bol.com misleiding
Geplaatst door: dikkerdje289 op: 16-05-2015 22:39
De zogenaamde belofte van bol.com bestelt voor 23:00 op vrijdag geleverd op zaterdag is werkelijk de grootste marketing onzin ever. Ik bestel een monitor op vrijdag om 21.00 en betaal met de belofte van levering vandaag. Middels track&tracing zie ik dat om 23.56 de bestelde monitor wacht op post.nl. Blijkbaar is post.nl volgens contract niet gehouden aan deze leveringsverplichting, geheel naar eigen inzicht en planning. Vandaag om 15:00 kijk ik nogmaals op de track&trace pagina en wat blijkt het pakket wacht nog steeds op post.nl. Ik bel met de klantenservice en Adar weet mij te informeren dat post.nl heeft besloten e.e.a. maandag te leveren. Ik ben compleet niet geïnformeerd. Op mijn bestelpagina staat nog steeds 16 mei en ook verzonden op 16 mei. Bol.com laat post.nl bepalen wanneer geleverd wordt? Ik heb een overeenkomst met bol.com en zij moeten zich daar aan houden!!!!
Reactie door valerius-2 op 17-05-2015 00:47
Zij zijn in elk geval afhankelijk van de post , en deze niet wat het beloofd .dan ligt de schuld dus daar.
Reactie door richard83 op 17-05-2015 07:59
Zo iets doet bol.com niet. Daar moet je bij postnl wezen. die zijn verantwoordelijk voor de levering.
Reactie door hopetobehelping op 17-05-2015 08:41
Beste dikkerdje289,
voor de verzending maakt bol.com gebruik van de diensten van post.nl.
Daar heeft bol.com blijkbaar afspraken mee gemaakt.
Als post.nl die afspraken niet nakomt en een (werk)dag later levert dan kan bol.com daar niet veel aan doen.
U kunt uw ongenoegen aangeven bij bol.com, wellicht gaat men dan wat 'strakker op' post.nl zitten.
We kopen niet veel bij bol.com maar onze ervaring is dat de afspraken over het leveren wel worden nagekomen.
Reactie door pieterwolters op 17-05-2015 21:44
Natuurlijk kan bol.com daar wat aan doen. Het is geen bedrijf dat de pakketjes bij het postagenschap om de hoek af gaat geven aan het einde van de werkdag, Ze hebben als het goed is een degelijk contract met post.nl waarin hun "end-to-end" claims zijn afgedekt. Er kunnen twee dingen aan de hand zijn:
1- Ze hebben toch geen goede afspraken gemaakt met hun leverancier post.nl over de bezorgtijden: dat kan je bol.com verwijten. Als ze iets claimen over wanneer het bezorgd wordt dient dat ingeregeld te zijn.
2- Post.nl komt het contract met bol.com niet na. Ook dat kan je als klant bol.com verwijten: bol.com moet de KPI's monitoren en als die niet worden gehaald moet de leverancier daarop worden aangesproken. Bij herhaaldelijk niet halen van de afspraken kunnen ze een andere leverancier kiezen.
Reactie door holstein op 18-05-2015 20:01
Tja, Bol.com heeft niet alles in de hand, die verstuurd zo veel pakketten ,dan kan eens uitlopen bij PostNL, vervelend, maar is het iets om je zo druk over te maken gezien de uitroeptekens.
Reactie door pieterwolters op 18-05-2015 20:33
Hangt ervan af hoe vaak het fout gaat. Als ze bijvoorbeeld 95% hebben afgesproken met post.nl en het is 96% dan is het prima. Hoogstens lullig als je bij die 4% zit.
Reactie door diumenge op 19-05-2015 13:59
Flink klagen bij Bol, dan krijg je vast een mooie tegoedbon ter compensatie.
Reactie door dikkerdje289 op 19-05-2015 16:21
Zojuist een goed gesprek gehad met bol.com. Ik begrijp nu dat "te laat" leveren alleen in situaties van overmacht acceptabel is. In mijn geval is er iets anders mis gegaan. Wat mij betreft klacht snel en naar tevredenheid afgehandeld.
@pieterwolters: Overigens als er gemiddeld bijv. in 4 % van de verzendingen iets mis gaat, meldt dit dan op de site. Dat is transparant en klantvriendelijk. En in het geval je iets echt de volgende dag nodig hebt, en in mijn geval was dat zo, dan had ik kunnen besluiten om ergens anders te kopen. Oh ja: "De winkel van ons allemaal" neemt de moeite om te luisteren naar klanten, dat is in ieder geval winst.
En als laatste: De monitor heb ik inmiddels ontvangen. En het is de beste monitor 'ever' voor mij!!
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!