Buitenlandse overschrijvingen
Geplaatst door: becwarnaar op: 04-08-2014 12:18
Waarom kan ik niet bij een ING kantoor naar binnen lopen en een buitenlandse overschrijving naar Australie doen????
Ik betaal per jaar al genoeg om een rekening te hebben bij de ING.En toch kan die service niet worden verzocht? Wat een onzin. Nu moest ik vandaag een overschrijving doen naar Australie om mijn persoonlijke items over te schepen. Toen ik bij het kantoor kwam werd mij verteld dat ik dit ALLEEN via internet bankieren kan doen.
Aangezien ik mijn internet bankieren niet vaak gebruik was ik tot overmaat van ramp ook nog eens mijn paswoord vergeten, dit duurt nu 5 dagen voordat ik weer in kan loggen. Ja via je mobiel gaat dit gelijk, maar om persoonlijke redenen en ik die optie niet toegevoegd aan mijn internet bankieren, moet ik als klant niet de vrijheid hebben om dit zelf te kunnen bepalen? Schijnbaar niet.
Ik vind het belachelijk dat je dit soort zeer ingewikkelde services niet via een kantoor kan regelen.
Zijn er nog meer mensen die hier weleens last van hebben .. slechte service?
Reactie door valerius-2 op 04-08-2014 14:13
Heeft u al gevraagd waarom dit zo is geregeld? Zal waarschijnlijk een kwestie van beveiliging zijn.
Reactie door diumenge op 04-08-2014 17:47
Lijkt mij meer met het beperken van service te maken te hebben. Ik zit zelf niet bij ING, maar volgens mij zijn het geen bankkantoren meer maar 'service'- kantoren. Ergens is het inderdaad belachelijk. Op de waarom vraag kan alleen ING echt een antwoord geven natuurlijk.
Reactie door carola.83 op 04-08-2014 17:59
Je kan nog steeds geld overmaken naar het buitenland met een internationale overschrijvingskaart:
Hoe kan ik Internationale Overschrijvingskaarten aanvragen?
U kunt uw Internationale Overschrijvingskaarten telefonisch bestellen. Bel 020 22 888 88 Wij helpen u graag op werkdagen van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.. Houd uw Betaalpas bij de hand!
Goed om te weten: heeft u een OranjePakket? Dan kunt u geen overschrijvingskaarten aanvragen. Regel uw betalingen gemakkelijk en snel via Mijn ING of de Mobiel Bankieren App. Via Mijn ING kunt u wereldbetalingen doen; via de Mobiel Bankieren App kunt u alleen Europese Overschrijvingen doen.
Reactie door becwarnaar op 04-08-2014 18:55
Ik heb de ING gebeld hun antwoord was " helaas is het hoe de procedures in elkaar zitten, ik kan uw klacht noteren maar meer kunnen wij er niet mee doen"
Daar moet je het dus maar mee doen, wat ik al wel verwacht had als antwoord.
Ondertussen staat mijn vracht stil omdat er verder niks gedaan kan worden.
ik heb een oranje rekening en kan dus geen overschrijvingskaarten krijgen, bovendien moet een wereldweide betaling zijn.
Reactie door carola.83 op 04-08-2014 19:43
Quote: becwarnaar schreef op maandag 4 aug 2014, 18:55: ik heb een oranje rekening en kan dus geen overschrijvingskaarten krijgen, bovendien moet een wereldweide betaling zijn.
einde Quote
Een Internationale overschrijving = wereldwijde overschrijding. Jammer dat je een Oranje pakket hebt.
Dan blijft er niks anders over dan even te wachten op je nieuwe inloggegevens voor Internetbankieren.
Reactie door pieterwolters op 04-08-2014 23:41
En wees blij dat ze een duidelijk protocol hebben voor nieuwe logingegevens. Je zou toch niet willen dat ze dat zomaar geven.
Reactie door 1953 op 05-08-2014 03:27
Je kunt het beter online doen de overschrijving naar Australia.
Reactie door 14peter op 05-08-2014 11:25
Op de site van ING lees ik het volgende;
Het OranjePakket past bij u als:
U al uw bankzaken online regelt
En dan loopt u nu te klagen dat u niet aan de balie geholpen wordt? Misschien moet u dan eerst eens verder dan de prijs kijken als u een dienst afsluit...
Reactie door czar op 05-08-2014 20:29
Nou, ik heb ook wel slechte service van banken meegemaakt.
Laatst deed mijn pasje van de ABN-AMRO het niet meer tijdens het internet bankieren. Wat bleek? Pasje was verlopen. Helaas had de bank mij geen nieuw pasje toegestuurd. De telefoniste kon dit niet zien, want die had daar geen inzage in. Na veel bellen eindelijk iemand aan de lijn die het wel kon zien en als antwoord had: u heeft gelijk, wij hebben u geen nieuw pasje toegestuurd en waarom weet ik zelf ook niet. We gaan u alsnog een nieuw pasje toesturen, dat duurt 5 werkdagen en daarmee moet u dan naar een filiaal om het te activeren.
Ik had nog maar 5 euro in mijn portemonnee en ik vroeg haar hoe ik dan het eten voor het weekend zou moeten kopen. Ik moest maar naar een filiaal om geld te halen, in mijn geval 45 km heen en 45 km terug. Aangekomen bij het filiaal het hele verhaal uitgelegd. Onmogelijk! was de eerste reactie, maar ik ga het nakijken. Op hangende pootjes kwam de medewerkster aan de balie terug. U heeft gelijk, maar ik weet ook niet hoe het kan.
Uiteindelijk heb ik een klacht ingediend en wel keurig 50 euro brandstofkosten vergoedt gekregen van de ABN, dat vond ik dan wel weer netjes. Uiteindelijk ben ik er ook achter gekomen waar hun systeem de fout in is gegaan en dat heb ik dan ook even gemaild, dan kunnen ze het aanpassen.
Inderdaad, banken hebben het inmiddels zo gedraaid dat wij moeten betalen om zelf hun werk over te kunnen nemen. Nog een voorbeeld: lever klein geld in. Dan mag je het zelf in een telmachine gooien waar je je pasje in moet steken. Tot 50 euro is dat gratis, daarboven wordt een percentage in rekening gebracht. Vroeger ging je gewoon naar een bank om geld op je eigen rekening te storten.
Nog een voorbeeld van alweer 10 jaar geleden. Ik ga naar de bank om geld te halen. 7500 euro, hetgeen gewoon op mijn rekening stond. Het was 10 minuten voor sluitingstijd. Alles boven de 5000 euro moet u van te voren aanvragen, want soms hebben we het niet in huis. Ja, maar heeft u het nu in huis of heeft u het nu niet meer in huis? Tijdens de discussie (en dit is echt gebeurd) struikelt er een medewerker achter me (ik stond in zo'n glazen hokje) met een geldkassette waarbij een enorme hoeveelheid briefgeld over de grond viel. Ik draaide me om en zei "beweer nu nog maar eens dat u het niet in huis heeft" :-) Toen was de opname inderdaad geen probleem meer.
Kortom, de medewerkers aan de telefoon en de medewerkers aan de balie moeten eens wat beter worden geïnformeerd en wat soepeler met de regeltjes omgaan. Regels zijn er voor alles in goede banen te leiden, het zijn geen absolute waarheden.
En even wat geld overmaken naar het buitenland mag toch geen probleem zijn? Dat is toch ook giraal. Volgens mij is dat juist de core-business van een bank: geldzaken regelen. Doe dat dan ook!
Reactie door tijger1 op 07-08-2014 00:13
De Ts heeft willens en wetens zijn betaalpakket om laten zetten naar een Oranje pakket. Voor nog geen € 0,50 voordeel per kwartaal.
Dan moet hij nu niet komen klagen dat hij geen handelingen in de bank kan verrichten. Hij is ook zelf zijn inlogcodes vergeten.
Reactie door 1953 op 07-08-2014 00:47
Quote: 14peter schreef op dinsdag 5 aug 2014, 11:25: Op de site van ING lees ik het volgende;
Het OranjePakket past bij u als:
U al uw bankzaken online regelt
En dan loopt u nu te klagen dat u niet aan de balie geholpen wordt? Misschien moet u dan eerst eens verder dan de prijs kijken als u een dienst afsluit...einde Quote
Tja...voor € 0,35 per kwartaal de goedkopere en uitgeklede Oranjepakket met mindere services.
Hield het zelf bij het oude, geen Oranjepakket voor mij! Regel toch alles vrijwel online.
Reactie door 1953 op 07-08-2014 00:54
Quote: czar schreef op dinsdag 5 aug 2014, 20:29:
Nou, ik heb ook wel slechte service van banken meegemaakt.
Laatst deed mijn pasje van de ABN-AMRO het niet meer tijdens het internet bankieren. Wat bleek? Pasje was verlopen. Helaas had de bank mij geen nieuw pasje toegestuurd. De telefoniste kon dit niet zien, want die had daar geen inzage in. Na veel bellen eindelijk iemand aan de lijn die het wel kon zien en als antwoord had: u heeft gelijk, wij hebben u geen nieuw pasje toegestuurd en waarom weet ik zelf ook niet. We gaan u alsnog een nieuw pasje toesturen, dat duurt 5 werkdagen en daarmee moet u dan naar een filiaal om het te activeren.
Ik had nog maar 5 euro in mijn portemonnee en ik vroeg haar hoe ik dan het eten voor het weekend zou moeten kopen. Ik moest maar naar een filiaal om geld te halen, in mijn geval 45 km heen en 45 km terug. Aangekomen bij het filiaal het hele verhaal uitgelegd. Onmogelijk! was de eerste reactie, maar ik ga het nakijken. Op hangende pootjes kwam de medewerkster aan de balie terug. U heeft gelijk, maar ik weet ook niet hoe het kan.
Uiteindelijk heb ik een klacht ingediend en wel keurig 50 euro brandstofkosten vergoedt gekregen van de ABN, dat vond ik dan wel weer netjes. Uiteindelijk ben ik er ook achter gekomen waar hun systeem de fout in is gegaan en dat heb ik dan ook even gemaild, dan kunnen ze het aanpassen.
Inderdaad, banken hebben het inmiddels zo gedraaid dat wij moeten betalen om zelf hun werk over te kunnen nemen. Nog een voorbeeld: lever klein geld in. Dan mag je het zelf in een telmachine gooien waar je je pasje in moet steken. Tot 50 euro is dat gratis, daarboven wordt een percentage in rekening gebracht. Vroeger ging je gewoon naar een bank om geld op je eigen rekening te storten.
Nog een voorbeeld van alweer 10 jaar geleden. Ik ga naar de bank om geld te halen. 7500 euro, hetgeen gewoon op mijn rekening stond. Het was 10 minuten voor sluitingstijd. Alles boven de 5000 euro moet u van te voren aanvragen, want soms hebben we het niet in huis. Ja, maar heeft u het nu in huis of heeft u het nu niet meer in huis? Tijdens de discussie (en dit is echt gebeurd) struikelt er een medewerker achter me (ik stond in zo'n glazen hokje) met een geldkassette waarbij een enorme hoeveelheid briefgeld over de grond viel. Ik draaide me om en zei "beweer nu nog maar eens dat u het niet in huis heeft" :-) Toen was de opname inderdaad geen probleem meer.
Kortom, de medewerkers aan de telefoon en de medewerkers aan de balie moeten eens wat beter worden geïnformeerd en wat soepeler met de regeltjes omgaan. Regels zijn er voor alles in goede banen te leiden, het zijn geen absolute waarheden.
En even wat geld overmaken naar het buitenland mag toch geen probleem zijn? Dat is toch ook giraal. Volgens mij is dat juist de core-business van een bank: geldzaken regelen. Doe dat dan ook!
einde Quote
Forum gaat wel 'Buitenlandse overschrijvingen'!
Online is minder arbeidsintensief, alles verloopt (verliep) elektronisch, en per saldo dus goedkoper dan een (ouderwetse kostenverslindend) arbeidsintensieve handmatige verwerking van de verwerking van de overschrijving. Datatypistes - van de ponskaart - vrijwel uitgestorven. De telex is verleden tijd om de overboeking te realiseren destijds.
Wat waren de familie Jetson's destijds hun tijd vooruit.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!