Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Cardiff arbeidsongeschiktheidverzekering

Geplaatst door: buurmannen op: 08-08-2011 12:17
Wie kent Cardif verzekeringen? is er iemand op de hoogte of dit een juiste maatschappij is om je arbeidsonegschiktheidverzekering onder te brengen?
Reactie door valerius-2 op 08-08-2011 12:23
Deze topic hoort thuis bij vraag en beantwoord, daar zal u waarschijnlijk meer reactie's krijgen.
Reactie door harrie op 08-08-2011 13:13
Dit was de favoriete verzekeringsmij. van onze grote "vriend" Scheringa, u weet wel van de DSB. Waarom? omdat deze de hoogste provisie betaalde aan de tussenpersonen. (tot zo'n 50% van de premie inkomsten) dus...... Zoek een andere maatschappij, bijv. een direct writer. Ex-Haagsche Harrie
Reactie door harrie op 08-08-2011 13:18
P.S. Dit bedrijf staat ook bekend om zijn "tricky" voorwaarden als het op (niet) uitkeren aankomt. Die provisie moet ergens van betaald worden... Ex-Haagsche Harrie
Reactie door marcel75 op 08-08-2011 13:29
Harrie, Vrijwel alle arbeidsongeschiktheidsverzekering staan er om bekend om niet meteen uit te keren. Het zijn zeker geen goedkope verzekeringen, maar de uitkeringen zijn ook niet al te hoog/best. Veel kwalen zijn uitgesloten en vaak moet er ook nog een verband zijn tussen werk en arbeidsongeschiktheid. Tel daar nog eens een wachttijd van maanden bij op.
Reactie door vladja op 08-08-2011 13:48
Lees het verhaal in De Volkskrant van mei 2005. [url=http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/666147/2005/02/26/Cardief-polissen-geven-vals-gevoel-van-veiligheid.dhtml: Zie hier...[/url: . En dan de alinea's beginnend met: Want het blijkt dat ................ en Daar komt het wel op neer ............... Er zijn ondertussen wel een aantal jaren verstreken, maar regelmatig daarna komt deze maatschappij voor met opmerkingen over: wegens willen uitbetalen en als ze wel moeten een wachttijd van maanden wegens administratieve verwerking. Dit is dus niet de in de polis opgelegde wachttijd, maar extra wachttijd. Een vos verliest wel z'n haren, maar niet z'n streken is een Nederlands gezegde. Inderdaad een van de vaste leveranciers aan de DSB-bank. En of je dat een positieve aanbeveling kunt noemen????? Vladja
Reactie door vladja op 08-08-2011 13:50
wegens willen uitbetalen = wegens het niet willen/hoeven uitbetalen Vladja
Reactie door harrie op 08-08-2011 13:57
Quote: marcel75 schreef op maandag 8 aug 2011, 13:29: Harrie, Vrijwel alle arbeidsongeschiktheidsverzekering staan er om bekend om niet meteen uit te keren. Het zijn zeker geen goedkope verzekeringen, maar de uitkeringen zijn ook niet al te hoog/best. Veel kwalen zijn uitgesloten en vaak moet er ook nog een verband zijn tussen werk en arbeidsongeschiktheid. Tel daar nog eens een wachttijd van maanden bij op.einde Quote Marcel75. Als rond de helft van de premie in de zakken van "adviseurs" verdwijnt, lijkt mij deze maatschappij mij niet aanbevelenswaardig. Salut, Ex-Haagsche Harrie
Reactie door marcel75 op 08-08-2011 14:48
Harrie, Maar dat is iets wat veel meer maatschappijen doen. Niet alleen Cardiff.
Reactie door harrie op 08-08-2011 16:05
Quote: marcel75 schreef op maandag 8 aug 2011, 14:48: Harrie, Maar dat is iets wat veel meer maatschappijen doen. Niet alleen Cardiff.einde Quote Beste marcel75 Vandaar mijn advies van een "direct writer" Bij zo'n bedrijf zijn de kosten wat lager (want 50% aan extra reclamekosten / extra administratie lijkt mij overdreven) en kan dus meer premie aangewend worden worden voor risicodekking. Helaas voor TS is de arbeidsongeschiktheidsverzekering geen "vechtmarkt" zoals b.v. autoverzekeringen en zal deze verzekering gebruikt worden om de ander concurrerend te maken. (met behoud van gemiddelde winstmarge) Salut, Ex-Haagsche Harrie
Reactie door spooky01 op 08-08-2011 18:55
Niet doen, heel slechte ervaring met cardiff. Ze doen niet wat ze beloven.
Reactie door spooky01 op 10-08-2011 16:34
Cardif heeft contact met me opgenomen en vraagt wat ze kunnen doen me tevreden te stellen. Een beetje laat, het gaat om iets van jaren geleden.
Reactie door peter nuijten op 28-08-2011 23:27
Cardif is de grootste oplichtersbende die ik ken, en Aegon maar als je het gaat bekijken zijn alle banken en verzekeringsmaatschappijen de grootste dieven van Nederland,zelfs de (EX)regeringsleiders zijn grote dieven kijk maar naar Zalm.
Reactie door tdehond op 29-08-2011 12:03
Quote: peter nuijten schreef op zondag 28 aug 2011, 23:27: Cardif is de grootste oplichtersbende die ik ken, en Aegon maar als je het gaat bekijken zijn alle banken en verzekeringsmaatschappijen de grootste dieven van Nederland,zelfs de (EX)regeringsleiders zijn grote dieven kijk maar naar Zalm.einde Quote Dat zijn grote woorden IMHO. U zou u m.i. kunnen beperken tot dat u erg slechte ervaringen heeft als het op uitkeren van verzekeringsgeld te maken heeft - als dat bij u het geval is - bij Cardif.
Reactie door elisa2011 op 20-09-2011 14:31
Hier niet iemand van het Cardiff promotieteam...maar wel iemand met een positief bericht over Cardiff. Eind januari van dit jaar ging mijn tweede ziektejaar in...tijd om de arbeidsongeschiktheidsuitkering te gaan claimen bij Cardiff. Ik heb lichamelijke en geestelijke klachten. De geestelijke klachten vielen helaas buiten de polis...dus de kans was er klein dat er uitgekeerd zou worden. De verzekeringsarts is bij mij langsgeweest...achtte mij in staat om nog voor 20 uur ipv 24 uur te werken... maar dan wel verdeeld over 4 u per dag verdeeld over 5 dagen.. (in mijn situatie echt niet mogelijk). Arbeidsdeskundige oordeelde ook dat ik voor minder dan 45 % ao ben. Zij zei letterlijk dat ze niets voor me kon betekenen (want...geestelijke gedeelte kon ze niet meenemen én bovenstaande oordeel verzekeringsarts). Ik gaf aan het hier niet mee eens te zijn en vertelde haar dat ik waarschijnlijk bezwaar tegen de komende beslissing zou gaan indienen. Tot mijn grote verbazing...en nog grotere blijdschap... besloot Cardiff mij toch de AO uitkering toe te kennen, omdat het totale plaatje volgens Cardiff toch ernstig genoeg was. Negatieve berichten halen het internet helaas vaker dan positieve berichten...dus bij deze.
Reactie door vladja op 20-09-2011 14:53
Hier niet iemand van het Cardiff promotieteam...maar wel iemand met een positief bericht over Cardiff. Als je een oud onderwerp gaat opdiepen, dus niet eentje waarover een actuele discussie wordt gevoerd, dan ben je bewust op zoek. Dan nog een loftrompet neerzetten.als eerste bijdrage aan deze site nadat je je net als nieuwe deelnemer hebt aangemeld Dus vond ineens dat je spontaan Halleluja moest gaan roepen over Cardiff????? Niet van het promotieteam??????? Ik denk dat je de enige bent, die dat gelooft. Ik in ieder geval NIET Vladja
Reactie door elisa2011 op 20-09-2011 15:09
Ja, natuurlijk, en het hele verhaal zuig ik natuurlijk uit m'n duim. Dus je mag je niet aanmelden en daarna meteen reageren? Ik zal de volgende keer eerst op 10 andere onderwerpen reageren (als ze daar dan ook niet meteen beginnen te mekkeren als je een keer iets positiefs te melden hebt) voordat ik op een een topic, wat blijkbaar negatief moet blijven, reageer. Ik was via google inderdaad op zoek naar Cardiff arbeidsongeschiktheidsverzekeringen...so what? Tjeu Vladja...verkeerde been verhaal?
Reactie door vladja op 20-09-2011 16:41
Nee, hoor gewoon vrolijk uit bed gekomen met het goede been.
Reactie door estherjager op 15-11-2011 22:41
Beste Elisa, Wij zitten met een soortgelijk probleem, kunnen wij buiten Kassa om met elkaar corresponderen? Ik heb een aantal vragen. Groetjes, Esther
Reactie door elisa2011 op 16-11-2011 08:30
Hallo Esther, Zet maar even een emailadres neer, dan mail ik je daar wel op, oke? Gr. Elisa
Reactie door estherjager op 16-11-2011 09:28
[Edit redactie, geen privégegevens plaatsen a.u.b.: Alvast bedankt!
Reactie door estherjager op 27-11-2011 21:22
Elisa, hoe doen we dit nu???

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor