Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

BRANDSTOFPRIJS

Geplaatst door: godefrieda op: 11-01-2012 20:01
Brandstofprijst rijst momenteel de pan uit. Zodra er miniscuul conflictje opduikt, wordt de handel paniekaanval en stijgt de brandstofprijs. Zo miniscuul conflictje: Iraanse marine die de Straat van Hormuz afsluit en Uncle Sam het niet pikt die dreigende taal. Dan slaat de paniek toe in de oliehandel. Jullie visie?
Reactie door pino123 op 11-01-2012 20:04
Wat doet mijn visie er toe.... Door dit soort dingen stijgt de olieprijs, dat weet iedereen. Olie is oorlog....
Reactie door mahadma op 11-01-2012 21:50
Mijn visie? Maak je niet druk, je blijft toch de prijs betalen, protesterend en wel, maar je stopt toch niet met oliegebruik, dus ......................
Reactie door valerius-2 op 11-01-2012 22:58
Het is en blijft gewoon een manier om de prijzen op te jagen, daar kan je gewoon niet tegen op. Het gebeurt niet alleen me de olie ook het graan heeft een beurt gehad. Kijk nu maar eens bij de hardisk daar wordt ook weer een slaatje uit gehaald, zo genaamd overstromingen, binnen een week vlogen de prijzen omhoog.
Reactie door pauls0 op 12-01-2012 02:22
We hebben ons zelf afhankelijk gemaakt van olie, waarbij wij alternatieve energiebronnen links laten liggen. De vraag naar olie wordt steeds groter, en de olieplas wordt steeds kleiner. Het feit dat de financiële wereld, de olieprijzen omhoog jagen, meestal op ongegronde redenen. Uncle sam is altijd al aanwezig in de Midden-Oosten, alleen door spierballen-taal van aantal partijen, staat nu alles op scherp en spanningen lopen alleen maar verder op. Tot op heden is de grootste vijand nog steeds angst. Westerse regeringen samen met oliemaatschappijen, zoals shell, exxon, hebben belang bij hoge olieprijzen, en van hen hoeft je helemaal geen actie verwachten. Wij klagen vaak over de brandstofprijzen, maar aan de andere kant accepteren wij het nog steeds. Misschien komt een echte kentering als een oliecrisis komt, alleen niemand kan vertellen, wat werkelijk gaat gebeuren met onze economie.
Reactie door gerardk op 12-01-2012 12:24
met het alsmaar dalende gebruik van de auto's zal de belasting op autobrandstoffen echt niet lager worden en wat met het kwartje van wie ook weer?
Reactie door haakmeer op 12-01-2012 12:32
idd om ieder scheet gaat de prijs van de olie en daar aan gekoppeld die brandstoffen omhoog, maar naar beneden duurt meestal en lange tijd en gaat minder snel naar beneden als ie gestegen is. En kartelvorming is er volgens de regering niet aangetoond. Maar is dit wel goed onderzocht, want wie is de grootste verdiener aan de brandstoffen idd de staat zelf. 65% van wat wij betalen gaat naar de staatskas. We betalen zelfs belasting over de belasting. Misschien moeten ze in Den Haag maar een als proef dat alle ministers zelf een maand lang hun eigen brandstof voor de dienstauto moeten betalen, en dan niet netjes de bonnetjes inleveren. Eens kijken of ze dan nog steeds niet vinden dat de benzine maatschappijen met elkaar afspraken maken. En kunnen we er wat aan doen, we zouden een week lang de auto aan de kant kunnen zetten, en lekker met het Openbaar Vervoer gaan, moet je eens kijken wat voor chaos het dan in Nederland wordt. Wat voor schade zal dat aan de Nederlandse economie zal geven.
Reactie door koningsjpc op 12-01-2012 12:35
Of met z'n allen, dus iedereen, de auto een paar dagen laten staan. Kijken wat er dan gebeurt!!!!
Reactie door herma1955 op 12-01-2012 12:41
Zijn we mooi klaar mee,al die verhogingen. Betaal al 98,00 euro per/maand aan wegenbelasting voor diesel. En diesel is ook al 1,40 per liter. Kunnen maar beter weer benzine gaan rijden
Reactie door stoethaspel op 12-01-2012 12:47
Die hele affaire's in de loop der jaren met de brandstofprijzen is gewoon een kwestie van winstbejag van de oliemaatschappijen. Nu ook weer,Iran dreigt de doorvoer van olie uit Iran te blokkeren,hup de olie naar recordhoogte,terwijl ze in andere regio's waar olie gewonnen wordt de productie kunnen opvoeren zodat de hoeveelheid olie die in omloop komt gelijk blijft.Maar nee zeggen de oliemaatschappijen,"wij kunnen op deze manier extra winsten behalen,door de productie NIET te verhogen"met alle gevolgen van dien,voor de economie en consument. Maar hier wordt helemaal geen acht op geslagen, ze zien alleen maar dollartekens en zolang die omhoog gaan, krijgen de heren directeuren en managers een forse bonus. Dat het zo al decennia gaat blijkt wel uit het gegeven dat Shell een van de weinige bedrijven is die 2011 met een positieve jaarrekening heeft afgesloten,en van dit beleid ( dat door overheden wordt gesteund,deze doen daar nl. zelf ook aan mee ) worden WIJ als consument de dupe,maar ik vraag mij af HOE LANG NOG want de rek is er onderhand bij de Nederlandse consument wel uit. En dit geldt niet alleen voor de benzineprijzen,maar ook voor de gas en elektraprijzen want die zijn hier weer aan gekoppeld. Wat dat betreft voorzie ik hele zware jaren,want is het niet het ene akkefietje,dan zoeken ze wel een andere reden om de prijzen op te drijven.
Reactie door rondol op 12-01-2012 12:52
Quote: gerardk schreef op donderdag 12 jan 2012, 12:24: met het alsmaar dalende gebruik van de auto's zal de belasting op autobrandstoffen echt niet lager worden en wat met het kwartje van wie ook weer?einde Quote Kok! Die zouden we ooit terug krijgen. Volgens mij bedoelde hij dat er een letter voor moest!
Reactie door jjvanos op 12-01-2012 12:52
Ik kom nog uit de tijd van de gulden. Toen ik begon met auto rijden, in 1968, was de prijs voor een liter benzine ongeveer 48 cent. Ook toen waren er steeds verhogingen van de benzineprijs. Een hele hoop mensen hoorde je toen al zeggen: "Als de benzine een gulden wordt doe ik mijn auto de deur uit". Nu is de benzineprijs € 1.739 per liter, dat is omgerekend FL. 3.83 en de auto verkoop is nog nooit zo hoog geweest, recessie of niet.
Reactie door vlinder30 op 12-01-2012 13:02
Heb hier vrij weinig aan toe te voegen, maar dat kwartje van Kok (wie was dit ook al weer??) mag er echt wel eens af. Vooral in NL zijn de prijzen hoog, op vakantie in andere EU landen valt het gewoon op dat het hier wel veel minder kost en dan heb ik het echt over verschillen van zo'n € 0,30 - € 0,40 per liter benzine. In Egypte heb ik het er maar op gehouden dat ik me ongeloofelijk met de wisselkoers heb vergist (?) want ik kwam op omgerekend € 0,40 uit, maar dat zou maar zo toch echt kunnen kloppen, maar dan krijg je de excuses, ja maar het moet nog helemaal hiernaartoe met een schip en daar zitten ook kosten aan etc.etc. Altijd weer een excuus om die prijzen maar zo hoog mogelijk te houden. Dit zal altijd een melkkoetje blijven, wat gebeurt er in vredesnaam als alle auto's op electra lopen?? Thuis de verwarming en de lampen maar uit doen, omdat dat dan ook niet meer te betalen is na alle prijsverhogingen voor electra (want dat wordt dan nog erger).....
Reactie door j.roumans op 12-01-2012 13:17
Hoe het kan, weet ik niet, maar ik betaal in Hoogeveen ca. 15 Eurocent minder voor een liter euro dan in Tilburg e.o. Dit is al jaren lang zo. Waarom die grote verschillen en dat bij alle grote merken, dus niet alleen bij een witte pomp (daar is het nog enkele centen goedkoper).
Reactie door petrov op 12-01-2012 13:31
Die hele energiehandel is een grote maffia bende. Wist u dat de olie-gasprijs koppeling al door 600 rechters van tafel is geveegd als illegaal. Nee dat heeft corrupte Neelie nooit aangepakt!
Reactie door rjw op 12-01-2012 13:35
Quote: petrov schreef op donderdag 12 jan 2012, 13:31: Die hele energiehandel is een grote maffia bende. Wist u dat de olie-gasprijs koppeling al door 600 rechters van tafel is geveegd als illegaal. Nee dat heeft corrupte Neelie nooit aangepakt!einde Quote Dan zou Neelie de Nederlandse staat moeten verbieden. Die pakt nl. het overgrote deel van de prijs aan de pomp. En van dat deel profiteert vervolgens weer de Nederlandse bevolking omdat dit bedrag in de pot algemene middelen wordt gestort.
Reactie door rjw op 12-01-2012 13:36
Quote: koningsjpc schreef op donderdag 12 jan 2012, 12:35: Of met z'n allen, dus iedereen, de auto een paar dagen laten staan. Kijken wat er dan gebeurt!!!!einde Quote Dan moet je dat wel wereldwijd regelen, want je denkt toch niet serieus dat er iemand wakker ligt van een paar miljoen stilstaande Nederlandse auto's?
Reactie door boemer.31 op 12-01-2012 13:40
wij laten alles maar over ons heen komen maar doen e niets aan dat is nu een echte nederlander er over auwehoeren en niets er tegen doen!
Reactie door pennini op 12-01-2012 13:56
Veel ophef over de benzineprijs en toch maar blijven autorijden,al is het voor een plezierritje. Wat zou de buurman zeggen als ik mijn auto niet meer zo vaak durf te gebruiken of de 2e auto weg doe. Dit jaar zullen er wel opstootjes gaan uitbreken want dan kunnen velen hun armoede niet meer verbergen. We zijn een laf volkje dat zich steeds verder in de grond laat drukken.
Reactie door bulletje12 op 12-01-2012 13:59
Of wij de auto nu wel een week laten staan of niet laten staan, of wij nu een week niet meer tanken bij Shell of wel tanken bij Shell het maakt niet uit. Maar inderdaad wanneer er wereldwijd word gezegd nu stop ik ermee wij gaan dit alles boycoten niet meer rijden niet meer tanken pas dan schrikt er iemand wakker, maar helaas dat zal in deze wereld niet meer gaan
Reactie door linksquest op 12-01-2012 14:02
Ik werk op dit moment voor de thuiszorg, en wij krijgen wel een vergoeding, maar moet eerder geld bij leggen dan ik vergoed krijg aan benzine. Het blijkt dat wij nog steeds dezelfde vergoeding krijgen als 6 jaar geleden, toen stond de brandstof nog op €1,22 nu ondertussen hier bij de shell op €1,63
Reactie door polyoot op 12-01-2012 14:04
Waarom bezuinigen. Maak het op dan zijn we er van af.Kunnen we eindelijk de miljarden ,die de sjeiks van shell nu verdienen, gebruiken voor alternatieve energie.
Reactie door rondol op 12-01-2012 14:18
Zie hier de opbouw van de benzineprijs! Afbeelding is wel van 2005, maar de verhoudingen zullen nu niet veel anders zijn. benzieneprijs Bovendien rekent Nederland al jaren de hoogste benzineprijs. Hier.benzieneprijsHier
Reactie door wbekker op 12-01-2012 14:19
@stoetshaspel,da's nu juist het rara van het verhaal. Gasprijs is juist gedaald het afgelopen jaar,en inderdaad toen was de prijs voor brandstof al aardig aan het steigen.Niemand die dat je uit kan leggen,rara plissiepet!!!! Kwartje van Kok,gaan we weer zien we nooit meer terug. Want het kabinet kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de (wan)daden van eerdere kabinetten. En ook al zou dat terug komen is dat omgerekend12 eurocent,schiet niet op. Wat de pomphouders dan gaan doen is overal de andere produckten duurder maken. Je word voor de gek gehouden waar je bij staat.
Reactie door marjon1 op 12-01-2012 14:21
Quote: polyoot schreef op donderdag 12 jan 2012, 14:04: Waarom bezuinigen. Maak het op dan zijn we er van af.Kunnen we eindelijk de miljarden ,die de sjeiks van shell nu verdienen, gebruiken voor alternatieve energie.einde Quote En op welke termijn dacht u het op te hebben??? Inderdaad ook erg goed voor het milieu, eerst alle rotzooi nog de lucht in alvorens over te gaan op alternatieve energie.
Reactie door den dries op 12-01-2012 14:41
Het is onze eigen schuld dat wij toelaten dat de Oliemij's om het minste een reden zien de benzineprijs te verhogen. Nog steeds hebben de automobilisten niet door dat bijvoorbeeld Shell leeft bij de gratie van de afnemers. Wellicht dat nu de tijd is aangebroken dat de automobilisten zich solidair verklaren om zich niet langer te laten misbruiken door de marktleider Shell. NIET MEER TANKEN BIJ SHELL is het enige en juiste wapen ! Laat ze maar barsten met hun zegels, Airmiles en te dure koffie. Wij automobilisten hebben de macht en laat ze dat maar eens een paar maanden voelen. AH heeft in het verleden hetzelfde ervaren en verlaagde zijn prijzen. Het is nu aan ons om Shell tot de orde te roepen ! !
Reactie door jwksch op 12-01-2012 15:02
Wat ik schandalig vind is dat de oliemaatschappijen dan ook elk conflict aangrijpen om de prijzen op te schroeven. Ze maken kennelijk nog geen winst genoeg. Enkele weken terug zakte de prijs van een vat olie in zeer korte tijd met minimaal 5%. Benzine, eigenlijk een bijproduct, werd geen cent goedkoper, terwijl dat omgerekend toch bijna 8 cent had moeten zijn. Kennelijk is de lijfspreuk van de oliemaatschappijen: We SHELL overcome. . . . .
Reactie door den dries op 12-01-2012 15:12
@ POLYOOT Eerst opmaken ? Dat gaan wij niet meemaken hoor. Onder het Noordpoolijs liggen gigantische olie en gasvelden die meer opbrengen dan de mens tot nu toe heeft gevonden en gebruikt. Dan heb ik het nog niet eens over Antartica. Energieschaarste bestaat niet maar is op papier geschapen. Een ander verhaal is het dat het hier dure gas en olie betreft omdat men veel kosten moet maken het boven te krijgen. De technieken zijn er. De NAM bijvoorbeeld is in staat om op 8 km diepte een colablikje aan te boren. Olie en gas is lucratief voor de Oliemij's en Regeringen en staat de waterstofauto in de weg. General Motors heeft een waterstofauto ontwikkeld die een energiecentrale opzich is. Onder het rijden wordt energie opgeslagen door het rijden en remmen die je bij thuiskomst kunt overladen op je huisaccu's. Een gesloten cirkel waar geen Oliemij aan te pas komt en wellicht is dit wel het probleem.
Reactie door raydep op 12-01-2012 15:19
Onder het mom van dreiging kan alles, bestuurders weten dat ook heel goed.
Reactie door nordhaus op 12-01-2012 15:29
Met mijn twee jaar oude Alfa heb ik tot nu toe 22.000 km gereden, waarvan zeker de helft tijdens buitenlandse vakanties. Omdat ik dus niet zoveel rijd in Nederland merk ik eigenlijk niet dat de benzine weer wat omhoog of omlaag is, so what. Ergerlijker vind ik dat ik € 224,00 per 3 maanden aan wegenbelasting kwijt ben voor zeg maar 6000 km per jaar in Nederland. Ook heb ik de volle BPM mogen afrekenen bij aanschaf. Als ik dan zie dat je een automobiel kunt aanschaffen zonder BPM of wegenbelasting, en daarmee onbeperkt door Nederland mag crossen, dan vermoed ik dat mijn auto minder schadelijke stoffen in de lucht brengt dan genoemde auto's, en vind ik dat ik, en met mij andere autoliefhebbers met weinig km's, onevenredig zwaar wordt belast. Laten we wat mij betreft maar snel overstappen op betalen per gereden km (in Nederland), of wegenbelasting in de benzineprijs.
Reactie door snel0026 op 12-01-2012 15:30
Quote: den dries schreef op donderdag 12 jan 2012, 15:12General Motors heeft een waterstofauto ontwikkeld die een energiecentrale opzich is. Onder het rijden wordt energie opgeslagen door het rijden en remmen die je bij thuiskomst kunt overladen op je huisaccu's. Een gesloten cirkel waar geen Oliemij aan te pas komt en wellicht is dit wel het probleem. einde Quote En wie heeft die techniek opgekocht? Juist: Exxon Mobil en die heeft het in de onderste la gelkegd, zodat het nooit in productie zal worden genomen. Zo zijn er nog wel meer technieken die door oliemaatschappijen zijn opgekocht en daardoor niet in productie genomen zoals de wankelmotor, die extreem zuinig is.
Reactie door minja op 12-01-2012 15:40
Zolang wij het onderling niet eens zijn En de auto één dag laten staan gebeurt er niets en dat weten zij. Het is gewoon eigen schuld
Reactie door rjw op 12-01-2012 16:26
Quote: den dries schreef op donderdag 12 jan 2012, 14:41: Het is onze eigen schuld dat wij toelaten dat de Oliemij's om het minste een reden zien de benzineprijs te verhogen. Nog steeds hebben de automobilisten niet door dat bijvoorbeeld Shell leeft bij de gratie van de afnemers. Wellicht dat nu de tijd is aangebroken dat de automobilisten zich solidair verklaren om zich niet langer te laten misbruiken door de marktleider Shell. NIET MEER TANKEN BIJ SHELL is het enige en juiste wapen ! Laat ze maar barsten met hun zegels, Airmiles en te dure koffie. Wij automobilisten hebben de macht en laat ze dat maar eens een paar maanden voelen. AH heeft in het verleden hetzelfde ervaren en verlaagde zijn prijzen. Het is nu aan ons om Shell tot de orde te roepen ! ! einde Quote De prijs wordt voor het grootste deel door de overheid bepaald. Zelfs als Shell tegen kostprijs zou leveren dan zie je dat vrijwel niet terug in de prijs aan de pomp. De uiteindelijke winst per liter is voor de oliemaatschappijen slechts centenwerk. De rest gaat op aan accijns, BTW, kosten voor de pomphouder, een beetje winst voor de pomphouder, exploratie- en raffinagekosten en wat marge voor de olieleverancier. Als je als automobilist de auto laat staan wordt de pomphouder het meest getroffen. De overheid kan immers gewoon een andere heffing invoeren om de misgelopen inkomsten te compenseren.
Reactie door johnny01001 op 12-01-2012 16:27
Is toch mooi voor de top van Shell en consorten dat ze zo hun BONUS kunnen beinvloeden! Elke jaar weer meer winst.....en een betere winstuitkering. Jan met de pet kunnen ze wel uitknijpen......ze hebben nooit genoeg al die graaiers. Elke scheet die dwars zit nemen ze als excuus.
Reactie door toetertje1 op 12-01-2012 16:31
Wat maakt men zich druk!!! Als er geen redenen zijn de olieprijzen te verhogen dan zoeken en vinden ze wel een reden. Het draait hier allemaal om de zakkenvulldende grote honden. Niet alleen wat de olieprijzen betreft, maar met alles. Uitzuigen jongens, zoveel je kan!!! en de gewone hardwerkende of gepensioneerde burger is het zaadje.
Reactie door pawana op 12-01-2012 16:37
Alle zgn. "oorzaken" voor prijsverhogingen zijn flauwekul!!! Het zijn alleen maar "AANLEIDINGEN" om weer de prijs te kunnen verhogen (en dan ook niet zo'n klein beetje ook)! Ergens op de wereld is er iemand of zijn er "iemanden" die met sigaar en borrel lachend de prijs bepalen. Er is één stelregel voor de economie en die dringt tot alles door: "Als er geen geld verdiend wordt, ga je naar de kloten." Dit geld voor een individu, voor een gezin, voor een gemeente, een land, een werelddeel.
Reactie door p. van de wiel op 12-01-2012 17:58
Iedereen zal toch toe moeten geven dat er maar één motief is om minder fossiele brandstoffen te gaan gebruiken: prijzen omhoog! Zelfs in deze zachte winter zie je hier al bijna geen fiets meer rijden. En misschien gaan de 130km-rijders zich ook bedenken. Elke 100 km verder kost ze tenminste twee Euro meer!. P.S. Kassa hoeft mij niet te feliciteren met mijn zojuist afgesloten registratie. Kassa mag zichzelf feliciteren.
Reactie door keesstada op 12-01-2012 18:17
Ik denk dat de brandstofprijs te laag is... Waarom? Omdat er nog te veel mensen aan de rijksweg bij de grote bedrijven tanken. Ik haal het niet in mijn hoofd om tot 10 cent meer te betalen dan bij mijn eigen tankstation. http://www.brandstofprijzen.nl/ Hield iedereen deze site maar bij. Vergelijk. Kees
Reactie door michelelunetta op 12-01-2012 18:20
Een aantal jaren geleden werden dezelfde brandstofprijzen gehanteerd als nu. Echter met één verschil: de olieprijs was toentertijd ongeveer 140 dollar per vat en nu ongeveer 102 dollar. Een onrustige situatie in de Perzische Golf zou m.i. tot uiting komen in een hogere aardolieprijs. Maar op de een of andere manier wordt dat ook doorvertaald in een hogere brandstofprijs. We worden blijkbaar dubbel genaaid.
Reactie door johnny01001 op 12-01-2012 19:39
niet 2 dubbel genaaid, met een triple sandwich.... Je mag belasting betalen over de brandstof en over het totaal ook nog BTW (belasting op belasting)
Reactie door wbekker op 12-01-2012 20:39
@keesstada,mensen die langs fe snelweg tanken,zijn meestal of leaserijders rijke stinkers en mensen die er te laat achter komen dat ze niet hebben getankt !!!!!
Reactie door keesstada op 12-01-2012 20:39
Helpt dit? Of gaan we er iets aan doen? Zie mijn vorige bericht. Quote: johnny01001 schreef op donderdag 12 jan 2012, 19:39: niet 2 dubbel genaaid, met een triple sandwich.... Je mag belasting betalen over de brandstof en over het totaal ook nog BTW (belasting op belasting)einde Quote
Reactie door aadk01 op 12-01-2012 23:00
vandaag in baarle nassau getankt voor 1.51 euro 00153,3 cent officieel dat is nog eens lekker goedkoop net over de grens was het al chaam 1,69 is maar paar km
Reactie door pauls0 op 12-01-2012 23:31
Het vreemdste van de brandstofprijzen zijn, dat consumenten altijd met prijsverhogingen daarnaast ook extra belastingen mogen betalen. Transporteurs en vervoerders krijgen compensatie van de staat, en van oliemaatschappijen extra kortingen op brandstof.. Luchtvaartmaatschappijen krijgen hun brandstof belastingvrij, daarnaast krijgen zij van de oliemaatschappijen flinke kortingen. Het komt op neer, dat grootverbruikers gecompenseerd worden, en de rekening worden weer gelegd bij de consument..
Reactie door gazalo op 13-01-2012 17:31
als dus door die oorzaken de olieprijs stijgt(waar de overheid niets aan kan doen) gaan ze wel nog extra per 1 januari j.l de accijns verhogen. kijk en dat snap ik nou niet!
Reactie door snuffelbaard op 13-01-2012 17:58
Allemaal zinloos.. Je bent dus je wordt gepakt.. Simpel, toch?
Reactie door stoethaspel op 13-01-2012 18:19
Even nog dit,als U alles wilt weten over het hoe en waarom omtrent het gehele politieke spel wat betreft energieprijzen/uitkeringen/bezuinigingen etc. en wat ons allemaal nog te wachten staat,adviseer ik u naar een goeie boekhandel te gaan en het boek te kopen waarin de politieke biografie (hoe de politieke zienswijze,op allerlei gebied in de wereld gevoerd moet worden) wordt beschreven van Ronald Reagan de vroegere president van Amerika. Die heeft nl. samen met de Iron Lady, Margareth Thatcher een politiek uitgedacht wat in de gehele westerse wereld moest worden ingevoerd. Hierin staan bv. punten,als je ze op een rij zet, die allemaal door oa. dit kabinet Rutte worden uitgevoerd.Bezuinigen op alles waar gewone mensen profijt van hebben, alle subsidie's terugdraaien met alle gevolgen van dien, de sociale rechtstaat wegbezuinigen,( wie niet werkt, zal niet eten ). Ook staat hierin hoe men dit aan de burgers moet verkopen,bv. energie moet je duurder maken zodat je de mensen dwingt minder gas te gaan gebruiken. Maar ze weten verduveld goed dat er geen mens in de kou gaat zitten,dus de staatsinkomsten voor het aardgas is gegarandeerd,en een beetje accijns erbij op en je graait nog meer binnen,en de heren beleggers hebben hun dividend te pakken.Maar het komt hier op neer, "dat arm nog veel armer wordt,en rijk nog veeeeeeeel rijker.Met alle gevolgen van dien.Ik hou daarom mijn hart vast als bij de komende verkiezingen in Amerika de republikeinen ( loopjongens van Reagan ) aan het bewind komen,dan wordt als Rutte er dan nog aan mocht zitten ,dat wat er dan in Nederland nog over is van alle sociale voorzieningen/wetten en regels, ook nog afgebroken.
Reactie door keesstada op 13-01-2012 18:58
Ik was van plan te stoppen met de discussie, maar toch even een reactie. Je hebt volkomen gelijk, de tweedeling is er al en wordt steeds erger. In deze gemeente is het nog gekker. Bezuinigen, bezuinigen, maar wel een onnodig nieuw gemeentehuis bouwen! Ieder gezin gaat er € 1200 aan betalen. Misschien wil je meer weten? Zoek op google: nieuwgemeentehuisnee Je komt in petities.nl en dan op die van ons staat een blog. Over de regering van nu wil ik het nu niet hebben... erger me al genoeg. Groet van Kees Quote: stoethaspel schreef op vrijdag 13 jan 2012, 18:19: Even nog dit,als U alles wilt weten over het hoe en waarom omtrent het gehele politieke spel wat betreft energieprijzen/uitkeringen/bezuinigingen etc. en wat ons allemaal nog te wachten staat,adviseer ik u naar een goeie boekhandel te gaan en het boek te kopen waarin de politieke biografie (hoe de politieke zienswijze,op allerlei gebied in de wereld gevoerd moet worden) wordt beschreven van Ronald Reagan de vroegere president van Amerika. Die heeft nl. samen met de Iron Lady, Margareth Thatcher een politiek uitgedacht wat in de gehele westerse wereld moest worden ingevoerd. Hierin staan bv. punten,als je ze op een rij zet, die allemaal door oa. dit kabinet Rutte worden uitgevoerd.Bezuinigen op alles waar gewone mensen profijt van hebben, alle subsidie's terugdraaien met alle gevolgen van dien, de sociale rechtstaat wegbezuinigen,( wie niet werkt, zal niet eten ). Ook staat hierin hoe men dit aan de burgers moet verkopen,bv. energie moet je duurder maken zodat je de mensen dwingt minder gas te gaan gebruiken. Maar ze weten verduveld goed dat er geen mens in de kou gaat zitten,dus de staatsinkomsten voor het aardgas is gegarandeerd,en een beetje accijns erbij op en je graait nog meer binnen,en de heren beleggers hebben hun dividend te pakken.Maar het komt hier op neer, "dat arm nog veel armer wordt,en rijk nog veeeeeeeel rijker.Met alle gevolgen van dien.Ik hou daarom mijn hart vast als bij de komende verkiezingen in Amerika de republikeinen ( loopjongens van Reagan ) aan het bewind komen,dan wordt als Rutte er dan nog aan mocht zitten ,dat wat er dan in Nederland nog over is van alle sociale voorzieningen/wetten en regels, ook nog afgebroken.einde Quote
Reactie door godefrieda op 14-01-2012 02:07
Quote: keesstada schreef op vrijdag 13 jan 2012, 18:58: Ik was van plan te stoppen met de discussie, maar toch even een reactie. Je hebt volkomen gelijk, de tweedeling is er al en wordt steeds erger. In deze gemeente is het nog gekker. Bezuinigen, bezuinigen, maar wel een onnodig nieuw gemeentehuis bouwen! Ieder gezin gaat er € 1200 aan betalen. Misschien wil je meer weten? Zoek op google: nieuwgemeentehuisnee Je komt in petities.nl en dan op die van ons staat een blog. Over de regering van nu wil ik het nu niet hebben... erger me al genoeg. Groet van Kees Quote: stoethaspel schreef op vrijdag 13 jan 2012, 18:19: Even nog dit,als U alles wilt weten over het hoe en waarom omtrent het gehele politieke spel wat betreft energieprijzen/uitkeringen/bezuinigingen etc. en wat ons allemaal nog te wachten staat,adviseer ik u naar een goeie boekhandel te gaan en het boek te kopen waarin de politieke biografie (hoe de politieke zienswijze,op allerlei gebied in de wereld gevoerd moet worden) wordt beschreven van Ronald Reagan de vroegere president van Amerika. Die heeft nl. samen met de Iron Lady, Margareth Thatcher een politiek uitgedacht wat in de gehele westerse wereld moest worden ingevoerd. Hierin staan bv. punten,als je ze op een rij zet, die allemaal door oa. dit kabinet Rutte worden uitgevoerd.Bezuinigen op alles waar gewone mensen profijt van hebben, alle subsidie's terugdraaien met alle gevolgen van dien, de sociale rechtstaat wegbezuinigen,( wie niet werkt, zal niet eten ). Ook staat hierin hoe men dit aan de burgers moet verkopen,bv. energie moet je duurder maken zodat je de mensen dwingt minder gas te gaan gebruiken. Maar ze weten verduveld goed dat er geen mens in de kou gaat zitten,dus de staatsinkomsten voor het aardgas is gegarandeerd,en een beetje accijns erbij op en je graait nog meer binnen,en de heren beleggers hebben hun dividend te pakken.Maar het komt hier op neer, "dat arm nog veel armer wordt,en rijk nog veeeeeeeel rijker.Met alle gevolgen van dien.Ik hou daarom mijn hart vast als bij de komende verkiezingen in Amerika de republikeinen ( loopjongens van Reagan ) aan het bewind komen,dan wordt als Rutte er dan nog aan mocht zitten ,dat wat er dan in Nederland nog over is van alle sociale voorzieningen/wetten en regels, ook nog afgebroken.einde Quote einde Quote Deze thesis gaat wel over de „Brandstofprijs”!
Reactie door manwijf op 27-01-2012 12:19
Nauwelijks last van prijsverhogingen. Ben altijd op de fiets. Bevalt prima en bespaart ook nog eens een abonnement op de sportschool.
Reactie door tot15karakters op 27-01-2012 15:31
Naast meer fietsen eens een zuinige auto kopen en geen 130 km gaan rijden zoals de VVD wil. Ga eens 80 tussen de vrachtwagens en je verbruik halveerde! Ik heb niet 2x langer werk omdat je bij 80 Km zelden hoeft af te remmen en bij 130 KM vaker dus optrekken en remmen, dat is pas verspilling dus verander jezelf en het word niet duurder maar goedkoper. Als we massaal dit doen gebruiken we minder en blijft er olie over dus dalen de prijzen. We veroorzaken dit dus zelf!
Reactie door rjw op 27-01-2012 15:35
Quote: tot15karakters schreef op vrijdag 27 jan 2012, 15:31: Naast meer fietsen eens een zuinige auto kopen en geen 130 km gaan rijden zoals de VVD wil. einde Quote De VVD verplicht niemand om 130 te gaan rijden. Ze scheppen slechts de mogelijkheid voor wie dat wil. Als jij 80 wilt rijden is dat prima.
Reactie door keesstada op 27-01-2012 20:44
Populisme! En waarom schep je de mogelijkheid? Je weet best als meer mensen sneller rijden dat je dan in het verkeer mee moet gaan en ook 'verplicht' harder gaat rijden. Ik rijd met mijn camper 80 à 90 km per uur en dat wordt echt niet gewaardeerd door medegebruikers. Quote: rjw schreef op vrijdag 27 jan 2012, 15:35: Quote: tot15karakters schreef op vrijdag 27 jan 2012, 15:31: Naast meer fietsen eens een zuinige auto kopen en geen 130 km gaan rijden zoals de VVD wil. einde Quote De VVD verplicht niemand om 130 te gaan rijden. Ze scheppen slechts de mogelijkheid voor wie dat wil. Als jij 80 wilt rijden is dat prima.einde Quote
Reactie door tot15karakters op 27-01-2012 21:13
Ik betaal mijn eigen brandstof rekening en bepaal zelf hoe langzaam ik rijd. Wel valt op dat ik vaak 130 Km rijders op verkeerspleinen inhaalde. Ik rijd daar wel zo hard mogelijk omdat ik dan minder hoef af te remmen en zo brandstof bespaarde. Iedereen moet zelf de snelheid bepalen maar als meerdere 80 rijden en U met 100 mijn gaat inhalen moeten de 130 rijders brandstof verspillen door hard remmen en weer optrekken. Verder trek ik me niets aan van mensen die vinden dat ik harder moet want ik krijg geen geld van hun om het pedaal in te drukken!
Reactie door 1953 op 22-03-2014 23:15
Wilde eerst een nieuwe topic aanmaken en zag deze overjarige topic. Vandaag in het Groothertogdom Luxemburg getankt, super 95, voor € 1,273 !! Toch een verschil van ca. € 0,575 per liter alhier. Diesel is daar € 1,167 per liter. Tel uit je winst! Voordat er weer een snuggere opmerking komt: ik was daar toch, dus mooi meegetankt.
Reactie door tijger1 op 23-03-2014 10:50
@1953 Ik weet niet waar u dan normaal in Nederland tankt, maar ik betaalde donderdag € 1.599 voor een liter Euro 95 gewoon in Nederland.
Reactie door tot15karakters op 23-03-2014 14:54
Er zijn gekken die een aanhanger met 2 vaten van 1000 liters halen.... Gewoon achter de Hymer dus met 2600 Kg aan trekhaak en totaal geen controle... Nee, ik rij niet zoveel met deze Camper maar dagelijks een andere dus thuistap..? En U had niet eens de goedkoopste pomp daar.... Op een industrie terrein zonder reclame tank je nog 2,7 cent goedkoper!
Reactie door keesstada op 23-03-2014 15:15
tot15karakters, merkwaardige discussie voer je. Je rijdt heel hard, verspilt energie en als je moet remmen omdat jij te hard rijdt ga je een ander de schuld geven. Jij mag gerust zelf weten dat je zo onbeheerst doet, het is jouw geld en de staat profiteert ervan. Jij hebt niet door dat de 130 km, de VVD dit puur als schatkist vullen ziet. Veel VVD-ers rijden op kosten van de zaak. Zeker de 2de-kamerleden en ministers. Nou to15 karakters, trap in de pedaal, dank u. Ik houd het op rond de 100 km, heb er al een aardig eurootje van overgehouden en daar bekostig ik het camperrijden mee.
Reactie door keesstada op 23-03-2014 15:18
tot15karakters, of heb ik je verkeerd begrepen en rij je alleen op rotondes heel hard?
Reactie door 1953 op 23-03-2014 16:50
Quote: tijger1 schreef op zondag 23 mrt 2014, 10:50: @1953 Ik weet niet waar u dan normaal in Nederland tankt, maar ik betaalde donderdag € 1.599 voor een liter Euro 95 gewoon in Nederland.einde Quote De meeste tijd in Duitsland met 95metE10, de laatste tijd niet meer bij Tinq getankt, toen € 1,619. In België was het gisteren € 1,577 voor 95RON.
Reactie door 1953 op 23-03-2014 16:52
Quote: tot15karakters schreef op zondag 23 mrt 2014, 14:54: Er zijn gekken die een aanhanger met 2 vaten van 1000 liters halen.... Gewoon achter de Hymer dus met 2600 Kg aan trekhaak en totaal geen controle... Nee, ik rij niet zoveel met deze Camper maar dagelijks een andere dus thuistap..? En U had niet eens de goedkoopste pomp daar.... Op een industrie terrein zonder reclame tank je nog 2,7 cent goedkoper! einde Quote Zal er de volgende keer rekening mee houden, bedankt!
Reactie door 1953 op 23-03-2014 16:54
Quote: keesstada schreef op zondag 23 mrt 2014, 15:15: tot15karakters, merkwaardige discussie voer je. Je rijdt heel hard, verspilt energie en als je moet remmen omdat jij te hard rijdt ga je een ander de schuld geven. Jij mag gerust zelf weten dat je zo onbeheerst doet, het is jouw geld en de staat profiteert ervan. Jij hebt niet door dat de 130 km, de VVD dit puur als schatkist vullen ziet. Veel VVD-ers rijden op kosten van de zaak. Zeker de 2de-kamerleden en ministers. Nou to15 karakters, trap in de pedaal, dank u. Ik houd het op rond de 100 km, heb er al een aardig eurootje van overgehouden en daar bekostig ik het camperrijden mee.einde Quote Deze forum gaat wel over de brandstofprijs.
Reactie door 1953 op 24-03-2014 19:17
Quote: tijger1 schreef op zondag 23 mrt 2014, 10:50: @1953 Ik weet niet waar u dan normaal in Nederland tankt, maar ik betaalde donderdag € 1.599 voor een liter Euro 95 gewoon in Nederland.einde Quote Correctie van het verschil: € 0,375 i.p.v. € 0,575.
Reactie door 1953 op 20-04-2014 16:49
Gisteren in Luxembourg-Ville getankt Super95 voor €1,339 t.o.v. twee weken terug € 0,016 hoger. In ons kikkerlandje zijn de prijzen de laatste week drastisch gestegen met € 0,08!! Diesel slechts € 0,036 hoger dan vijf weken terug. Waarom in Luxemburg geen enorme prijsstijging, terwijl hier marktleider S de koers bepaalt met 8 eurocent verschil in een week? Overigens, de BTW in Luxemburg is hoog 15% en laag 3%.
Reactie door 1953 op 21-04-2014 14:20
Diesel in Luxemburg € 1,199 per liter!
Reactie door tijger1 op 21-04-2014 15:10
@1953 Fijn voor u dat u elke keer in Luxemburg moet zijn en dus voordelig kunt tanken, maar wat schieten wij daarmee op ;-)
Reactie door 1953 op 21-04-2014 16:22
Quote: tijger1 schreef op maandag 21 apr 2014, 15:10: @1953 Fijn voor u dat u elke keer in Luxemburg moet zijn en dus voordelig kunt tanken, maar wat schieten wij daarmee op ;-)einde Quote In feite komt het er op neer dat wij door de marktleider in maling worden genomen.
Reactie door tijger1 op 21-04-2014 16:36
Zou het niet door de overheid zijn? ;-)
Reactie door 1953 op 06-01-2015 16:52
Vaten ruwe olie dalen in prijs - onder de $ 50 op de wereldmarkt! Alleen dacht marktlijder, ja lijdend leider S., er anders over vandaag en meende de prijs voor 95 RON aan de pomp te verhogen met € 0,019 per liter, van € 1,470 naar € 1,489!
Reactie door tijger1 op 06-01-2015 17:21
Quote: 1953 schreef op dinsdag 6 jan 2015, 16:52: Vaten ruwe olie dalen in prijs - onder de $ 50 op de wereldmarkt! Alleen dacht marktlijder, ja lijdend leider S., er anders over vandaag en meende de prijs voor 95 RON aan de pomp te verhogen met € 0,019 per liter, van € 1,470 naar € 1,489!einde Quote Niet gelezen dat de accijns verhoogd is?
Reactie door valerius-2 op 06-01-2015 17:27
Quote: 1953 schreef op dinsdag 6 jan 2015, 16:52: Vaten ruwe olie dalen in prijs - onder de $ 50 op de wereldmarkt! Alleen dacht marktlijder, ja lijdend leider S., er anders over vandaag en meende de prijs voor 95 RON aan de pomp te verhogen met € 0,019 per liter, van € 1,470 naar € 1,489!einde Quote Wel op het nieuwste reageren als u de mensheid op de hoogte wilt houden.
Reactie door pieterwolters op 06-01-2015 20:37
Quote: 1953 schreef op dinsdag 6 jan 2015, 16:52: Vaten ruwe olie dalen in prijs - onder de $ 50 op de wereldmarkt! Alleen dacht marktlijder, ja lijdend leider S., er anders over vandaag en meende de prijs voor 95 RON aan de pomp te verhogen met € 0,019 per liter, van € 1,470 naar € 1,489!einde Quote Dat komt door de idioot hoge belasting op brandstof in Nederland. Zelfs als Shell tegen kostprijs zou gaan leveren is het hier in het gunstige geval net zo duur als in Belgie of Duitsland. Maar goed, de overheid doet er weer een hoop goede dingen van. De staat van Nederlandse woonwijken en wegen (om maar een paar voorbeelden te noemen) is aanzienlijk beter dan in België of Duitsland.
Reactie door komsja op 06-01-2015 20:48
De brandstof prijzen zijn na jaren eindelijk een beetje gedaald heb m,n Maz...extreme gelijk weer effe vol getankt maar de vreugde van de wat lagere prijzen aan de pomp zullen maar van korte duur zijn. En wat onze pieterwolters zegt:dat de overheid goeie dingen doet met al die winst is neem ik aan zeer sarcastisch bedoeld (en terecht)
Reactie door tijger1 op 06-01-2015 21:00
Er worden bijvoorbeeld uitkeringen aan de gemeenten van voldaan, die daar bijvoorbeeld bijstandsuitkeringen van betalen. Goeie dingen?
Reactie door 1953 op 06-01-2015 23:07
Quote: tijger1 schreef op dinsdag 6 jan 2015, 17:21: Quote: 1953 schreef op dinsdag 6 jan 2015, 16:52: Vaten ruwe olie dalen in prijs - onder de $ 50 op de wereldmarkt! Alleen dacht marktlijder, ja lijdend leider S., er anders over vandaag en meende de prijs voor 95 RON aan de pomp te verhogen met € 0,019 per liter, van € 1,470 naar € 1,489!einde Quote Niet gelezen dat de accijns verhoogd is?einde Quote Neen! Gisteren was het nog € 1,47 per liter! Dus denk je sowieso niet aan een mogelijke accijnsverhoging.
Reactie door pieterwolters op 07-01-2015 09:20
Quote: komsja schreef op dinsdag 6 jan 2015, 20:48: En wat onze pieterwolters zegt:dat de overheid goeie dingen doet met al die winst is neem ik aan zeer sarcastisch bedoeld (en terecht)einde Quote Nou nee hoor. Heb je wel enig idee wat de overheid allemaal doet? Natuurlijk kunnen alle belastingen fors omlaag, maar dan moeten we ook keuzes maken. Je zou bijvoorbeeld terug kunnen naar alleen een bijstandsuitkering en al het andere afschaffen voor mensen die niet (kunnen) werken. AOW kan je ook fors op besparen. Een paar honderd euro per maand voor mensen die echt niets hebben en de rest laat je maar door de kinderen van ouderen betalen (zoals in Duitsland). En waarom zou je onderwijs zo goed als gratis maken. Laat ouders daar lekker zelf voor betalen. Kennelijk is dat meer de samenleving die jij voor ogen hebt.
Reactie door tijger1 op 07-01-2015 09:30
@pieterwolters Ik denk niet dat @komsja het op prijs sttelt als zijn bijstandsuitkering wordt afgeschaft. Net zo min als ik dat zou willen met mijn AOW.
Reactie door tot15karakters op 07-01-2015 12:10
Kijk naar Belgen, op TV, Teletekst 699 en je ziet daar de advies prijzen en meestal dus nog lager als je gelijk bij de Colryut gaat winkelen en Dats 24 gaat tanken....
Reactie door 1953 op 07-01-2015 16:45
Vandaag dus al € 1,499 + € 0,01 erbij en nog niet eens accijnsverhoging!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!