon genieten van die bank, dit kost u alleen negatieve energie. Mvg, Eric
Reactie door macwouter op 13-12-2011 16:51
Quote: ericw schreef op dinsdag 13 dec 2011, 15:59: Beste, Uw discussie heeft al een hoop gevolg op Tros Radar en mijn vraag was waarom ook hier. Bang dat u niet gehoord wordt of wilt u doelbewust schade aan de winkelier toebrengen. Ga toch gewoon genieten van die bank, dit kost u alleen negatieve energie. Mvg, Ericeinde Quote Ericw. Mijn vraag is waarom u twee keer moet reageren op het artikel van Morre 1948. Ik krijg hier een rare bijsmaak van. Werkt u bij dat bedrijf. Deze mijnheer of mevrouw wil dit natuurlijk wereldkundig maken het liefst op alle fora zodat hij of zij er zeker van is dat iedereen het leest,maar daar bent u blijkbaar niet van gediend .Een beetje vreemd . We zitten hier bij de Vara en niet bij de TROS
Reactie door ericw op 13-12-2011 19:39
Quote: macwouter schreef op dinsdag 13 dec 2011, 16:51: Quote: ericw schreef op dinsdag 13 dec 2011, 15:59: Mvg, Ericeinde Quote Ericw. Mijn vraag is waarom u twee keer moet reageren op het artikel van Morre 1948. Ik krijg hier een rare bijsmaak van. Werkt u bij dat bedrijf. Deze mijnheer of mevrouw wil dit natuurlijk wereldkundig maken het liefst op alle fora zodat hij of zij er zeker van is dat iedereen het leest,maar daar bent u blijkbaar niet van gediend .Een beetje vreemd . We zitten hier bij de Vara en niet bij de TROSeinde Quote Omdat ik geen antwoord krijg van TS.....de bank is geleverd, hij is helemaal top en zit lekker en ja het is jammer dat het lang heeft geduurd en er niet wekelijks is gebeld dat de bank er nog niet was. Waarom vraag ik me dan af en dan nog annoniem ook!! Bah..... Mvg, Eric
Reactie door more1948 op 13-12-2011 20:12
Eric, Ik denk dat je niet wilt begrijpen wat ik bedoel. Je bent net zo erg als de verkoper bij dit winkelbedrijf Nogmaals, ik wil niet met allerlei smoesjes van het kastje naar de muur worden gestuurd.De verkoper had zelf op de aankoopbon de termijn voor de aflevering geschreven.En nogmaals, bij vertraging had hij dat eerlijk moeten zeggen tegen mij. Ik ben 63 jaar en heb dus al heel wat meubels gekocht in mijn leven. En bij alle andere zaken waar ik meubels heb gekocht ben ik altijd correct behandeld. En als er dan eens een vertraging was werd ik hiervan op de hoogte gesteld Met de bank is niks mis.....ik ben blij ik hem heb....... maar ik wil het handelen van deze winkel aan de kaak stellen. Ik heb hem ook gezegd dat ik dat zou doen, via kassa, radar, faceboek en hyves en ook naar al mijn contacten die ik heb in mijn e-mail accounts.
Reactie door ericw op 13-12-2011 20:37
Beste, Ik hoop dat u heel gelukkig wordt om iedereen te behoeden om in Heerlen meubelen te kopen. Denk wel dat 95% zult denken dat u erg zielig en bekrompen bent maar dat terzijde. Goede feestdagen en vooral een ZINVOL 2012 Mvg, Eric
Reactie door more1948 op 13-12-2011 20:55
Quote: ericw schreef op dinsdag 13 dec 2011, 20:37: Beste, Ik hoop dat u heel gelukkig wordt om iedereen te behoeden om in Heerlen meubelen te kopen. Denk wel dat 95% zult denken dat u erg zielig en bekrompen bent maar dat terzijde. Goede feestdagen en vooral een ZINVOL 2012 Mvg, Ericeinde Quote Vermoedelijk bent u een werknemer van Chateaux D'ax in Heerlen. En over annoniem gesproken........ook wij weten niet wie je bent
Reactie door ericw op 13-12-2011 21:24
Beste, Nee ik ben geen werknemer maar ik erger me aan personen zoals u die niks toevoegen en allen lopen te ...... Mvg, Eric
Reactie door pino123 op 13-12-2011 22:01
Eric, ik begrijp je reactie, maar ik begrijp ook de topic van TS. Het geeft wel iets aan over de service van dit bedrijf en dat zij het kennelijk nodig vinden om niet volledige informatie aan klanten te verschaffen. Het is prima, indien aankomende klanten even googlen en bij dit soort topics terecht komen om hun mening te vormen. Daar is een site zoals deze voor. Zelf kom ik nooit op Trosradar... ik snap je reactie dan ook niet, als we hier bij een consumentensite zitten.. Als je dit niet wil horen of zien, reageer er dan niet op.
Reactie door ericw op 13-12-2011 22:17
Quote: pino123 schreef op dinsdag 13 dec 2011, 22:01: Eric, ik begrijp je reactie, maar ik begrijp ook de topic van TS. Het geeft wel iets aan over de service van dit bedrijf en dat zij het kennelijk nodig vinden om niet volledige informatie aan klanten te verschaffen. Het is prima, indien aankomende klanten even googlen en bij dit soort topics terecht komen om hun mening te vormen. Daar is een site zoals deze voor. Zelf kom ik nooit op Trosradar... ik snap je reactie dan ook niet, als we hier bij een consumentensite zitten.. Als je dit niet wil horen of zien, reageer er dan niet op.einde Quote @Pino23, discussies zijn prima echter wordt door TS meegedeeld dat niemand hier nog wat kopen, is het doel van dit soort fora om een ondernemer kapot te maken?....het lijkt wel een missie!!! Ik snap dat TS teleurgesteld is maar de bank is conform afspraak geleverd, zit heerlijk, zit er goed uit alleen later dan afgesproken en hij is niet iedere week gebeld. Had gewoon een gesprek in de winkel aangegaan en het ongenoegen geuit, maar dit....nee ik vind het ongepast maar dat is natuurlijk mijn mening. Mvg, Eric
Reactie door more1948 op 13-12-2011 22:24
Quote: ericw schreef op dinsdag 13 dec 2011, 22:17: Quote: pino123 schreef op dinsdag 13 dec 2011, 22:01: Eric, ik begrijp je reactie, maar ik begrijp ook de topic van TS. Het geeft wel iets aan over de service van dit bedrijf en dat zij het kennelijk nodig vinden om niet volledige informatie aan klanten te verschaffen. Het is prima, indien aankomende klanten even googlen en bij dit soort topics terecht komen om hun mening te vormen. Daar is een site zoals deze voor. Zelf kom ik nooit op Trosradar... ik snap je reactie dan ook niet, als we hier bij een consumentensite zitten.. Als je dit niet wil horen of zien, reageer er dan niet op.einde Quote @Pino23, discussies zijn prima echter wordt door TS meegedeeld dat niemand hier nog wat kopen, is het doel van dit soort fora om een ondernemer kapot te maken?....het lijkt wel een missie!!! Ik snap dat TS teleurgesteld is maar de bank is conform afspraak geleverd, zit heerlijk, zit er goed uit alleen later dan afgesproken en hij is niet iedere week gebeld. Had gewoon een gesprek in de winkel aangegaan en het ongenoegen geuit, maar dit....nee ik vind het ongepast maar dat is natuurlijk mijn mening. Mvg, Ericeinde Quote Ik ben ook in de winkel geweest om er over te praten, maar de verkoper zei alleen maar dat hij graag wil verkopen en iedere keer zei hij dat de bank binnen een paar dagen geleverd zou worden. het ergste vind ik nog dat toen de bank bij de transporteur stond en dinsdags geleverd zou worden, ik een dag daarvoor opgebeld werd dat de levering een week later zou worden omdat de auto vol was.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Reactie door ericw op 13-12-2011 22:35
Beste, U heeft toch wel laptop zodat u terwijl u zichzelf lekker zit op te vreten en te ergeren op heerlijke bank kunt zitten te genieten. Stel de transporteur had uw bank op het dak van de auto vastgebonden en het regende en was zo voor komen rijden...had u de bank dan geaccepteerd? De transporteur weet natuurlijk niks van de voorgeschiedenis dat u al zo lang zit te wachten en maakt een keuze om een meubelstuk een andere dag bij u te bezorgen omdat de wagen vol zat. Als het eenmaal fout gaat bij een klant gaat er meer fout maar dat is moeilijk te begrijpen en vooral moeilijk om te accepteren. Mvg, Eric
Reactie door hutch op 13-12-2011 23:32
Een consument (in deze 'More1948') wil de 'handel en wandel' van een bedrijf aan de kaak stellen. Perfect, zo hoort dat ook. Daar is o.a. deze site voor bedoeld. En al gebeurt dat op 20 fora!! Des te beter!! Wat ik niet snap, is dat een andere forumgebruiker zich hier druk om maakt. Ik zou zeggen: sla dit forum dan over. . . . . . . of reageer inhoudelijk. "More1948': ga zo door, maar wel zou ik dan ook het 'verhaal' van de andere partij (dat bedrijf uit Heerlen) willen lezen. Het is algemeen bekend, dat dergelijke termijnen zeer vaak overschreden worden en niet alleen in de meubelbranche. Het is ook de bedoeling om de klant binnen te halen, ondanks dat men vaak van tevoren al weet, dat bepaalde termijnen niet gehaald worden. Als men maar een handtekening (en eventueel een aanbetaling) binnen heeft. Het zou een bedrijf sieren om wat eerlijker tegenover een (a.s.) klant te zijn. Daarnaast wat meer service te geven, waaronder een klant op de hoogte te houden m.b.t. alles wat de koop aangaat en geen smoesjes verzinnen. Gr. Hutch
Reactie door ericw op 14-12-2011 00:00
Beste, De klant wil voorgelogen worden, wanneer je als verkoper eerlijk bent gaan ze toch naar de buurman die ze wel beloofd wat de koper wil horen maar het niet nakomt! of na kan komen!!! Wie is hier nu de veroorzaker van het probleem.....ach ja ook dit zal ook niet waar zijn??? Mvg, Eric
Reactie door more1948 op 16-12-2011 19:47
Quote: ericw schreef op woensdag 14 dec 2011, 00:00: Beste, De klant wil voorgelogen worden, wanneer je als verkoper eerlijk bent gaan ze toch naar de buurman die ze wel beloofd wat de koper wil horen maar het niet nakomt! of na kan komen!!! Wie is hier nu de veroorzaker van het probleem.....ach ja ook dit zal ook niet waar zijn??? Mvg, Ericeinde Quote Eric, Je lijkt Richard Geuken van deze meubelzaak wel. je reageert op precies dezelfde manier als hij doet. Niet op de kern van de zaak ingaan, maar er steeds omheen draaien.
Reactie door marjon1 op 17-12-2011 11:14
Volgens mij is ericw er alleen op uit om zo snel mogelijk zijn puntenaantal te verhogen en zo een ster bij te krijgen.
Reactie door ericw op 17-12-2011 20:10
Quote: marjon1 schreef op zaterdag 17 dec 2011, 11:14: Volgens mij is ericw er alleen op uit om zo snel mogelijk zijn puntenaantal te verhogen en zo een ster bij te krijgen.einde Quote Ben niet bezig en weet niet eens hoe ik een ster moet "verdienen" en wat ik er mee moet, Wanneer u gewoon leest wat ik heb geschreven, wanneer een verkoper eerlijk zegt dat de levertijd 14, 16 of zelfs 20 weken kan zijn loopt de klant de deur uit en besteld de bank bij de conculega die zegt dezelfde bank met 10 weken te kunnen leveren (terwijl deze al weet dat het niet gaat lukken) M.a.w. als consumenten de levertijden gewoon accepteren ook al zijn deze (voor consumenten schijnt dat onbegrijpelijk te zijn) lang hoeft de verkopende partij niet te liegen. Mvg, Eric
Reactie door more1948 op 17-12-2011 23:34
Quote: ericw schreef op zaterdag 17 dec 2011, 20:10: Quote: marjon1 schreef op zaterdag 17 dec 2011, 11:14: Volgens mij is ericw er alleen op uit om zo snel mogelijk zijn puntenaantal te verhogen en zo een ster bij te krijgen.einde Quote Ben niet bezig en weet niet eens hoe ik een ster moet "verdienen" en wat ik er mee moet, Wanneer u gewoon leest wat ik heb geschreven, wanneer een verkoper eerlijk zegt dat de levertijd 14, 16 of zelfs 20 weken kan zijn loopt de klant de deur uit en besteld de bank bij de conculega die zegt dezelfde bank met 10 weken te kunnen leveren (terwijl deze al weet dat het niet gaat lukken) M.a.w. als consumenten de levertijden gewoon accepteren ook al zijn deze (voor consumenten schijnt dat onbegrijpelijk te zijn) lang hoeft de verkopende partij niet te liegen. Mvg, Ericeinde Quote Je wilt het maar niet begrijpen,,,,,,,,,,,,Als de verkoper eigenhandig op de bon een levertijd van 12 tot 15 weken zet en ik kom na 19 weken eens vragen hoe lang het nog kan duren en hij komt dan met een antwoord dat de bank bij de transporteur staat en een paar weken later dan zegt dat hij nog in de fabriek staat is hij niet eerlijk. Als hij de eerste keer had gezegd dat de vertraging bij de productieafdeling was had ik daar brgrip voor gehad.........maar nu niet met iedere keer andere redenen. Maar .Eric, ik denk nog steeds dat je connecties hebt met deze winkel, want anders regageerde je wel anders
Reactie door hutch op 18-12-2011 16:52
TS heeft helemaal gelijk. Als een verkoper onzin 'verkoopt' door, tegen beter weten in, leugens verteld aan een koper (in spe), alleen maar om een klant binnen te halen, kwalificeer ik een dergelijk bedrijf als 'onbetrouwbaar'. De 'Dikke van Dale' heeft hier een heel mooi woord voor: malafide (ma·la·fi·de bn, bw te kwader trouw; onbetrouwbaar). En als een verkoper (eigenlijk nog een te mooi woord voor een leugenaar), dat ook nog eens bevestigd, door dit op de bon te schrijven, dan bevestigd dit alleen nog maar wat ik hiervoor geschreven heb. Als iedereen dit maar pikt en er verder niets over schrijft, c.q. over praat, kunnen dergelijke bedrijven maar door gaan met leugens te verkopen. Dus TS doet er goed aan, om dit wereldkundig te maken. Zelf koop ik meubels bij een bepaald bedrijf, die geen aanbetaling vraagt. Dit bedrijf zegt ook eerlijk, dat er een bepaalde leveringstermijn is en dat deze mogelijk kan afwijken door omstandigheden waaraan dat bedrijf part noch deel heeft. Het schijnt tegenwoordig normaal te zijn (of te vinden....., zoals iemand op deze site dat schrijft) dat er leugens verkocht worden, om maar klanten binnen te krijgen. Dat is dus absoluut NIET normaal !! Dergelijke verkopers krijgen een bepaald percentage of bedrag extra betaald, als hij een koper/klant binnen haalt. En geloof maar niet, dat dit soort verkopers ook maar enigszins geïnteresseerd is in het wel en wee van de klant. Geld is het enige wat voor hen belangrijk is. En meestal is dit ook de 'schuld' van de directie/eigenaar van die meubelzaak. En ja, er bestaan nog steeds eerlijke bedrijven. Ik mag geen namen noemen, maar anders kregen deze bedrijven een dikke, vette pluim. Gr. Hutch
Reactie door marjon1 op 19-12-2011 11:29
Wanneer u gewoon leest wat ik heb geschreven, wanneer een verkoper eerlijk zegt dat de levertijd 14, 16 of zelfs 20 weken kan zijn loopt de klant de deur uit en besteld de bank bij de conculega die zegt dezelfde bank met 10 weken te kunnen leveren (terwijl deze al weet dat het niet gaat lukken) M.a.w. als consumenten de levertijden gewoon accepteren ook al zijn deze (voor consumenten schijnt dat onbegrijpelijk te zijn) lang hoeft de verkopende partij niet te liegen. Mvg, Ericeinde Quote Je wilt het maar niet begrijpen,,,,,,,,,,,,Als de verkoper eigenhandig op de bon een levertijd van 12 tot 15 weken zet en ik kom na 19 weken eens vragen hoe lang het nog kan duren en hij komt dan met een antwoord dat de bank bij de transporteur staat en een paar weken later dan zegt dat hij nog in de fabriek staat is hij niet eerlijk. Als hij de eerste keer had gezegd dat de vertraging bij de productieafdeling was had ik daar brgrip voor gehad.........maar nu niet met iedere keer andere redenen. Maar .Eric, ik denk nog steeds dat je connecties hebt met deze winkel, want anders regageerde je wel anders einde Quote Eerlijkheid duurt het langst, als je niet op tijd kunt leveren zoek even uit waaraan het ligt, leg dit op een fatsoelijke manier voor aan de klant, de meeste mensen hebben daar echt wel begrip voor maar ga in ieder geval geen neuzelverhalen ophangen wat hier duidelijk wel is gedaan. More1948 heeft gelijk en hij heeft ook heel veel geduld getoond, als je dan op zo'n manier wordt behandeld zegt dat wel iets over de verkoper. De klant is nu absoluut ongepast behandeld en het lijkt hier wel of er mensen zijn die dit maar heel normaal vinden. Onbegrijpelijk!!
Reactie door van leyden op 19-12-2011 16:58
Quote: ericw schreef op dinsdag 13 dec 2011, 21:24: Beste, Nee ik ben geen werknemer maar ik erger me aan personen zoals u die niks toevoegen en allen lopen te ...... Mvg, Ericeinde Quote Zeg Eric, Is dat je echte naam? Zou graag ook even je achternaam willen weten,dat praat wat makkelijker. Je houdt toch NIET van anonimiteit zei je...? Ik heet dus Piet Brekels. Jouw hobby is dus om de consumentenforums af te schuimen op dubbelposten. Dan wens ik JOU ook alvast een goed 2012. Volgens mij heb jij namelijk geen leven, behalve detective spelen op internet, Doe je dat vaker of werk je voor die toko?
Reactie door more1948 op 23-12-2011 19:54
Quote: van leyden schreef op maandag 19 dec 2011, 16:58: Quote: ericw schreef op dinsdag 13 dec 2011, 21:24: Beste, Nee ik ben geen werknemer maar ik erger me aan personen zoals u die niks toevoegen en allen lopen te ...... Mvg, Ericeinde Quote Zeg Eric, Is dat je echte naam? Zou graag ook even je achternaam willen weten,dat praat wat makkelijker. Je houdt toch NIET van anonimiteit zei je...? Ik heet dus Piet Brekels. Jouw hobby is dus om de consumentenforums af te schuimen op dubbelposten. Dan wens ik JOU ook alvast een goed 2012. Volgens mij heb jij namelijk geen leven, behalve detective spelen op internet, Doe je dat vaker of werk je voor die toko? einde Quote Ik denk ook dat dit zijn hobby is en ik verdenk die Eric er nog steeds van dat hij connecties heeft met Richard Geuken, filiaalleider van Chateaux D'ax in Heerlen
Reactie door godefrieda op 24-12-2011 02:14
Bij Chateau d'Ax heb ik het gevoel bij van een een „luxe Seats & Sofa's” met dien verstande dat de bezorging van het luxe product inclusief bezorging is als Pasen en Pinksteren op één dag valt. Chateau d'Ax = Kasteel de (De) Bijl! Misschien heet de oprichter en/of eigenaar wel van zijn achternaam: De Bijl ?!
Reactie door rapil op 24-12-2011 09:37
@more1948. Hoop dat de bank geen mankementen gaat vertonen en je de verkoper nodig hebt deze te verhelpen. Als ik dat zou zijn dan heb je grote pech.
Reactie door more1948 op 24-12-2011 11:51
Quote: rapil schreef op zaterdag 24 dec 2011, 09:37: @more1948. Hoop dat de bank geen mankementen gaat vertonen en je de verkoper nodig hebt deze te verhelpen. Als ik dat zou zijn dan heb je grote pech.einde Quote Ik denk dat jij dan een nog grotere pech zult hebben
Reactie door rapil op 24-12-2011 13:38
De tijd zal het leren.
Reactie door ericw op 25-12-2011 00:34
Beste, Gezegende kerst op de bank, wel fijn dat deze voor de kerst is geleverd. Mvg, Eric
Reactie door more1948 op 06-01-2012 20:04
Quote: ericw schreef op zondag 25 dec 2011, 00:34: Beste, Gezegende kerst op de bank, wel fijn dat deze voor de kerst is geleverd. Mvg, Ericeinde Quote Jij ook een fijn nieuwjaar ?
Reactie door godefrieda op 06-01-2012 21:58
Quote: more1948 schreef op vrijdag 6 jan 2012, 20:04: Quote: ericw schreef op zondag 25 dec 2011, 00:34: Beste, Gezegende kerst op de bank, wel fijn dat deze voor de kerst is geleverd. Mvg, Ericeinde Quote Jij ook een fijn nieuwjaar ?einde Quote Wat is het weer interessant, voegt niets toe aan deze thesis!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!