Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Centraal Beheer laat gezin letterlijk in de kou staan

Geplaatst door: plodewijks op: 24-12-2011 21:28
Ivm aanschaf nieuwbouwhuis onlangs hele reeks woonverzekeringen bij Centraal Beheer afgesloten. Vandaag, kort voor het moment dat het gezin zou verhuizen is de CV ketel en wat keuken apparatuur gestolen. Direct CB gebeld maar die geven aan dat het nietgedekt is om dat we nog aan het 'verbouwen' zijn. Meest frustrerende: de 1uurs hulpservice komt ook niet omdat de schade niet gedekt is. Probeer nu, tijdens de kerstdagen maar 'ns een slotenmaker, installateur, of nieuwe ketel te vinden... "Dan bent u meteen vanaf het begin goed verzekerd" zei de verkoopster van CB toen ik de verz. afsloot.... Pas op! Er zijn verzekeraars die de periode tussen oplevering en verhuizing wel verzekeren.
Reactie door vladja op 24-12-2011 21:34
Hoe heb je die verzekeringen afgesloten? Kan je aantonen dat daarop een ingangsdatum staat? Is er toen duidelijk besproken dat er nog verbouwd wordt en wanneer het huis bewoond zou gaan worden? Vladja
Reactie door plodewijks op 24-12-2011 21:41
De verz zijn ruim een maand geleden telefonisch afgesloten. De ingangsdatum is het moment van overdracht 15 dec. Er is niet gesproken over verbouwen of het moment waarop zou worden verhuisd. We zijn overigens niet aan het verbouwen zoals omschreven in de polisvoorwaarden. Volgens de polisvoorwaarden gaat het om ingrijpende structurele zaken. Wij zijn aan het witten en vloertjes leggen.
Reactie door vladja op 24-12-2011 22:38
Is er ingebroken? Waar stonden de spullen? Achter slot grendel binnenshuis? Vladja
Reactie door tot15karakters op 26-12-2011 19:01
Vreemd, ik ben wegens rugklachten al 5 jaren aan mijn zolder te verbouwen dus al 5 jaren niet verzekerd? Dit is een leeg en nieuw huis en daar worden CV ketels wel vaker gestolen. Daarom doen ze zo moeilijk. Of dit tijdens verven, ik ga ook niet in de stank wonen of tijdens echt verhuizen gebeurde is niet van belang. Lees eens goed de voorwaarden en meld ook even dat U bij het Kassa Forum bepaald geen reclame maakte want dat wil ook wel eens helpen....
Reactie door centraal beheer op 27-12-2011 15:38
Beste plodewijk, Dit is voor jou inderdaad een vervelende situatie. Ik wil je graag verder helpen bij je klacht. Hier heb ik wel meer informatie voor nodig. Wil je zo vriendelijk zijn om je klacht te mailen naar webcare[@: centraalbeheer.nl? Graag in het kort de schade vermelden met je klantnummer, postcode en huisnummer. Bij onderwerp: n.a.v. Trosradar. Het Centraal Beheer Webcareteam zal dan het een en ander voor je nakijken. Met vriendelijke groet, Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam 055 579 8000 https://www.centraalbeheer.nl
Reactie door vladja op 27-12-2011 17:15
Nou centraal beheer, dat is toch Varakassa en niet de tros. Vladja
Reactie door centraal beheer op 29-12-2011 13:25
Beste plodewijks, Naar aanleiding van uw mail en telefonisch onderhoud hebben wij uw klacht opgelost. Onze schade afdeling zal contact met u opnemen. Ik ben blij dat ik u heb kunnen helpen. Bij vragen kunt u "Even Apeldoorn Bellen". Met vriendelijke groet, Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam 055 579 8000 https://www.centraalbeheer.nl
Reactie door getty op 29-12-2011 15:21
Wat is de uitkomst? Ben zeer benieuwd?
Reactie door plodewijks op 06-01-2012 22:20
Sorry voor de late reactie, problemen met internet na de verhuizing. De klacht is inderdaad opgelost. Ik heb dikke pech gehad met een medewerker die de polisvoorwaarden niet goed heeft geinterpreteerd. Div mensen van CB hebben hun excuses aangeboden. Wat mij betreft goed opgelost.
Reactie door ooparry op 07-01-2012 09:53
En zo hoort het ook. Prima dat CB regeerde op deze discussie!
Reactie door pauls0 op 08-01-2012 03:00
Was CB vroeger ook maar zo sociaal, en dat zij beter de problemen hadden opgelost voor haar klanten.. Moet zekers op forum als dit komen, voordat er gereageerd wordt.. Ieder geval goed opgelost voor plodewijks
Reactie door conny2 op 09-01-2012 09:24
Onbegrijpelijk zulke fouten maar fijn dat het nu opgelost is.
Reactie door vuurwerk op 12-06-2012 14:25
ja ja, het zijn verzekeringen en die denken dat je de regeltjes niet weet ze weten het vaak zelf ook niet goed. verbouwen, is als de woning niet glas en waterdicht is. en de woning mag max. 2 mnd. leeg staan. wel mooi dat iemand van CB. zelf heeft gereageerd
Reactie door getty op 12-06-2012 19:15
Quote: vuurwerk schreef op dinsdag 12 jun 2012, 14:25: ja ja, het zijn verzekeringen en die denken dat je de regeltjes niet weet ze weten het vaak zelf ook niet goed. verbouwen, is als de woning niet glas en waterdicht is. en de woning mag max. 2 mnd. leeg staan. wel mooi dat iemand van CB. zelf heeft gereageerdeinde Quote ja, en ook al een half jaar geleden.....
Reactie door 1.korenwolf op 13-06-2012 19:53
Nieuwbouwhuis! Tot de oplevering is de bouwheer verantwoordelijk voor de eventuele schades die tijdens de nieuwbouw zijn ontstaan, al dan niet vervreemding van onroerende goederen zoals de keuken, mits u zelf de keuken heeft geregeld bij de keukenbarones en voor de oplevering al hebt laten installeren door de keukeninstallateur, dan is het uw verantwoordelijkheid geweest en voor uw risico.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!