capaciteitsprobleem UPC petitie
Geplaatst door: smoking185 op: 20-02-2011 00:42
Beste mensen. ik heb de enige tijd flinke problemen met upc. internet snelheid die heel erg laag is en upc. doet er helemaal niks aan. ik heb fiber 120mbps en vaak haal ik maar 25mbps. waar ik niet voor betaald. zelf heb ik contact met specialcare1. die kunnen zelfs helemaal niks betekenen. voor mij ik weet geen raat meer wat te doen. ik heb 2 keuzes adsl of kabel. adsl gaat maar tot 20mbps. en ik haal vaak 25mbps overdag en midden in de nacht is het in eens weer goed. ik vindt dat niet kunnen. en hoop dat kassa hier aandacht aan gaat geven. daarom breng ik dit aan het licht zodat ook meer mensen. zig aan kunnen sluiten. die download problemen hebben. zie link http://www.speedtest.net/result/1164790558.png
Reactie door jacco apd op 20-02-2011 00:56
za 19-02 1.97 down van de 25 mbit , UPC smalband internet
Reactie door p.postduif op 20-02-2011 09:39
Laat me het verhaal iets duidelijker schetsen (afgezien van alle spelfouten).
UPC biedt sinds enige tijd zogenaamde 'Fiber' abonnementen aan. Dit zijn internet abonnementen met snelheden tot 120 Megabit per seconde. Hiermee proberen zij te concurreren met internet over glasvezel aanbieders, het FTTH (Fiber to the Home) concept.
UPC heeft recentelijk de prijzen van de pakketten verlaagd. Hierdoor zijn er waarschijnlijk veel mensen overgestapt op de pakketten met meer snelheid. Dit betekend dus ook dat meer mensen de beschikbare capaciteit opsnoepen van UPC. Hier begint het probleem.
Sinds januari 2011 zie ik een drastische afname in snelheid.. Vooral rond een uur of 17.30 wanneer werkend Nederland thuis komt, daalt de snelheid naar ongeveer 0,5 tot 2% van mijn maximale lijn. Dit duurt tot ongeveer 23.00 uur. In het weekend liggen deze tijden anders, dan zakt de snelheid 's ochtends al in.
Ook zie ik dat UPC vaak omslachtige routes moet kiezen om bij een server/host uit te komen. Servers in Nederland gaan via lange en 'trage' routes via bijvoorbeeld Engeland, of nog verder.
In januari ben ik op het chelloo.com forum een topic gestart over bovenstaand probleem. Inmiddels zijn hier een kleine 300 reacties opgekomen van mensen met hetzelfde probleem. Het Webcare team van UPC nam vrij snel contact met mij op om het probleem aan te horen, maar daarna heb ik niks meer gehoord.
Reactie door luckytrebor op 20-02-2011 11:52
Ook bij mij levert UPC op de dag tussen 16.00 en 23.00 uur maar 5-10% van de overeengekomen snelheid. In de weekends is het soms de hele dag knudde. Er wordt volop geklaagd op de website Chelloo.com maar UPC doet er gewoon niets aan. Ze blijven gewoon abonnementen verkopen, die ze niet kunnen leveren.
Reactie door mhofman op 20-02-2011 14:53
Zou zeggen pak ze allemaal aan want niet 1 geeft waar je voor betaald.
Reactie door erikbuurman op 20-02-2011 22:44
Hier ook problemen sinds een aantal dagen, op dit moment een snelheid van 200-300 kb met een abbo van 25mb.
Hoor dat er erg veel mensen problemen hebben.
Het ergste is dat er op de site van upc geen eens staat dat er een probleem/storing is.
En als je ze belt dan weten ze nergens vanaf, net of er nog niet talloze anderen hebben gebeld met dezelfde problemen.
regio apeldoorn btw.
Reactie door nol60 op 26-02-2011 15:11
Ook bij mij problemen met de snelheid. Als ik een speedtest doe krijg ik een acceptabele snelheid te zien, maar bij het daadwerkelijke downloaden (usenet) haal ik snelheden van 4Mbps tot 8 Mbps op een abbonement van 30 (s' avonds en in het weekeinde). Ik denk dat ik maar eens ga korten op de rekening overeenkomstig de tekortgekomen snelheid.
Reactie door meugje op 08-09-2011 22:43
HIer is hetzelfde probleem , maar dan met een 120 mb down en 10 mb up
down haal ik afhankelijk van inderdaad de tijd tussen de 20 en 100mb down
en up tussen de 1,2 en 5 mb max
wat is inmiddels gebeurd
monteur gewest modem vervangen
alles door gemeten en zou goed moeten zijn na 2 dagen weer het zelfde probleem
helpdesk weer gebeld werd door gestuurd naar technise dienst die zouden er dan naar kijken en binnen 48 uur kon ik een telefoontje verwachten.
nou na 72 uur geen gehoor ..
dus weer gebeld binnen 24 uur was weer het antwoord.
maar helaas weer gene reactie.
weer gebeld en na 2 dagen 48 uur werd ik eindelijk terug gebeld ..
deze kon mij vertellen dat er inderdaad een capaciteits probleem in mijn regio was , en als ze dit zouden moeten verhelpen dan zou dat wel eens een half jaar tot een jaar kunnen duren om de upload stabiel te moeten krijgen ( updates en de werkzaam heden )
nou was ik al op de hoogte dat er meer mensen met het probleem kampte in andere regios gezien ik een gamer ben , toen ik hem daarmee confronteerde werd mij gevraagd op welke servers ik games (ip adres ) speelde , zodat hij kon kijken of de routing van de server het probleem veroorzaakte
nou ik speel meerdere games, maar oke als ze mij met die gedachte willen afwimpelen laat ik ze maar even kijken,
daarbij komt ook nog eens wat heeft ene test te maken van upload met gaming, want en speed test voer je niet uit met gaming ..
maar dat laat zien dat ze hun eigen probleem niet erkennen, maar onder tussen wel meer leden aan het werven zijn met hun nieuwe aanbiedingen.
betekend dat dat ik straks terug ben, naar een nog lagere verbinding
of hebben ze voor die mensen een andere lijn gereserveerd
Reactie door freya op 08-09-2011 23:10
@meugje:
Bij het spelen van games op het internet is het niet de upload/downloadsnelheid die je parten speelt, maar de vertraging (lag) die optreedt. Zeg maar, de eerste reactie van de server aan de andere kant. Die vertraging kun je meten als je de andere server 'pingt'.
Bij het spelen van games op het internet gaat er echt niet zoveel data heen en weer. Immers, het spel zelf draait gewoon op je eigen (snelle) computer. Ook met een downloadsnelheid van, pak hem beet, 8Mbps heb je voldoende bandbreedte en werkt dat prima. Echter als de 'lag' te groot is en het dus 'even' duurt vóór je die data ontvangt, dan heb je daar met gamen last van.
Kortom, staar je niet blind op het halen van de maximale downloadsnelheid. Al haal je die maximum snelheid wel, als de 'lag' hoog is, is het online spelen nog steeds 'prut'.
Freya
Reactie door meugje op 09-09-2011 13:14
@freya
Ben ik het helemaal mee eens ,
welke game dan ook, het dus bij alle games blijft laggen in de avond uren.
ook als ik game servers van andere hostings gebruik.
dus dat zou betekenen dat het aan alle hostings ligt van de games, lijkt me sterk
daarbij kan ik gebruik maken van 4 gamers systemen. waaronder 2 met de laatste nieuwe specs zitten
Reactie door freya op 09-09-2011 13:26
Quote: meugje schreef op vrijdag 9 sep 2011, 13:14: @freya
....
dus dat zou betekenen dat het aan alle hostings ligt van de games, lijkt me sterk
....einde Quote
Dan trek je de verkeerde conclusie.... Het ligt wel degelijk aan UPC. Ik ken de details niet als het gaat om de verbinding tussen het internet en het netwerk van UPC, maar in die overdracht zit iets wat verantwoordelijk is voor die 'lag' en blijkbaar heeft het netwerk van UPC er méér last van op het moment dat het UPC-netwerk zwaarder wordt belast.
Kortom, het probleem ligt wel bij UPC, maar met mijn eerdere antwoord wilde ik alleen maar aangeven dat het niet zozeer te maken heeft met de downloadsnelheid, maar met de 'lag'.
Freya
Reactie door meugje op 09-09-2011 13:44
ow dan had ik het ene beetje verkeerd begrepen :) mijn excuus ervoor :)
zal de afkick zijn van het gamen en tevens het tureluuts worden van de verhalen wat ze je bij upc proberen op te hangen :)
terwijl ze tussen neus en lippen al aan geven, dat ze een capaciteit probleem hebben
en niet alleen voor mij maar ook de nieuwe klanten wat eigenlijk gaan betalen voor iets wat ze niet geleverd gaan krijgen in de `probleem regios`zoals hun het omschrijven...
greets meugje
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!