Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Bona maakt je blij met een dooie mus

Geplaatst door: mrnn op: 14-05-2012 18:04
Bona is een leuke actie begonnen. Vanaf 9 mei t/m 31 december kun je iedere dag een servies winnen. Ik had een kuipje met een unieke code, dus gelijk op 9 mei geprobeerd. Helaas, de site werkte voor geen meter. Op 10 mei maar weer eens geprobeerd en wat gebeurt er? Ik heb een servies gewonnen! Er wordt me gevraagd mijn gegevens in te vullen, maar dan gaat het mis. Mijn woonplaats wordt niet geaccepteerd. Ik heb het verscheidenen keren geprobeerd, iedere keer had ik een servies gewonnen en iedere keer werd mijn woonplaats geweigerd. Ik heb een klachtenformulier ingevuld, maar nog niets terug gehoord. Zaterdag had ik weer een kuipje gekocht en heb ik het gelijk weer geprobeerd. Met de nieuwe unieke code had ik niets gewonnen. Voor de zekerheid probeer ik het toch nog een keertje met de eerste code en nu krijg ik ineens te zien dat ik niets gewonnen heb! Mooi blij gemaakt met een dooie mus!
Reactie door valerius-2 op 14-05-2012 23:35
Mooi blij gemaakt met een dooie mus! En daar kan u niet mee eten en drinken. Gewoon begraven.
Reactie door festinger op 15-05-2012 02:34
Tja dat is geen discussie
Reactie door zomerkoninkje op 15-05-2012 02:48
Hoe uniek is een unieke code! Bij sommige acties is de unieke code niet zo uniek: kreeg bij een codeactie de zelfde code meermaals! Wat je al zei: blij maken met een dooie mus! Het enige wat uniek aan is: dat uw n.a.w. bekend worden bij het organiserend bedrijf voor markerting doeleinden en dat is uniek voor de het organiserend bedrijf. Ze weten dan precies wie en wat heeft geconsumeerd.
Reactie door hutch op 15-05-2012 10:40
Dit soort acties is er alleen maar voor bedoeld om zoveel mogelijk emailadressen en andere persoonlijke gegevens van iemand te krijgen. Vervolgens worden er met deze gegevens levendig gehandeld. Nog meer voorbeelden? Wat dacht u van een prepaidtelefoon, waarvan u de gegevens moet doorgeven om de andere helft van uw beltegoed (bij aankoop) te krijgen. Karwei heeft nu ook een 'actie' waar u (ook) met een unieke code iets kunt winnen. Maar wel eerst uw persoonlijke gegevens doorgeven!!! Ik neem toch aan dat de meesten onder ons hier dwars doorheen kijken....... of?? En toch mee doen? En dan een poos later hier maar weer klagen dat iemand zoveel geadresseerde reclamerommel thuis gestuurd krijgt, of dat zij telkens gebeld worden door één of ander bedrijf. Enz. enz. enz....... 'Vroeger' kon men voor een bepaald artikel het aankoopbedrag terug gestort krijgen, als men bepaalde persoonlijke gegevens zou doorgeven. Dit was hetzelfde idee. Het is niets anders, dan het verzamelen van allerlei persoonlijke gegevens, waarmee weer (veel) geld verdiend wordt. Bezint eer ge begint....... en later hier niet meer klagen! Gr. Hutch

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!